Bogdan S

Povestea lui Blueberry

276 posts in this topic

Buna ziua tuturor!

Dupa mai multe topicuri deschise pentru tot felul de probleme, am hotarat intr-un final sa-i deshid masinutei mele un topic doar al ei. Este vorba de un 850 Turbo (B5204T), care a avut o viata interesanta.

Vine din Italia, unde a avut 2 propietari, apoi a fost adusa in Romania in 2006. S-a circulat cateva luni cu ea, apoi a fost trasa pe dreapta din cauza turbinei. A stat in "vacanta" pana in 2011, cand userul Adam de aici de pe forum, a cumparat-o si a pus-o cat decat pe picioare. 

Cand a fost dupa masina, a trebuit sa sape ca sa o scoata, fiind scufundata in pamant pana la nivelul prezoanelor. A tinut-o aproape un an, timp in care a stat mai mult in service decat in curtea lui si a scos-o la vanzare, fiind satul. 

Din intamplare am gasit-o e net, intr-o seara. Nu era in plan sa cumpar o alta masina, dar fiind la 2 km de mine, m-am dus sa o vad, din curiozitate.

Dragoste de la prima apasare pe acceleratie!

Nu m-a mai interesat ca in bord stateau aprinse 4 becuri, nici macar ca nu mai avea asigurare si inspectie tehnica sau ca era mai setoasa decat tot ce avusesem pana atunci. Nu conta ca suspensia fata troncanea in ultimul hal si nici petele de ulei lasate, dupa fiecare noapte, pe asfalt. Tragea ca o disperata. Nu am putut sa spun nu.

Pret 1700 euro, negociat la 1400. Taxa platita si nerecuerata. Pam, pam!

Asa arata cand am cumparat-o.

ZIlele astea, voi incepe sa scriu ce si cum s-a facut la masina. De asemenea voi incepe sa postez poze recente. 

Sper sa nu va supar cu asa un topic.

Va multumesc!

 

blue1.jpg

blue3.jpg

blue4.jpg

blue2.jpg

6 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna,

Mie personal imi place topicul, astept cu nerabdare continuarea :)

Spor la lucru.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut.

Tot respectul pentru ceeace faci ! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na bun! Pregatirile de iarna "iesta" gata!

Am reusit sa-mi fac putin timp si pentru calul meu.

Aspirat, spalat, touch-up, polish, ceara, roti de iarna si tratament pentru trim-ul de plastic. Verificat tot pe sub ea, verificat lichide, tras de roti, cracanat placutele de frana si ascultat rulmentii, ca vara asta a vazut ~blana~ de cateva ori si inca niste nimicuri pe ici colo.

Mai sus ati vazut masina cand am luat-o, 3 ani mai tarziu, se prezinta cam asa.

Iertare pentru pozele neclare. Au fost facute defapt pentru trim-ul de pe bara.

More to come! ;D

Photo0815.jpg

Photo0816.jpg

Photo0817.jpg

Edited by Bogdan S
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa te bucuri cat mai mult de masinuta !

" vara asta a vazut ~blana~ de cateva ori "  Spune-ne despre presiunea pe ceas, performante, modificari, etc.

Ce soft ai de la ARD, de curiozitate (am vazut un sticker acolo) ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc.

ARD Green Tune. L-am gasit din prost noroc intr-un parc de dezmembrari unde au adus un 850 sedan de 2l. A doua zi venea cineva sa cumpere motorul, dar l-a auzit mergand, asa ca am putut achizitiona ecu.

Ca cerinte are downpipe-ul de 3' sau cat-back, turbina 15G sau 16T, cu specificatie la cat sa setezi wastegate-ul sa deschida si facultativ intercooler marit (care la mine nu-i).

Treapta 1 putin peste stock, 2-5 intre 15-17psi boost, cu ceva fluctuatii, ca CBV-ul nu tine atata. Cam multicel pentru gusturile mele.

0-100 tot in 7 si umpic secunde. Dezamagitor avand in vedere ca este considerat un "stage 2". 

Din pacate, cu nimic mai rapida decat cu eeprom-ul schimbat care l-a avut cand am cumparat-o si care nici pana in ziua de azi nu stiu cine l-a scris sau de la ce firma este copiat. Asa ca acum este montat inapoi ecu-ul ei, sa nu pierd inregistrarea km, ca bordul a aruncat cu rotitele dupa mine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dude, e un motor de 2L cu turbina mica. 0-100 in 7s e magnific pt cata vacuta e masina.

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

Nu conteaza boost-ul ci CFM-ul mai mult. Degeaba ai boost 2 bari daca sufli aer cald si rarefiat. In plus probabil dupa 4500-5000rpm scade spre 12psi. In plus vezi ca la.boost-ul asta e si debitmetrul out of range, trebuie carcasa mai mare si rescaling.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ni's romani. Vrem Ferrari la bani de Logan!;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

KM parcursi sunt salvati exclusiv in bord (versiunea VDO, Yazaki nu poate dar acolo nici nu se strica rotita :) ) deci nu conteaza ce faci cu ECU.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oricum cu cauciucuri si suspensie stock, nu poti scade mult 0-100. Deci 7s e f bine. :thumbsup2:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 10 ore, Cristian Scutaru a spus:

KM parcursi sunt salvati exclusiv in bord (versiunea VDO, Yazaki nu poate dar acolo nici nu se strica rotita :) ) deci nu conteaza ce faci cu ECU.

N-am stiut treaba asta. Mersi!

 

Acum 10 ore, pedala a spus:

Oricum cu cauciucuri si suspensie stock, nu poti scade mult 0-100. Deci 7s e f bine. :thumbsup2:

Asta cam asa-i... ;D Dar sunt ale noastre si le iubim!

Share this post


Link to post
Share on other sites

P.s. Ai grija sa nu-l intrebi pe BogdanG daca ii place masina,  el uraste... "cazanele" astea. :laughing7:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amin to that . :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Long time, no update.
Blueberry m-a plimbat vara asta prin Europa, s-a comportat excelent. Love-ul e tot mai mare!

-Am trecut la placute de frana EBC Yellow Stuff fata-spate (am pastrat discurile Volvo OE)
-Flush la lichidul de frana, trecut la ATE SL
-Furtune boost siliconice + furtun superior IACV Volvo OE
-Furtunele de racire de la vas, care inca nu erau schimbate de mine, Volvo OE
-Vas expansiune + Capac + Senzor de nivel (OE) 
-Schimb de filtre (de ulei si benzina OE, aer si habitaclu Mahle) si Ulei Mobil 1 5w50 + Metabond
-Schimb ulei cutie de viteze ELF 75w80 (norma GL4+) + Metabond GT Transmission
-Flush antigel (Pus OE Volvo verde, sa nu suparam The Viking Gods)
-Tratament benzina Metabond Maglenne
-Curatat tubul de admisie in jurul supapei PTC
-Tune-up aprindere: Bujii BKR7EIX, Fise Bougicord (bere si mititei pentru tipii de la Skandix, va rog!), Capac si Lulea Bosch
-Schimbat preventiv freon si ulei clima. Dupa 2 ani si 3 luni, mai avea 580 grame din 750.
-Dezinfectare clima
-Jante Canisto, 17 inch, de pe C70i
-Set de anvelope vara Continental Premium Contact 6 - DOT 1717 - 225/45R17 91Y Foarte multumit! Nu mai pleaca rotile fara masina la WOT in treapta a 2-a. 
Supriza a fost ca nu ating nicaieri. Limitatoare de bracaj albe.
-Set de anvelope iarna BFGoodridge 205/55R16 pentru jantele Columba. (Iarna ma plimb doar prin oras, nu am mai asteptat dupa ceva anvelope wow.)

-Stergatoare Volvo OE, defapt doar inlocuit lamele pe schelete Bosch, sa nu mai "dispara" de pe masina
-Rematisat instalatia electrica a motorului la ultima curatare generala (culori diferite in fiecare zona, ca-s nebun)
-Becuri Osram "Xenon look"-ish H1 (pe intalnire si faza lunga, se lauda ca au nuanta de 4200k) - Imi plac si nu par taranesti, parca se si vede mai ok cu ele
-Reintervenit la instalatia electrica a hayon-ului (mai era un fir rupt), rematisat tot, again...
-Imbunatatit insonorizarea usilor si a unor zone din portbagaj cu benzi de bitum si aluminiu (demontat fetele de usa, uns culise, motorase geam, yale, etc)
-Banda dublu adeziva Forch, sa nu mai vibreze trim-urile exterioare de pe usi de la muzica
-Achizitionat o ditai f*tu-i cheia de roti pentru data viitoare cand trebuie sa desfac prezoane dupa ce am fost pe la vulcanizari...

Urmeaza zilele viitoare un burduf de planetara care e putin suparat (se schimba ambele).
Sa ma cert cu aia de la Kayaba pana gasesc un rand de amortizoare fata KYB AGX reglabile pentru ea. (PLZ, God!)
Sa gasesc un striker nou pentru broasca de la hayon (greieras ca la reno')
Volan T-5R, piele+alcantara bej

In rest "bust" mare, talpa si G-Drive de 100, ca numa' din ala ii place. :))

Poze, poze, poze!

O zi frumoasa!
 

20170522_192915.jpg

20170624_205431.jpg

20170817_140111.jpg

20170519_155350.jpg

20170523_173339.jpg

20170810_163342.jpg

20170807_131013.jpg

20170701_183410.jpg

20170701_171328.jpg

20170701_180208.jpg

20170731_193818.jpg

20170822_223918.jpg

8 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intr-adevar mare pasionat.(nu esti chiar singurul ) Bravo,bravo   :thumbsup2:

Offtopic..

Daca stiam ca esti asa de mare ,sincer cind mi-am dat 70-ul ,mai bine puneam aici anuntul sa mai stiu asa cite ceva ,ca masina  sta  in miini bune. Doar sa iti fi placut S70.   :)

In fine , sa o exploatezi cu placere foarte multi km.:)

Edited by 1984
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ce ai bateria securizata cu o curea?

Si eu umblu cu un antrenor cu tubulara + teava pentru roti. Coarba este o gluma :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte buna alegerea (conti premium contac 6) le am si eu din primavara si sunt extrem de multumit , confort combinat cu sportivitate , n-as fi crezut ...

Masinuta la fel superba !

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 8 ore, pedala a spus:

De ce ai bateria securizata cu o curea?

Si eu umblu cu un antrenor cu tubulara + teava pentru roti. Coarba este o gluma :)

O singura data mi-am lasat cotețul la alții sa lucreze pe el (la clime, acum 2 ani jumate) si am ramas fara gheara de ancorare a bateriei. De atunci merg cu strap din ala. 

 

Acum 5 ore, Cristi Muresan a spus:

Foarte buna alegerea (conti premium contac 6) le am si eu din primavara si sunt extrem de multumit , confort combinat cu sportivitate , n-as fi crezut ...

Masinuta la fel superba !

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Si mie imi plac. E mult mai comoda si silentioasa decat pe ultimele gume (Falken Azenis de 3 ani vechime). Pe asfalt ud e diferența uriaşă. Cand m-am uitat la anvelope, erau primele in top la aproape orice. Prima oara m-am uitam la echiparea Volvo-urilor noi, Michelin, care erau aproape, dar ieseau tot pe locul doi, overall.

Edited by Bogdan S

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va salut! 

Dragii mei, englezii au o vorba, pe care o voi adapta putin situatie mele.

We were 200 something km/h into boost and chill, then she decided she has to go.

Mai pe romaneste, kabum-kabum! 

Odihneasca-se-n bucati cea care a fost un TD04HL-18T original. Anyway, desi este un adio cu vechiul meu prieten, voi fi un nesimtit si nu voi astepta sa il inlocuiesc. Asa ca bun venit noii achizitii. Tot din familia Mitsubishi, un hibrid 16G, facut dintr-un TD05 la Westech Arad, care este o mica idee mai mare decat un 19T. A nu se confunda cu variantele de la Hahn Racecraft.

Partea buna e ca tevile de admisie si intercoolerul au ramas curate in urma micului incident.

Este sus si sunt multumit. Va trebui sa reintervin la injectoare, amestecul fiind ceva mai sarac decat era. Downpipe-ul va fi unul custom si probabil in Timisoara il voi face cat de curand. Momentan masina trebuie sa mearga.

Daca 18t-ul "obosea" putin sus in ture, 16g-ul continua sa traga si parca vrea tot mai mult. Insa inainte de distractie, vor mai aparea unele modificari de suport. M-a prins putin nepregatit, mutarea fiind planuita pentru primavara.

Preventiv, am comandat o sonda lambda noua. Uleiul nu le place.

Am terminat si sistemul de stropit radiatoarele cu alcool, (8 stropitori si doua pompe). Ideea e furata si tare curios sunt daca va functiona la vara.

S-au mai adaugat materiale de insonorizare in diferite locuri ale porbagajului si sub consola centrala.

Rog ignorati motorul jegos. Murdarel dupa standarde, dar merge ceas once again!

O zi frumoasa!

 

20171016_182404.jpg

20171016_182340.jpg

 

20170923_175111.jpg

20171022_140027.jpg

20170923_170916.jpg

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va salut! 

Dragii mei, englezii au o vorba, pe care o voi adapta putin situatie mele.

We were 200 something km/h into boost and chill, then she decided she has to go.

Mai pe romaneste, kabum-kabum! 

Odihneasca-se-n bucati cea care a fost un TD04HL-18T original. Anyway, desi este un adio cu vechiul meu prieten, voi fi un nesimtit si nu voi astepta sa il inlocuiesc. Asa ca bun venit noii achizitii. Tot din familia Mitsubishi, un hibrid 16G, facut dintr-un TD05 la Westech Arad, care este o mica idee mai mare decat un 19T. A nu se confunda cu variantele de la Hahn Racecraft.

Partea buna e ca tevile de admisie si intercoolerul au ramas curate in urma micului incident.

Este sus si sunt multumit. Va trebui sa reintervin la injectoare, amestecul fiind ceva mai sarac decat era. Downpipe-ul va fi unul custom si probabil in Timisoara il voi face cat de curand. Momentan masina trebuie sa mearga.

Daca 18t-ul "obosea" putin sus in ture, 16g-ul continua sa traga si parca vrea tot mai mult. Insa inainte de distractie, vor mai aparea unele modificari de suport. M-a prins putin nepregatit, mutarea fiind planuita pentru primavara.

Preventiv, am comandat o sonda lambda noua. Uleiul nu le place.

Am terminat si sistemul de stropit radiatoarele cu alcool, (8 stropitori si doua pompe). Ideea e furata si tare curios sunt daca va functiona la vara.

S-au mai adaugat materiale de insonorizare in diferite locuri ale porbagajului si sub consola centrala.

Rog ignorati motorul jegos. Murdarel dupa standarde, dar merge ceas once again!

O zi frumoasa!

 

20171016_182404.jpg

20171016_182340.jpg

 

20170923_175111.jpg

20171022_140027.jpg

20170923_170916.jpg

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua! Aproape iesim din hibernarea de iarna. Ne-am urcat la loc pe rotile de vara. S-au mai achizitionat/montat urmatoarele:

-Capace janta Volvo S90 2017 (31414935);

-Striker hayon nou oe;

-S-a curatat si insonorizat zona de sub stergatoare;

-Curatare+ gresare mecanism stergatoare;

-Alt filtru de habitaclu+adaptor (oe ambele), la demontare micul ajutor a calcat pe cele vechi :))

-Schimbat pomisorul de vacuum (oe);

-Montat benzi autoadezive dedicate intre hayon si suportul de numar;

-Schimbat cele doua pompite de spalat parbriz+luneta;

-Dozatoare noi oe pentru spalat faruri;

-Lame noi stergatoare far;

-Toate supapele de sens de la spalatoare;

-Urmeaza sa primesc de la VLP si filtrele+supapa de aer oe de la spalator si alte cateva garnituri si nimicuri random.

-Achizitionat volan 850R + imbracat in piele si alcantara neagra.

-Curatat contacte claxon si banda airbag de jeg.

-Montat ceasuri digitale de boost si AFR (AEM UEGO).

-Achizitionat teava tur ulei turbo + hardware-ul aferent (curgea putin la capatul dinspre turbo dupa montarea 16G-ului.)

-Achizitionat si schimbat ambele oglinzi exterioare (volvo oe).

-Cumparat 2 chei origonale Volvo; (cele vechi s-au casat).

-Montat clema originala de baterie.

-Montat tips original Akrapoviç, cu iesire de 101mm.

-Capacele ventil originale Porsche.

-Montat kit-ul de frane fata de 302mm. 

-Trimis diferite suruburi la nichelat.

-Mai multa banda taraneasca de haur. :))

-Reinnoit uleiul servo. (Nu era neaparat, dar 1 litru de dex 3 e mai ieftin decat o caseta de directie).

-Achizitionat cele 4 strikere pe care se inchid yalele de la usi + reglare usi si hayon la tinichigiu.

-Inca multe nimicuri de care nu mai imi amintesc.

Multumesc, voi reveni cu urmatoare serie de piese peste nu multa vreme. 

20180107_145204.jpg

20180128_151843.jpg

20180210_133025.jpg

20180210_145134.jpg

20180222_144414.jpg

20180211_164112.jpg

20180214_191437.jpg

20180214_190816.jpg

20180224_131428.jpg

20180225_132501.jpg

20180225_140513(0).jpg

20180331_162746.jpg

20180210_142304.jpg

20180325_140342.jpg

20180331_132520.jpg

8 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, spune-mi te rog ce anume ai schimbat pentru frânele de 302mm? Pe lângă discurile de 302 ce altceva ai mai schimbat ?Mulțumesc 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!

Este nevoie de port-etriere (plug&play pe fuzete), discuri si furtune de frana putin mai lungi (15 mm aprox, desi am vazut ca unii folosesc furtunele normale de ani de zile fara probleme). Etrierii raman cei ai masinii si placutele de frana raman aceleasi model (se pot pastra cele vechi, dar e pacat de discuri sa nu se puna altele noi). 

Atentie daca intentionati sa folositi jante pe 16. Columba si cateva modele de jante de S80 nu mai incap fara anumite modificari.

Mult noroc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

De fapt sunt f putine jante pe 16" originale care se mai potrivesc cu frana de 16". Intr-adevar furtunele de 15" merg desi dupa parerea mea cam la limita si cred ca ar fi probleme daca la cabrare maxima ai lua o groapa sau ceva de genul..Oricum la cat de ieftine sunt furtunele nu prea are sens sa faci experimente cu asa ceva.

Cand schimbi discurile schimbi si placutele.

2016-11-03 14.51.57.jpg

2016-11-03 14.51.51.jpg

2016-11-02 11.06.18.jpg

2016-11-03 14.58.17.jpg

2016-11-03 14.59.46.jpg

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cristian, ai codurile  de la port etrieri si discuri ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now