Muresan

Filtru dezumidificator, aer condiţionat

15 posts in this topic

Aş avea nevoie de ajutor de la acei dintre dv care sunt pricepuţi la modelele 850, în următoarea problemă: am finalizat de curând o reparaţie la instalaţia de aer condiţionat (reglare manuală, dacă are vreo importanţă), ocazie cu care au fost înlocuite ceva ţevăraie/conducte, plus radiatorul de climă. Totuşi, instalaţia nu răceşte ca lumea. Cei care au reparat-o mi-au spus că e nevoie de schimbarea unui aşa-numit filtru dezumidificator. Pe care service-ul respectiv l-a comandat, cu talonul maşinii ca referinţă, numai că piesa sosită nu se potrivea cu ce-mi trebuia. În situaţia asta, întrebarea e cum şi de unde fac rost de filtrul respectiv? Maşina în discuţie e din 1995, motor B5202S.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai instalatie OEM sau aftermarket pe masina? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

La cum e forumulat postul as zice ca are instalatie aftermarket. Al meu a avut asa ceva cand am cumparat-o si am inlocuit-o cu cea originala. Filtrul respectiv arata asa (in stanga cel vechi al meu, dreapta echivalentul Parker). A costat undeva pe la 40€ parca

 

IMG_0362.JPG

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulţumesc pentru bunăvoinţă şi osteneală celro doi colegi.

Nu mă pricep aşa de bine ca să spun de ce fel e instalaţia de AC. O să întreb un meseriaş care are habar. Aş mai vrea să îl întreb pe dl Scutaru: unde aţi găsit filtrul respectiv? Aş vrea, normal, să comand şi eu unul, după ce mă voi fi lămurit ce tip de instalaţie am montată pe maşină.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 18 minute, Muresan a spus:

Mulţumesc pentru bunăvoinţă şi osteneală celro doi colegi.

Nu mă pricep aşa de bine ca să spun de ce fel e instalaţia de AC. O să întreb un meseriaş care are habar. Aş mai vrea să îl întreb pe dl Scutaru: unde aţi găsit filtrul respectiv? Aş vrea, normal, să comand şi eu unul, după ce mă voi fi lămurit ce tip de instalaţie am montată pe maşină.

Ati pus freon la Andras in tudor ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 oră în urmă, Muresan a spus:

Mulţumesc pentru bunăvoinţă şi osteneală celro doi colegi.

Nu mă pricep aşa de bine ca să spun de ce fel e instalaţia de AC. O să întreb un meseriaş care are habar. Aş mai vrea să îl întreb pe dl Scutaru: unde aţi găsit filtrul respectiv? Aş vrea, normal, să comand şi eu unul, după ce mă voi fi lămurit ce tip de instalaţie am montată pe maşină.

Filtrul l-am comandat in Berlin la o service mic care face doar clima. Important ar fi de vazut ce instalatie e momentan montata pe masina pana acuma am vazut 2 tipuri de instalatie aftermarket. Cea de la Deltamil care era cea care era la mine montata si inca una care "copia" cumva instalatia originala in ceea ce priveste cum erau trase conductele.

Fa o poza de la compartimentul motor asa incat sa se vada cat de cat ce traseu au conductele de A/C (ies in compartimentul motor pe partea pasagerului).

Astea sunt singurele poze pe care le mai am de la instalatia veche...

2013-05-07 17.54.38.jpg

11082010.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

O să fac nişte poze care să fie cât de cât relevante chiar azi.

Da, freon am pus la atelierul lui Andras, în cartierul Tudor Vladimirescu. La el îmi încarc mereu instalaţia.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 47 minute, Muresan a spus:

O să fac nişte poze care să fie cât de cât relevante chiar azi.

Da, freon am pus la atelierul lui Andras, în cartierul Tudor Vladimirescu. La el îmi încarc mereu instalaţia.

Oke , vroiam sa il recomand , e destul de profi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revin cu nişte poze, din care sper că acei colegi care-s cunoscători o să poată să îmi spună ce fel de instalaţie de AC e montată pe maşină, ca să am idee ce fel de filtru dezumidificator să caut.

20160823_150620.jpg

20160823_150644.jpg

20160823_150727.jpg

20160823_150734.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da este definitiv aftermarket si diferita de Deltamil. Fa si o poza la filtrul tau trebuie sa arate banuiesc cumva similar cu al meu.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Îmi pare rău că nu am cum să pozez filtrul ăla. E pitit bine, undeva dedesubt, în zona stângă a motorului (privit din faţă), cam pe unde e pompa de servodirecţie. Chiar nu am găsit niciun unghi de unde să îl pot poza. 

Din câte înţeleg, e o instalaţie aftermarket, de altă marcă decât Deltamil. Sper ca, având doar aceste date, să pot găsi un filtru dezumidificator. Mulţumesc pentru ajutor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma bag in seama cu o curiozitate personala. Si imi cer scuze initiatorului acestui topic pentru treaba asta.

De ce a fost nevoie de instalatii aftermarket pe 850? Nu au toate de fabrica a/c?

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aş vrea să vă pot răspunde la obiect, dar nu am cum. Maşina am cumpărat-o acum vreo 8-9 ani din Olanda, cu această instalaţie montată pe ea. Pe vremea aia, habar n-aveam ce-i aia aftermarket. Altfel, ştiu din propria experienţă (dobândită în cei doi ani în care am lucrat în Suedia), că există şi versiuni de 850 care nu au instalaţie de AC. Probabil alea de bază, din primii ani (92-93). 

 

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evident ca A/C nu a fost serie la 850 cum nici la x70 nu a fost serie.

Din fabrica au iesit 3 "tipuri"

- fara A/C si au doar buton de recirculare

- cu A/C manual unde nu se poate seta temperatura

- cu ECC unde se poate seta temperatura.

Modelele 92 (primele) au avut total alt sistem de A/C cu alte componente. Din 93 Volvo a introdus instalatia care e si la x70.

Pana in 94 senzorul de presiune inalta este de fapt und dublu intrerupator care ramane pana in 96 la modelele 20V cu LH 3.2.

Modelele din 92 (si eventual 93 nu stiu sigur) daca nu au avut A/C din fabrica au alta aeroterma unde locasul pentru evaporator este mult mai mic.

Din 94 Volvo schimba si traseul de racire pentru computerul motor si TCM luand aer din aeroterma.

Instalatiile aftermarket banuiesc ca au fost mai ieftine (sigur mai ales la manopera instalatiei).

In principiu sunt ca functionare la fel: au un senzor de "congelare" care e legat de printr-un cablu metalic de evaporator si care depisteaza cand acesta da sa inghete si opreste compresorul.

Sunt complet decuplate de restul electricii masinii si nu decupleaza de exemplu cand accelerezi puternic (ceea ce instalatia originala face).

Evaporatoarele de la instalatiile aftermarket par a fi calitativ mai bune decat cele originale, cel putin pe toate care le cunosc (vreo 4 cu a mea inclusiv) au fost etanse la capitolul respectiv. A mea se defectase la un furtun si am reusit sa i-l refac la o firma care facea furtune hidraulice. Senzorul de inghet de la a mea nu mai functiona corect si instalatia mergea non stop si racea prea tare pana ingheta complet evaporatorul si nu mai intra deloc aer in masina.

Eu sincer recomand la asa ceva montarea instalatiei originale. Piese noi: evaporator, condensator, filtru (costa toate impreuna ca 200€ produse de Hella si Nissens). Compresor eventual second (unul nou e pe la vreo 150€). Restul conductelor din dezmembrari.

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulţumesc pentru toate datele astea. M-am decis, în situaţia dată, să nu mai caut filtrul în carul cu fân şi să merg aşa cu maşina, chiar dacă nu răceşte instalaţia chiar cum ar trebui. Asta pentru că, oricum, în vreun an de zile schimb maşina cu una identică (sau V70, primele modele), dar break. Asta pe care o am, probabil, va rămâne pentru piese. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now