TeHashX

Schema bloc lumini

11 posts in this topic

Salutare, am avut ceva probleme cu butonul blocului de lumini in sensul ca nu mai puteam aprinde farurile decat daca fortam butonul catre dreapta, asta pana intr-o zi cand a iesit fum din bloc chiar daca am luat contactul (ciudat ca nu s-a ars siguranta) noroc ca am reusit sa iau borna jos de pe baterie foarte repede. Mufa s-a topit si nu aveam deloc lumini pana nu am comandat un bloc sh cu tot cu mufe dar din pacate am urmatoarele probleme:

  • nu am lumini de pozitie fata / spate
  • nu am lumina in bord
  • nu pot regla farurile
  • pe pozitia 0 farurile stau aprinse :(
  • pe pozitia 1 farurile se sting
  • pe pozitia 2 farurile sunt aprinse :)
  • faruri ceata fata / spate ok

Am luat legatura cu vanzatorul si mi-a spus ca blocul trimis e bun dar a fost de acord sa imi trimita altul care are aceleasi simptome.

Vanzatorul mi-a spus ca probabil instalatia mea este modificata si tind sa ii dau dreptate pentru ca vad un fir lipit, nu pare original.

Partea ciudata este ca mufa mea originala are 9 fire iar cea sh 7.

Atasez poze, poate are cineva vreo idee cum sa rezolv situatia.

Multumesc

 

bloc-original.jpg

bloc-sh.jpg

mufa-originala.jpg

mufa-originala2.jpg

mufa-sh1.jpg

mufa-sh2.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

La masinile astea trebuie sa fie piesele cam din acelasi an, vezi sa ai aceleasi coduri, eu sunt patit, pese identice, dar coduri diferite si probleme ca ale tale.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vad ca au acelasi cod PA-GF+GB 30

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebuie verificat siguranțe, releele, apoi firele. Dacă s-a topit mufa, se poate să fi cedat și vreunul dintre firele din cablaj. Dacă sunt toate OK, problema far aprins-stins-aprins s-ar putea datora DRL-ului (funcția prin care farurile se aprind automat la pornirea mașinii.) Încearcă să o dezactivezi, respectând următorii pași:

- comutatorul de lumini pe poziția 2 (faza scurtă aprinsă)

- contactul pe poziția II

- faza lungă aprinsă (tragi de manetă și o ții în poziție aprins)

- ținând faza lungă aprinsă, rotești comutatorul de lumini pe pozița 0 (toate luminile stinse)

- contactul pe poziția 0

Am citit pe un forum englez, că la anumite modele din anii 98/99 DRL-ul era setat din fabrică și nu se putea dezactiva/activa prin metoda de mai sus, iar unii au preferat ca pur și simplu să taie firele (explicație posibilă pentru diferența de fire dintre mufa ta și cea second) sau să schimbe blocul de lumini cu unul mai vechi. 

Dacă problemele persistă, ar fi recomandabil să mergi la un electrician auto, este greu să îți dai cu părerea pe nevăzute.

Edited by csongi
ortografie
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites
La ‎4‎/‎6‎/‎2016 at 2:03 PM, TeHashX a spus:

Vad ca au acelasi cod PA-GF+GB 30

Nu este ala codul. Vad ca ai alte culori in mufe.  Iti trebuie bloc de lumini care sa aiba aceleasi culori in mufe. Daca siguranta pentru lumini nu este mai mare decat trebuie, varianta cu fire topite-in scurt cade. Mufele insemnate cu albastru au firele mai subtiri, deci masina donatoare are relee pe faruri. Mufele tale au fire mai groase deci nu ai relee. Daca ai pus halogene de 100W de aia s-a topit blocul de lumini.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 4/8/2016 at 11:54 AM, McCIUKEN a spus:

Nu este ala codul. Vad ca ai alte culori in mufe.  Iti trebuie bloc de lumini care sa aiba aceleasi culori in mufe. Daca siguranta pentru lumini nu este mai mare decat trebuie, varianta cu fire topite-in scurt cade. Mufele insemnate cu albastru au firele mai subtiri, deci masina donatoare are relee pe faruri. Mufele tale au fire mai groase deci nu ai relee. Daca ai pus halogene de 100W de aia s-a topit blocul de lumini.

Multumesc pentru sfaturi, o sa incerc pasii cu DRL-ul, unde ar trebui sa fie codul?

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 4/8/2016 at 11:29 AM, csongi a spus:

Trebuie verificat siguranțe, releele, apoi firele. Dacă s-a topit mufa, se poate să fi cedat și vreunul dintre firele din cablaj. Dacă sunt toate OK, problema far aprins-stins-aprins s-ar putea datora DRL-ului (funcția prin care farurile se aprind automat la pornirea mașinii.) Încearcă să o dezactivezi, respectând următorii pași:

- comutatorul de lumini pe poziția 2 (faza scurtă aprinsă)

- contactul pe poziția II

- faza lungă aprinsă (tragi de manetă și o ții în poziție aprins)

- ținând faza lungă aprinsă, rotești comutatorul de lumini pe pozița 0 (toate luminile stinse)

- contactul pe poziția 0

Am citit pe un forum englez, că la anumite modele din anii 98/99 DRL-ul era setat din fabrică și nu se putea dezactiva/activa prin metoda de mai sus, iar unii au preferat ca pur și simplu să taie firele (explicație posibilă pentru diferența de fire dintre mufa ta și cea second) sau să schimbe blocul de lumini cu unul mai vechi. 

Dacă problemele persistă, ar fi recomandabil să mergi la un electrician auto, este greu să îți dai cu părerea pe nevăzute.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 12 ore, TeHashX a spus:

unii au preferat ca pur și simplu să taie firele (explicație posibilă pentru diferența de fire dintre mufa ta și cea second

"Nu se exista" asa ceva. Firele sunt diferite pentru ca masina le-a avut din fabrica diferite. Ani de fabricatie diferiti, instalatie electrica diferita.

Acum 13 ore, TeHashX a spus:

unde ar trebui sa fie codul?

Codul ar trebui sa fie pe piesa...

Ca sa fii sigur ca pui buton la fel ca al tau, intreaba vanzatorul cate fire are in mufa, culorile eventual o poza.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu merg pașii cu DRL-ul, probabil la modele mai noi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Are cineva de vanzare un bloc de lumini cu 9 fire ca si al meu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now