TudorRus

Stabilitate XC60

15 posts in this topic

Salutare, tocmai am revenit dupa un drum cluj - bucuresti (duminica) si bucuresti - cluj (azi) iar in ambele deplasari, am simtit in curbe (am fost pe valea oltului) o data pe primul drum si de doua ori la intoarcere ca masina nu are stabilitate. Prima data coboram o panta, iar in curba am pus frana si a cam jucat pe drum, iar la intoarcere era pe un segment din austostrada si a avut un scurt si rapid joc pe sosea, dar am rederesat-o rapid (eram pe drum relativ drept, cam la 130 km/h). DSTC era on

Abia de 3 saptamani merg am masina, primul drum mai lung si in afara orasului, dIn cate am citit si studiat XC60 nu este o masina care sa nu fie stabila pe sosea in astfel de coniditii dar am ramas cu un usor semn de intrebare legat de stabilitate. ce credeti ca ar putea sa fie / ar trebui verificat?

multumesc 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cumva e FWD de 2L ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

da, si poate important, pe fata anvelope m+s

Edited by TudorRus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai ti-am raspuns la intrebare . XC60 FWD nu sta pe drum iar daca ai si anvelope proaste e si mai si . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Offtopic..

Stabilitatea  atunci cind apar mici derapaje o asigura DSTC-ul.Cind vei redresa o masina la 130kmh fara nimic electronic de ajutor atunci  cred ca te vad la WRC:).Pina atunci sa incerci incepind cu 60-70kmh.Pina sa stii cum sint repartizate masele pe un suv ,ar trebui sa  ai la activ destule masini din astea cu ceva garda mai joasa obisnuite

Fara DSTC esti ,in plus,in general vorbind si mai ales cu "sufragerii" pe roti.Probabil sint asteptari f mari de la asemenea modele,cred..

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

@V50Saphir poate nu am fost eu suficient de clar, dar nu am încercat 'sa fac' ceva, eram pe autostrada la 130 km/h, linie dreapta, ma aștept sa nu fie astfel de situații. Iar în curbe aveam viteza adaptată la acel segment de drum. Nu sint și nu 'ma dau' pilot wrc. Conduc de 23 de ani zi de zi, pe drumul asta am fost de sute de ori, cu mai multe modele și clase de mașini, știu cum ar trebui sa se comporte o mașină pe drum. Într-adevăr e prima data cu un SUV, dar așteptarea mea (sper ca nu greșită) este totuși sa stea pe drum și sa ofere siguranța și stabilitate.

@Bogdan G mulțumesc, chiar o sa revin cu un update după ce schimb anvelopele și pe merg pe același segment de drum 

Edited by TudorRus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Anvelopele difera fata/spate model si ce-i mai important vara / M+S?

De aici poti avea o comportare naspa si este normal sa fie asa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, difera fata / spate. Pe fata am continental cross contact uhp m+s, care in specificatii par a fi totusi de vara, iar pe spate sint pirelli p zero rosso, de vara.

Am fost si la service azi, dpdv mecanic totul e ok, deci mai trebuie sa ma invat eu cu modelul de masina.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Tudor pot fi cel mult all season, ca nu vad cum sa fie de vara cu indicativul MS, adica mud and SNOW. Deci ""snow" vara, nu se prea poate

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

:))))) da, sint obosit, ai dreptate :))) sint m+s , deci cam de iarna :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

POsibil sa fie all season, dar anvelopele all season sunt un compromis. Un fel de fotograf care face sedinte foto cu telefonul. Sunt ok, dar nu ai performante bune nici vara si nici iarna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, difera fata / spate. Pe fata am continental cross contact uhp m+s, care in specificatii par a fi totusi de vara, iar pe spate sint pirelli p zero rosso, de vara.

Am fost si la service azi, dpdv mecanic totul e ok, deci mai trebuie sa ma invat eu cu modelul de masina.

 

Nu te supara pe mine dar la ce service ai fost de masina e perfecta ? Eu zic sa verifici și bucsile de portfuzeta. La toate xc60urile pana în 2011 sunt rupte bucsile alea sau cel puțin crăpate. Și de aici un comportament dubios în curbe

Sent from my SM-N920S using Tapatalk

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bogdan G nu ma supar :)) am fost la premium cars (reprezentanta volvo cluj) si la autoworld cluj. eu nu zic ca masina e perfecta , am spus ca in amandoua service-urile mi s-a spuns ca masina e ok. am comandat azi anvelope de vara noi, o sa iti dau un update dupa schimbul lor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si mersi de sfat, o sa cer sa le verifice si pe alea, inca o data!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now