al1n

Achizitie C30 1.6 drivE

28 posts in this topic

Salut.

Sunt nou pe aici si sper ca in curand sa reusesc sa imi gasesc un C30, asta fiind prima mea masina :)

Am vazut un C30 din 2011 cu aprox. 130k km pe un site de vanzari auto (nu pun link ca nu stiu daca se considera reclama or something), cu pretul de 6800 euro, masina arata ingrijita atat la exterior cat si la interior (din poze).

 

Ce vreau sa va intreb este daca exista ceva probleme la modelul asta dupa care ar trebui sa fiu atent, si daca pretul vi-se pare ok, sau cat ar face un C30 din 2011 care are sub 150k km?

Orice sfat e bine venit :)

 

Merci!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sfatul meu stay away de 1.6D

Share this post


Link to post
Share on other sites

2011 , ar fii d2-ul , ceva mai bun ca 1.6d. 

Totusi , personal as opta pt ceva mai puternic , un d3 . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.6D, D2, aceleasi panarame de motoare :)

Din cate mi-au trecut pragul cred ca doar unul am vazut fara supracompensare pe unul din injectoare

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ar trebui sa te bucuri , iti dau de lucru :P

Edited by Cristi Muresan

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Alin, la C30 2011 exista 2 motoare 1.6 diesel, unul este EURO 4 iar celalalt este EURO5 . Cel EURO5 este denumit D2 si nu are probleme in afara de injectoare dar sunt destul de ieftine si nu trebuie sa fie un impediment. Motorul Euro 4 este ceva mai problematic . 

Spor la achizitie, C30-ul este cel mai "misto" model Volvo, eu am avut 4 si am fost super multumit de ele . 

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Or fi ieftine la D2 dar furtunul de admisie de la intercooler la galerie e vreo 550-600 ron si al dreq daca se potriveste ala de Ford :)

Ma refer la acest furtun "reparat profesional" cu soricei si power tape gasit intr-un S40 D2 2012 :)

99669ae55968ceaab87d8f5675974312.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acesta este VIN-ul masinii la care ma tot holbam: YV1MK76H2A2193096

Am decodat VIN-ul pe un site si am vazut ca, codul motorului e D4164T si am cautat putin si se pare ca D4164T este cel EURO 4, chiar daca in anunt se spunea ca motorul este EURO 5. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@MC, chiar nu ma intereseaza reclama ta . 

@Alin, fiind euro4 trebuie inca 300e in plus la taxa iar 1.6D-ul nu e D2 . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da... problema nu ar fi cei 300euro in plus ci fiabilitatea, dar am sa mai caut, nu ca ar fi prea multe C30-uri pe la noi :D

Banuiesc ca povestea se repeta si in cazul S40 1.6D, right?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Right! 

Eu sunt multumit de 1.6d:ph34r:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Turbo, esti de respectat daca dupa 5 turbine si un motor esti inca incantat :) Si eu sunt incantat de S70-ul meu, mai ales ca merg in fiecare zi cu Smartu' :))

@BogdanG: chiar nu ma adresam tie ci initiatorului topicului si nici nu vad vreo reclama acolo ci o poza cu un furtun care crapa (e al doilea pana acum la motorizarea asta) si costa al dreq de mult pentru ce face. De asemenea ma alatur celor care incearca sa iti inteleaga aciditatea replicilor din ultima vreme dar asta e alt subiect si nu ma priveste.

D4164T este 1.6D-ul clasic cu 2 axe cu came, de provenienta PSA (Peugeot).

.La fel si D4162T (D2-ul) doar ca are doar 2 supape pe cilindru si e un pic mai economic. Faptul ca sunt problematice mi l-a confirmat si un prieten care repara FORD (si care au acelasi 1.6D pe Focus-uri). Dinoco, cum era la Peugeot cu scurgerile de ulei de care ne povesteai ? :)

Ah si start-stop-ul probabil il vei dezactiva a doua zi :)

Daca o sa vrei putere de la el nu prea ai de unde. Cu consumul te vei "scoate" doar in afara la mers omeneste pt ca in oras consuma cat un 2.0D. Dinoco merge mult in afara si ma poate contrazice daca gresesc.

Pana la urma cumpara ceva ce poti intretine revizia la 1.6D e scumputa chiar daca e un motor mic avand in vedere ca numai pe filtrul de motorina o sa arunci minim 150-160 de lei.

Parerea mea e sa te orientezi spre D3 daca poti sa suplimentezi bugetul sau macar un 2.0D, daca tot e un "hot-hatch" macar sa isi merite numele :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am mai vazut si 1.6d bun la 200 000km (cu dpf), deci merg si astea , daca gasesti una cu km putini (si reali) . 

Am avut placerea de a conduce si un d3 (versiunea de 163cp) foarte apropiat de un d5 , la sunet , torque . Eu it recomand d3 , plus ca va fi si facelift , si arata muuult mai bine . 

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 2/7/2016 at 0:24 AM, Midnight Caller a spus:

 

Turbo, esti de respectat daca dupa 5 turbine si un motor esti inca incantat :) Si eu sunt incantat de S70-ul meu, mai ales ca merg in fiecare zi cu Smartu' :))

Dinoco, cum era la Peugeot cu scurgerile de ulei de care ne povesteai ? :)

Dinoco merge mult in afara si ma poate contrazice daca gresesc.

Pana la urma cumpara ceva ce poti intretine revizia la 1.6D e scumputa chiar daca e un motor mic avand in vedere ca numai pe filtrul de motorina o sa arunci minim 150-160 de lei.

Chiar si asa...dupa  5-6 turbine si un motor masina merge zi de zi. Urmeaza sa mai adaug la investit un kit ambreiaj. :D

Scurgerile de ulei de la Peugeot nu sunt mai multe decat la Volvo :P sau la Ford. Numai ca la noi nu exista oameni care sa schimbe o-ring`uri cand schimba o componenta ci merg pe varianta silicon 2+2. 

Intradevar, masina de cand am luat c30 ul circula mai mult in regim mixt. Media de consum este de 6%.

O revizie la 1.6d (ulei+filtre) te duce in jur de 5-600lei, in functie de ce filtre si ulei alegi. In jur de 200lei placutele fata/spate.

 

Spor la cautat!

 

*mai bine una cu 200k km reali decat una cu 125k km {Pitesti}

Edited by Dinoco
3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa ce vede omul "5-6 tubine schimbate" sigur isi va lua un 1.6D :)

Ca posesor de C30 1.6D de aproape 4 ani, nu pot sa-ti recomand sa-ti iei C30 oricare ar fi el, pt ca fiecare are cerintele lui cand vine vorba de o masina.

Scaunele le freci toata ziua, spatiu mic de cargo, faruri foarte slabe (daca sunt halogen), filtru DPF, s.a.

Ca la orice masina sunt multe minusuri, dar per total, cum zicea si Bogdan mai sus, e o masina a dracu de frumoasa si are o tinuta de drum foarte buna.

Adevarat, daca ai posibilitatea, un D3 Rdesign te va satisface si mai mult din toate punctele de vedere.

Bafta la cautare!

 

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa cum s`a mai scris indelung, pe aici, (poti folosi si functia search cu incredere) 1.6d cred ca e cel mai "hulit" motor. Este un motor "murdar" dar care poate multe, merge cu multe erori dar daca ai grija si nu`i ignori problemele, prea mari batai de cap n`o sa ai. Intretinerea nu este printre cele mai ieftine (dupa cum zicea MC), dar nici cel mai lenes motor n`as zice ca este (cu tuning ii dai (alta) viata in 135cp fara riscuri). Acum depinde si ce vrei tu de la masina ta. Daca gasesti un D3/D4/D5 te`as sfatui si eu sa inclini spre ele.

Una peste alta are bubele lui ca toate pe lumea asta, dar dupa cum am mai spus intr`o postare mai demult, avand in vedere ca este cam cea mai "predominanta" motorizare, e si normal sa fie "mediatizate" problemele lui mult mai mult.

Succesuri

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar motoarele pe benzina ce au? 1,6 e cam mic, 2.0 cred ca e la fix. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

c30 1.8 si/sau 2.0 cred ca sunt f rare spre deloc

Share this post


Link to post
Share on other sites

D3 e suficient pe C30, dar sare in alta categorie de buget. (:

@skipper2oo6 zice bine. C30-ul nu este o masina practica si este o investitie groaznica (ma rog, o cheltuiala si mai proasta decat sunt alte masini). Revanzarea e gluma si intretinerea e anormal de scumpa. Da' daca te consoleaza ideea ca nu conduci un Focus (salutionut) ca toti bugetarii si ca masina ta are cel mai sexy "fund" din cate au fost puse pe masini, go for it.

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

D5-u il gasesti la preturi bune, dar e greut de gasit (nu imposibil)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 13 ore, Mihai933 a spus:

D3 e suficient pe C30, dar sare in alta categorie de buget. (:

@skipper2oo6 zice bine. C30-ul nu este o masina practica si este o investitie groaznica (ma rog, o cheltuiala si mai proasta decat sunt alte masini). Revanzarea e gluma si intretinerea e anormal de scumpa. Da' daca te consoleaza ideea ca nu conduci un Focus (salutionut) ca toti bugetarii si ca masina ta are cel mai sexy "fund" din cate au fost puse pe masini, go for it.

Sunt de acord la partea de investitie daca o iei noua. E o masina in doua usi, scumpa, cu un nivel bun (corect la banii astia) de finisare, care nu prea isi pastreaza valoarea si pe care o poti re-vinde in general doar unui tanar sau unei doamne fine (sic!). La partea de intretinere, nu prea sunt de acord pentru ca In Romania, oamenilor le place motorina, din considerente de consum presupun, ca altele nu vad.  Sunt mai problematice si motorina in sine e un combustibil inferior benzinei. Scandalul emisiilor VW e doar inceputul sfarsitului motoarelor diesel, dupa umila mea parere si normele de mediu daca nu altceva, vor pune un lant greu la gatul producatorilor de autoturisme care ofera si motoare diesel. 

 Eu am bagat, din 2009 pana acum, bani doar in consumabile iar ultima revizie (filtre si ulei) m-a costat ~ 350 de lei. In afara de un geam care nu actioneaza mereu la impuls,  cunoscuta problema cu resigilarea parbrizului si problema cu radiatorul de aer conditionat care nu e foarte bine protejat din fabrica nu mi-a aparut o eroare in bord, nu am avut absolut nici o problema cu acest motor de 1.6 in 7 ani de zile. Intr-adevar, iarna consuma 9-10 in oras dar cred ca e mai bine sa dai banii pe benzina decat sa stai prin service-uri sa remediezi probleme gen DPF, turbina sau mai stiu eu ce, probleme care stii sigur ca vor aparea. In conditiile in care cumperi o masina diesel la mana a doua parerea mea e ca trebuie sa te astepti ca vei baga niste bani in ea.

Vad ca autorul subiectului e cam cum eram eu in 2009 si de aceea am considerat necesar sa expun si cealalta jumatate a paharului, recte existenta motoarelor pe benzina. De exemplu, sunt destule 2.0 în marja 6000-9000 euro presupunand ca se doreste mai mult de cei 100 de cai pe care ii are 1.6-le. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutari din nou! :)

Am dat de un C30, euro 4, 2L diesel, pre-facelift.

 

Intrebarea mea e daca stiti un service sau un mecanic in Galati unde se poate testa masina?

 

 

Merci!

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 07.02.2016 at 5:08 PM, al1n said:

buna... sunt nou pe aici si nu ma prea stiu...oricum... am luat un volvo c30 din 2010 iar pe talonul din Belgia scrie ca este euro5, iar la R.A.R. spun cei de acolo ca ar fi euro4...ma puteti ajuta? asta-i VIN-ul: YV1MK76H2A2193096

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este "emission code H", ar trebui sa fie Euro5, dar D4164T e incadrat de RAR la Euro4 din pacate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Turbo ! Keep it up ! eu sunt la a doua. dar 1.6 d-ul meu facut de stiu ei cine MEEEERGE si sunt nesimtit de neserios cu el :)

Merge si merge si trage si merge 

dar sfat, NU lua 1.6 d 

Saliu

Alex

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now