Sign in to follow this  
Followers 0
Roskat

Intrebare cutie automata

42 posts in this topic

Am o nelamurire/intrebare legata de cutia automata AW de pe S60 T5 2009.

Este normal sa se simta o mica smuncitura cand dau din P in R? Daca dau in N sau D nu se simte nimic.

Totusi am observat ca atunci cand motorul/cutia este rece, acest fenomen aproape ca dispare.

Nu smunceste in mers, nu pleaca cu soc, merge absolut normal in D.

 

Masina are 96k km si fostul proprietar a spus ca a schimbat uleiul in cutie cu Mobil 3309, dar eu intentionez sa-l mai schimb o data cu OE.

Mai am prieteni cu cutie automata (Bmw, audi, vw) si parca atunci cand cupleaza R se simte la fel ca la mine, dar vreau sa fiu sigur.

Multumesc!

 

Edit: Ca si o completare as adauga ca se simte o vibratie atunci cand cuplez R.

Sa fie oare tamponul de sus de vina?

Edited by Roskat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unul din motive sunt tampoanele motor, altul este ca "toate face asa" :)

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se simte cand cupleaza , dar nu o smucitura , eu am observat ca se simte mai tare daca o lasi in park , fara sa tragi frana de mana . (Decuplarea acelui pin)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 2 minute, Cristi Muresan a spus:

Se simte cand cupleaza , dar nu o smucitura , eu am observat ca se simte mai tare daca o lasi in park , fara sa tragi frana de mana . (Decuplarea acelui pin)

EXACT!!!

Am observat si eu ca din P in R se simte mai tare decat din N in P, in special daca masina e parcata intr-o usoara inclinatie.

 

Mersi Alex, asta cu "asa face toate" sunt invatat de la S40 :))

Edited by Roskat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incearca sa tragi frana de mana cand e in D , N, R si apoi sa o pui in P , sau o pui in P dar nu lasi frana pana nu tragi frana de mana (nu sunt sigur daca se rezolva , ca cel putin v70-u meu are putin joc in frana de mana , nu o fixeaza din momentul in care ai tras-o )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exact asta nu am facut pana acum. Defapt nici nu prea am folosit frana de mana de cand am luat-o (3 sapt).

Am zis ca P-ul care vine de parking e suficient, dar nu m-am gandit ca poate afecta in timp cutia.

Cat traim invatam...Multumesc.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare.

Si la mine se simte cand cuplez R-ul, mai ales daca masina e parcata in panta.
Daca masina e parcata pe drum drept, nu este trasa frana de mana, din N in R se simte foarte tare, iar daca e in P sau D nu asa de tare, dar se simte.
Recomandat este ca atunci cand te opresti cu masina tragi frana de mana si abia dupa aceea o pui in N sau in P, iar cand pornesti masina, o pui in R sau D si abia dupa aia lesi frana de mana.
Eu de exemplu cand stau la semafor si vad ca cronomterul e peste 3 de secunde , si atunci trag frana de mana si o pun in N, altfel apas frana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cred ca se strica cutia daca o lasi in P fara sa tragi frana de mana , dar daca se "Propteste" in acel pin (care genereaza modul park) cand se deblocheaza (trecere in R, N , D) creaza un mic soc .

Edited by Cristi Muresan

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 5 ore, Adam Nagy a spus:

Salutare.

Si la mine se simte cand cuplez R-ul, mai ales daca masina e parcata in panta.
Daca masina e parcata pe drum drept, nu este trasa frana de mana, din N in R se simte foarte tare, iar daca e in P sau D nu asa de tare, dar se simte.
Recomandat este ca atunci cand te opresti cu masina tragi frana de mana si abia dupa aceea o pui in N sau in P, iar cand pornesti masina, o pui in R sau D si abia dupa aia lesi frana de mana.
Eu de exemplu cand stau la semafor si vad ca cronomterul e peste 3 de secunde , si atunci trag frana de mana si o pun in N, altfel apas frana.

Salutare. Cati km are are masina?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alta intrebare:

A montat cineva un filtru de ulei in exteriorul cutiei? Am citit un post de-al lui Bogdan G. dar nu il mai gasesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 3/21/2016 at 1:38 PM, Roskat a spus:

Alta intrebare:

A montat cineva un filtru de ulei in exteriorul cutiei? Am citit un post de-al lui Bogdan G. dar nu il mai gasesc.

Depinde de cutie d viteze, de exemplu la S60 T5, motor 2.4 benzina bi turbo din 2002 nu este filtru de ulei in afara cutiei, are long life filter in cutie. Normal filtru acela nu se schimba. Tot asa am si eu, nu am gasit filtrul. Pe de alta parte filtru este pus pe teava care se afla intre radiator si cutia de viteza.

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 3/21/2016 at 2:10 PM, Midnight Caller a spus:
Acum 3 ore, Adam Nagy a spus:

Depinde de cutie d viteze, de exemplu la S60 T5, motor 2.4 benzina bi turbo din 2002 nu este filtru de ulei in afara cutiei, are long life filter in cutie. Normal filtru acela nu se schimba. Tot asa am si eu, nu am gasit filtrul. Pe de alta parte filtru este pus pe teava care se afla intre radiator si cutia de viteza.

Ia legatura cu @alinbuga

 

La 3/21/2016 at 2:10 PM, Midnight Caller a spus:

Ia legatura cu @alinbuga

O poza face cat 1000 cuvinte :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 11 ore, Adam Nagy a spus:

Depinde de cutie d viteze, de exemplu la S60 T5, motor 2.4 benzina bi turbo din 2002 nu este filtru de ulei in afara cutiei, are long life filter in cutie. Normal filtru acela nu se schimba. Tot asa am si eu, nu am gasit filtrul. Pe de alta parte filtru este pus pe teava care se afla intre radiator si cutia de viteza.

Parca ai mai scris undeva de masina ta bi-turbo. Cred ca este unica in lume daca este asa. Pune si tu o poza cu motorul, sa vedem si noi un t5 cu doua turbine....

Share this post


Link to post
Share on other sites

bi turbo in 5 pistoane ? :wacko::violent1:

 

ne jignesti inteligenta :tard:

Motoarele twin turbo utilizează două grupuri de turbocompresoare pentru a alimenta bancuri separate de cilindri. Aerul este comprimat o singură dată, de un singur compresor. Acest tip de supraalimentare utilizează turbocompresoare în paralel și echipează de obicei motoarele cu cilindri în V dar și pe cele cu cilindri în linie, cu un număr mai mare de cilindri (6 cilindri, BMW).

 

Edited by kelyoss

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 3/23/2016 at 8:21 PM, paunionutz a spus:

Parca ai mai scris undeva de masina ta bi-turbo. Cred ca este unica in lume daca este asa. Pune si tu o poza cu motorul, sa vedem si noi un t5 cu doua turbine....

Poza cu motor

10373820_913832715314652_104868180743561250_n.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

inseamna ca si a mea e "biturbo" :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu stiu cum functioneaza exact chestiile astea cu turbo, am fost la un mecanic mai demult si a spus ca sub 1500 motorul e sub compresie turbo, intre 1500-2500 porneste celalalt turbo dar ceva valve nu sunt deschise, iar dupa 2500 se deschid alte valve, se inchid nu stiu ce :)) si peste 3000 totul is da drumul, atunci intradevar se aude un sunet de turbo, si in cateva secunde esti la 230. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 27 minute, kelyoss a spus:

inseamna ca si a mea e "biturbo" :lol:

Cati cai are al tau ? II foarte faina masina

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai si a mea cu GT3076-ul o sa fie TriTurbo ?! Adica o turbina de trei ori mai mare decat aia de fabrica ? =))

Acum fara gluma, @Adam Nagy, singurul biturbo pe benzina din generatia aceea e T6-le si a fost pus doar pe S80 si XC90.

 

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 1 minut, Midnight Caller a spus:

Pai si a mea cu GT3076-ul o sa fie TriTurbo ?! Adica o turbina de trei ori mai mare decat aia de fabrica ? =))

Acum fara gluma, @Adam Nagy, singurul biturbo pe benzina din generatia aceea e T6-le si a fost pus doar pe S80 si XC90.

 

Pai cum am zis, eu nu prea ma pricem, am zis si eu ce miau zis cativa care au mai vazut masina, eventual cativa mecanici, bineinteles nu stiu ce este si ce nu este adevarat din el. Pentru mine totusi ii interesant cum sare si cat de rapid urca la 240.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru ca ai 250 de cai si aproape 400Nm cuplu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revenind la topic.

Am schimbat azi uleiul in cutie si nu stiu daca a fost schimbat chiar atat de recent cum am crezut.

Mai jos sunt poze cu diferite etape de "flush".

Primii 2L:

.12443330_1077943332268026_1578291804_o.t

Urmatorii 2L:

12325949_1077943285601364_752571252_o.th

Si inca 2L:

12899551_1077943262268033_1093031113_o.t

 

Intr-un final a iesit destul de curat (incomparabil cu ce-a fost prima data).

Totul a decurs conform planului, iar cand am terminat de pus uleiul am vrut sa mai verific o data joja si...surpriza. Am ramas cu jumatate de joja in mana. DA!! Am reusit sa rup joja cea galbena de plastic. Aici nu mai am nici o poza pentru ca am fost plin de nervi si dupa inca 3-4 ore de chinuiala si zeci de telefoane am decis sa o las acolo pana luni cand merg cu ea la un service si acolo mai incercam sa scoatem bucata ramasa in cutie.

Intrebarea 1:

Are ceva daca a ramas bucata de plastic de la joja in cutie? Cam 10-12cm are.

Intrebarea 2:

E normal sa faca asa tamponul de sus?

 

 

 

 

12899882_1077943298934696_1800189934_n.jpg

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

E normal sa faca tamponul asa, ca de aceea este tampon, sa balanseze. Vroiai sa fie fix? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mie mi se pare ca se misca tot motorul cand schimb din P in D.

Nu mi se pare chiar atat de normal, de aceea am intrebat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0