Sign in to follow this  
Followers 0
emilb

Ventilator habitaclu

23 posts in this topic

Buna ziua,

Detin un Volvo S80, D3 din 2011, automat.

Acum o saptamana ventilatorul de interior a incetat sa mai functioneze.Am fost la un service auto, au pus diagnoza, au facut masuratori, ventilatorul nu mai primeste tensiune normala, si mai arata faptul ca modulul de comanda ventilator este ars. Gasit piesa 200ron pe producator, vine in 5 zile lucratoare sa speram.:)

Problema:

Trbuie demontat bordul?!?!?!?

A mai patit cineva asta?se poate ajunge altfel la ventilator?

Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa ce schimbi piesa te tog daca ai putea sa-mi spui ce scrie cod sau firma este vechiul ventilator

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este Behr-Hella, am schimbat noi :)

Vezi ca ala de 200 de lei fix de 200 de lei o sa te tina, e pe incercate

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 33 minute, emilb a spus:

Buna ziua,

Detin un Volvo S80, D3 din 2011, automat.

Acum o saptamana ventilatorul de interior a incetat sa mai functioneze.Am fost la un service auto, au pus diagnoza, au facut masuratori, ventilatorul nu mai primeste tensiune normala, si mai arata faptul ca modulul de comanda ventilator este ars. Gasit piesa 200ron pe producator, vine in 5 zile lucratoare sa speram.:)

Problema:

Trbuie demontat bordul?!?!?!?

A mai patit cineva asta?se poate ajunge altfel la ventilator?

Multumesc!

Daca esti din Bucuresti, mergi la Bogdan G,, ca are scula dedicata si nu trebuie demontat bordul. Daca nu ai scula... trebuie demontat bordul

Share this post


Link to post
Share on other sites

si?pana la urma merge numai cu demontarea bordului?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu demontezi niciun bord

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 17 minute, i love VOLVO a spus:

Dupa ce schimbi piesa te tog daca ai putea sa-mi spui ce scrie cod sau firma este vechiul ventilator

Nu are nici o legatura ventilatorul de la s80 nou, cu cel de v70 sau xc90 vechi

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 1 minut, Midnight Caller a spus:

 

Nu demontezi niciun bord

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

Scoti tu ventilatorul fara presa speciala?

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca te rof frumos, ma poti lamuri si pe mine cum se poate schimba?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu sunt din Bucuresti, sunt din sibiu!?!:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ai presa Volvo, se demonteaza torpedoul si ceasurile de bord. Se demonteaza colivia ventilatorului prin gaura torpedoului, se baga presa in ventilator, iar prin locul ceasurilor de bord, se baga mana si se da la o parte o siguranta. Apoi se rasuceste presa si iese ventilatorul. 

Din nefericire., daca nu ai aceasta presa, trebuie desfacut bordul si desfaci ventilatorul cu 2 surubelnite incrucisate intre ele

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, am inteles

dar la mine trebuie schimbat numa releul acela(modul comanda ventilator este un fel de siguranta mai mare cu 6 craci din ce am putu vedea in imagini la piese) l-am gasit ca si piesa separata, am nevoie de vreo presa pentru operatia aceasta?

multumesc! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sincer nu mai stiu cum este modulul. Nu stiu daca este pe ventilator sau in alta parte

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, am inteles, dar prima oara ar trebui desfacute ceasurile nu?ca sa vedem ce si cum!?!

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prin gaura ceasurilor vezi spatele ventilatorului. Prin locul torpedoului vezi palele ventilatorului. Peste pale, este o colivie prinsa cu 3-4 surubele torx

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, multumesc mult de ajutor!!! sper sa reusesc ceva ! azi eu si gogu(electricianul ne am uitat ca boii la poarta noua)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe ventilator nu e niciun modul. Sunt doar doi pini, plus si minus. Comanda (turatia) o da CCM-ul.

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, CCM banuiesc ca este piesa despre care spun eu modul comanda ventilator!sau gresesc?

si este pozitionat banuiesc pe langa ventilator, asa ca in mod normal ar merge schimbat prin scoaterea ceasurilor de bord nu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Modulul de comanda este în dreapta pedalei de accelerație. E un arici exact ca la BMW .

Succes .

Trimis de pe al meu SM-G935F folosind Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare ,

Ieri pentru prima data am auzit si eu un zgomot facut de acest ventiloator, la turatie mica...treapta 4-5. Are rost sa-l ung cu un spray, sau ceva de genu? Iar daca da, sa incerc prin torpedo?

S80 2007, 2,4 diesel.

Edited by Paliu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu prea ai cum sa-l ungi. Nu ai acces la ax. Daca demontezi torpedoul, trebuie sa desfaci si colivia care este montata peste palele ventilatorului si care contine clapetele de recirculare. Colivia asta are 3-4 suruburi de scos si este un adevarat calvar sa le desfaci. Unul nu se vede absolut de loc si trebuie desfacut cu o oglinda bagata acolo, sau cu telefonul pe filmare. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 05.12.2016 at 9:29 PM, paunionutz a spus:

Nu prea ai cum sa-l ungi. Nu ai acces la ax. Daca demontezi torpedoul, trebuie sa desfaci si colivia care este montata peste palele ventilatorului si care contine clapetele de recirculare. Colivia asta are 3-4 suruburi de scos si este un adevarat calvar sa le desfaci. Unul nu se vede absolut de loc si trebuie desfacut cu o oglinda bagata acolo, sau cu telefonul pe filmare. 

E clar...asa ramane....Multumesc Ionut !

Share this post


Link to post
Share on other sites

buna ziua si La Multi Ani!

Multumesc pentru ajutorul oferit , am reusit cu greeeeeuuuu sa desfac toata masina si sa o reasamblez(glumesc), ventilatorul era blocat, din aceasta cauza releul se arsese!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0