liviud

Sfaturi S60

48 posts in this topic

Salutare,

Numele meu este Liviu si mai nou mi s-a pus pata pe Volvo S60. Nu stiu inca de ce, insa in culorile stridente ale masinii mi se pare un design destul de reusit si ma cam bate gandul sa cumpar una pana in toamna dupa ce ma lamuresc de unele lucruri. Pentru inceput as spune ca pana acum am avut un Megane II 2.0 136CP, Ford Fiesta 1.4TDCI 68CP, Alfa Romeo 159 2.4JTDM 210CP si Range Rover Evoque 2.2 180CP. Pe ultimele doua tocmai ce le-am vandut si am ramas cu Forduletul din 2006 pana la urmatoarea achizitie. 

Aici vin unele intrebari legate de modelul acesta. Am auzit de unele probleme "specifice" dupa consultarea acestui forum. Ce am intalnit pana acum si m-a speriat cel mai mult sunt legate de cutia automate (lag, smucituri, etc). Sunt 90% convins ca vreau cutie automata, iar daca cele de la Volvo sunt o problema serioasa, cred ca nu va fi pentru mine masina. Alte lucruri pe care le-am descoperit sunt injectoarele uneori problematice, clapetele swirl si niste plangeri despre planetare. 

Per total nu pare a fi cine stie ce probleme, insa as vrea niste feedback daca se poate. Stiu pe cineva cu un S80 cumparat inca din 2008 (constructie 2007) care se apropie de 400.000km si nu a avut probleme majore pana acum, cea ce ma face destul de increzator. Pana acum am studiat doar 3 motoare prin cautarile mele online, toate avand motoare sub 2 litri. Dupa ce am platit vreme de vreo 8-9 ani impozit la 2.4 la Alfa, nu mai vreau o astfel de problema. As mai spune si ca sunt foarte tentat de motoarele pe benzina, consumul nefiind neaparat o problema majora, masina va fi folosita in 80% din timp in afara localitatii. 

In mare, din cautarile mele vreau cam asa: Volvo S60 dupa 2012, motorul 2.0T sau dieselul D3, interior neaparat din piele, culoare rosu/albastru precum in pozele atasate mai jos. Nu sunt convins insa de motorul D3, pare a fi un downgrade serios de la Alfa si nu stiu daca m-ar multumi. Poate cu o resoftare sa se mai castige ceva putere? Se castiga putere la motoarele Volvo prin resoftare? Daca da, care sunt castigurile/costurile estimative? 

Ca ultima paranteza, la toate masinile de pana acum, mai putin la Evoque, am instalat o suspensie sport (arcuri + amortizoare + anti-roll kit), lucru pe care 100% l-as face si la S60. 

Imi cer scuze daca am postat in aria gresita, se poate muta topicul in alta parte daca e cazul. 

Merci

Polestar-Volvo-S60-2.jpg

S60Rdesign_VCC07942.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut Liviu si bine ai venit printre noi, 

Eu am avut atat S60 D3 2L 400Nm // 163 HP si l-am dus la 470 Nm / 187 HP linistit - vorbim de D3 motor 5 cilindri aluminiu conceptie Volvo. Inteleg ca D5 nu te pasioneaza datorita taxei. Pacat daca ma intrebi pe mine - cuplul si feeling-ul unui D5 optimizat nu stiu daca il ai cu benzina. 

Nu stiu ce sa iti spun de cutia automata ca probleme si smucituri - am cutie automata de 2 ani si 70.000 km si nu am nicio problema. 

Referitor la resoftare: se castiga bine dupa parerea mea (toate Volvo S60 ce am avut au avut resoftare), si nu neaparat din numere (CP), ci din comportamentul masinii - se schimba mai multe caracteristici ale masinii - ex. Polestar: www.polestar.com - tuner oficial Volvo, nu pierzi garantia motor in caz de ceva. 

Daca vrei sa montezi kit sport pe S60 cu totul - "hardware" si "software" ai aici si este disponibil si in Romania: https://www.polestar.com/ro/products/engineered/

Succes cu achizitia!

 

Edited by maverick

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut si merci de raspunsuri!

Am spus pas unui motor de peste 2l dupa ce mai bine de 8 ani am platit exagerat de mult taxa la 2.4, atat la impozit cat si la RCA. Faptul ca am sub 30 de ani nu ajuta, dar avand in vedere ca plec mult cu masina din tara imi este si imposibil sa o inmatriculez pe numele altcuiva. Stiu motorul D5, l-am condus pe acel S80 de care am amintit mai sus si mi s-a parut placut si lin. Era motorul de 185CP din ceva pachet Momentum?!? Sper sa nu gresesc, nu sunt foarte informat despre numele echiparilor. 

Un alt aspect care am inteles ca este problematic este verificarea numarului adevarat de kilomteri. Chiar asa de rau este in cazul in care o istoricul nu e clar/accesibil si vrei sa faci o verificare de km? E un aspect destul de ingrijorator. 

Cat despre cutie, poate am scos eu ceva din context si am inteles gresit, dar e un aspect care m-a ingrijorat putin: http://www.volvo-club.ro/topic/19234-volvo-s60-deal-bun-sau-cu-probleme/#comment-295642

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-a schimbat ceva de la acel D5 185 CP pana la cel din 2012 cu 205 HP si 2 turbine. Mai ales daca mergi mult in afara Bucurestiului (cum sunt si eu dealtfel) D5 este o investitie cat se poate de buna - eu am consum mediu pe 5.000 km de 6.4 L / 100 km. Si nu merg neaparat cu 70 km/h :). 

Daca vrei sa iei un model mai nou exista D5 si de 2L, aceleasi performante teoretic si cutie automata in 8 trepte - cutie noua pe Volvo.  

Nu strica sa verifici pe la dealerii Volvo din Romania ce masini au la mana a doua - cine stie poate gasesti ceva convenabil si poate mai ai si garantie. 

Cred ca cel putin la reprezentanta la Volvo (poate si colegii de pe forum) pot sa citeasca nr. de km reali. Oricum daca te gandesti sa iei vreuna recomandarea este NEAPARAT sa faci o diagnoza // teste INAINTE sa o iei - chit ca platesti aceasta diagnoza merita banutii din plin. 

Edited by maverick

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te cred la partea cu consumul, acelasi tip de consum il aveam si eu la 2.4 de la Alfa. 

O sa arunc o privire si pe la reprezentante, si nu concepeam oricum sa fac o achizitie fara o diagnoza inainte. 

Cat despre D5 si 2L, poate greseste wiki sau e incomplet, dar eu nu vad motor 2l D5 cu aceasi putere, doar D3. Am incercuit ce m-ar interesa pe mine.

engines.png

Edited by liviud

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc de info! Am sa merg saptamana aceasta la o reprezentanta, iar cu ocazia asta voi cere si un test drive, desi poate nu e o idee buna, mereu am cumparat masinile fara a le conduce in prealabil si am fost mereu multumit, in timp ce pe toate pe care le-am condus le-am sters ulterior de pe lista posibilelor variante :unsure:

Momentan singura alternativa la S60 este Jaguar XF care mi se pare putin prea imbatranita, raportat la un S60 din aceasi perioada. Masinile nemtesti nu intra in discutie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutari,

S60-ul e o masina super faina, mai ales in configuratie R-Design. N-am mers prea mult cu masini fara pachetu' R dar sa stii ca schimba complet tinuta de drum. Volvo zice ca sasiul este ranforsat, suspensiile intarite (si lasate cu 1.5 cm fata de stock) si ca pe langa toate astea mai baga si bari de torsiune (fata/spate). Suspensia este TARE (nu de track-day, dar nici departe) si strut bar-urile-s acolo, de sasiu nu stiu ce sa spun, ca nu l-am verificat. :))

Despre cum trage dieselu': din experienta mea cu C30 D3 manual, trage de rupe. Am inteles ca motoru' de pe S60 este ceva mai potent (de retinut ca este ceva mai greu S60-ul fata de C30). Experienta (scurta) cu S60-ul este, banuiesc, irelevanta - intrucat e D5 AWD Polstaruit. Da' sa stii ca si asta trage de rupe (nu pare sa fie la fel de brutal ca C-ul, dar are reprize de acceleratie net superioare).

Acum 3 ore, maverick a spus:

Nu stiu ce sa iti spun de cutia automata ca probleme si smucituri - am cutie automata de 2 ani si 70.000 km si nu am nicio problema. 

Apropo de cutii automate si 70K km, eu azi am lasat masina la Primus unde imi schimba cutia de viteze pe garantie pentru 'socuri' (cele mentionate de mine in topicul linkat de OP mai sus - la cuplarea treptelor R/D). Vocile rele spun ca 'asa face toate' si ca sunt posesorii extrem de sensibili. Asta zic si cei de la service despre masina mea, ca n-ar fi avut nimic dar din cauza persistentei si a insistentelor fostului proprietar (abia am cumparat-o, dansul a relationat cu importatorul pana i-a convins sa schimbe cutia) s-a vazut Primusu' nevoit sa faca ceva. 
Daca ma intrebi pe mine - cutia se comporta ca orice automata Volvo pe care am condus-o (si n-am condus cazaturi, ci masini intretinute la un standard peste cel recomandat de Volvo). Nu ma deranjeaza ca mi-o schimba, e gratis. Sunt curios daca si cutia noua va da aceleasi usoare socuri pe care pana acum le-am considerat normale. Only time will tell.

Apropo de modelul de S60 pe care-l cauti, in pozele pe care le-ai pus sunt masini MY13, deci poti sa cauti direct 2013+. Intre 2010 si 2012 (chiar si cateva masini MY13, cum e a mea) s-a produs modelul cu day line in afara farului (ca la E Klasse).

Acum 2 ore, maverick a spus:

Cred ca cel putin la reprezentanta la Volvo (poate si colegii de pe forum) pot sa citeasca nr. de km reali. Oricum daca te gandesti sa iei vreuna recomandarea este NEAPARAT sa faci o diagnoza // teste INAINTE sa o iei - chit ca platesti aceasta diagnoza merita banutii din plin. 

Din pacate la Volvo nu poti verifica daca KM sunt dati inapoi din diagnoza. Singura situatie in care se poate descoperi asa ceva se naste atunci cand cel care da km inapoi nu sterge si erorile masinii (erori in care este precizat nr-ul de km la care au survenit). (io asta am inteles in urma discutiilor interminabile pe aceasta tema si sunt 99% sigur ca am dreptate)
Informativ, la Primus o verificare 'din bara-n bara' costa 1100 lei si dureaza ~3-4h.
Tot informativ, nu cred ca vei gasi nimic la Primus care sa te intereseze. Nu am vazut in curte astazi decat un S60 MY15 D3 manual, cam chelut; dar nu strica sa treci pe acolo sa te uiti mai bine.

LE: legat de suspensia 4C - cumpara-ti masina cu asa ceva doar daca esti ok cu costul de inlocuire al amortizoarelor (undeva la 1000e/bucata (sunt 4, bineinteles)).

Edited by Mihai933

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cutiile automate fac unele probleme din cauza lipsei unui program de service (schimb ulei) timpuriu (valabil tuturor cutiilor sealed for life, vezi range rover , jaguar ... s-ar putea sa aiba probleme similare) dar daca faci o achizitie pana in 100 k km si schimbi uleiul (riscul problemelor scade drastic).

Cat despre d3 este similar oarecum d5-ului de 185 cp. Am comparat s80 d3 (2011)automat cu v50 d5 manual(2008).

Swirlu iese din peisaj (de prin 2009 nu se mai foloseste)

Ca aspecte generale: sunt masini simpatice, relativ sportive (din cate imi amintesc comparand alfa 159 combi cu v50-u meu) si ulterior comparand v50 cu v60 .(cam multe comparati si discrepante de timp...)

Suspensie sport gasesti aftermarket, dar mai bine alegi o masina r-design din start (daca ai inclinatii sportive) , sau una cu 4C (suspensie cu adaptare).

Mai recomand printre dotari : adaptive cruise control (pachet driver assist).

Probleme comune: clantele keyless, camera de reverse la caldura, cutia.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 11 minute, Mihai933 a spus:

LE: legat de suspensia 4C - cumpara-ti masina cu asa ceva doar daca esti ok cu costul de inlocuire al amortizoarelor (undeva la 1000e/bucata (sunt 4, bineinteles)).

Amortizoarele 4C sunt mai ieftine (parca 2.700 lei daca nu ma insel, sa ma corecteze cine trebuie) si nu cad asa repede.

Eu pe XC70 (o masina mai grea) am schimbat pe fata unul ca l-am lovit de un bolovan iar perchea lui am schimbat-o pe la 230.000 km.

Pe spate n-am schimbat nimic.

Diferenta este foarte mare si merita cu varf si indesat.

Pe S60 nu am si le duc lipsa, la XC90 e alta poveste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru noile informatii!

Este putin ciudat faptul ca Volvo nu poate verifica numarul real de km. Voi intreba saptamana aceasta cand merg la test drive. Astept sa vad ce se intampla si cu Mihai933 si cutia lui noua, sunt curios daca va mai simti acele smucituri de care pomenea dupa schimbarea cutiei. 

M-am lamurit cat de cat si cu echiparile si neaparat trebuie sa fie pachetul R, desi e probabil sa vreau in continuare niste modificari proprii pe partea de suspensie. Stiu tipul acela de suspensie (4C) si nu este pentru mine, confortul este mai putin important. Controlul masinii nu cred ca as ajunge sa il fac la Volvo Romania sincer sa fiu, pentru ca nu am vazut inca nicio masina in Romania care sa fie in una dintre cele doua culori amintite de mine. Caz in care e probabil sa caut in afara tarii si sa o verific acolo, cea ce implica alte probleme si dificultati. Dar macar nu e graba pana la achizitie si am 2-3 luni sa tot caut si sa ma interesez. 

Exista vreun S60 rosu/albastru cum vreau eu pe forum? :)

Edited by liviud

Share this post


Link to post
Share on other sites

Are dreptate Maurice legat de pretul amortizoarelor 4C, sunt ~3000 lei bucata, nu 1ooo oreo. Demn de mentionat mi se pare totusi ca dansul a luat masinile de noi si le-a intretinut mai bine decat 99% de posesorii de Volvo de pe aici. (asta ca sa nu zic decat toti si sa se simta cineva lezat)

Al meu S60 din dotare e rosu, dar arata cam asa

S60-R-front-quarter.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grozava culoarea, exact ce vreau. Bag de seama ca este aceasi culoare din poza pusa de mine initial insa fara pachetul R. Gresesc? 

Inca nu stiu toate detaliile de genul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am impresia ca s-a creat o mica confuzie:

Masina din poza pusa de mine este R-Design (cel mai simplu iti dai seama dupa jante/capacele oglinzilor).
Masina din prima poza pusa de tine este modelul Polestar (nu cred ca exista kit care sa se poata adapta). In a doua poza este intr-adevar un S60 2013 R-Design rosu. :D

S60-ul 2010-2012 fara R-Design arata asa:

2012-Volvo-S60-Red.jpg

Cel 2013+ (fara R-Design) arata asa:

32477fe1347d66b00eb76e542d1aa802x.jpg

2013+ cu R-Design:

03-2014-volvo-s60-r-design-ny.jpg

Mai sus ai deja poza pusa de mine cu S60 2010-2012 R-Design.

Also, am impresia ca Passion Red este culoare exclusiva pentru masinile R-Design.

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-am lamurit, multumesc! Nu vreau visiniu ci rosu, asadar trebuie sa fie R Design. Ce am gasit rapid pe mobile.de ca si culoare este: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=219584900&scopeId=C&transmissions=AUTOMATIC_GEAR&fuels=DIESEL&categories=Limousine&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&minFirstRegistrationDate=2011-01-01&minPowerAsArray=140&minPowerAsArray=KW&makeModelVariant1.makeId=25100&makeModelVariant1.modelId=28&pageNumber=1

Bine, masina nu intra in discutie datorita anului. 

Ma gandeam insa si la ce ziceati apropo de motorul de 2.4 D5. Observ ca este singura motorizare diesel care vine si cu AWD in anumite variante. Tot ce mi-am dorit in plus la 159 a fost mereu Q4 (AWD). Insa era o varianta la fel de rara precum la Volvo S60. Mi-ati dat de gandit, as aprecia mult un AWD, dar trebuie sa analizez optiunile si sa ma gandesc cum fac si cu ahizitia, pentru ca in Romania nu prea sunt colorate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

D5 AWD e un fel de unicorn. Roz. Pe care-l cauti in Ferentari.
Io am cautat masini 8 luni (in aceste 8 luni au aparut in tara doua D5-uri AWD de vanzare, unul Summum cu tot ce se poate pune pe un S60 mai putin R-Design si cel pe care am sfarsit prin a-l cumpara) pana am gasit asa ceva (si cred ca am avut un noroc imens cu masina pe care am gasit-o). Daca vrei sa vezi o masinuta ca-n anuntul linkat de tine (plus/minus cateva dotari - ah, ce-as vrea si io trapa...) poti trece pe la intalnirea saptamanala Volvo din Bucurestii Noi. (presupunand ca masina va fi gata vineri, desigur)
Intrebi de Loganu' rosu si sigur te va indruma un coleg catre mine. :)))

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 oră în urmă, Mihai933 a spus:

D5 AWD e un fel de unicorn. Roz. Pe care-l cauti in Ferentari.
Io am cautat masini 8 luni (in aceste 8 luni au aparut in tara doua D5-uri AWD de vanzare, unul Summum cu tot ce se poate pune pe un S60 mai putin R-Design si cel pe care am sfarsit prin a-l cumpara) pana am gasit asa ceva (si cred ca am avut un noroc imens cu masina pe care am gasit-o). Daca vrei sa vezi o masinuta ca-n anuntul linkat de tine (plus/minus cateva dotari - ah, ce-as vrea si io trapa...) poti trece pe la intalnirea saptamanala Volvo din Bucurestii Noi. (presupunand ca masina va fi gata vineri, desigur)
Intrebi de Loganu' rosu si sigur te va indruma un coleg catre mine. :)))

Din ce spui tu regret ca nu mi-am cumparat r-designul :( , totusi cele 2 r-design care le-am vazut my12/my13 n-aveau strut bar...

Legat de cutie: si a mea incepuse sa dea niste mini-socuri r-n-d cand era incalzita, am schimbat uleiul si acum e ca noua (comparand-o cu v60 nou).

 

 

Edited by Cristi Muresan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, coloarea de rosu de pe r-desing se poate pune ca optionala, nu cunosc pretul dar merita intrebat la volvo, daca gasesti una direct cu r-desing atunci este si mai bine

Share this post


Link to post
Share on other sites

DESIGN !

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minutes ago, CataP said:

Salut, coloarea de rosu de pe r-desing se poate pune ca optionala, nu cunosc pretul dar merita intrebat la volvo, daca gasesti una direct cu r-desing atunci este si mai bine

Sunt constient de asta, insa este o cheltuiala suplimentara si o bataie de cap de care nu am nervi. Daca gasesc o varianta non R visinie/bleumarin, cu D5 si AWD (ipotetic vorbind), atunci poate as fi tentat de ea stiind ca in suspensie 100% as investi si culoarea poate o mai recuperez din negocierea pretului masinii si ajung la aceasi suma per total, insa cu mai multa bataie de cap doar pentru o investitie initiala mai mica. Nu stiu, nu stiu daca merita :)

As vrea sa va intreb de pretul de intretinere, marea majoritate bag de seama ca le faceti direct la reprezentanta. 

1) ulei + toate filtrele

2) distributie cu tot cu role + curea, cureaua de accesorii si pompa de apa

3) schimb ulei cutie

4) brate fata/spate, bielete antiruliu

5) planetare

Sunt constient ca nu are toata lumea aceasi motorizare, dar as dori sa imi fac o idee vizavi de costurile de intretinere incat sa compar atat cu Alfa cat si cu Range Rover (care m-a nenorocit la reprezentanta). 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ulei cutie : reprezentanta cluj 2200-2400 lei.

Ulei motor: 70 lei /l (ai nevoie de 6l) , filtru oem 60 lei , filtru aer oem 100 lei (daca imi amintesc corect)

Bucsele vin cu tot cu brat (oem), dar gasesti si separat aftermarket(la v50 asa era , la s60/v60 par mult mai durabile , presimt ca trec de 200k ).

Planetarele din cate stiu eu nu sunt problematice (eventual burdufele trebuie urmarite)

 

Edited by Cristi Muresan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Preturile de la Primus (din istoricul masinii mele):

1) 1300 - 1550 (revizie mica vs revizie mare - 2 vs 4 filtre). informativ: factureaza 5.9l ulei;

2) ~3500 lei daca nu m-a lasat memoria, pot sa verific;

3) 4L de ulei costa 270 lei + tva. Schimbul se face cu 8l, recomandat este sa se faca si flush (inca 8l). Deci 270 x 4 + 1.8 x 185, la rezultat se aplica tva. 185 de lei este ora de manopera fara tva, factureaza 1.8 ore pentru schimb;

4) bratele fata sunt ~550-600 lei bucata, nu mai tin minte cata manopera au factura;

5) n/a.

Io cu atat te pot ajuta. ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm , era pt v50 ~700lei/ brat si nu erau din aluminium, ma indoiesc la s/v60 sa fie mai ieftine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mda, maricele preturile dupa parerea mea. Sau ma rog, sunt preturi corecte de reprezentanta. Trebuie sa recunosc ca in cei aproape 8 ani cu Alfa am apelat numai la maestrii de pe forum pentru interventii, si lasand la o parte preturile mult mai bune fata de reprezentanta, am avut parte si de lucrari mai bine executate, comparativ cu povestile horror despre AutoItalia. Iar la revanzare, faptul ca masina era cunoscuta de ei si intretinuta mereu la timp, m-a ajutat. Desigur, nu pun Volvo in aceasi oala, compar mere cu pere, dar tind sa caut o experienta similara. Cu Range Rover-ul luat de nou mi-a ajuns, probleme inventate, preturi umflate, etc. Poate si pentru ca am luat masina in strainatate si faceam reviziile acolo, m-au vazut roman si au zis sa isi bata putin joc. N-am dat masina, a ramas in familie, insa nu la mine. E o masina buna dar prea rara si noua ca si constructie incat piesele si manopera sa aibe preturi decente.

Anyway, sa revin. Am un amic in clubul Renault Romania care umbla doar in cercuri cu pasionati de masini. Dupa ce i-am zis inca de saptamana trecuta ca ma bate gandul de un S60, iar mai nou chiar m-am alaturat forumului, a zis ca ma ajuta. Long story short, in seara asta ma intalnesc cu el si cu un prieten de-al sau cu un V60 D5 automat FWD. V60 nu e chiar S60, dar e pana la urma cam aceasi masina iar comportamentul, puterea si toate cele sunt 99% la fel. Daca imi da si posibilitatea sa o conduc, chiar mai bine ca imi pot face o idee vizavi de performante, tinuta de drum si cum se simte la condus. Abia astept!

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca vrei, te pot ajuta cu un S60 D5 Polestar Summum cu tot ce se poate pune pe el - inclusiv body kit si Sensus Connected Touch - ca sa vezi ce iti place si ce nu. Sa stii mai bine ce componente vrei. 

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now