• Announcements

    • Adrian N

      Mentenanta   07/19/2018

      In perioada 20-05 ora 20:00 - 22-05 ora 20:00 site-ul va fi oprit pentru mentenanta. Probleme ce se vor a fi rezolvate: Problema legata de conturi(inregistrare, autentificare, schimbare parola) Problema cu spam-ul. https://www.facebook.com/groups/volvoclubrom/  
bogdant19

Pierderi antigel iarna

25 posts in this topic

Salutare,

Ieri dimineata dupa ce am pornit motorul pentru vreo 5 - 10 minute ca sa se incalzeasca, cat timp m-am ocupat de deszapezire, intru in masina si mesaj "kühlmittel niedrig sicher anhalten" sau "kühlmittel niedrig motor abstellen". Este vorba de un XC60 D5 AWD din 2011. Opresc motor. Las cateva ore sa se raceasca.. completez antigel - vreo 300ml. Plec .. imi rezolv treburile. Azi dimineata inainte sa pornesc zic sa verific nivelul. Sub minim. Mi-a papat aproape 300ml intr-o zi. Buba asta am avut-o si anul trecut la fel la temperaturi mult sub 0. Dar nu consuma cantitati atat de mari de la o zi la alta. Astazi fiind prins in trafic am mers aproximativ 4 - 5 km cu ea asa - cu indicatoarele pornite - pentru ca nu aveam unde sa opresc.

Din ce am citit ar putea fi probleme cu:

1. radiator spart - putin probabil l-am schimbat in august si de atunci pana acum nu am avut probleme

2. teava fisurata - putin probabil din nou pentru ca nu vad scurgeri pe niciunde

3. am mai vazut ceva cu nu stiu ce heater - dar nu sunt total lamurit in privinta asta - nu stiu ce ar trebui sa verific

4. de ce imi este cel mai teama - garnitura de chiloasa - aici m-am uitat in vasul de expansiune si nu vad urme de ulei .. antigelul pare a fi curat.

O sa-mi fac astazi o programare intr-un service .. si aici am 2 intrebari la cei care au mai auzit sau s-au mai lovit de probleme similare:

1. Recomandati-mi va rog un service de incredere in Bucuresti / Ilfov capabil sa identifice si sa rezolve astfel probleme si cu ceva experienta pe Volvo. Cu cei de la Primus m-am lamurit cum sta treaba. Am auzit lucruri bune despre cei de la Augsburg - Chiajna. Ceva pareri despre ei ?

2. In cazul in care ma confrunt cu cea mai grava problema adica (4.) - garnitura de chiuloasa - stiu ca pe langa aceasta la schimbul ei mai trebuiesc schimbate o sumedenie de chestii. Pompa de apa si multe altele. Asa este ? Sau abera cel care ma speria cu asta ? A mai facut cineva aceasta manevra de schimb garnitura chiuloasa ? La ce costuri ar trebui sa ma astept ?

Va foarte multumesc!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah. Am uitat sa precizez ca cele 2 mesaje inseamna dupa o cautare pe google. "Nivel antigel scazut. Opriti in siguranta." "Nivel antigel scazut. Opriti motorul."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te salut!

In primul rand trebuie verificat sa nu ai pierderi de lichid pe circuitul de racire, garnitura de chiulasa e ultima de luat in considerare, am vazut foarte multe XC60/S60/S80 care pierdeau antigel pe la capacele laterale ale radiatorului.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prima data trebuie un test de presiune .

Exista o trusa speciala pe care o conectezi la sistemul de răcire , bagi 3 bari și vezi pe unde pierde apa . E simplu .

Trimis de pe al meu SM-G935F folosind Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ia legatura cu Bogdan G

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Am și eu aceeași problema la XC60 2.4 2012. 

Am completat cu antigel aproape la 2 zile toată iarna perioada în care era foarte frig iarna.

Acum de când s-a încălzit nu mai am treaba. Eu ma întreb dacă nu cumva este o problema și la capacul de la borcan care permite aerului sa intre dar nu mai permite sa iasă. 

De multe ori doar deschideam capacul pentru a ieși presiunea și apa creștea pana la maxim... noapte foarte frig scădea densitatea și povestea se repeta...

Aștept cu nerăbdare sa vad care a fost problema găsită la tine ca la mine am fost în  service și nu au găsit scurgeri ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum a fost facut testul de scurgeri ? La ce presiune ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ala nu e test de pierderi  .

Probabil a fost o discutie intre prieteni la o cafea, nicidecum o verificare a sistemului de racire . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca incet incet se clarifica situatia... nivelul de aer imi creste tot mai mult si cred ca ii vb despre garnitura de chiuloasa. 

Am sa revin cu detali dupa vizita la service.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am fost la service... am schimbat pt inceput capacul... urmeata curatarea instalatiei sa nu fie ceva infundat.. daca tot nu se remediaza schimba pompa si ultima data garnitura de chiuloasa ..

Da eu tot nu reusesc sa inteleg de unde creste presiunea si am mai mult aer si dupa ce se raceste motorul? Antigel nu completez... doar cat dau drumul la aer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om bun, te învârti in jurul cozii .

Ce legătură are pompa de apa ?

Problema ta e una clasica la 2l diesel 5 pistoane . Garnitura de chiulasa .

Fa un test in acest sens, nu schimba piese aiurea .

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt mai multe metode . 

Cea mai simpla este sa mirosi acel aer cum ii zici tu din vasul de expansiune . Dacă miroase a gaze de eșapament ai găsit buba . 

2. Mergi la Volvo si au un praf care se pune in antigel iar dacă se face mov parca inseamna ca are urme de co2 adica gaze de eșapament . 

3. Faci test de etanseitate sistem răcire. Dacă nu scade presiunea e clar ca intra gaze de eșapament in sistemul de răcire .

 

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc!

Pe cea cu nasul in borcan am vazut ca au facuto...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si nu a mirosit a eșapament ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu da in rest partea cand desfaceai capacul parca fierbea ... exact cum se descrie la garnitura de chiuloasa....

Da surpriza... am schimbat capacul si se pare ca ii ok acum... se pare ca era infundat... o monitorizez cateva zile sa ma asigur ca ii asa ..  poate scap :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da :) am cateva zile de cand am schimbat capacul si tot ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doamne ajuta . 

Asta sa fi fost problema . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut, am patit-o si eu cu volvo-ul meu cu motorul d3 in 5 cilindri: am facut testul si a iesit ca am gaze din motor in instalatia de apa:

eb3c6a5fd07dc0ee5d89428389f67ca2.jpg

aveti idee la cam cat costa reparatia?

multumesc

Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

in jur de 4000 -5000 lei

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am dus-o la un service, revin cu detalii mai precise legate de defect/costuri. le-a luat o saptamana sa desfaca motorul sa ajunga la garnitura , acum verifica chiuloasa sa nu fie fisurata.

merci de info!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Garnitura chiuloasa, pompa apa, curea distributie, rectificate chiuloasa -> total ~5200 ron

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua! Am si eu aceiasi problema, scade nivelul lichidului de racire. Inteleg din cele de mai sus. Pe langa garnitura ce se mai schimba? Si cam la ce costuri se ridica operatiunea? Va multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Undeva in jur de 3200 lei costa lucrarea . Se schimba un pumn de garnituri si oringuri plus  manopera . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now