Sign in to follow this  
Followers 0
Alex200

Problema camion Volvo FM12

2 posts in this topic

Salutare baieti,am vazut acest forum si am decis sa intreb inainte de a ma duce la un service

Problema sta in felul urmator:

Am un camion volvo fm12 cu 420 cp si euro 3 modelul fabricat in 2003 (nu cel cu faruri patrate)si am observat ca incinge motorul dar chestia mai dureroasa este aceea ca am gasit ULEI in vasul unde se pune apa pentru motor insa apa in ulei nu am gasit..

De scos nu scoate nici macar gram de fum,porneste la sfert de cheie si trage foarte bine,are viata motorul in el.

In schimb caldura baga cam asa si asa..

Mentionez ca nu am gasit ulei pe compresor,pompa de apa,turbosuflanta etc.. motorul e curat bec

Ce poate fii?

Chiar nu am idee..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut! In primul rand verifica daca motorul are suficent lichid de racire si daca nu sunt pierderi in sistem chestia cu incalzirea deficitara a habitaclului fiind o consecinta a cantitatii insuficiente de antigel sau din alte motive(aer in instalatie,pompa de apa avariata etc) a unei raciri defectuaose.. Pentru faza cu supraincalzitul motorului verifica termostatul si ,,ambreiajul,, de la ventilatorul mecanic de racire a motorului la rece trebuie sa il poti invarti in gol cu motorul oprit iar la cald trebuie sa opuna rezistenta la invartire cu mana bineinteles tot cu motorul oprit din motive de siguranta iar la varianta uleiului in lichidul de racire verfica ,, racitorul de ulei,, acesta fiind plasat in zona de prindere a filtrului de ulei al motorului. Acesta arata ca o cutie placata,plasata intre baza filtrului de ulei si blocul motor din ea iesind 2 stuturi ale furtunelor de racire prin care circula antigelul intr-un compartiment separat printr-un ,,perete,, metalic de celalat compartiment prin care circula uleiul incins din motor in drumul lui spre filtrul de ulei. De obicei cu anii se corodeaza si automat intre cele 2 compartimente uleiul avand presiune mai mare patrunde in lichidul de racire si nu invers. O alta varianta este racitorul turbinei(nu sunt sigur daca motorul tau are turbina racita cu antigel) care functioneaza pe acelasi principiu ca racitorul filtrului de ulei. Si ultima varianta ar fii garnitura de chiulasa arsa sau deteriorata ori o fisura ce comunica  intru-unul din canalele de ungere cu sitemul de racire dupa mine varianta mai putin probabila. Verfica primele de  variante ianinte de a trece la treburi mai avansate. Multa bafta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0