Bogdanul

Sfaturi achiziționare baterie?

33 posts in this topic

Salutare!

Am făcut revizia zilele trecute, iar după schimbarea uleiului, bateria nu a mai făcut față, a trebuit ajutată prin intermediul unui cablu de curent.

Mecanicul spune ca nu ar trece iarna fără să întâmpin probleme, la temperaturi sub -10 risc să nu o mai pornesc, așa că ar cam trebui schimbată. Bateria este cea originală, etichetată Volvo, veche de când este mașina (2012), o singură dată am simțit că a ezitat o secundă. 

Ce baterie mi-ar trebui pentru motorizarea D3... și către ce brand ar fi de preferat să mă îndrept? BOSCH, VARTA sau altceva? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai.... scrie pe bateria ta cati Amperi are. Ce scrie pe a ta, aia cumperi

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ideal ar fi sa iei aceiași dimensiune ca sa stea și capacul bateriei ca de fabrica.

Trimis de pe al meu SM-G935F folosind Tapatalk

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ar trebui să existe niște diferențe (în afara prețului) între o baterie ROMBAT și una BOSCH.  Alte detalii de care ar trebui să țin cont? E atât de simplu?

Amperajul este de 80, iar dimensiunile sunt următoarele:

Lungime (mm) 315
Latime (mm) 175
Inaltime (mm) 175

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cate am inteles toti acumulatorii sunt facut in aceeasi fabrica dupa care sunt branduiti.

De ex pe o masina am varta din 2011 iar pe alta masina am avut o varta care nu a rezistat 3 ani.

Acum mi-am luat un Rombat cu 4ani garantie.

Poti merge pe varianta OE daca nu te grabesti (are termen de livrare 3-5zile parca) si pretul nu este foarte mare.

Sent from my iPhone using Tapatalk

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parerea mea este sa cumperi ce gaseseti identic (forma) si asemanator (daca e mai buna e oke) cu originalul , eu am pus Varta (parca) oricum originala a tinut 3 ani si un pic , si cele aftermarket tin tot cam asa , cauti cel mai bun pret si o cumperi . 

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alegi bateria cu dimensiunea fizica maximă care intră în locaș. Atenție ca diferă si înălțimea + poziționarea bornelor. Bateria cu cât are capacitate mai mare, cu atât este mai puțin stresată.

Dacă mașina are Start-Stop este necesară o baterie AGM.

Mărci: exide, fulmen

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Capacitate mare (amperaj mare) - pornire mai usoara. Dar daca faci drumuri scurte, nu se va incarca complet. Recomand Exide, Tudor sau Fullmen.

Dinoco, nu cumva sunt 3 ani de garantie la Rombat?

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites
Capacitate mare (amperaj mare) - pornire mai usoara. Dar daca faci drumuri scurte, nu se va incarca complet. Recomand Exide, Tudor sau Fullmen.

Dinoco, nu cumva sunt 3 ani de garantie la Rombat?

Mai traiesti mã?

Nu, sunt baterii de noua generatie cu garantie 4 ani!

Daca nu uit ma uit dupa factura cand ajung la dosarul mașinii si iti zic

Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale dreq alea de generatie veche tineau 7 ani, erau proaste rau :))

Sent from my GT-I9190 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ție îți trebuie mai mult ca sigur o baterie cod 30745772.

Trimis de pe al meu SM-G935F folosind Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Instalatiile electrice ale masinilor de dupa 1990 au in general alternatoare foarte puternice. Nu se pune problema sa nu poata incarca o baterie. Vorbim de trecerea de la 50-65A la 70-80A, binenteles daca exista loc fizic. Asta se traduce intr-o diferenta de ~2-3A curent de incarcare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doar ce am schimbat un Rombat cu o Varta Silver. Am luat Rombat pentru ca ...tehnologie de ultima generatie produsa in Romania. M-a tinut nici 2 ani. Nu mai iau Rombat niciodata. 

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rombat Premier -  a tinut 2 ani si foarte putin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Varta sylver dynamic pe masina de 1 an si jumatate. Deja da semne de imbatranire. nu mi a facut vreo figura la pornire insa masina intra f usor in "safe mode" daca uit un consumator pornit (gen faza scurta) mai mult de 4-5 min, lucru care la bateria oem nu l am vazut niciodata, si avea peste 8 ani. Concluzia: nu cred ca mai exista baterii care sa tina mai mult decat garantia (2 ani).

Luati orice de capacitatea dorita, nu cred ca exista vreo diferenta (semnificativa)

Edited by trancenergy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Varta Black 70Ah. In Februarie face 7 ani. Asta pe o masina de weekend cu instalatie audio sanatoasa. Pe Alfa am acelasi model de baterie, dar mai tanara cu 1 luna.

In schimb la max 3 luni vad o incarcare pe redresor cu microprocesor.

Asta in conditiile in care Varta sunt niste baterii proaste. Dar cu un pic de intretinere tin si astea. Oricum ambele sunt pe final. De cand a dat frigul parca invart mai greu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca tot impartasim experiente , 4 ani a tinut o caranda pe v70 d5, a inceput sa invarta greu si la -5 nu a mai pornit (are si masina o problema cu pornirea la rece , injector sau ???) . 

Bateria oem pe v60 a tinut fix pana in toamna , din 2012 . 

Probabil cu intretinere serioasa tin mai mult , dar sincer daca ma apuc sa intretin si bateriile sa le scot sa le pun pe redresor ... fuck me raman de unu singur prin casa :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca tot se vorbeste de baterii pe aici, mi-am amintit ca si bateria mea are 7 ani..de noua:) Nu imi face figuri la pornire, insa avand in vedere batranetile ei, ma gandesc ca ar trebui sa o schimb si eu. Dilema mea este: OEM, sau altceva? Daca altceva...ce anume?

Avand in vedere ca pe aici pe la Brasov..iarna-i iarna, n-as vrea sa ma lase la greu..

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bateria mea este la 35% din capacitate. Motorul fiind diesel cel mai tarziu in septembrie trebuie sa o schimb. Voi cand recomandati OEM recomandati doar pentru o durata de viata mai mare? Acum pe masina este baterie originala, masina este din 2011. Pe Mondeo, acelasi motor, tot OEM am. OEM la reprezentanta costa 1100lei, OEM la colegii pe de forum cu piese 7-8-900lei, after market de la 500lei in sus.

Sunt adeptul pieselor OEM acolo cand OEM inseamna calitate nu doar rebrenduirea unui furnizor... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bateria mea OEM a tinut 13 ani jumate. Am inlocuit-o in decembrie 2015 cu una Varta Silver Dynamic de 100 Ah CCA 830 A. Teoretic bateria noua e varianta nebranduita (short code H3) a celei originale. Sunt tare curios cat o sa ma mai tina....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din pacate bateriile noi OEM Volvo nu mai tin 13 ani . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moll Kamina - made in Germany ! baterii super, nu foarte scumpe !

Edited by alexpopeystar68

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa cea originala, am pus Varta Silver. Pe ultima am tinut-o 5 ani si 5 luni. Asa ca, recomand Varta.  5 ani jumate mi se pare foarte bine. Bateria, oricum, mai mergea, nu s-a intamplat sa nu mai porneasca, dar am vrut sa ma asigur ca nu ramân fara curent pe unde m-or purta drumurile in vara asta. Cu 390 de lei achitati (cu factura), a venit o firma in parcare la mine, si mi-a inlocuit-o. Cu test facut, garantie, etc. Vine 6 lei pe luna (390 / 65 luni). 

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now