cioko80

xc60 servodirectie

50 posts in this topic

De cateva zile ma confrunt cu o problema legata de servodirectia la un xc60 din 2011. Dimineata cand pornesc masina merge foarte greu volanul si se aude un zgomot ciudat la volan cand fac primele viraje mai stranse (adica trebe sa trag mai tare de el sa pot face cursa completa), dar chestia asta dureaza max 10 min dupa care ii totul k.

Ce ar putea sa fie?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca lichidul de servo este la nivel, probabil te lasa pompa de servo. Dar verifica intai lichidul

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am mai întâlnit problema asta la XC60 iar rezolvarea este caseta de direcție noua .

Sent from my SM-N920S using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

In luna iulie am facut la Volvo Debrecen revizia ptr. 180.000 km, unde am schimbat tot ce este prins pentru acest plan (curea auxiliara, curea distributie....etc).

Nu am schimbat lichidul de servo sau altceva (pompa, caseta....) deoarece mecanici de acolo nu au gasit vreo problema la acestea. Dupa revizie nu am mai avut probleme cu volanul pana astazi....ce imi recomandati sa fac?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dubios, nu de alta, dar cureaua de auxiliare in afara de faptul ca antrezeaza pompa nu face altceva, si nu are cum sa "patineze" pe fulia de la pompa(Asta daca nu e pompa gripata, iar daca era gripa facea tandari cureaua)

Verifica totusi lichidul de servo, am vazut multe Volvo care aveau in ele ATF clasic in loc de ulei Volvo OEM.

Edited by Brava
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 33 minute, Brava a spus:

Dubios, nu de alta, dar cureaua de auxiliare in afara de faptul ca antrezeaza pompa nu face altceva, si nu are cum sa "patineze" pe fulia de la pompa(Asta daca nu e pompa gripata, iar daca era gripa facea tandari cureaua)

Verifica totusi lichidul de servo, am vazut multe Volvo care aveau in ele ATF clasic in loc de ulei Volvo OEM.

E pompa electrica, probabil o simpla coincidenta faptul ca a schimbat curele ... si pompa electrica a mers bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

in prima faza cred ca o sa schimb lichidul de servo sa vad ce se intampla...ma duc la volvo service din Cj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Vadim . Numai my2009 are pompa mecanica la xc60. Motoarele euro5 au pompa electrica iar în 2011 e pompa electrica fix ca la c30.

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da mah stiu :lol: din cauza au scos proiectarele.

Am scris de pe telefon si acolo nu apare profilul cu ce masina ai, daca a spus ca dupa schimbatul curelei s-a ameliorat problema, am zis ca are pompa antrenata de curea .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai și eu tot de pe tel am scris . Da scrie omul clar :"2011". 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am fost la Service Volvo Cluj, dar nu au găsit nimik...diagnoza nu a dat nici o eroare. 

Ma gândesc ca dacă ar fi problema le pompa sau caseta ar merge tot timpul volanul greu, nu ca la mine 5 min. dimineata....in plus toata vara nu am avut problema asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

in dimineata asta mi a aparut mesajul Bulb failure Dipped Beam si mi am dat seama imediat de ce, s-a ars becul far stânga faza scurta, ce bec îmi recomandați?

Trebuie oare sa le schimb pe amândouă de pe faza scurta?

 

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu iti recomand Philips, cu Osram cam sunt probleme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu cred ca s-au stricat becurile din cauza pompei de servo (ca doar despre asta e vorba in topic).

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

dacă tot ai avut timp sa tastezi o propoziție oare nu era mai simplu sa te referi strict la becuri.....nu vreau sa supăr pe nimeni, dar vad tot mai mult în ultimul timp acest tip de răspuns...nu cred ca am dat la nimeni în cap dacă am întrebat pe acest topic și de becuri.

Edited by cioko80

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca nu pastram informatia organizata,

1). Cei care nu se uita in sectiunea asta nu iti vor da niciun raspuns, chiar daca poate il stiu.
2). Cei care mai sunt interesati de aceeasi problema ca tine, nu vor vedea raspunsul si vor deschide inca un topic, ducand la un haos generalizat.

Sper ca acum imi intelegi raspunsul. Iar legat de problema ta, iti recomand Philips (cu care vine masina de fabrica) sau HELLA.
 

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Cioko Eu recomand Osram pt ca țin mai mult . Iar problema ta e de la caseta de direcție. Problema cunoscuta la Xc60 .

Sent from my SM-N920S using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

pentru 5 min dimineata si aia de cand in cand (ex. spatamana acesta a facut numai vineri si sambata) nu cred ca o sa schimb caseta, poate în viitor dacă se schimba situația. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am întâlnit problema asta la 2 xc60 uri 2013 și rezolvarea a fost caseta . Nici eu nu am crezut dar asta a fost rezolvarea .

Sent from my SM-N920S using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hah. . . 

Ori și a mea e pe ducă , ori așa e ea. . .

Ideea este  că volanul este  puțin mai greu...  în permanență... Adică mă așteptam să fie ceva mai ușoară . . . Nu am condus alt XC60 ca să am alt termen de comparație , dar având în vedere cât de ușoară este direcția la vechiul model XC90 speram să fie asemănătoare . . . 

Știu că  e relativă treaba, dar ca să fac o comparație cu ce am mai condus, direcția de la xc60 propriu se află undeva intre Xc90 și Logan cu servo. . . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am observat sa fie mai grea direcția la xc60. Poate ai setat volanul pe High și din cauza asta se mișcă mai greu.

Vezi în MY CAR la Adjustable steering force.

Trimis de pe al meu SM-G935F folosind Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din pacate nu am aceasta optiune prin meniu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

de la ultimul mesaj nu am mai avut probleme cu directia...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ce tip de ulei se baga la servo ?

Edited by adytym

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now