BogdanPri

probleme DPF

33 posts in this topic

Buna ziua,

am un Volvo S40 cu motor 1,6D si de cateva luni la fiecare 2-3 saptamani se aprinde pe bord becul de la filtrul de particule , iar motorul ese limiteaza la maxim 2000 de turatii pe minut . Am verificat furtune , alimentarea , dar nu am gasit nimic . Ii fac regenerarea prin calculator , dar problema revine cu regularitate . Ultima data i-am pus aproape 1 litru de aditiv in rezervorul de pe puntea spate pana ce a refulat pe la supapa de suprapresiune . Am turat motorul ca sa-l aduc la temperatura de peste 80 de grade si in acel moment a pornit regenerarea fara ca eu sa-i dau comanda din laptop . M-am bucurat crezand ca s-a rezolvat problema , dar din pacate aceasta a revenit . Nu mai stiu ce sa-i fac . Aveti cumva vreo idee pe unde ar trebui sa mai umblu ? Multumesc anticipat .

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alt filtru de particule ai încercat? ;). Sau crezi ca tine o veșnicie?

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tine fix 120.ooo km .

Trimis de pe al meu SM-G935F folosind Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, am si eu aceeasi problema..am fost cu ea la primus auto si mi-au spus ca trebuie schimbat filtrul de particule dupa ce au pus tester-ul. Pentru moment am refuzat si dupa ce mi-au dat cheile sa plec au mai venit o data sa mi le ceara sa se mai uite putin la ea. Au deschis capota nu stiu la ce au umblat nu mi-au spus nimic. Imi tot spuneau sa cumpar alt filtru. Mi-au dat cheile si surpriza masina nu mai avea nici eroarea in bord si nici nu mai era limitata. A mers asa cam 2-3 luni pana mi-a aparut din nou martorul in bord si limitarea de 3000. Ce sa fac? Sa schimb filtrul sau sa fie de la altceva?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ar trebui sa va documentati : ce inseamna un dpf , cum functioneaza si apoi luati decizia .

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, Midnight Caller said:

Alt filtru de particule ai încercat? ;). Sau crezi ca tine o veșnicie?

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

Refuz sa cred ca un astfel de filtru rezista doar 120000 de km. Am utilaje cu motoare cu filtre de particule si acestea la un numar de ore de functionare ( 10000 de ore de functionare , este echivalentul la 600000 de km la un autoturism ) se curata , se baga inapoi si numai in cazul in care acestea , din anumite cauze gen loviri , deteriorari se vor inlocui . La un autoturism cum este Volvo , un autoturism cu pretentii , sa schimbi un filtru dupa o asa scurta perioada de timp , mi se pare un pic cam ciudat . Ma asteptam la mai mult de la Volvo .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Utilajele au cu totul altă piața de desfacere, unde nimeni nu își permite să stea. Și în plus nu suferă din cauza problemelor de "împachetare". DPF-urile de pe autoturisme sunt mici, iar sistemul nu este gândit pentru trafic bara la bara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La un autoturism cum este VOLVO, adica pardon... FORD, cu un motor de VOLVO, pardon, iar am gresit, PEUGEOT, nu ai cum sa ai pretentiile pe care le ai de la un utilaj.  Daca tot esti in domeniu, presupun ca stii ca si BOSCH-ul are N game de produse la capitolul masini de gaurit. Ai pretentia de la o bormasina hobby rosie (echivalentul masinii tale) sa tina ca una profesionala verde sau albastra ? Esti in era de consum colegu', si asta e pretul pe care trebuie sa il platesti din pacate.

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minutes ago, pedala said:

Utilajele au cu totul altă piața de desfacere, unde nimeni nu își permite să stea. Și în plus nu suferă din cauza problemelor de "împachetare". DPF-urile de pe autoturisme sunt mici, iar sistemul nu este gândit pentru trafic bara la bara.

Asa este , dar si utilajele lucreaza spre exemplu 5 minute apoi se opreste , dupa o jumatate de ora mai lucreza vreo 10 minute apoi se opreste si tot asa o zi intreaga . In schimb utilajele au o chestie foarte misto , pe bord exista un mic buton care in cazul in care regenerarea automata nu s-a facut normal , ai posibilitatea ca sa faci o regenerare manuala . Era frumos ca si autoturismele sa poata avea o astfel de optiune. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minutes ago, Midnight Caller said:

La un autoturism cum este VOLVO, adica pardon... FORD, cu un motor de VOLVO, pardon, iar am gresit, PEUGEOT, nu ai cum sa ai pretentiile pe care le ai de la un utilaj.  Daca tot esti in domeniu, presupun ca stii ca si BOSCH-ul are N game de produse la capitolul masini de gaurit. Ai pretentia de la o bormasina hobby rosie (echivalentul masinii tale) sa tina ca una profesionala verde sau albastra ? Esti in era de consum colegu', si asta e pretul pe care trebuie sa il platesti din pacate.

Daca ma hotarasc sa inlocuiesc filtrul , de unde stiu ca nu va face la fel peste alte 2-3 saptamani ? Cum pot fi sigur ca problema este chiar el si nu altceva , vreun senzor sau o problema de soft sau altceva ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu o diagnoza bine făcută...

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, Behu said:

Cu o diagnoza bine făcută...

unde sa gasesc asa ceva ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu exact de unde esti. Sunt mai mulți colegi pe forum care au tester si soft dedicat Volvo si care te-ar putea ajuta. Ar mai fi si reprezentantele... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este din Bucuresti. Daca se doreste a fi mai catolic decat papa, se merge la reprezentanta :)

Tot ei probabil iti vor explica ca aceasta masina nu are "bec pentru filtru de particule", ci se numeste "check engine" si se poate aprinde de la o mufa cu contacte imperfecte pana la debitmetru defect.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 1 minut, Midnight Caller a spus:

Este din Bucuresti. 

Încă unul nascut sub o stea norocoasă... ☺

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 7 minute, BogdanPri a spus:

unde sa gasesc asa ceva ?

Fiind din Bucuresti, ai cele mai multe opțiuni... Nu vreau sa fiu părtinitor si de-aia nu dau nume. Dar cu un minim de efort si in mai putin de un minut, ar trebui sa găsesti pe forum oamenii care au service, cunostinte, dotare, disponibilitate sa te ajute etc...

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, Behu said:

Nu stiu exact de unde esti. Sunt mai mulți colegi pe forum care au tester si soft dedicat Volvo si care te-ar putea ajuta. Ar mai fi si reprezentantele... 

Sunt din Bucuresti . Reprezentanta mi-a zis schimba filtrul de particule , fara ca macar sa fi pus testerul pe el . Apoi s-au mai miscat pe langa masina , au ridicat capota , au facut ceva pe la motor vreo cateva secunde , dupa care s-a stins becul de pe bord si masina si-a revenit la normal , FARA sa fi pus testerul pe masina . Dupa aceasta , asazisa interventie , masina a functionat FARA probleme vreo 2-3 luni . Si atunci ramane intrebarea , de ce sa schimb filtrul daca probabil nu el este problema ? 

Am fost la reprezentanta si ei mi-au spus un lucru , din punctul meu de vedere , eronat . Am umblat eu la masina , dar la fiecare 2-3 saptamani trebuie sa-i fac regenerare prin laptop . Atunci am zis sa aflu si o alta opinie referitoare la problema mea , poate au ratat ceva in cautarile mele .

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 minutes ago, Midnight Caller said:

Este din Bucuresti. Daca se doreste a fi mai catolic decat papa, se merge la reprezentanta :)

Tot ei probabil iti vor explica ca aceasta masina nu are "bec pentru filtru de particule", ci se numeste "check engine" si se poate aprinde de la o mufa cu contacte imperfecte pana la debitmetru defect.

Am zis de " becul pentru filtru de particule " , deoarece in momentul in care leg laptopul la masina , singura eroare pe care o am este filtru de particule imbacsit . 

Asa cum am zis la inceput , ultima data , adica acum 2 saptamani am incarcat rezervorul de aditiv , am desfacut mufa de la pompita aflata in acest rezervor , am curatat-o , apoi am turat masina ca sa aduc temperatura motorului la peste 80 de grade pentru a face regenerarea , dar in momentul in care aceasta a sarit de 80 de grade , motorul s-a turat singur si a facut regenerarea fara ca eu sa-i dau comanda din laptop . De asta zic ca probabil problema nu este chiar filtru , poate fi chiar pompita asta ca nu baga aditiv in rezervorul de combustibil sau vreun senzor nu da comanda , etc. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-a turat singur??? Esti sigur???

Ce laptop ai folosit?

Edited by Behu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 19 minute, BogdanPri a spus:

Sunt din Bucuresti . Reprezentanta mi-a zis schimba filtrul de particule , fara ca macar sa fi pus testerul pe el . Apoi s-au mai miscat pe langa masina , au ridicat capota , au facut ceva pe la motor vreo cateva secunde , dupa care s-a stins becul de pe bord si masina si-a revenit la normal , FARA sa fi pus testerul pe masina . Dupa aceasta , asazisa interventie , masina a functionat FARA probleme vreo 2-3 luni . Si atunci ramane intrebarea , de ce sa schimb filtrul daca probabil nu el este problema ? 

Am fost la reprezentanta si ei mi-au spus un lucru , din punctul meu de vedere , eronat . Am umblat eu la masina , dar la fiecare 2-3 saptamani trebuie sa-i fac regenerare prin laptop . Atunci am zis sa aflu si o alta opinie referitoare la problema mea , poate au ratat ceva in cautarile mele .

Ar fi trebuit sa ne fi spus citi km are masina si in primul rind daca achizitia este din Ro ,via tarile europene de unde se aduc masinile.Tind sa cred ca ai ceva kilometrii peste pragul teoretic de 120oookm ,cind DPF este  de aruncat. .

Comparatia autoturismelor vis a vis de utilaje  este nepotrivita   plus ca ai binecunoscutul motor psa:).

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, Behu said:

S-a turat singur??? Esti sigur???

Ce laptop ai folosit?

Da , s-a turat singur . M-am si speriat ca nu stiam ce s-a intamplat . In momentul in care se face regenerarea , motorul se tureaza pana la 4000 de rotatii pe minut , sta asa vreo 5 minute , apoi se deceleraza automat pana la ralanti . In primul minut scoate un fum negru inecacios . 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, 1984 said:

Ar fi trebuit sa ne fi spus citi km are masina si in primul rind daca achizitia este din Ro ,via tarile europene de unde se aduc masinile.Tind sa cred ca ai ceva kilometrii peste pragul teoretic de 120oookm ,cind DPF este  de aruncat. .

Comparatia autoturismelor vis a vis de utilaje  este nepotrivita   plus ca ai binecunoscutul motor psa:).

Masina avea la momentul achizitiei , adica anul trecut in vara , 118000 km , iar acum are aproape 128000km. Stiu ca motorul este PSA , modificat de Volvo. De asta si softul folosit la verificarea motorului este de la Ford . Problemele au inceput pe la 125000km

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta înseamnă că ai nevoie de un DPF nou .

Trimis de pe al meu SM-G935F folosind Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minutes ago, Bogdan G said:

Asta înseamnă că ai nevoie de un DPF nou .

Trimis de pe al meu SM-G935F folosind Tapatalk

OK , merci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now