AlexanderVasile

Volvo S40 2.0D Euro 3??

37 posts in this topic

Va salut!

De curand mi-am cumparat si eu un Volvo, l-am gasit la un pret bun, pare o masina ingrijita. Dar desigur ca fiind SH mai dai de una alta. I-am facut schimbul de ulei si filtrele, in rest totul pare in regula. Tot in ziua cand am luat-o am descoperit din neatentie si eu..ca masina asta figureaza ca Euro 3 in actele germane si ma intreb cum e posibil? cand acelasi motor pe Mazda 6 e Euro 4 sau pe Peugeot 407...am fost inclinat sa cumpar Mazda 6, dar apoi m-am linistit. Cred ca taxa e foarte mare in tara pentru Euro 3, desii am auzit ca depinde cum ti-o incadreaza RAR Romania dupa noxele iesite la ei. Eu nu cred ca mai scoate 150 gr cat scrie in carte, ca asa ar fi undeva la 700 euro taxa de mediu si as plati-o. Iar o alta nedumerire mai am...ca uneori face figuri cred ca turbo. Are 213.000 de km, cand o pornesc de exemplu si plec trage de rupe, apoi cand opresc in alta parte si pornesc iar nu mai trage asa de bine si merge puturos se tureaza dar nu are zvacu ala puternic, uneori isi mai revine din cand in cand. Tin sa cred ca turbo e pe duca asa este? Nici nu stiu ce sa fac pentru ca daca taxa ar depasii 1000 euro, cu siguranta nu sunt dispus sa dau banii astia la statul roman. 

Info masina: Volvo S40 2.0D M6 (fabricata in 28.04.2004)

Motor diesel: 1997 cmc, 136 cp, Euro 3 D4E, 150 gr

Cutie manuala in 6 trepte. 

 

Va multumesc. 

1560752_1192259257474753_1949637129968316256_n.jpg

12705505_1191602154207130_3645531411067971791_n.jpg

12814257_1191602227540456_7987013374101526546_n.jpg

Edited by AlexanderVasile

Share this post


Link to post
Share on other sites

In 2004 e 100% Euro3 fara filtru de particule, si zi mersi ca e fara, ca iti da batai de cap, la km aia trebuia deja sa il inlocuiesti.

Verifica valva de control turbina si cel mai important, pune-o pe un tester si vezi ce erori ai.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am inteles..am vazut ca nu are DPF..si mai bine. O sa-i fac un tester si o sa verific. Sper sa nu fie grav.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La fel era si a mea.Eu3 dupa VIN....dar neamtu a pus dpf pasiv sau nush cum ca aparea EU4 cu dpf.Are peste 300mii km si inca merge.Nu stiu cand si a pus dpf respectivu.Pana am dat o a mers bine

Share this post


Link to post
Share on other sites

da...totul e vorba de taxa aia nenorocita sa nu fie mai mare de 1000 euro, pe toate calculatoarele nu poti sa crezi in ele, arata diferit. Conteaza cum ii ies noxele la RAR Romania si cum o incadreaza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Calculatorul oficial se gaseste pe site-ul anaf.  http://static.anaf.ro/static/10/Anaf/AsistentaContribuabili_r/calculator_taxe/taxa_timbru_2016.html Versiunea 4 ianuarie 2016. daca modifici in adresa 2016 cu 2015; 2014 etc o sa gasesti versiunile anterioare care probabil au ramas pe diverse site-uri cu "calculatoare" neactualizate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cel de pe anaf dat de colegu este cel bun.Ce poate sa difere mult este varsta gen incadrare 11-12 ani sau 12-13 ani in fc de luna masinii.Noxele influenteaza prea putin taxa(cativa Euro) si prezenta dpfului era inainte,dar acum nu cred ca mai conteaza

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am inmatriculat-o pe a mea de curand, acum vreo 6-7 luni si din cate am studiat eu atunci, conteaza destul de mult si noxele. la 10-20 de unitati diferenta, erau 100-200 euro diferenta. Eu unul am platit peste 1300 euro pt Euro 4, motor 2.0D, anul fabricatiei 2009. La cele mai vechi, culmea, e mai mica taxa, am fost si eu curios de ce, si cica e pe principiul ca cele mai vechi ies mai repede din circulatie, deci polueaza mai putin. Mie personal mi se pare o justificare tampita, dar no, noi votam, ei ajung in parlament/guvern, ei decid, deci asta e. sa le stea in gat, iar noua sa ne mearga bijuteriile mult si bine fara reparatii majore.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 9 minute, ironman a spus:

Eu am inmatriculat-o pe a mea de curand, acum vreo 6-7 luni si din cate am studiat eu atunci, conteaza destul de mult si noxele. la 10-20 de unitati diferenta, erau 100-200 euro diferenta. Eu unul am platit peste 1300 euro pt Euro 4, motor 2.0D, anul fabricatiei 2009. La cele mai vechi, culmea, e mai mica taxa, am fost si eu curios de ce, si cica e pe principiul ca cele mai vechi ies mai repede din circulatie, deci polueaza mai putin. Mie personal mi se pare o justificare tampita, dar no, noi votam, ei ajung in parlament/guvern, ei decid, deci asta e. sa le stea in gat, iar noua sa ne mearga bijuteriile mult si bine fara reparatii majore.

Sincer ai gresit foarte mult.Daca ai alocat 1300, la "jaful "pe fata ,cu aceasta taxa ,de ce nu ai mai pus 500-600 si achizitionai acelasi model cu E5.!!Sa nu te superi ,stiu, fapt consumat.:)

Edited by V50Saphir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci conform anaf ar fi undeva la 1200 euro in functie de noxe si incadrarea vechimii. Ziceti voi, dar conteaza mult cum ies noxele la ea. Am bagat la nimereala 165 gr..ca sigur nu mai corespund noxele originale de 148 gr la acest motor. Imi vine sa iau parul la spinare sa ma duc peste ei. Puteau sa faca o taxa fixa si era clara treaba ptr toata lumea. Romania tara hotilor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

152 ai la ea fara dpf si la 12-13 ani este 1011E si cu dpf ai 148(atat imi scria mie in talon) si acolo ai 328E.Mda

Dar daca te prinde la 11-12 ani atunci la fara dpf vei avea cam 1327E si la cu dpf 430E.

Edited by thor4ever

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt curios cum o prinde...ptr ca e produsa in 28.04.2004. Ar fi bine daca ar iesii la 152. Abia astept sa-i fac un test  si sa-i pun si testerul sa vad ce are. Imi puteti spune unde se afla exact valva control turbo si ce sa mai verific pe acolo? Practic asta e singura problema care apare din cand in cand.

Edited by AlexanderVasile

Share this post


Link to post
Share on other sites

la 11-12 ani.Daca astepti dupa 28 aprilie te prinde la 12-13 ani.Pt ca va avea peste 12 ani.

M am uitat la specs la ford si pejo la ei pun 154 la motoarele din perioada aia.Deci na 152-155 diferenta este de max 50E.

In primul post ai scris 150Gr.De unde l ai luat?

De curios cat ai dat pe ea?

Edited by thor4ever
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 2 minute, thor4ever a spus:

la 11-12 ani.Daca astepti dupa 28 aprilie te prinde la 12-13 ani.Pt ca va avea peste 12 ani.

M am uitat la specs la ford si pejo la ei pun 154 la motoarele din perioada aia.Deci na 152-155 diferenta este de max 50E.

Multumesc mult pentru informatii colegule. O voi inscrie prin vara Iulie-August, pentru ca deocamdata sunt plecat. Nu crapa pamantu ptr 50 euro. Oricum e o taxa tampita rau de tot...eu nu vreau sa renunt la ea, ptr ca merge bine si imi place masina. Si am dat 2800 Euro pe ea, am facut 1200 km cu ea, no problem. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

La bani de logan deci cu tot cu taxa afacere buna daca nu ai probleme majore pe motor

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 2 minute, thor4ever a spus:

La bani de logan deci cu tot cu taxa afacere buna daca nu ai probleme majore pe motor

Da...sa speram ca nu voi avea. Cel mai mult ma gandesc cumva sa ma lase pe viitor turbo, ceva injectoare. Ambreajul inca pare bun. Am verificat in mare peste tot si la roti partea mecanica e buna. La motor nu prezinta scurgeri, nu rapane urat, trage bine...i-am facut schimbul de ulei si filtrele ca sa fiu sigur ca va fi bine. Eventual sa mai folosesc un aditiv ceva..pentru motor, de care e bun? turbina ma gandesc ca ar trebui curata la km astia. Are 213.000.

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, V50Saphir said:

Sincer ai gresit foarte mult.Daca ai alocat 1300, la "jaful "pe fata ,cu aceasta taxa ,de ce nu ai mai pus 500-600 si achizitionai acelasi model cu E5.!!Sa nu te superi ,stiu, fapt consumat.:)

Nu ma supar, ai dreptate, complet sau intr-o oarecare masura. Chestia e ca am luat masina in graba, nu ma intreba de ce am procedat asa, pentru ca nici eu nu stiu, cred ca de entuziasm, iar cand am luat-o nici nu stiam cat e taxa. Dar faptul e consumat, cum ziceai si tu. Eu ma bucur ca merge bine masina.

Si mai exista riscul ca chiar daca luam una euro5, baietii de la noi de la RAR s-o declare tot euro4. Au fost multe cazuri.

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 3/17/2016 at 0:03 AM, AlexanderVasile a spus:

Da...sa speram ca nu voi avea. Cel mai mult ma gandesc cumva sa ma lase pe viitor turbo, ceva injectoare. Ambreajul inca pare bun. Am verificat in mare peste tot si la roti partea mecanica e buna. La motor nu prezinta scurgeri, nu rapane urat, trage bine...i-am facut schimbul de ulei si filtrele ca sa fiu sigur ca va fi bine. Eventual sa mai folosesc un aditiv ceva..pentru motor, de care e bun? turbina ma gandesc ca ar trebui curata la km astia. Are 213.000.

La mine nu am curatat nimic si avea peste 300mii. Injectoare nici atat.

Aditiv in motorina decat ulei 2T ala de la benzinariile MOL: gardenia sau cum ii mai zice.Sa aiba norma JASO FD

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 3/19/2016 at 10:09 PM, thor4ever said:

La mine nu am curatat nimic si avea peste 300mii. Injectoare nici atat.

Aditiv in motorina decat ulei 2T ala de la benzinariile MOL: gardenia sau cum ii mai zice.Sa aiba norma JASO FD

Exista un motiv intemeiat pentru care se foloseste acest aditiv?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pt prevenirea spanului de la uzura.Ai motor EU3 cu motorina EU5 de unde apare uzura si spanul.Documenteaza te si de aici de pe forum sau guugle

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este ulei 2T , ce se pune la motoarele in 2 timpi . 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, thor4ever said:

Pt prevenirea spanului de la uzura.Ai motor EU3 cu motorina EU5 de unde apare uzura si spanul.Documenteaza te si de aici de pe forum sau guugle

Credeti-ma ca incerc sa ma documentez de vreo 3 saptamani in legatura cu diverse pb ce pot aparea la masina.

Masina mea este Euro 4 si va spun sincer ca nu stiu nimic despre acest aditiv, daca trebuie sa il folosesc si eu sau nu si cat trebuie folosit in cazul in care este nevoie de el.

Am masina de 3 saptamani, in domeniul asta auto nu ma pricep nici macar 5%, de aceea cand citesc ceva prefer sa pun o intrebare oricat de banala pare.

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, thor4ever said:

Pt prevenirea spanului de la uzura.Ai motor EU3 cu motorina EU5 de unde apare uzura si spanul.Documenteaza te si de aici de pe forum sau guugle

Credeti-ma ca incerc sa ma documentez de vreo 3 saptamani in legatura cu diverse pb ce pot aparea la masina.

Masina mea este Euro 4 si va spun sincer ca nu stiu nimic despre acest aditiv, daca trebuie sa il folosesc si eu sau nu si cat trebuie folosit in cazul in care este nevoie de el.

Am masina de 3 saptamani, in domeniul asta auto nu ma pricep nici macar 5%, de aceea cand citesc ceva prefer sa pun o intrebare oricat de banala pare.

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu 4 da prin adaugarea unui dpf...dar este motor de generatie veche, acelasi ca cel din 2004. Se adauga ulei pt ingrosarea motorinei sa poata lubrifia pompa de inaita.Motorina noua este mai fluida.Multi pe toate forumurile spuneau ca in drum spre grecia alimentau in macedonia unde inainte aveau motorina EU3, si toti ziceau ca ce bine le merg masinile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu 4 da prin adaugarea unui dpf...dar este motor de generatie veche, acelasi ca cel din 2004. Se adauga ulei pt ingrosarea motorinei sa poata lubrifia pompa de inaita.Motorina noua este mai fluida.Multi pe toate forumurile spuneau ca in drum spre grecia alimentau in macedonia unde inainte aveau motorina EU3, si toti ziceau ca ce bine le merg masinile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now