roadx

Oscilatii mecanice cu frecventa joasa la blocul motor pe directia fata-spate a masinii

31 posts in this topic

Salut tuturor!

De curand (03.10.2016), sunt fericitul (!?) propietar al unui Volvo V50, 2.0D., varianta Summum, fabricat in 2005.

Imi cer scuze daca s-a mai discutat aici, dar am cautat pe forum si nu am gasit ceva semanator cu ceea ce vreau sa va relatez (in speranta ca cineva cunoaste fenomenul...)

Despre ce este vorba:

     - dupa pornirea motorului, in 2..3 secunde (probabil dupa stabilizarea relatiului), apar niste oscilatii mecanice de joasa frecventa (3..4 Hz), ce persista pe toata durata cat motorul merge la relanti (~900 rpm)

Din cabina, se simte ca o usoara oscilatie in toata caroseria (oscilatie mecanica de joasa frecventa, ziceam, ne-zgomotoasa). Daca ti un obiect in mana si mana sprijinita pe volan (de exemplu ti telefonul in mana si mana pe volan) se pot distinge vizibil oscilatiile pe capatul liber al obiectului (telefonul) ca niste trepidatii usoare de joasa frecventa (3..4 Hz), de parca ai avea Parkinson!

Cu capota deschisa, daca ma sprijin pe mijlocul aripii drepte si privesc in interior, pe langa alternator, inspre in jos, spre roata stanga, uitandu-ma la partea cea mai joasa a motorului (probabil marginea baii de ulei), se poate observa cum marginea baii (si practic tot blocul motor) descriu acele oscilatii de joasa frecventa cu directia fata-spate a masinii (ca si cum baia de ulei s-ar da hutza in leagan, inainte si inapoi, cu o amplitudine de 2..3 cm la cea mai de jos si cea mai indepartata parte de cum privesc -probabil la 25..30 cm de sol apreciez eu ca ar fi fundul baii de ulei).

Punctul aparent de rotatie al oscilatiei ar fi undeva in partea de sus a blocului motor (probabil pe axul arborelui motorului, dar asta e o aproximare personala). Ce e ciudat, este ca oscilatia nu e vizibila daca privesti la capacul din plastic, cl de protectie, ce vine peste motor (ori, poate ca in acea parte, oscilatiile nu sunt vizibile cu ochiul liber sau se "amesteca" cu cele din vibratia normala a unui motor diesel in functionare)

In tot acest timp, turometrul e "lipit" pe ~900 rpm (asa apreciez eu), fara pic de fluctuatii... Motorul merge rotund... La solicitari scurte din acceleratie, turatia creste fara "lag" si apoi revine frumos la 850...900

Dincolo de 900 rpm, oscilatiile de care va povestec dispar (sau poate ca probabil creste frecventa lor dincolo de perceptia fizica, avand loc si o integrare a amplitudinii datorate maselor inertiale aflate in joc). Sa fie de la volanta?!

Masina e din 2005, are 205k, a rulat mai mult in RO (din 2007), nu are istoric reparatii, eu sunt al III-lea propietar, iar ultimul propietar nu spune nimic de volanta, ci doar ca (citez) "kit-ul de ambreiaj (!?) a fost schimbat recent". Cat de recent si ce a inteles el prin kit de ambreiaj, nu stiu. Oricum, intentionez sa merg la Cluj, la Volvo eu fiind din SB), sa fac distributia si schimbul de ulei si filtre, sa fiu eu sigur ca am pus ce am pus si cand am pus...

Am mai citit ca la V50, dupa 200k, trebuie schimbata volanta... (oare de ce? se descentreaza?...ce devine excentric acolo? -caci oscilatiilea de care va vorbesc par a veni de la ceva excentric, aflat in rotatie)

Voi ce parerea aveti despre aceste oscilatii joase ale intregului bloc motor?

Repet, masina, in rest, functioneaza impecabil si se comporta impecabil.

Si inca un amanunt: oscilatiile nu sunt vizibile la nivelul amortizorilor-tampon ai motorului... dar oricum, acestia sunt in partea de sus, si ziceam ca aici nu e prea evidenta oscilatia

 

Va multumesc anticipat!

Stima si Respect!

:wave:

:occasion14:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut. Eu am avut foarte multe masini Volvo, inclusiv ultimele doua cu motor de 2 l d. Cea pe care o am acum are 260000, merge ok si are aceleasi oscilatii. Cauzele pot fi multe: volanta, tampon motor, mersul motorului in sine. Nu poti avea perfectiune la o masina destul de in varsta. Si a mea e din 2005.

Poti face un test sa vezi ce probleme electrice ai si sa le verifici pe cele mecanice astfel incat sa mai elimini din efecte.

Si mie imi place sa fie totul perfect insa doar la o masina noua poti abea cat de cat senzatia asta. 

In rest bucura-te de ea.

Edited by george_s40

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu personal m-am ingrozit de ce am auzit de cei de la reprezentanta. Mulțumesc lui BogdanG ca mi-a zis de Oliver (Turda, sat Badeni) si de Behu, care m-a convins de el. Mai întreabă înainte de-a fi sigur ce vrei să-i faci. Toate cele bune

Share this post


Link to post
Share on other sites

In primul rand, va multumesc ptr. reactia voastra rapida si pentru opiniile exprimate. Deasemenea, pentru ca nu stiu daca am sa apuc s-o fac, am sa multumesc anticipat tuturor celor care vor participa cu pareri in legatura cu acest topic!

@george_s40: - trebuie sa ascult de un "veteran", nu? :) Ma bucura sa aud ca se poate ajunge la 260k cu acest simptom... Eu (familia mea) suntem de max.15000Km pe an, asa ca ar trebui 4 ani sa nu ma ingrijorez pe motivul asta... Totusi, nu prea sunt obisnuit cu asa vibratii... Recunosc, nu sunt chiar deranjante, dar totusi ma "racaie" cauza lor.

@NicuG: - daca ne-ai spune cu ce te-au ingrozit cei de la reprezentanta, poate, cumuland descrierile, ne dam seama de cauzele vibratiei asteia cu frecventa asa mica!

In mintea mea, staruie chestia cu volanta, ptr. ca e singura piesa grea (cu masa inertiala distribuita la periferie) aflata in miscare de rotatie. Dar care este fenomenul? E volanta excentrica? Si daca DA, cum a ajuns excentrica? (Cu exceptia faptului ca de ea sunt prinse piese care din vibratii sau deplasat...)

Am mai citit ca in pozitia central-axiala a motorului (sau aproape central-axiala), rola (fulia) care conduce cureaua ce antreneaza alternatorul si/sau compresorul climei (printre altele) si care se numeste "crank pulley" e facuta din 3 componente asamblate sandvich, la mijloc fiind un bloc din cauciuc masiv prins intre doua piese de metal. Rolul sau este de a prelua vibratiile motorului (citez): "the crank pulley is the main pulley on the end of the crank that drives the accessories -- alternator, water pump, and air conditioning compressor. The factory crank pulley has a built-in harmonic dampener, in the form of a split design, with a thick rubber pad sandwiched between two steel sheels. The dampener is designed to absorb torsional and vertical vibrations from the crank."

...Si, in acest caz relatat, chiar poate fi asa!

Vibratiile se simt la relanti... relanti==900rpm => 15 rotatii pe secunda... Vibratiile sunt cam 3 pe secunda...

Deci, se pare ca aici am putea avea o armonica ne-contracarata, neabsorbita, nu?!

Poate ca trebuie schimbata acea rola... Stie cineva?

Stima si Respect!

:wave:

 

Edited by roadx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volanta este facuta din doua "roti" mari din fier, prinse intre ele cu arcuri. Cu timpul arcurile se inmoaie, iar cele 2 roti nu mai au miscari sincronizate. Cauta pe youtube ca sunt filmulete explicative. Volanta stricata se simte mai ales la oprirea motorului, cand masina se "zguduie" si cateodata si la pornire. Dieselul in general este mai galagios si produce mai multe vibratii decat un motor pe benzina si este posibil ca si a ta sa fie in limitele normale. Incearca sa gasesti o masina cu aceeasi motorizare ca a ta si sa faci o comparatie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc paunionutz de raspuns... Am inteles ca lucrezi intr-un service (Volvo ?)... Si eu aveam o banuiala in legatura cu volanta, mai ales ca la oprire, motorul se "zguduie" ceva-ceva... Ba chiar si la pornire... Dar nu sunt in stare sa apreciez gradul de "zguduiala" (uzura), deoarece e prima masina cu motor diesel din viata mea.

Deci, se pare ca e SI o problema de volanta (daca nu cumva o fi o problema NUMAI de volanta!) acele oscilatii lente... Poti cumva sa-mi descrii fenomenul de "zguduiala" de la care trebuie neaparat sa merg in service? (Am intrebat o prostie?! :huh:) Stiu ca daca se schimba volanta, e bine sa schimbi tot kit-ul de ambreiaj, iar "afacerea" e undeva pe la 1000 EUR.

Deci: cat mai pot "trage" de asta care o am acum? Adica de la ce "semne" sa incep sa fiu ingrijorat si cu banii pregatiti? Acum, dupa o oarecare "zguduiala la pornire, motorul merge si trage OK... Vitezele se schimba OK, iar ambreiajul nu l-am simtit ca ar patina (am plecat de pe loc incet-incet, fara sa accelerez, iar punerea in miscare s-a facut fara optinteli, zguduiri si vibratii... ci lin si frumos, inclusiv in marsarier)

Multumesc anticipat,

Stima si Respect!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lucrez intr-un service multimarca, dar nu are nici o relevanta. Volanta nu cred ca se strica vreodata, ca sa nu mai fie masina deplasabila. Cand uzura creste, incep si se simt trepidatii si in mers, intai in treapta 1, apoi 2 si tot asa. Dar repet, incearca sa gasesti pe cineva cu aceeasi motorizare cu a ta si poti incerca sa faci o comparatie. Poate ca acele vibratii sunt normale si nu este nimic stricat. Dieselul provoaca trepidatii mai mari decat un motor pe benzina si poate nu faci o comparatie relevanta.. In plus la o masina de 11 ani, uzurile apar in mai multe locuri, iar vibratiile se pot "acumula" din mai multi factori: un injector cu un decalaj mai mare fata de restul+ tampoane motor inmuiate + volanta cu un pic de joc+ tobe neliniate sau cu tampoane rupte +++++ alte cauze

Share this post


Link to post
Share on other sites

SalutSalut @roadx. Am zis ca am auzit de cei din reprezentanță, si nu ce am pățit eu. Mai multa lume s-a plâns cu chestii schimbate aiurea in reprezentanță, cauzele reale nefiind găsite. Încearcă, nimeni nu te oprește.

Acum, referitor la oscilațiile respective, sa fim serioși, tu chiar poți sa dai detalii gen 3 oscilații pe secunda, forma undelor, locul de pornire si alte cele? Pai ce mașină crezi ca ai? E o vechitura de 11 ani, birjălită 9 ani numai pe drumurile noastre, fara istoric clar, ..sa mai zic? Stai calm, si eu am un asemenea hârb. Ție să-ți fie clar ce ți-ai luat, si după ceea ce are mașina. Daca vrei s-o ridici la standardele de care vorbești, părerea mea c-ai nevoie de inca vreo doua ori suma care ai dat-o pe ea.

Si eu am făcut greșeală de-a nu cumpăra masina direct din Germania, si diferență e enorma. Orb sa fii sa nu vezi.

Mașinile odată intrate in țară, si rulate aici, is ca fetele mari trimise la facultate. Numai printr-o minune, ca sta inchisa-n camera si invata, ca masin-n garaj, s-o mai găsești așa.

Așa cum ți-a zis si colegul veteran pe forum, nici nu știi de la ce poate fi. Tre sa treci prin câteva de uzura, gen nu mai pornește, se aprind becuri in bord, huruie, scoate fum, etc.. Sa vezi atunci cum oscilațiile astea sunt o dulce amintire. Te salut

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

:)) scurt si la obiect. Din pacate aceste oscilatii le-am mai intalnit si la alte 2.0D-uri in special mai "batranele" la kilometri. Una singura am rezolvat-o, doar prin inlocuirea injectoarelor... Atentie, a nu se confunda aceste batzaieli din mersul neregulat al motorului cu vibratiile din volan pe care le remediezi prin inlocuirea tampoanelor.

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

@NicuG: Stiu ca sunt nou pe-aici si nu-mi permit sa contrazic! Referitor insa la ce ai intrebat tu (cu tenta retorica, presupun) (citez): "sa fim serioși, tu chiar poți sa dai detalii gen 3 oscilații pe secunda, forma undelor, locul de pornire si alte cele?", ei bine DA, eu chiar pot sa dau detaliul acela cu 3 oscilatii pe secunda! Si cred ca oricine l-ar putea da, pentru ca nu are altceva decat sa urmareasca 10..15 sec. deplasarea oscilanta a unui punct de pe baie, pe un cronometru, si sa numere de la 1 la 30 sau 45 iar la final sa imparta valoarea numarata la 10 sau 15 (nu sunt medic, dar ti-ai masurat vreodata pulsul? Daca nu, fa-o! E interesant sa constati ca vei avea detalii gen 1,5 ... 2 oscilatii pe secunda, mai ales dupa o alergare...)

Iar la retorica ta : "Pai ce mașină crezi ca ai?", ce pot sa spun? Una grozava!

Batrana?... Poate, "Birjarita"?... Asa o fi (desi sa birjaresti un Summum full-option, ar trebui sa fi nabab), dar motorul merge lin, fara trepidatii (exceptie face acea vibratie numai la relanti), mecanica e in regula (sau cel putin nu sunt sesizabile zgomote suspecte nici pe macadam, nici pe un judetean de-ala de e plina tara, si ne injura altii), planetarele in regula, fara vaselina scursa... Telescoapele curate... Discuri de frana si amortizoare pe fata noi-noutze... Sub baie, nu se vede pic de ulei si nici pe vre-un racord din motor, cu toate ca e praful pe langa motor de un deget.   Cam asa se intretine un Volvo V50 Summum full-option ca sa fie o masina grozava, si eu chiar asa am sa vreau s-o duc mai departe. No ofense!

-----------------------------------------------

@Midnight Caller: "a nu se confunda aceste batzaieli din mersul neregulat al motorului cu vibratiile din volan" -- Nu... nu se pot confunda, pentru ca ele se manifesta (se simt) in interior, pe orice ai pune mana, nu numai pe volan. Aceste oscilatii de care vorbesc eu, dispar daca masina se pune in miscare. Si inca ceva: mortorul masinii mele nu merge neregulat! Merge foarte rotund... numai ca se leagana usor daca stai sa-l privesti in lungul axei sale... Si inca ceva: motorul raspunde prompt la reprize de accelerare, fara "lag", fara tusituri, fara batzaieli...

Vibratiile acelea in volan, de care spui tu, si care se remediaza prin inlocuirea tampoanelor, banuiesc ca se manifesta si la 5..10 Km/h, drum drept, asfaltat.

In cazul meu, nu... Nu asa se manifesta! Oscilatiile dispar (senzorial vorbind) deindata ce masina se pune in miscare, Ele dispar practic, dupa ce turatia creste peste 1000... Idem si daca stau pe loc...

Daca as avea probleme cu un injector, nu ar trebui sa apara ceva fenomene "ciudate" si in mers sau in plina accelerare? Am mers cu ea si cu 160Km/h (intr-a 6-a)... Nimic... Totul pare a fi perfect! Motorul toarce... Frana de motor: beton... Prize de accelerare cu raspuns imediat... Macar undeva in cazurile astea, injectorul ala ar trebui sa-si arate fata, nu?!

Oricum, multumesc de sfaturi!

------------------------------------------------

...Si cum spuneam, nu vreau sa jignesc pe nimeni, nu vreau sa contrazic pe nimeni... Eu va multumesc pentru informatiile primite, incercand sa-mi largesc cunoasterea, fata-in-fata fiind cu o masina complet diferita de ce am avut eu pana acum.

Fiecare isi intretine masina asa cum crede si asa cum il caracterizeaza, chiar daca la prima "strigare" pare un "harb" si/sau o "vechitura de 11 ani".

Stima si Respect!

:occasion14:

Edited by roadx
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa face toate. Trebuie sa te obișnuiești și ai rezolvat problema .

Sent from my SM-N920S using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bogdan G: "Asa face toate"... Asta era (este inca ?!) replica celebra cand mergeai la mecanic cu Dacia 1300. Sa inteleg ca se aplica si la Volvo (V50) ? :huh:

...Si totusi, nu pot crede ca "Asa face toate"...

In procesul de "achizitionare" prin care am trecut recent, m-am urcat in vreo cateva V50-uri, dar nu-mi aduc aminte sa fi simtit asa ceva. Alea aveau "in opinia mea" alte belele (cum ar fi zguduiri de motor la pornire-oprire, ori se "infundau" la repriza de accelerare in gol, etc...) dar nu si aceste mici oscilatii, care se simt numai la relanti (motorul functioneaza "rotund", impecabil...).

M-ar bucura sa nu fie ceva grav, ca de obisnuit, asta e... ma pot obisnui... Si-apoi, cat sta omu' cu masina la relanti, nu? Chiar si daca o bag intr-a I-a si plec fara accelerare de pe loc (numai din ambreiaj), oscilatiile dispar... Asta ma face sa cred ca e vorba de volanta totusi, care dupa ce bagi a-I-a si se face cuplarea cu cutia de viteze, oscilatiile ei se disipa...

Dar eu sunt doar un "rookie" in materie de V50, asa ca intreb si eu, in speranta ca (asa cum spuneam) o sa-mi largesc cunoasterea, pus fata-in-fata fiind cu o masina complet diferita de ce am avut eu pana acum.

Stima si Respect!

:occasion14:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca nu poti crede te astept pe la noi sa simti live la masina noastra de service. Face la fel si are volanta schimbata, am mai avut inca 4 de 2.0 si toate faceau la fel . 

Poti schimba volanta si dupa un timp ( nu foarte lung) revine vibratia . Poti schimba si tampoanele, la fel . 

Nu am intalnit 2.0D care sa nu vibreze aleator la ralanti . Stai la semafor si simti la fiecare 10-15 secunde o vibratie mai puternica . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bogdan G: Chestia cu "asa face toate"... Am crezut ca este asa... o vorba...

Am inteles ca experienta si practica ta in materie de V50 e una foarte bogata (nu-mi permit aprecieri, dar asta e o concluzie de-a mea, uitandu-ma pe forum, plus ca unul din cei de la care am vrut sa cumpar V50, un roman ce sta in Gratz, mi-a spus (citez): "daca ai probleme, ia legatura cu BogdanG! Si pe mine m-a rezolvat cu multe...")

Pai atunci, daca spui tu, si mai ales cum ai dat si exemple concrete, am sa incerc sa nu-mi mai fac probleme! 

Si cum ziceam, daca nu e un simptom care sa conduca la deteriorari "spectaculoase" in functionare, atunci ma pot obisnui cu aceste mici oscilatii. 

(mai nou, ma ingrijoreaza DPF-ul, dar asta deja e o discutie pe thread-ul de DPF...)

Multumesc tare mult de lamuriri!

(Si de venit, fi convins ca am sa vin, dar nu ca sa vad masina de service -desi nu e rau sa "trag un ochi" la ea- ci asa, pentru una... pentru alta... V50-ul meu nu e "fata mare"... mecanici buni de V50 sunt rari... Pricepi unde bat, nu?! :D BTW: trebuie facuta programare ? -intreb doar...)

 

Stima si Respect!

:occasion14:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incearca sa bagi motorina de la Rompetrol efix55 (cea scumpa). S-ar putea sa iti dispara orice urma de vibratie. Desi bag numai motorina premium, parca cu cea de la Rompetrol merge cel mai frumos motorul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inca nu am bagat motorina! De cand am luat-o (cu 1/2 rezervor) nu am prea consumat. Evit (macar pana ma obisnuiesc cu "portavionul"... :rolleyes:) sa merg in oras cu V50-ul.

Nu stiu de unde i s-a bagat motorina, dar ma indoiesc ca o anume calitate a motorinei ar schimba ceva. Calitatea motorinei conteaza f.mult, dar nu cred ca in cazul acestui simptom ar conta. Argumente? Nu sunt nici trepidatii si nici vibratii... Sunt mici oscilatii mecanice, de frecventa joasa (ziceam 2..3 Hz), iar motorul merge rotund, frumos, numai ca daca te uiti atent la el, in partea cea mai de jos a lui, catre baie, vezi cum se leagana aproape perceptibil.

Culmea e ca in partea de sus, la capac, nu se vad leganarile (sau nu sunt perceptibile); de asta spuneam ca "centrul de rotatie" al leganarii e mai apropiat de capac decat de baie (pe verticala vorbind...). Anterior, intr-unul din post-uri, spuneam ca eu banui ca "centrul / axul de rotatie" al leganarii ar fi axul arborelui cotit/volantei. Dar nu este asa... Uitandu-ma mai atent la fenomen, acum sunt sigur ca acest "ax de rotatie/leganare" se afla pe linia imaginara ce uneste cele doua tampoane de cauciuc, de sustinere a motorului. De asta leganarea e mai vizibila jos, la nivelul baii de ulei decat sus, la capac!

Probabil ca aici sus, la capac, amplitudinea oscilatiei e prea mica ptr. a fi perceputa cu ochiul liber (capacul fiind amplasat la o distanta verticala fata de acea axa imaginara, mai mica comparativ cu coltul baii de ulei) deci leganarea e imperceptibila. Alta e situatia la punctul cel mai de jos al baii de ulei, care este amplasat la distanta cea mai mare posibila de linia ce ar uni cele doua tampoane de sustinere a motorului): acolo se vad leganarile... e drept, abia-abia, dar se vad!

 

BogdanG m-a convins: se pare ca varianta 2.0D asa face... Prin "mana" lui au trecut mai multe 2.0D si spune ca toate aveau asa ceva... N-am cum sa nu-l cred!

Tot ce sper eu este ca aceste mici leganari sa nu cauzeze in timp jonctiunii motor-cutie de viteze (cutia de viteze ne-fiind sustinuta de aceleasi tampoane ca motorul, e cea care preia o mare parte din aceste oscilatii... de asta cred ca se transmit in toata caroseria, inclusiv in habitaclu).

In fine... 'Oi vedea eu! :thumbsup2:

 

Stima si Respect!

:occasion14:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Totusi baga dupa ce o consum macar 30 de litri de motorina de la Rompetrol Efix S (cea scumpa). Este o diferenta notabila. Motorul merge mult mai rotund. Eventual, ai putea sa mergi 10-15 minute la 3400 rpm constant. Dupa o sa sesizezi un mers al motorului mai ok. Nu stiu cum e la 2.0d dar s80-ul meu nu se impaca cu motorina de la MOL (cel putin cea premium). Trepideaza cel mai tare motorul, este mai zgomotos si da cu fum mai mult cand o urc in treapta a 2-a si a 3-a pana pe la 4500 rpm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aceiași vibrație o au majoritatea cu 2.0d însă cred ca le e greu sa scrie pt ca nu este atât de deranjant sau poate ca s-au obișnuit cu legănatul.

Eu asta am observat din experienta mea cu 2.0d și am avut vreo 5 pana acum .

Acum ca la motorina Efix55 nu vibrează nu știu ce sa zic dar din spusele lui Dinoco nu este o motorina foarte buna . Pe testate pot spune ca eu folosesc numai Lukoil și trage bine cu motorina asta. Multi spun ca Lukoil nu e buna, eu la toate mașinile mele baga Lukoil și am 1.6d, 2.0d, d5 euro 3 si d3 euro 5 .

Trimis de pe al meu SM-G935F folosind Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am fost cu ea in weekend... Vreo 650Km, inclusiv A1 (120Km/h, a 6-A, 2200 rpm, ~5.4 l/100Km)

Ce e clar, e ca nu stiu s-o conduc (inca!). Sunt obisnuit cu benzinar si la V50 nu stiu cand sa schimb si cat de sus sa-l duc (rpm)... Mi s-a spus sa incerc sa-l tin mai sus de 2000 (2200...2600) ca sa nu mi se infunde toate "maruntaiele". Trebuie sa ies mai des cu el la drum si o sa ne invatam amandoi, unul cu altul... :D 

Scuzati "of topic"-ul, dar a fost asa, ca o parere dupa prima iesire...

Ce am observat e faptul ca nu intotdeauna acele oscilatii sunt prezente (la relanti). De multe ori, la stop-uri, am sesizat absenta completa a lor (relanti 900 rpm). E o nebunie! La 1..2 stopuri: nimic, ca mai apoi, la urmatorul, sa se legene incetisor, caler de vreo alte 3..4 stop-uri... Nu este o regula... Nu are un patern... Si totusi, sunt cazuri de stat la stop, cand nu se mai leagana deloc!

Parca ceva, la un moment dat, se "aliniaza" si rezultanta de excentricitate e 0, dar in timpul mersului, usor-usor, iar apar desincronizari de "aliniere" si iar se simt leganarile timp de 2..3 stop-uri... ca mai apoi, iar sa dispara la o noua oprire... E o nebunie! >:D

Stima si Respect!

:occasion14:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bine ai venit în clubul 2.0 hdi . 😂

Sent from my SM-N920S using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,

Desi acest topic este un pic "vechiut", si s-a discutat despre motorul de 2L, am decis sa postez aici.

Sper sa nu deranjeze...

Masina mea este echipata cu diesel-ul de 1.6 si de aproximativ 2 luni au inceput sa apara si la mine niste vibratii/oscliatii asemanatoare.

La ralanti si pornit la "rece", motorul oscileaza fata-spate mai mult decat de obicei. Acest lucru este insotit vibratii deastul de mari resimtite in habitaclu si de fum albicios cu miros intepator (probabil unele elemente incandescente nu mai functioneaza).

Acest comportament nu apare in fiecare dimineata; dar uneori aceste vibratii apar si cand motorul este cald, in momentele cand astept la semofor, spre exemplu.

 

Ieri am observant in retrovizoare fum destul de dens la demarare normala (nu violenta cu "pedala la podea" ca nu ma grabeam nicaieri :) ). Dupa o plimbare pe ocolitoarea Brasovului, cu motorul ceva mai turat, (2700 - 3000 rpm) nu am mai observant fum gros in spate.

 

Initial m-am gandit la volanta bimasica, dar avand in vedere fumul dens, ma gandesc la sistemul de injectie (injectoare).

Am discutat (telefonic) si cu un prieten mecanic, care, la fel, a mentionat mai multe cauze printre care injectoare si/sau volant.

 

Ma gandesc sa adaug niste aditiv de curatare injectoare in motorina, in speranta ca se va diminua emisia de fum si vor disparea vibratiile/oscilatiile motorului.

 

Ce spuneti? Merita sa pun aditiv? Recomandati un test/verificare anume?

 

Multumesc anticipat,

Marc Tohanean  

 

Edited by ionutmark

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-a mai discutat treaba cu aditivul si am constatat ca nimeni nu il recomanda. Simptomele mentionate de tine le-am intalnit si eu, in special pe timp rece. Daca vrei putem face o proba cu a mea sa vezi ca vibratiile apar si la mine (pe modelul-"asa face toate"). Cat despre fum, nu cumva incepuse regenerarea?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am folosit Liqui Moly Diesel Additiv la un plin de cate va ori, acum am Millers Oils Diesel Power Eco Max 500ml, 30ml la un plin. Nu vad vreo diferenta, dar am trecut verificarea technica fara probleme. Deocamdata totul e OK.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 14 ore, darian007 a spus:

S-a mai discutat treaba cu aditivul si am constatat ca nimeni nu il recomanda. Simptomele mentionate de tine le-am intalnit si eu, in special pe timp rece. Daca vrei putem face o proba cu a mea sa vezi ca vibratiile apar si la mine (pe modelul-"asa face toate"). Cat despre fum, nu cumva incepuse regenerarea?

Regenerarea este exclusa. A mea nu este echipata din fabrica cu DPF. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am simtit si eu tremuratul la sporadic de cateva ori,imediat dupa ce am cumparat masina.Am pus aditiv de curatare de la Liqui Moly de vreo 4 ori in 10k km si inca de la prima utilizare a disparut.Motorul nu vibreaza deloc in habitaclu,daca pui mana pe volan abia se simte ceva,sunt masini pe benzina care vibreaza mai tare ca a mea in volan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now