horia1983

modificare 850 t5r 2.0 in 2.3 T5r

72 posts in this topic

Buna seara

Tocmai am achizitionat Volvo 850 T5r adus din Italia, motorizare 2.0 t5r si as dori sa il transform in 2.3 T5R. Din cate m-am documentat pe parte mecanica modificarile ar fi, o alta turbina si un alt vibrochen, restul internelor fiind aceleasi. Mentionez ca detin si un alt motor 2.5 20v tot de 850 aspirat si ma gandeam ca prin inlocuirea arborelui de pe motorul de 2.0 cu cel de pe motorul de 2.5 as rezolva aceasta problema, acest arbore permitand aceasi cursa a pistonului ca si acel de 2.3. Un alt aspect pe care as dori sa il stiu ar fi, cam la ce putere maxima rezista aceste motoare, in conditiile in care voi inlocui bielele cu cele forjate, precum si cum se comporta cutiile manuale la puteri marite. Multumesc 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iti trebuiesc si pistoane cu inaltimea de compresie mai mica decat ai acum. Blocul cica tine 700 de cai, bielele originale vreo 400. Pistoanele si vilbrochenul nu stiu cat tin, dar sunt si eu curios sa aflu :-D. Cutiile rezista, parca citisem undeva ceva de 600Nm la M90 care este tot un fel de M56 dar pentru tractiune spate... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pistoanele de 2.0 t5 cred ca sunt la fel ca si cele de 2.3 t5, bielele si vibrochenul ar trebui schimbate pt obtinerea capacitatii cilindrice de 2.3. Nu stiu daca viborchenul de 2435cmc 20v e la fel ca cel de 2.3 t5, din cate am citit pe net au aceeasi cursa amandoua, cat priveste bielele o sa iau forjate, am gasit pt T5 2.3 undeva la 300 de lire in Anglia. Chiuloasa ar trebui sa fie la fel, iar axele o sa le pun pe cele de aspirat. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bine ai venit !

In Italia eu stiu ca exista 2.0T5, nu T5R. Pune si tu niste poze, ca tot ai venit aici, printre noi.

In alta ordine de idei: sa ajungi tu macar la 350 cai adevarati, pe DynoTest si apoi apuca-te de schimbat. 

Ce vrei sa faci cu masina, daily driving sau vrei sa dobori vreun record la Nürburgring ? Ca nu ne-ai spus.

Stage 0 prima data, apoi turbine si alte nazbatii.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut e 2.0 T5R, are 225 caluti, exista si 2.0 T5 cu 210 caluti, probabil ca diferenta o face doar turbina. In prima faza vreau sa trec la mult mai apreciatul 2.3 T5 plecand de la 2.0 t5r actual. Daca are vre unul din colegi de pe forum de vanzare o linie de arbore cu tot cu pistoane de 2.3 t5 sau chiar o parte de jos completa a motorului de 2.3 sa  ma contacteze, sunt interesat sa o cumpar. O sa fac si poze, masina e un pic cam obosita, dar motorul pare in parametrii, estetic e de lucrat. Dar pe mine nu intereseaza partea artistica, eu vreau sa abordez doar partea dinamica. Aveti idee daca vibrochenul de 2435 20v e la fel ca acela de 2.3 t5, cursa pistonului e acceasi, spre deosebire de cel de 2.0 actual care este mai scurta cu 13mm?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bine ai venit si sa te bucuri de masina fara incidente.

Ai nevoie  de biele si pistoane din ce ma documentasem eu la un moment dat, vilbrochenul e la fel, o sa verific in vida si ti confirm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Vibrochenul nu cred ca e la fel, are 77mm cursa pistonul de 2.0 fata de 90mm cat are cel de 2.3. Unde as putea gasii programul de piese pt Volvo. Am instalat Vadisul dar nu merge, am Win 7 pe 64 biti si cred ca asta e problema, ce ar trebui sa caut ca sa mearga si pe 7, 64biti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heh , vad ca ai postat si pe VolvoSpeed, iti trebuie Vida sau Vadis pentru piese si reparatii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vadis pe W7 e greu sa mearga problema e cu Internet Explorer. Cel mai simplu iti faci o masina virtuala cu XP 32 biti si gata. 2.0 au fost livrate in toate variantele: 2.0 T5, 2.0 LPT, 2.0 T5R si 2.0R.

Edited by Cristian Scutaru

Share this post


Link to post
Share on other sites

O sa incerc cu masina virtuala, multumesc pt informatii. Apropo, pe volvospeed pana acum nu m-a bagat nimeni in seama spre deosebire de acest forum unde oamenii sunt mult mai binevoitori. Sunt in cautare de piese si informatii si o sa va tin la curent cu evolutia proiectului. Incerc sa pun si poze, problema e ca masina o am la tara si ajung doar in weekenduri pe acolo...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 3 ore, horia1983 a spus:

O sa incerc cu masina virtuala, multumesc pt informatii. Apropo, pe volvospeed pana acum nu m-a bagat nimeni in seama spre deosebire de acest forum unde oamenii sunt mult mai binevoitori. Sunt in cautare de piese si informatii si o sa va tin la curent cu evolutia proiectului. Incerc sa pun si poze, problema e ca masina o am la tara si ajung doar in weekenduri pe acolo...

Offtopic.

Acel forum este cam 99% tehnic  si acolo trebuie sa "completezi" cu informatii, sa fii credibil  cu ce faci si apoi cei care sint foarte bazati in seria 850,S.V70 ,dar nu numai  sigur te vor ajuta.Acolo nu se intreaba  si se astepta musai  informatia si apoi "sanatate si multumesc".Cam asa sta situatia pe acolo.Totusi daca baleiezi f.f. atent  acel forum vei gasi datele care te intereseaza  sigur sau cu cel putin jumate vei afla sau te vei mai lumina in demersul tau.

Am vorbit in mod general ,despre userii care doar intra si cer pe acel forumuri dar nu musai acela ,eu nestiind daca ai venit cu ceva pt acel forum ori ba.Eu doar vorbesc din ce i-am simtit si apoi nimic nu este gratis in ziua de azi.   Doar aerul ...:)

 Succes si perseverenta in ceea ce vei face..

Edited by 1984

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baieti sa revenim la pistoane. :-) Deci volvo foloseste 4 feluri de biele in motoarele modulare cunoscute drept whiteblock 

139mm folosite la toate motoarele inainte de anul 2000 (sau 2002?) Probabil din astea ai tu.

143mm s60r nu stiu daca inainte de s60r au existat bielele astea

147mm folosite la toate motoarele dupa anul 2000 (sau 2002?)

147mm folosite la motoarele d5 

Vilbrochenul de 93,2mm este de un singur fel si este folosit in motoarele t5, r, diesel si in toate motoarele care mai au cursa asta. 

Acestea fiind spuse, si tinand cont ca tie iti trebuiesc vilbrochen, biele si pistoane... eu zic sa pui biele de 147mm. Cu cat mai lungi cu atat mai bine

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pt informatii. Ai idee daca pistoanele de 2.0 t5 sunt la fel cu cele de 2.3 t5 la Volvo 850? Diametru camasilor e la fel la ce de 2.0 si la cel de 2.3, 81mm. Din cate am mai citit camasile de de 2.5 20v aspirat ar fi cu 1mm mai subtiri respectiv 83mm diametru interior.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu cred ca sunt la fel. Inaltimea blocului este aceeasi 220mm, bielele au aceeasi lungime, chiulasa este la fel, deci raman doua variabile: cursa si inaltimea de compresie a pistonului (distanta de la centrul boltului pana in capul pistonului). Cursa este mai mare la 2.3t5 deci dupa logica mea ar trebui sa aiba pistoane "mai scurte". Acuma nu stiu raportul de compresie la nici unul dintre cele doua motoare si nici volumul camerei de ardere ca sa calculez exact ce iese daca pui pistoanele alea. Ce stiu exact este ca daca le pui pe alea de la 2.0t5 cu vilbrochenul de 2.3t5, boltul pistonului o sa urce cu 6.5mm mai mult decat inainte. (93.2mm-80mm)÷2=6.51mm. Daca aduni jumatate de cursa 93.2÷2 cu lungimea bielei 139.5 cu inaltimea de compresie a pistonului nu trebuie sa iti dea mai mult de 220mm (inaltimea blocului) ca daca iti da... (si cred ca asa o sa fie pentru ca 6.51mm e multicel) inseamna ca o sa atinga in chiulasa. Daca stie cineva volumul camerei de ardere sa posteze :-D

 

Edit: cu camasile asa este 81 si 83mm

Edited by McCIUKEN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cred ca bielele au aceeasi lungine, la 2.0 ca la 2.3. Cred ca pt producator e mai simplu sa modifice lungimea bielei decat sa modifice inaltimea pistonului. Ramane de vazut la demontare cum stau lucrurile. Momentan nu ma lasa vremea sa ma apuc de treaba, asa ca ma ocup mai mult de partea teoretica si de adunat piese.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Conform Vadis bielele sunt identice, pistoanele difera.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Multumesc pentru informatie, deci pana la urma diferenta de cilindree de la 2.0 la 2.3 o face vibrochenul si pistoanele. Am gasit la cineva in Anglia la un pret f bun pistoane + biele de 2.3 (35 lire) astept acum sa mi se comunice pretul transportului ca sa le achizitionez, vibrochenul o sa il folosesc pe cel din motorul de 2.5 care are aceeasi cursa 90mm ca si cel de 2.3, si probabil e la fel, iar bielele le-am comandat deja pe cele forjate to din Anglia (230 lire).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta e scula mea, scuze pt intarziere. Momentan este neinmatriculata, urmeaza un drum la vecini pt inmatriculare. Masinuta estetic sta ca, rau,dar aspectul asta nu ma intereseaza. Au sosit bielele din UK, 200 lire cu tot cu transport, daca mai intereseaza, va pot ajuta cu mailul furnizorului. Pt pistoane o sa merg pe Wisseco cel mai probabil, mai ramane de vazut la ce cota 81, sau 81.5 in functie de starea cilindrilor. Aveti idee daca se pot schumba camasile la 850 t5? Daca da, ma poate ajuta cineva cu un cod original pt acest produs. Am vazut pe piata in USA exista camasi Darton la apx 7-800 usd. 

Cam atat pt moment, sunt in cautare de piese si informatii urmand ca la primavara sa demarez operatiune, obiectivul este de 350-400 caluti...

IMG_20170103_150204.jpg

IMG_20170103_150219.jpg

IMG_20170103_150229.jpg

IMG_20170103_150405.jpg

IMG_20170103_205838.jpg

IMG_20170103_205907.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

IMG_20170103_150913.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pt 350-400 de caluti nu ai nevoie decat de biele. Pistoane si camasi peste 700hp

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

ARP-urile sunt chinezarii dar destul de bune. Eu am luat bielele de la Wiseco

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa iei in calcul si franele. Nu sunt punctul forte al masinii.

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 1/4/2017 at 9:33 AM, pedala a spus:

Sa iei in calcul si franele. Nu sunt punctul forte al masinii.

Momentan ma concentrez pe achizitia de piese pt marirea puterii motorului, urmand ca apoi sa ma ocup de frane si de suspensie pt a avea sleeperul perfect. Cu pistoanele sunt mometan pe dinafara, second nu am gasit nimic momentan, cred ca pana la urma o sa merg pe wisseco nou , dar mai intai sa desfacem motorul sa vedem cum prezinta camasile sa vad daca bag pistoane de 81 sau de 81,5 mm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lasa dracu bre pistoanele ca o sa clancane tot motorul la rece plus ca nu ai ce face cu ele sub 400-450hp

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

E a doua oara cand il sfatuiesti...

Omul sare de stage 0 direct la pistoane, nu vrea sa asculte , el stie mai bine....

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now