ViciuS

Probleme consum combustibil D3

46 posts in this topic

Salutare, 

Volvo S60 My12 D3 2.0 

De cand am schimbat distributia si accesoriile am observat un comportament ciudat la masina. A crescut consumul. Daca inainte aveam o medie urban/extra-urban de 6.7 acum media a crescut la 8.8.

Am facut niste teste si am observat ca consumul in oras a cresctu de la 7 la un 10.5.

In afara consumul de la 6.7 la 8.

 

Am fost la reprezentanta si am rugat sa verifice sa faca o expertiza atat mecanica cat si o diagnoza si raspunsul a venit pe nesimtite: "masina nu are nimic, totul este perfect"

M-ar putea cineva ajuta cu informatii/experiente personale legate de aceasta problema, pentru ca nu imi vine sa cred ca dintr-o data consumul poate creste asa de mult.

 

Mentionez ca testele de consum au fost facute de-a lungul a peste 700km inclusiv urban si extra urban. 

 

Edited by ViciuS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, 

Asta este ciudat - in 700 km s-ar fi facut regenerare DPF daca spui ca ai mers afara suficient de mult. Ai schimbat motorina? Te intreb fiindca efixs e peste restul ca performante insa si consumul este cu 1 litru peste restul. 

Eu am avut acelasi motor D3 2.0L 163 HP si consumul era un pic mai mare ca cel intial al tau - insa in Bucuresti ca oras. 

Vezi eventual o diagnoza la colegi, daca nu e bagata masina in Service 2.0 - daca e, atunci la dealer cu ea la teste mai amanuntite. Eventual pe banutii tai ca manopera. 

Acuma vizavi de masina - ei pun tester-ul - daca masina nu are nicio eroare la niciun computer ce sa iti spuna? Ca masina are probleme? Unde? Ce?

Sau vezi update de soft la prima revizie - daca este in Service 2.0 toate update-urile de soft sunt gratuite - si poate iti rescrie automat // corecteaza ceva erori pe undeva. 

 

Edited by maverick

Share this post


Link to post
Share on other sites

De cand am cumparat masina am pus numai motorina de la OMV - Max Motion.

Afara am mers in jur de 350 km nu mai mult.

Din ce stiu eu este in Service 2.0.

Voi atasa un fisier cu diagnoza facuta la reprezentanta:

 

 

 

12722494_954218724615193_784861794_o.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand ai schimbat distributia? Intrep ca si perioada\luna, ca daca ai schimbat inainte de a veni frigul, este normal sa ai un consum mai mare acum

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am schimbat-o in decembrie pe 2 sau 3 imediat dupa vacanta. Tot atunci a fost inlocuit si uleiul din cutia de viteze. Poti detalia de ce anume e normal sa am consumul mai mare si daca am intr-adevar o problema? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iarna v50-u d5 imi lua in oras cu ~2l mai mult / 100 km . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ce consuma mai mult iarna.

1. Cand este frig, motorul se incalzeste mai greu, mai ales dieselul, deci pana ajunge motorul la temperatura optima, consumul este mai mare

2. Daca este zapada pe masina sau gheata pe geamuri, lasi masina pornita, pana o cureti, sa poti pleca, deci un consum in plus

3. Cand ploua, ninge sau este foarte frig, romanii ies cu masinile, deci aglomeratie mai mare

4. Cand este zapada sau polei, mai patinezi la plecarea de pe loc

5.Daca faci multe drumuri scurte, motorul nu ajunge la  temperatura optima niciodata

Asta legat strict de iarna.

Legat de masina ta, o posibila problema pot fi regenerariele filtrului de particule.

Un filtru bun face regenerarea la 7-800 km, dar pentru a o putea face trebuie ca masina sa indeplineasca cateva criterii: apa sa fie la cel putin 75 grade, temperatura evacuarii sa fie la cel putin 200 grade, sa functioneze bujiile incandescente, etc. Daca la tine conditiile acestea se implinesc catre sfarsitul calatoriei (drumuri scurte prin oras), masina incepe regenerarea filtrului si nu o mai termina. La  urmatoarea pornire se reincepe regenerarea si tot asa. Asta poate fi o cauza

PS: la regenerare se injecteaza motorina in filtru pentru a ajuta la arderea cenusei, asta ca sa intelegi legatura dintre filtru si consum.

Incearca sa faci un drum de minim 50 km si incearca sa mergi cu ea mai turata (2500 rpm in sus)  sa se incinga bne si sa isi poata face regenerarea filtrului, daca este nevoie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aceeasi chestie ma framanta si pe mine de cand a dat iarna. In toamna aveam un consum mediu de max 8,5l/100km, crescuse in noiembrie/decembrie la 11l. Acum mi-a scazut undeva la 9,5 insa tot mi se pare mult (consum mediu e de fapt 80% e urban). 

In orice caz, in lista lui paunionutz cred ca trebuie adaugat si sistemul de incalzire auxiliara (nu stiu daca toate S60 au asa ceva, a mea are). Din ce am citit ala consuma 1l/h insa dupa experienta mea cred ca mai mult. Cand plec dimineata cu el inchis se simte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

9.5 mult? 

Ca idee, ce medie de viteza ai? 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, DIA said:

Aceeasi chestie ma framanta si pe mine de cand a dat iarna. In toamna aveam un consum mediu de max 8,5l/100km, crescuse in noiembrie/decembrie la 11l. Acum mi-a scazut undeva la 9,5 insa tot mi se pare mult (consum mediu e de fapt 80% e urban). 

In orice caz, in lista lui paunionutz cred ca trebuie adaugat si sistemul de incalzire auxiliara (nu stiu daca toate S60 au asa ceva, a mea are). Din ce am citit ala consuma 1l/h insa dupa experienta mea cred ca mai mult. Cand plec dimineata cu el inchis se simte.

Nu este mult iarna - este un consum OK - in Bucuresti aveam acelasi consum cu D3. Dupa parerea mea eu zic ca este bine, in parametri. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 44 minute, Brava a spus:

9.5 mult? 

Ca idee, ce medie de viteza ai? 

 

O sa ma uit, nu sunt sigur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut, nu stiu cum reusiti consumul asta, eu am facut teste atat in bucuresti cat si inafara lui, primul test a fost bucuresti-iasi = 300 motorina ( dus-intors/ 4 pers ) iar bucuresti - medias - 38L dus intors, iar bucuresti - constanta ma costa 50/54 ron dus, in bucuresti cu 100 ron ma plimb o saptamana, cu acest consum nu as schimba masina :)))

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 1 oră, D3iu a spus:

salut, nu stiu cum reusiti consumul asta, eu am facut teste atat in bucuresti cat si inafara lui, primul test a fost bucuresti-iasi = 300 motorina ( dus-intors/ 4 pers ) iar bucuresti - medias - 38L dus intors, iar bucuresti - constanta ma costa 50/54 ron dus, in bucuresti cu 100 ron ma plimb o saptamana, cu acest consum nu as schimba masina :)))

Mai exact care este consumul tau...in litri/100km ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

in bucuresti 6.3/7 L/100km max ( anvelope continental 5 ), in functie de cat de tare bagi piciorul in pedala :)

extra urban 5L/100km max

Share this post


Link to post
Share on other sites

mic consumul (cu nici o masina nu am reusit consum mai kic de 8l/100 in oras)

Sent from my iPad using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, VictorGheorghe said:

mic consumul (cu nici o masina nu am reusit consum mai kic de 8l/100 in oras)

Sent from my iPad using Tapatalk

Victore daca apesi acceleratia prea tare :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 8 ore, VictorGheorghe a spus:

mic consumul (cu nici o masina nu am reusit consum mai kic de 8l/100 in oras)

Sent from my iPad using Tapatalk

Valabil si la mine si nu sint genul de sofer sportiv,doar schimb treapta peste 2000 .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua. Am si eu un VOLVO V 50 1.6 DRIVE AN 2011 , si de la plin la plin am un consum de 7.8 l %. sa zicem ca mixt 65% oras si 35% afara . E normal ? Fata de fisa atehnica e diferenta mare de consum. Am avut furtunul de la intercooler fisurat , l-am schimbat la OLIVER in TURDA , masina pusa pe tester, fara erori , ceva nesemnificativ . Oare care sa fie cauza ? S-a mai intilnit cineva cu situatia asta sau este normal ? Acum am 500 km efectuati si mai am 1 linie la indicatorul de combustibil. Nu cred ca fac mai mult de 80 km cu liniuta aia. Daca ma poate ajuta cineva cu niste informatii . Masina merge si trage . Are 170000 km si e la mine de cca 3 saptamini

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, 

Poate fi normal - depinde tare mult de aglomeratie si stil de condus - Clujul nu este cu nimic diferit de Bucuresti acum - aglomeratie ca la balamuc. Deci ar fi normal, dupa parerea mea. Mai ales daca mergi putin ca distanta si in oras. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mie mi-a scazut consumul de la 7.4 la 6.9 (~1900 km) din cauza unei fisuri mici ale intercoolerului (au fost si alte variabile, probabil discrepanta nu e atat de mare)

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, maverick said:

Salut, 

Poate fi normal - depinde tare mult de aglomeratie si stil de condus - Clujul nu este cu nimic diferit de Bucuresti acum - aglomeratie ca la balamuc. Deci ar fi normal, dupa parerea mea. Mai ales daca mergi putin ca distanta si in oras. 

 

Si atunci cind consuma masina 5 in mediul urban cit e dat in carte ?  Sau sint puse degeaba indicatoarele alea de consum ?  Ca nu cred ca alte orase di Europa e mai putin aglomerat ca la noi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noaptea, cand nu este aglomerat si mergi constant cu 50 km/ h

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Valorile  de consum sint pur informative ,intrucit daca ar fi cele reale  circulatiei zilelor noastre din orice oras european  nu s-ar mai vinde masinile noi,La fel ca si la noxe .Diferenta intre a circula in oras si afara este ca in oras sint semafoare , treceri de pietoni, restrictii de viteza si fara ambuteiaje.In atare conditii posibil sa atingi consumul urban dat de  fabricant.plus sa ai 1/4  rezervor umplut ,o singura persoana in masina si fara bagaje.:)

Edited by V50Saphir
3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare am revenit cu niste concluzii legate de consum. Dupa mai multe investigatii banuielile mele sunt urmatoarele:

1. In diminetile reci motorul se comporta un pic ciudat nu ruleaza in paramentri pana nu se incalzeste. De aceea e un pic mai zgomotos, nu toarce frumos si in plus consumul acestuia este crescut. Va rog sa macorectati daca banuiesc gresit

2. In perioada in care am observat consumul un alt factor a fost si timpul petrecut in treapta 1 la semafoare si perioadelor cu vreme rea cand deobicei este mai aglomert in trafic.

Am schimbat traseul si am incercat sa evit cat de mult am putut punctele 1 si 2 si se pare ca consmul a revenit la paramentri care ii stiam eu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now