horia1983

modificare 850 t5r 2.0 in 2.3 T5r

72 posts in this topic

La 2/14/2017 at 0:08 AM, Midnight Caller a spus:

Heidi bre ca 1.2bar relativ nu e mult...

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

Pai 1 bar relativ am la R . Și ala chiar trage.  

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

E de 2.5... Cu smartu merg la 1.4 :))

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ala are motor exact cum am eu la ștergătoare 😂😂😂

Trimis de pe al meu SM-G935F folosind Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Au mai venit niste piese pt Volvo :

Rampa injectoare cu tot cu injectoare albastra dupa un S60 T5 din 2005 care duc 395cmc (50 lire ebay)

Kit calaj distributie volvo renault tot de pe ebay (70 lire)

Turbina S60 2.3 T5 TD04HL-16T cu un mic defecta la carcasa langa wastegate in rest in stare perfecta (joc aproape inexistent), carcasa de evacuare  e la fel cu cea dupa masina mea (TD04HL-13G) (70 lire)

Calculator motor de 850 2.3 T5 cu softul original (probat si porneste si cel de 2.0 t5 (50 lire)

Tester compresie motor de la Drapper (20 lire)

si cam atat momentan sper sa ma apuc saptamana viitoare de demontat, va tin la curent cu imagini si eventual filmulete.IMG_20170302_142739.thumb.jpg.e6dcdff472

IMG_20170302_142724.jpg

IMG_20170302_142728.jpg

IMG_20170302_144647.jpg

IMG_20170302_144653.jpg

IMG_20170302_144715.jpg

IMG_20170303_135317.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am masurat si compresia la motor, 10.5-11.5 la rece 11-12 la cald, eu zic ca e ok pt un motor cu raport de compresie 8.5. O mica problema am cu filetul unei bujii care merge cam greu, o sa incerc sa il curat si sa il refac cand o sa dau chiuloasa jos

IMG_20170302_141439.jpg

IMG_20170302_141544.jpg

IMG_20170302_141721.jpg

IMG_20170302_144913.jpg

IMG_20170302_145014.jpg

IMG_20170302_145109.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu turbina și injectoarele albastre te poți duce undeva spre 250-270hp maxim... Pt. mai mult ai nevoie de cele verzi de pe R,pompa de benzina mai potenta și intercooler mai mare.

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu pistoanele ai avut dreptate, vilbrochenul de 10v aspirat este la fel; Blocul motor, de cand s-a inventat motorul asta modular whiteblock si pana in zilele noastre, este turnat in aceeasi forma (de fapt in 4 forme pt 4, 5 si 6 cilindri benzina plus una pt D5). Apoi se alezeaza, se gauresc niste pasaje, se fileteaza gauri si ce or mai face. Exista 3 generatii de whiteblock: N pana in 2000, RN pana in 2008 si RNC pana in zilele noastre. Blocurile sunt interschimbabile, diferenta intre ele cred ca este doar la sistemul pcv pentru RNC. De ce am spus povestioara asta? Pentru ca am citit mai sus ca ar trebui folosit bloc de 2.3 t5. Imi da cu virgula.... SINGURA DIFERENTA dintre blocul de 2.0 si blocul de 2.3 este codul motorului. Dar ala spune cu ce interne a iesit motorul din fabrica. Argumentul pentru care ar trebui sa folosesti motor cu totul 2.3 ar fi ca piesele s-au uzat impreuna. Dar nu stii gradul de uzura... asa ca nu vad rostul.

Compresia pentru motorul tau trebuie sa fie intre 11 si 13 cald. Dar ce conteaza mai mult decat numarul ala, aste sa fie la fel la toti cilindrii. Cu cat sunt diferente mai mari, cu atat mai neregulat o sa mearga.

Camasi Darton nu recomand pentru ca la un moment dat se vor "scufunda" in bloc. Moment in care... schimbi blocul. Alea se folosesc doar daca vrei sa sari de 1000 de cai. Blocul nemodificat cu alezaj de 81mm tine 700 de cai, chiar mai mult daca il faci "close deck". Decat sa cheltui 1000 de lire pe camasi, mai bine dai blocul la alezat si il faci la urmatoarea cota de reparatie. Honuit frumos, si o sa mearga ca un motor nou.

Pistoane forjate... pistoanele standard sunt facute de Mahle special pentru Volvo si nu sunt rele deloc. Daca nu gasesti pistoane in stare buna sau daca alezezi cilindrii (eu ti-as recomanda sa o faci) vezi cat costa pistoanele de la Alex aka Midnight Caller si compara cu JE Pistons si Venolia... altceva nu as baga. Si mai spun odata. Pistoanele originale sunt foarte bune. Celelalte, doar daca sunt la acelasi pret cu cele originale, sau daca vrei sa faci 1000 de cai. 

Cat despre colegul care a modificat din 2.0 in 2.3 si a avut necazul cu consumul de ulei, nu am urmarit ce a facut, nu pot sa-l cataloghez ca fiind mecanic prost, nu-l cunosc... poate ne spune el de ce a patit asa si sa tinem cont. Dar ceea ce pot sa spun cu siguranta, este ca ce s-a intamplat nu a fost din cauza ca ar exista vreo diferenta intre blocurile stantate B5204T si cele stantate B5234T.

Ps: cantareste pistoanele, bielele, bolturile si fa ceva sa le aduci la aceeasi greutate.

Edited by McCIUKEN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta a fost tot cu acest topic? 

Pornit, as usual, cu surle si trambite, iar acum mort de 3 luni de zile?

Share this post


Link to post
Share on other sites

  Salutare colegi

  Nu am renuntat.Sint la etapa nr 3 cu RAR.De 3 ani imi tot refuza motorasul 2.0 t 5 pe volvo 850.Si uite asa,inca mai am in acte aspirat de 2435 10 valve.

  In etapa 1 am fost la rar cu motorasul 2.0 t 5 italian 211 cai.lI se pare prea puternic si considera configuratie neomologata.

Bunn....in etapa 2 am pus bloc de la v 70 163 cai.Dar si pe acesta nu il accepta.

Urmeaza etapa 3...merg la sediul central cu memoriu,si cu ECU DE179 cai :lol:/ca sa ramina ceva scris din partea lor si voi continuua pina voi rezolva.Eu am rabdare multa,nu este problema.

Pe scurt...ca sa intelegeti.Daca puneti alt motor,pe care totusi uzina l-a montat pe acel sasiu,si daca depasesti puterea se poate numai cu test dinamic ,care costa minim 1500 eur si nu exista siguranta ca treci cu brio.Iar faza cu depasirea puterii au recunoscut ca nu este in RNTR sau alta lege,,,dar ca fac asta pt siguranta traficului.

  Cu alte cuvinte...ei nu recunosc omologarile obtinute de volvo pentru fiecare motorizare la volvo 850 (si nu numai ),mai ales 2.0 t 5 211 cai...li se pare prea sportiv.

Tare...nu ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si de 850 2.3 R ce zic :)  ? In Germania Volvo are un departament special de omologare care trimite acte la cerere (cum ar fi in cazul tau). Cu motoarele de pe V70 as mai intelege sa faca stres pentru ca motoarele respective intr-adevar nu au fost niciodata puse pe un 850... dar cu cel de 2.0 T5?!

Edited by Cristian Scutaru

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chind am fost cu 2.0 t 5 italian a fosr cel mai frumos.In prima faza au spus ca depasesc cu peste 40 la suta puterea din talon.Am discutat cu directorul general.A inteles ca este configuratie omologata de uzina volvo,a renuntat sa mai ceara test dinamic.DAR.....mi-a cerut sa aduc documente de la Volvo ca.....frinele....abs-ul....suspensiile rezista la 211 cai....si ca sint compatibile cu noua configuratie de putere :lol:

Am incercat la volvo Romania....din pacate baietii cu au sdv-urile si documentatia,parca asa au spus...pt anii 90.

Apoi....le-am prospus celor de la rar sediul central ca le duc pe platforma  2 masini..850 cu doua motorizari diferite...sa le demostrez ca au aceleasi frine...acelasi abs....aceleasi jante frumoase columba...etc.Nuuu  domne...nu merge asa.Noi lucram pe documente.Bine,cu amortizoarele,au dreptate,sint un pic diferite ca tarie,dar le schimbam si pe acelea.

bunn.....apoi i-am intrebat ca daca pun motor cu caluti mai putini se poate.Au spus DA.Am pus un bloc de 163 cai turbo.....frumos...tot ce trebuie.Insa tot nu vor.

hmm....iar de 2,3 r al tau,daca ai ....nu te sfatuiesc ca te duci.Or sa spuna ca este MIG 18:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu am de gand (eventual la anul) sa iau un bloc RN 2.3 cu chiulasa complet iar management de la M4.4. Mai intai am sa merg la TÜV aici si am sa discut daca sunt de acord cu configuratia altfel nu ma apuc  de distractie. Daca zic nu am sa fac un M4.4 cu tot cu motor (desi nu imi prea surade ideea ca nu prea mai gasesti motoarele astea intr-un stadiu acceptabil).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spune-mi te rog, despre seria motorului nu au spus nimic ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intreb pentru că vreau si eu 2.3T5 pe a mea caroserie 2.0 20valve și din tot ce s-a scris mai sus nu am înțeles dacă blocurile sunt la fel și diferă internele, in această variantă păstrez blocul pentru serie sau ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu această ocazie fac un apel la persoana care cu totul întâmplător are in posesie un bloc motor 2.0 10 valve (mai sus am scris greșit 20valve ) pentru al folosi ca material de comparatie cu al meu bloc 2.3T5 pentru a observa eventualele diferențe. Multumesc anticipat 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iti urez succes,Cristian cu 2,3 RN M4.4....E un proiect frumos.Dar sa fie neaparat echipare din uzina pe caroseria ta,si sa faci tuv in Germania.In Ro....e dificil tare.Si vad ca esti din iasi....frumos acolo....am incins t5-ul meu pe Bucium :lol:,dupa care am pus la greu benzina din Republica cu 2 lei.....

  Iar pentru Tatian.Cei de la RAR ,,bat,, in calculator codul motorului pe care vrei sa il montezi.Daca ,,le da,, putere mai mare.....se poate doar cu test dinamic.Ei nu tin cont de faptul ca uzina a montat acel motor pe acea caroserie.Ei iau ca referinta ce ai in talon acum....125 cai...sau 144 cai.Seria nu prea o baga in seama.....codul motor e relevant pt ei.Nu se uita la versiunea de soft din ecu...la ce injectoare ai......la ce turbina ai.:rolleyes:.Iar blocul de aspirat are lipsa stropitoarele de ulei pt pistoane.Deci nu merge sa pui interne turbo.Iar referitor la turbo,atit la 2.0 t,cit si la 2,3 t  exista 2 versiuni de pistoane...care dau  2 versiuni de raport comprimare.Astfel sint 2 ,,genuri,,...HPT,cum este 2..0 t 5   211 cai.....si lpt cum este  2.0 t de 179 cai,dar care s-a pus pe v70 .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intre 850 normal (126,144cp) si astea de 211 sau 226 cp  exista diferente la amortizoare, arcuri ,bara antiruliu pentru bielete ,(stabilizatoare)fata ,spate , vorbind de trenul de rulare motric  si cel pasiv.

Cel putin la S/V/C70 asa este pe placheta  cu VIN al masinii .Sint niste cifre si litere undeva care spun ce componente sint pe masina  ,tip de servo etc. DAR numai daca masina are istoric si ce a avut pe ea  s-a inlocuit 100% identic  mai poate corespunde cu ce scrie in placuta .

Motivul pentru care nu trece o masina asa bricolata doar cu motorul cam asta este plus ca probabil din efect mioritic  trebuie sa mai pleci capul ,atingi buzunarul cuiva pe la RAR.Zic si eu insa tu stii cel mai bine ce faci.:).

Totusi  daca motorul nu iti dezvolta macar 12.2-12.5 Bari in compresie egala pe cei 5 cilindrii doar te amagesti ca ai T5 .

Edited by 1984

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imi cer scuze pt lipsa de pe acest forum, am fost foarte aglomerat in ultima vreme. Intre timp am reusit sa achizitionez pistoanele potrivite pt 2.3. In poze se vede diferenta de inaltime intre cel de 2.0 si cel de 2.3. Am si un piston de 2.4 aspirat in poza. Problema mea acum ar fi de unde pot achizitiona cuzineti fara pana pt bielele mele, bilele forjate vin fara pana spre deosebire de cele originale care au pana. 

Asa ca pana nu fac rost de biele nu ma pot apuca de montaj.

Intre timp in familie a mai sosit si un V70 2.3 t5 si un S80 2.0 t5 si as fi curios daca a facut cineva swap pe S80 cu 2.3.

IMG_20170731_202058.jpg

IMG_20170731_202117.jpg

IMG_20170731_202209.jpg

IMG_20170731_202215.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 7/21/2017 at 1:04 PM, marius.1200 a spus:

  Salutare colegi

  Nu am renuntat.Sint la etapa nr 3 cu RAR.De 3 ani imi tot refuza motorasul 2.0 t 5 pe volvo 850.Si uite asa,inca mai am in acte aspirat de 2435 10 valve.

  In etapa 1 am fost la rar cu motorasul 2.0 t 5 italian 211 cai.lI se pare prea puternic si considera configuratie neomologata.

Bunn....in etapa 2 am pus bloc de la v 70 163 cai.Dar si pe acesta nu il accepta.

Urmeaza etapa 3...merg la sediul central cu memoriu,si cu ECU DE179 cai :lol:/ca sa ramina ceva scris din partea lor si voi continuua pina voi rezolva.Eu am rabdare multa,nu este problema.

Pe scurt...ca sa intelegeti.Daca puneti alt motor,pe care totusi uzina l-a montat pe acel sasiu,si daca depasesti puterea se poate numai cu test dinamic ,care costa minim 1500 eur si nu exista siguranta ca treci cu brio.Iar faza cu depasirea puterii au recunoscut ca nu este in RNTR sau alta lege,,,dar ca fac asta pt siguranta traficului.

  Cu alte cuvinte...ei nu recunosc omologarile obtinute de volvo pentru fiecare motorizare la volvo 850 (si nu numai ),mai ales 2.0 t 5 211 cai...li se pare prea sportiv.

Tare...nu ?

Parerea mea e ca cel mai bine pui 2.0 10v de 125 cai ca il accepta si scapi si de impozit si dupa te apuci de umflat cu 2.0 si cu 2.3 t5. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu am experienta cu rarul... daca nu se uita la ce turbina ai... pune blocul pe care il ai in talon si baga interne de care vrei si turbina si gata. Stropitorile de ulei se pot pune daca blocul nu are.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema  este că motorul meu are in acte 126 cp iar primul turbo are 210, o crestere a puterii cu peste 40%, care este limita admisă de rar fără teste si alte prostii. Având în vedere că am in plan că mașina asta să moară la mine (sau invers dacă se poate spune) mă gândesc să fac motorul de 2.3t5 pe care îl a, il schimb si gata, rămân în acte cu 2.0 10valve, la itp mă descurc, problema este  dacă ridică cineva capota si vede turbina, iar acel cineva știe ce înseamnă, cred că îmi fac prea multe griji 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare tuturor, revin cu întrebarea: are cineva un bloc motor de 2litri, de dat sub formă de împrumut pentru o comparatie cu un bloc de 2,3 ? Mulțumesc 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now