PiatraNt88Dsv

Problema clima

36 posts in this topic

Sa traiesti! :)

Sent from my D5503 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut

Am și eu o problema ,îmi pleacă AC fără sa îi dau eu drumul și se tot întrerupe în același timp ,care ar fi cauza?

Mulțumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 hours ago, PiatraNt88Dsv said:

Buna ziua 

Am o pro 

Xc60  my 2011 2.0 litri cutie automata.Nu am clima.

Test Primus -modul de comanda ventilatoare + compresor.

Stie cineva un modul de comanda?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inca nu a citit nimeni despre problema me?

Nu are numeni cunostiinta de un modul de comanda ventilatoare.

Nou vine cu tot cu ventilatoare dar acestea functioneaza,cel de racire cu modulul meu iar cel de clima a pornit doar cu modului de test de la Primus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu crezi ca daca stia cineva, ti-ar fi raspuns ? Ai nevoie de alt modul cu alte ventilatoare, asta fiind rezolvarea cea mai scurta a problemei tale

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uite modul aici modulo-de-ventoinha-volvo-s60s80v60xc60x

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema e ca in general nu pica doar modulul ci pica si unul din ventilatoare, de obicei cel mic.

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, Bogdan G said:

Uite modul aici modulo-de-ventoinha-volvo-s60s80v60xc60x

Il vad ..acesta este..dar unde e.Pot sa va sun.Am nr Dvs de pe forum.As avea nevoie de el maine.Se poate?

 

Edited by PiatraNt88Dsv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma poți suna am nr la semnătura.

Sent from my SM-N920S using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minutes ago, Bogdan G said:

Ma poți suna am nr la semnătura.

Sent from my SM-N920S using Tapatalk

Il aveti in Bucuresti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Releu de pe www.china-pe-stanga.com ? :)) ca OEM nu vine separat doar ala.

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va salut....aveti o masina alba ? :) daca da,inseamna ca erati linga mine la primus in service,si am vazut ca electroventilatoarele va mergeau atunci cand au facut proba cu un modul de-al lor....deci problema e modulul ,luati legatura cu Bogdan G...

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 hours ago, mikaita said:

Va salut....aveti o masina alba ? :) daca da,inseamna ca erati linga mine la primus in service,si am vazut ca electroventilatoarele va mergeau atunci cand au facut proba cu un modul de-al lor....deci problema e modulul ,luati legatura cu Bogdan G...

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua din nou.Am gasit modul de comanda la Daniel Dez Volvo Buc.L-am schimbat si la pornirea climei pornesc amandoua dar nu raceste decat in turatie si atunci insuficient.Tot la Primus au spus ca senzorul de temperatura de pe oglinda funct intermitent  .Influenteaza  acest lucru clima sau poate fi si altceva?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da! Influenteaza. Daca iti arata temperaturi cu minus, nu porneste compresorul

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu arata cu minus dar din cand in cand arata temperaturi mai mici ( de ex afara 26 grade pe bord 11).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sub +10 grade nu mai porneste compresorul

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alte cauze mai stiti??Ce ar mai putea fi defect sau blocat sau..in afara de compresor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sonda presiune,  filtru uscator infundat, radiator infundat si mai e o valva, dar imi scapa denumirea, fire intrerupte, contacte imperfecte, senzor temp exterioara, etc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vad ca se complica aiurea discutia. Ce presiune face compresorul ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare colegi forumisti. Va urmaresc postarile, problemele, solutiile etc....dar de scris scriu doar cand am probleme grele.

Si cum problemele grele nu prea au fost la al meu XC 60, 2011, D3, FWD nu prea am scris...deh, nu-mi place sa fiu parerolog. :) Ca o parere generala sunt multumit de masina la cei 175k km facuti. Probleme grele nu au fost dar atunci cand au fost, au fost de genul ''nu stii ce sa crezi''. Prima, acum 3 ani cu turbina care daduse o eroare si nu se mai calibra ca e senzorul de pozitie defect, desi, cand ii venea cand nu-i venea curent pe fir si mi s-a propus inlocuirea turbinei cu totul, desi eu tot sustineam ca e din cupla (contact imperfect) si se pare ca asa a fost, am calibrat-o la un prieten care a zis ''hai sa incercam sa vedem''. si a luat-o din prima. Merge si acum....fara nicioa eroare.

A doua mare problema o am zilele astea cu AC-ul, caruia nu-i gasesc logica. AC-ul ori merge, ori nu merge. Dar la mine si merge si nu merge.

Pe scurt, acum 1 luna am observat ca senzorul de temperatura exterioara indica temperatura dupa cum vrea el, nu dupa cum este afara. Mai facuse figuri si acum ceva ani si l-au rezolvat din cupla din usa. Am fost la Primus, au umblat la cupla din usa, firele din oglinda si mi-au zis ca senzorul e defect. Dar nu il au pe stoc. Am facut comanda si pana a venit, am mers cu masina si ca un facut senzorul nu mai avea nimic. In fine, l-am schimbat.

In perioada asta cu senzorul am observat ca clima nu-si mai face treaba dar am dat vina pe senzor, ca o fi el in balarii....

Dupa schimbare problema era cam la fel si a coincis si cu venirea caldurilor mari...

Problema este urmatoarea :

- statea masina in soare la birou si cand plec din Baneasa nu poti sa stai in ea. Plecam spre casa si incepea ba sa bage cald, ba rece si de multe ori la semafoare ma umplea de caldura de la motor. In alte cazuri, incepea sa raceasca imediat ce ieseam de pe poarta jobului si o tinea asa pana acasa, cand, in timpul manevrelor de parcare incepea sa ma inaduse....

Zic, nu mai are freon si fac o programare la Primus.

1. verificat erori pe VIDA sau cum se cheama softul Volvo : niciuna

2. verificat freon : 760 grame din 820 sau 850 (nu mai retin exact cat mi-a spus ca este normal). Deci o pierdere infima. Facut vaccum dupa.

Ca idee, acum 2 saptamani, la un Clio (10 ani de mers), am auzit un fasait pe teava si nu stiam de unde vine...M-am dus la service si nu mai avea freon decat de o racire...:), dar tot racea.

3. ambreiaj compresor cupleaza

4. ventilator condesator functioneaza

Cu toate astea mi s-a spus ca compresorul este defect pentru ca nu ridica presiunea...Concluzia fiind data dupa ce a fost pornit motorul si AC-ul si urmarite presiunile pe aparatul de testare AC. Dar in timpul asta masina baga rece...poate nu la 4 grade sau cat trebuie sa iasa la aeratoare dar era rece...

I-am facut si o igienizare ca nu-i facusem demult....rece. Neintelegand logica ba e rece, ba e cald am zis ca nu schimb compresoru. Pana s-a incheiat comanda si am platit factura, masina a sta in soare, am urcat in ea de nu puteam sa stau...a bagat rece pana acasa...

Azi am facut un drum pana la Targoviste, rece pana la destinatie (repet nu super rece, dar acceptabil), cand inainte de a o parca am simtit ca-mi baga cald...erau deja 34 grade afara...Am deschis capota, am pus mana pe teava aia care trebuie sa fie rece si surpriza aia era calaie...dar sub ea se vedeau broboane de apa, deci fusese rece...

Am plecat din Targoviste cand deja erau 37 grade si nu s-a mai racit pana nu am iesit la drum intins si forja...Dar surpriza iar cand am oprit sa parchez la mitingul aviatic de la Baneasa, deci mers usor sa gasesc loc, alea-alea, iar a inceput sa bage cald....

Am stat vreo 3 ore pe acolo si cand am plecat spre casa, cald, cald si iar cald....de la Baneasa, pe la Arcul de Triumf a incercat sa bage rece dar pana la primul stop...ala cu PSD-u ( :) ) Si un rece amortit....

De la semaforul de la Pta Victoriei si pana acasa a bagat rece de rece...si dupa ce am parcat-o am lasat-o la relanti si am deschis capota...teava calda si pe tot parcursul asta nicio urma de condens sub ea...

Ceva idei, pareri, solutii...ce poate face sa decupleze compresorul (habar n-am in mers daca e decuplat sau nu) sau ce poate obtura presiunea...?  Ca o idee ajutatoare, am observat ca pe la 1500 rot, ceva din instalatia AC, scoate un mieunat...Prima data am crezut ca este turbina, dar oprind AC-ul mi-am dat seama ca dispare. Asta se intampla inainte de verificat AC-ul. Dar cica ar fi normal...ca mieunatul/vuietul/mugetul ala, ar veni fix de la teava aia care ar trebui sa fie rece....

Nu scriu des....dar si cand scriu...

Multam mult de ajutor...pana saptamana viitoare trebuie sa gasesc rezolvarea...ca tre' sa plec in conced...

 

 

 

 

Edited by Tetea

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se rezolva ușor schimbând valva de pe compresor . Costa 350 lei valva și 200 lei manopera .

Sent from my SM-N920S using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nefunctionarea corecta a valvei nu trebuia sa inregistreze o eroare?

Din memorie (desi de cand cu turbina si iam-ul, am tot zis ca citesc erorile, dar de data asta n-am facut) la testul de erori, ECU era rosu si erau 2 erori cu galben, dar mecanicul mi-a spus ca sunt de la regenerare care nu s-a terminat. Eram mai departe de monitor si nu ''bateam'' prea bine. :) Plus ca eu tot credeam ca e de la freon.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este de la valva de pe compresor, cum a spus și colegul Bogdan

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now