vlpvlp06

Volvo 850 - nu porneste

17 posts in this topic

Salutare,

Se da urmatoarea problema:

Volvo 850 T5 an 1996,a iceput sa se opreasca in mers pentru fractiune de secunda(turometru cazut,lumini in bord aprinse)aleatoriu,indiferent de stilul de mers,benzina sau gpl.Am ajuns cu masina acasa iar la cateva zile nu a mai pornit deloc,am incercat sa citesc coduri de eroare prin metoda "LED" si ledul imi sta aprins la jumatate fata de intensitatea normala si nu citeste coduri.Am schimbat pana acum:

- Fise bujii

- Capac delco

- Bobina

- ECU

- Senzor camshaft

- Scos bornele peste seara

 

A mai patit cineva?Are vreo idee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand dai la automat se ridica turometru? Trebuie sa se ridice la 2-300 rpm, chiar daca nu porneste. Daca nu se misca acul, inseamna ca este  senzorul RPM, sau crankshaft, sau senzor volanta, sau cum vrei sa-i spui. Din ce spui tu, pe mine ma duce gandul la el

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tocmai acum am verificat,invarte cu vlaga dar acul turometrului ramane la 0.Maine voi inlocui senzorul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca porneste, trebuie sa-mi dai zece mii :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am curatat senzorul(nu am avut deocamdata altul) iar rezultatul a fost acelasi. 10.000 noi sau vechi?

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

De care ai, nu am preferinte :P

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verifica niste mase ,ceva.Depinde cum este masina intretinuta d.p.d.v al conecticii ,cablajului intrucit poti avea surprize.Vezi presiune in rampa (actioneaza ventilul sa vezi daca tisneste puternic  benzina) ,daca iti lucreaza pompa de benzina...

Am avut si eu o sincopa odata insa pt ca am pus benzina 95 pe caldurile astea apoi  detonatii (2) eroare debitmetru etc si "figuri" de Buftea .La tine este mai delicat ca nu poti pune interfata Vag +FCR ca sa stii ce si cum 

 Cind se porneste motorul NU misca nici un turometru (cel putin la 850,S/V70).Oscileaza doar daca se schimba bateria sau ECU iar ECU isi face un nou load, secventa, pina se stabileaza de la 650 la 850rpm.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

La masina s-au schimbat:ECU, senzor cama, bobina, fise, delcou... Presiune exista in rampa. Nu vrea.

Eu suspectez un fir/mai multe electrice... Trebuie "luata" la mana. Interesant e ca nu se pot citi codurile cu metoda LED, de aici as porni eu - firul din mufa OBD spre ECU, macar pentru pinul 3...

Vali - ai verificat daca ai scanteie ? Acum e intuneric si poti vedea mai usor, scoate o fisa si pune-o pe Romanita sa dea la cheie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se ia babeste. Se scoate rampa de injectoare si se da la automat. Daca scuipa benzina, se trece mai departe. Se scoate fisa de la bujie si se da la automat, daca da scanteie, se trece mai departe. Daca le da pe ambele si tot nu porneste, inseamna ca scanteia nu este corelata cu benzina, asta inseamna 90% distributie sarita de la punct. Daca nu da benzina se verifica ECU si cablajul, daca nu da scanteie de verifica senzorul RPM si firele acestuia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai o problema cu masele man. Verifica si masa de pe cutie si mai ales verifica sa nu-ti fi papat vreo rozatoare firele (desi la P80 nu prea am vazut sa se atinga, cred ca nu le place gustul :)) )

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru raspunsuri.

1. Vine benzina.

2. Verific diseara daca da scanteie.

3 . Are cineva o schema cu masele?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu zic sa pornesti cu sigurantele intai: mai ales nr. 15, apoi verifica-le pe toate cele marcate cu Immobilizer.

Dupa cauta masele, apoi restul de cablaj.

 

Schema electrica completa pentru 1996: https://we.tl/UpSrRYkA5b

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si cel mai important, verifica releul gri care se afla deasupra radiatorului de apa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verifica :

- cablul albastru de masa care e prins de cutie in fata langa cilindrul slave de la ambreiaj

- cablul de masa prins de blocul motor in spatele demarorului (stiu e de rahat pozitia cel mai bine scoti ventilatorul de la motor)

- releul gri de deasupra radiatorului

- siguranta 15

- in portul OBD daca ai intre pinul 16 si 5 12V.

La 850 turometrul nu se misca cand dai la demaror cel putin pana acuma nu am vazut sa faca asta la macar vreo 30 de 850 si V70.
Daca ar fi de la immobilizer ar porni totusi pentru 2 secunde si s-ar opri.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

- Verificat cablu albastru  = ok

- Verificat sigurante = ok

- Verificat OBD = aveam o tensiune slaba

- Verificat mase motor = ok

- Verificat releu = 1 fir rupt

Legat fir - masina pornit - problem rezolvat

 

Multam'

5 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mama lui de fir rupt ! ! !

Bine ca ai gasit defectul si te bucuri din nou de masinuta !

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am vazut tarziu post-ul. 

Primul lucru iti ziceam de mizeria aia de mufa. Si pe mine m-a chinuit putin. 

Vezi ca daca plasticul pe care se prinde releul este montat corect, nu doar pus acolo sa stea cum are chef, firele sunt fortate la 90 de grade fata de carcasa ventilatorului (cel putin in cazul meu). Daca si la tine e la fel, monteaza cumva releul culcat, sa nu mai stea fortate firele.

Oricum, ma bucur ca ai rezolvat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now