• Announcements

    • Adrian N

      Mentenanta   07/19/2018

      In perioada 20-05 ora 20:00 - 22-05 ora 20:00 site-ul va fi oprit pentru mentenanta. Probleme ce se vor a fi rezolvate: Problema legata de conturi(inregistrare, autentificare, schimbare parola) Problema cu spam-ul. https://www.facebook.com/groups/volvoclubrom/  
robertalfa

revizie cutie.haldex, diferential

37 posts in this topic

Buna.seara, pentru un volvo xc60 2.4 D awd , cutie manuala M66,fabricatie12-2008,  81000KM(..teoretic) este binevenit un schimb ulei  cutie de viteze +haldex+diferential posterior?Masina am cumparat-o de la o doamna, care locuieste int-o zona colinara,cu pendente destul de abrupte.Am vazut ca in manual ,pt cutie este indicat uleiul  tip MTF97309.Ce tipuri de ulei respecta aceasta caracteristica?Pentru diferentialul spate nu este specificat in manual nici un tip de ulei, si nici vascozitate,stie cineva ceva?Cunoasteti vreo firma de incredere, care comercializeaza kit-ul de revizie pt haldex( ulei+capac+filtru)?Ce generatie de Haldex este  la acest tip de masina(xc60 - 2008) ?Este compatibil si la  alte tipuri de volvo?Ce simptome are nefunctionarea acestui haldex si implicit a puntii spate?Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 4 minute, robertalfa a spus:

Buna.seara, pentru un volvo xc60 2.4 D awd , cutie manuala M66,fabricatie12-2008,  81000KM(..teoretic) este binevenit un schimb ulei  cutie de viteze +haldex+diferential posterior?Masina am cumparat-o de la o doamna, care locuieste int-o zona colinara,cu pendente destul de abrupte.Am vazut ca in manual ,pt cutie este indicat uleiul  tip MTF97309.Ce tipuri de ulei respecta aceasta caracteristica?Pentru diferentialul spate nu este specificat in manual nici un tip de ulei, si nici vascozitate,stie cineva ceva?Cunoasteti vreo firma de incredere, care comercializeaza kit-ul de revizie pt haldex( ulei+capac+filtru)?Ce generatie de Haldex este  la acest tip de masina(xc60 - 2008) ?Este compatibil si la  alte tipuri de volvo?Ce simptome are nefunctionarea acestui haldex si implicit a puntii spate?Multumesc.

Uleiurile ar fi recomandat sa le pui volvo originale , se gasesc pt fiecare componenta : respectiv haldex si diferential+unghiular. 

Ideea ta de a face o revizie este una foarte buna , si iti recomand vizionarea acestui video care iti raspunde pe larg nelamuririlor despre operatiune : 

 

 

 

 

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc ,exact de la acest video+ diverse comentarii pe forum , mi-a plecat ideea :D.Se pot procura decat de la reprezentata,sau sunt si tertze firme care il au in vanzare?

Edited by robertalfa

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 28 minute, robertalfa a spus:

Multumesc ,exact de la acest video+ diverse comentarii pe forum , mi-a plecat ideea :D.Se pot procura decat de la reprezentata,sau sunt si tertze firme care il au in vanzare?

Pai colegi de pe forum : midnight caller , bogdan g si il gasesti si la magazine de piese auto : spre exemplu materom (dar nu recomand deoarece se descurca greu cu adusul pieselor potrivite) sau reprezentanta...

Colegi pe care i-am mentionat au si service volvo . 

Edited by Cristi Muresan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noi avem pe stoc atât ulei cat și filtru pt haldex .

Trimis de pe al meu SM-G935F folosind Tapatalk

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci la cutie ,dupa cat se vede in acest video,intra ulei SAE 75w 90 Api gl-5 ,    in diferential spate intra 1 litru SAE 80,Api GL5 

Edited by robertalfa

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 9 minute, robertalfa a spus:

Deci la cutie ,dupa cat se vede in acest video,intra ulei SAE 75w 90 Api gl-5 2 litri,    in diferential spate intra 1 litru SAE 80,Api GL5 

In cutia m66 intra 1.9 si iti recomand tot volvo , ca este sae 75w parca (si nu se gaseste aftermarket) din cate imi amintesc cand am schimbat uleiul la cutie . 

In video tipu nu se atinge de uleiul din cutia de viteze , oricum al lui e automata si papa cam 16l de ulei la un schimb.

Edited by Cristi Muresan
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai si cand se schimba asta? eu sunt pe langa...nu am de mult timp masina...are 160 mii la bord ...se vede la diagnoza?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 4 minute, Lavi a spus:

pai si cand se schimba asta? eu sunt pe langa...nu am de mult timp masina...are 160 mii la bord ...se vede la diagnoza?

Se schimba inainte sa ai probleme , si apoi ocazional la 100 k . Mai ales rulmentul unghiularului face probleme .

La diagnoza se vede doar daca ai probleme la haldex .

Edited by Cristi Muresan

Share this post


Link to post
Share on other sites

la tine nu este cazul , deoarece ai numai cutia de viteze nu si diferential+haldex. Eventual uleiul la cutie daca vrei sa l schimbi.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 3 ore, adytym a spus:

la tine nu este cazul , deoarece ai numai cutia de viteze nu si diferential+haldex. Eventual uleiul la cutie daca vrei sa l schimbi.

Daca nu si-a scris @Lavice masina are pe profil , eu de unde sa stiu ... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cutia de viteza are SAE75?sau  SAE75w90?                                         In unghiular  , 2 litri SAE 75w 90 Api gl-5(sintetic)  si in diferential spate, 1 litru de SAE 80 Api gl5 mineral(?).Haldex-ul e pe treaba lui , cu kit revizie specific.Corect?

Edited by robertalfa

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 16 minute, robertalfa a spus:

Cutia de viteza are SAE75?sau  SAE75w90?                                         In unghiular  , 2 litri SAE 75w 90 Api gl-5(sintetic)  si in diferential spate, 1 litru de SAE 80 Api gl5 mineral(?).Haldex-ul e pe treaba lui , cu kit revizie specific.Corect?

In esenta nu exista echivalente afetrmarket (din cate stiu) si atunci pui ulei original de cutie de viteze si este norma buna (am impresia ca e doar sae75)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Chiar acum, robertalfa a spus:

Ok.multumesc pt sfat.

Eu asta am folosit ! Totodata daca vrei neaparat sa pui sae75-90 (nu recomand asta) dar l-am folosit peste 100k intr-o cutie m56 (generatia precedenta in 5 trepte) si inca nu s-a stricat, dar am sa-l inlocuiesc cu original. 

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am preferite pt o marca anume, dar vazusem pe tipul acela pe you tube ca avea pt unghiular bidon inscriptionat cu sae 75w90 de aceea intrebam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 4 ore, robertalfa a spus:

Nu am preferite pt o marca anume, dar vazusem pe tipul acela pe you tube ca avea pt unghiular bidon inscriptionat cu sae 75w90 de aceea intrebam.

Unghiularul e una , cutia de viteze e alta ! Si de asta ti-am atras atentia in legatura cu vascozitatea , dar repet : exista pt fiecare element in parte uleiul specific si baietii de pe forum care vand piese stiu exact ce sa iti vanda ! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

75w90 dar ce API ? ;)

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, am inteles.Bucsa unghiularului, ce durata aproximativa  de viata are?Se schimba preventiv?Are simptome specifice?Functionarea AWD ului se poate probabilmente cu masina pe elevator sau trebuie sa astept zapada(nu am experienta in condus 4×4 sau AWD)?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 8 minute, robertalfa a spus:

Ok, am inteles.Bucsa unghiularului, ce durata aproximativa  de viata are?Se schimba preventiv?Are simptome specifice?Functionarea AWD ului se poate probabilmente cu masina pe elevator sau trebuie sa astept zapada(nu am experienta in condus 4×4 sau AWD)?

Bucsa unghiulara se strica de la plecari bruste de pe loc , mai ales la manuale , deci daca accelerezi batraneste nu se strica , si daca se strica se inlocuieste . 

Sistemul awd se testeaza pe tester sau pe zapada/ asfalt umed / noroi sa zicem . 

Daca ai condus echivalentul masinii tale (xc60) cu FWD ai sa simti diferenta si la plecari bruste de pe loc pe uscat . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masina am cumparat-o de la o doamna, la 74000km ,din motive familiale si vine folosità in principiu la sfarsit de saptamana, fara plecari bruste.Nu am mai condus suv decat ocazional, a doua  masina( cea de batalie) pe care o avem in familie fiind o berlina tot cu motor 2.4 dar de alta provenienza.Am sa contactez colegii de pe forum pt  procurarea consumabilelor respective.Multumesc pt atentia acordata.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 5 ore, robertalfa a spus:

Masina am cumparat-o de la o doamna, la 74000km ,din motive familiale si vine folosità in principiu la sfarsit de saptamana, fara plecari bruste.Nu am mai condus suv decat ocazional, a doua  masina( cea de batalie) pe care o avem in familie fiind o berlina tot cu motor 2.4 dar de alta provenienza.Am sa contactez colegii de pe forum pt  procurarea consumabilelor respective.Multumesc pt atentia acordata.

Sa zicem ca poti compara cu alfa de 200 cp tractiune fata , ideea este ca observi daca pierde aderenta la o plecare mai grabita , mai ales pe ud si in panta sau desigur pe zapada (de asta am spus o masina similara sa compari , automat vei simtii torque steer , pierdere de aderenta la plecare etc .). 

Totusi daca e dusa bucsa unghiularului se vede si pe elevator .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da,pot sa spun , comparativ, ca este mult mai stabila si mai lipita de asfalt decat cealalta masina, oricum cand am sa fac revizia la transmisie, am sa ma uit atent sa vad daca a patinat in interior cardanul,desi nu cred,nu am simtit absolut nimic anormal cat timp am folosit-o.(5000 km in 6 luni).Multumesc pt precizare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astazi am verificat diferentialul spate+ diferential unghiular,pt a vedea starea uleiul, inainte sa il comand.La diferentialul spate, culoarea uleiul era maronie (atasez foto)...la o comparatie  vizuala cu un ulei nefolosit pe care il aveam acasa( un 75w-80 original de la Peugeot, culoarea mierii) ,se vede diferenta de culoare,dupa 81000km.La unghiular...aflat intr-o pozitie aproape  Imposibila de ajuns (chiar imi pun intrebare daca se schimba uleiul , vazand pozitia unde este pus surubul pt umplere)spre surprinderea mea, nu am reusit sa introduc inauntru decat un furtunas cu interiorul de 3 mm si ext de 5mm,nereusind sa extra nimic in seringa( cutia era rece), uleiul care a ramas pe furtunas  fiind foarte dens....gros, si avand un miros intepator, asemanatoar celui folosit la cutia de viteza  a batranei Dacia.Unghiularului nu are semne de pierderi de ulei , e ca nou.E normal sa nu pot extrage ulei ?La cutia de viteza am vazut decat surubul de golire, pe cel de umplere nu l-am descoperit inca.Stie cineva unde se gaseste?Multumesc.

20161217_132219.jpg

20161217_132609.jpg

20161217_132629.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Surubul de umplere este in dreptul planetarei spre spatele masini .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now