robertalfa

revizie cutie.haldex, diferential

37 posts in this topic

Astazi am verificat uleiul in Haldex( scuzati-ma)+ diferential unghiular,pt a vedea starea uleiul, inainte sa il comand.La haldex, culoarea uleiul era maronie ,dupa 81000km.La unghiular...aflat intr-o pozitie aproape  Imposibila de ajuns (chiar imi pun intrebare daca se schimba uleiul , vazand pozitia unde este pus surubul pt umplere)spre surprinderea mea, nu am reusit sa introduc inauntru decat un furtunas cu interiorul de 3 mm si ext de 5mm,nereusind sa extra nimic in seringa( cutia era rece), uleiul care a ramas pe furtunas  fiind foarte dens....gros, si avand un miros intepator, asemanatoar celui folosit la cutia de viteza  a batranei Dacia.Unghiularului nu are semne de pierderi de ulei , e ca nou.E normal sa nu pot extrage ulei ?La cutia de viteza am vazut decat surubul de golire, pe cel de umplere nu l-am descoperit inca.Stie cineva unde se gaseste?Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din unghiular nu prea poți extrage uleiul . Poți încerca cu un furtun subțire de 3mm și o pompa electrica .

La cutie busonul de umplere este în dreptul planetarei stânga.

De obicei nu e nevoie de fluide la diferențiale și cutie (manuala) .

Haldex ul însă are probleme la modelul tău și prăjește destul de repede uleiul comparativ cu haldex 2 din 2004 care și după 15 ani e curat .

Trimis de pe al meu SM-G935F folosind Tapatalk

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare! Sunt nou pe aici. Am un XC60,2.4D,cel cu 205cp. Am ajuns la 198000km si se aude un zgomot in diferential,testat in doua service'uri,inclusiv reprezentanta. Mi au spus ca trebuie demontat diferentialu' si vazut daca este unu sau doi rulmenti de inlocuit. S a mai intalnit cineva cu problema asta? Daca aveti ceva sfaturi...

Multumesc anticipat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-au mai intalnit XC-uri cu problema asta, iti recomand un refurbish complet al diferentialului, asta insemnand inlocuirea tuturor rulmentilor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cunosti pe cineva la care pot merge,in Bucuresti sau imprejurimi? Si cam la ce costuri sa ma astept? Ms.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te pot ajuta eu, vorbim pe PM cel mai bine ca sa nu poluam topicul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,din toamna 2018 cand am reparat haldex-ul, mi-am propus sa schimb si uleiul in cutia de transfer fata si diferential spate la XC70, 136kw,af 2007, 155.000 Km.Prima problema, codurile pentru ulei s-au schimbat,mai mult chiar, pentru diferential in care uleiul era GL-5 80W, volvo recomanda acum uleiul pentru cutia de transfer GL-5 75W90 care pare ca a devenit ulei de transmisie universal cu exceptia uleiului pentru cutie automata. Asa ca am cautat echivalente si am luat RAVENOL EPX80 GL5 pentru diferential spate si VSG75W90 GL5 pentru cutia de transfer, ambele cu indicatie volvo.Deoarece extractia uleiului din cutia de transfer este prezentata ca dificila spre imposibila am cumparat  o pompa de extractie manuala, o ieftinatate de 50 de lei, la care am adaptat un furtun de la spalatorul de parbriz facut din cauciuc de calitate si diametru mic.Am pregatit rampa si sculele ca sa pot incepe direct dupa ce incalzesc uleiul si dupa o tura de 20 de minute pe autostrada am urcat direct pe rampa, am dat scutul jos, rapid si dopul , am strecurat cu bagare de seama furtunul in cutia de transfer(exista pericolul ca daca se forteaza intrarea, printre elementele cu muchii, la scoatere sa se taie furtunul si sa ramana in interior) si cu pompa manuala am scos cu usurinta 700ml de ulei, care fiind fierbinte a curs usor dar a muiat vasul de plastic al pompei iar vidul l-a deformat iremediabil.Am pus la loc ulei curat 800 ml pana a dat afara si apoi am extras 100ml, dopul la loc si am trecut la diferential, am inlocuit cu un borcan de sticla vasul compromis al pompei si am am extras uleiul vechi din diferential, cu toate ca in mod clar simteam cum ating fundul carcasei cu furtunul cantitatea de ulei a fost doar de 430 ml, am pus la loc 800ml de ulei pana a dat pe afara apoi am extras si de aici 100ml.Am fost vexat de faptul ca am gasit 270ml lipsa in diferential , dar cautand pe net am vazut ca s-a intamplat si altora.

O rugaminte, daca se poate uita cineva in vida la modul in care se face nivelul de ulei la masina mea, dilema este la diferentialul spate, am vazut ca la modelele 2001-2003 se extrag 100ml dupa plin iar la modelul dupa 2008 se face plin fara extractie, dar n-am gasit nimic pentru modelul 2005-2007 si nu stiu daca am facut corect nivelul.Uite 3 poze pentru cutia de transfer si ultima de la diferential:

20190408_124255.jpg

20190408_124226.jpg

20190408_134633.jpg

20190408_152029.jpg

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare, revin cu rugamintea din postul anterior:Va rog,  daca se poate uita cineva in vida la modul in care se face nivelul de ulei pentru cutia de transfer fata si diferential spate la masina mea :XC70,D5,136KW din 2007, dilema este la diferentialul spate, am vazut ca la modelele 2001-2003 se extrag 100ml dupa plin iar la modelul dupa 2008 se face plin fara extractie, dar n-am gasit nimic pentru modelul 2005-2007 si nu stiu daca am facut corect nivelul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Filling and checking the oil in the final drive 
  
Fill the final drive with oil. Check the oil level. P/N 116 1620-8 (1 liter container) 
Tighten the filler plug acc. to Tightening torque:Summary of tightening torques for specific components . 
Volume approx. 0.5 l. 
Fill oil up to the filler plug. Suck out 0.1 l oil.   

 

 

Filling and checking the oil in the Active on Demand Coupling 
  
Use correct oil acc. to: Lubrication transmission . 
Tighten the filler plug acc. to Tightening torque:Summary of tightening torques for specific components . 
Volume approx. 650 ml. 
Fill oil up to the filler plug. Suck out 0.1 l oil. 
Caution! If the AOC (Active on Demand Coupling) has been replaced with a new one, the car must be driven carefully in tight circles in both directions and then driven for a few kilometres after the oil is filled. Top up the oil level and check again according to the above.  
 

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

@pedala, multumesc cu respect! Daca poti sa-mi confirmi ca informatia este cu certitudine pentru  XC70,D5,136KW din 2007 , deoarece este o diferenta referitoare la volumul de ulei pentru diferentialul -la reumplere a intrat 800ml pana a inceput sa picure din care am extras 100ml, deci volumul efectiv de ulei este de 700ml iar in script zice aprox 0,5l.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta apare in Vida. Acum daca o fi eronat, nu stiu sa-ti spun.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru raspuns.Am insistat destul , asa ca din punctul meu de vedere includ subiectul in capitolul enigmele tehnicii :unsure:.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now