Muntes

[Achizitie] C30 diesel sau benzina?

59 posts in this topic

Salut,

 

In acest moment am un seat leon 1m din 2004, 1.6 105 cai.

Problema mea cu el e ca am bagat cam multi bani in reparatii si din ce am inteles o sa tot bag. Iar consumul e destul de mare >12 in oras indiferent de cum conduc.

Am ajuns la volvo C30 pentru ca e o masina mica, compacta si destul de utila pentru oras, in acelasi timp e sigura si fiablia.

Imi poate da cineva niste sfaturi legate de lucrurile care ar trebui sa le am in vedere cand achizitionez un volvo C30?

Care sunt cele mai intalnite probleme cu acest model? ( 1.6D )

Va par reale preturile de la noi sau sunt facute pentru vanzare?

https://www.autovit.ro/anunt/volvo-c30-volvo-c30-2008-euro-4-1-6-benzina-ID7GkkwN.html#418d69a127

https://www.autovit.ro/anunt/volvo-c30-volvo-c30-sport-coupe-diesel-1-6-fabricatie-2008-ID7Gkcgw.html#418d69a127

https://www.autovit.ro/anunt/volvo-c30-ID7Gkj2D.html#418d69a127

https://www.autovit.ro/anunt/volvo-c30-1-6-d-ID7GjBub.html#418d69a127

 

Mersi,

Stefan

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Lectureaza atent acest forum si vei gasi raspunsurile cerute,Aloca pentru asta macar cite 1,2h /zi si te vei lamuri. Un C30 nu este tocmai masina mica de oras..,poate un Lupo ,Corsa , K.:).

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, 1984 said:

 Lectureaza atent acest forum si vei gasi raspunsurile cerute,Aloca pentru asta macar cite 1,2h /zi si te vei lamuri. Un C30 nu este tocmai masina mica de oras..,poate un Lupo ,Corsa , K.:).

Prin "mica", vreau sa spun ca nu se compara cu un S60 sau un XC90. Mersi de sfat, m-am uitat deja pe formum si din e am inteles oameni spun ca 1.6D nu ar fi o alegere ok din cauza costului de intretinere. 

Ce parere aveti de masinile scoase la vanzare la noi sunt ok sau par facute pentru vanzare?

PS: Conduc 10km cu 60-90 km/h zilnic si apoi cam 5 km in oras.

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca ai drumuri scurte eu as alege benzina (1.6/1.8/2.0)

Sent from my iPad using Tapatalk

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Benzina ar fi cea mai potrivita.Mai putine batai de cap si se incazeste foarte repede motorul si habitaclul,ceea ce duce la un consum mic de carburant in lunile de iarna-spre deosebire de diesel.

Totusi,tinand cont ca mergi la o viteza constanta in afara orasului si destul de putin in acesta...si un diesel ar fi ok,dar unul in mintile lui,nu tavalit sau "consumat".

Orasul si mersul la chitroseala omoara dieselul.

La chitroseala poti merge si cu benzina si toate astea fara a strica masina.

Un c30 benzina 1.6i,desi multi ar spune ca este submotorizat,ajunge la un consum de 8-10l/100km in functie de mers,adica mai putin decat Leon-ul tau.

Poti merge bine mersi si cu 7,5-8 ,dar si cu 10-11,asta in functie de talpa si trafic.

Mult succes in alegerea corecta!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut Stefan!

Bani bagi in orice, indiferent de marca/model/motorizare/nivel de echipare. Fie ca e vorba de intretinere, fie ca e vorba de consumabile sau de evenimente neplacute.

Acum cum iti este norocul; ce tine de tine: sa alegi o masina care are un istoric cat-de-cat ok, si s-o intreti cat/cum poti dupa posibilitati.

Desi sunt posesor de c30 1.6d de 5 ani, recomand oricui/oricand petrol. Daca nu esti bolnav cu deplasarile si ai nevoie de autonomie mare, daca nu lucrezi pt o firma de curierat sau daca nu faci pe uberul in weekend, benzinara iti trebuie. 
Partea proasta e ca se gasesc foarte greu c30 pe benzina.

Indiferent de ce alegi, am lasat mai jos 2 anunturi care mie mi-au atras atentia in ultima vreme:

petrol (- provenienta Italia): https://www.autovit.ro/anunt/volvo-c30-ID7GklpW.html?requestFromAd=1&track%5Bmessage_sent%5D=1&id_at=6036937

diesel (+ provenienta Romania): https://www.autovit.ro/anunt/volvo-c30-predare-leasing-ID7Gkcgb.html#contact_form#xtor=SEC-81

Bafta la cautare!

Edited by skipper2oo6

Share this post


Link to post
Share on other sites

C30 1.6i consuma de rupe, are un consum de 9.3% dat de producător dar în realitate consuma intre 11% și 13% în București.

Masina nu trage deloc iar legat de fiabilitate sunt probleme mari cu pompa de servo și cutia de viteze . Deci mitul cu masina pe benzina pica .

Cel mai bine iei un 1.6d și mai mult de 1000e nu bagi, oricum comparabil cu 1.6i după 5 ani de utilizare .

Maxim 9% consuma 1.6d iarna iar în 5 ani faci o economie considerabila de combustibil fata de 1.6i .

Mai exista varianta 2.0i cu GPL .

Sent from my SM-N920S using Tapatalk

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Personal iti recomand 1.6D sau D5/2.4i sau T5(la motoarele astea iti trebuie un buget putin mai mare, 2.4i si T5 sunt indestructibile)

1.6D este un motor PSA, cu ceva probleme:

-Dpf ul tine daca tragi de el vreo 180k km - nou costa 3000 lei plus piesa veche la schimb

-EGR-ul tot aprox 180k km- nou costa 6-709 Lei tva inclus

-Turbina nu este una tocmai fiabila din motive de ungere deficitara- refacuta preventiv costa 6-700 Lei

-Desfacerea piulitelor de la injectoare(din cauza vibratiilor)- repararatia costa in jur de 400 lei(saibeinjectoare, garniturile de etansare de la capacul chiulasei plus niste distantiere de plastic care vin pe injector si manopera)

-La aproximativ 60k km trebuie completat aditivul de regenerare- aproximativ 240 Lei 2L

Cun spuneam, are ceva probleme, dar este usor de diagnosticat iar reparatiile in sine nu costa mult.

 

Fugi cat poti de 1.8i si 2.0i, sunt niste motoare Mazda/Ford, pe scurt: 

-La aproximativ 140k km manaca deja 1l ulei la 2000km

-Pana in 200.000 Km trebuie desfacut motorul, refacuta chiulasa si curatati segmentii

-Clapetele swirl vin cu tot cu admisie si costa aprox. 1500 Lei

- Valvele de control de la clapete se inlocuiesc dupa 100k km si costa vreo 400 Lei

Pompele de benzina se ard si costa in jur de 1500 Lei

Orice masina ti ai lua o sa aiba mai mult sau mai putin probleme, conteaza foarte mult daca a avut mentenanta facuta corespunzator.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, Bogdan G said:

C30 1.6i consuma de rupe, are un consum de 9.3% dat de producător dar în realitate consuma intre 11% și 13% în București.

Masina nu trage deloc iar legat de fiabilitate sunt probleme mari cu pompa de servo și cutia de viteze . Deci mitul cu masina pe benzina pica .

Cel mai bine iei un 1.6d și mai mult de 1000e nu bagi, oricum comparabil cu 1.6i după 5 ani de utilizare .

Maxim 9% consuma 1.6d iarna iar în 5 ani faci o economie considerabila de combustibil fata de 1.6i .

Mai exista varianta 2.0i cu GPL .

Sent from my SM-N920S using Tapatalk

Chiar as vrea sa posteze aici si posesorii de 1.6 i si sa ne zica ei mai apoi care este consumul fiecaruia in oras.Asa m-ati speriat si pe mine cu postari din trecut,legate de consumurile exagerate ale benzinarului de 1.6 si minimizate ale unitatilor diesel.Abia cand m-am decis sa trec peste tot ce am citit aici si sa dau inainte cu achizitionarea unui benzinar,m-am convins ca nu intotdeauna este bine sa iei totul ca atare.

Eram cat pe ce fug de 1.6i la cate am citit aici,dar bine ca nu am facut-o.

Ba ca e submotorizat,ba ca rupe la consum,etc.Fratilor,este o masina de 1600cmc!Ce pretentii aveti de la aceasta?Sa zboare?Are un raport decent din toate punctele de vedere.Aceste pareri cu submotorizata vin de la posesori de D5-uri si T4/T6-uri.Masina merge exact cat trebuie pentru puterea ei si consuma fix intre 8 si 10 litri carburant la 100km parcursi.

Poate ca in realitate sunt si oameni care folosesc masina in mod normal pt a merge la serviciu si cumparaturi,nu care sa vad piloti de raliu pe motorizari de 1.6.

In orice caz,un 1.6i de Volvo(ford),merge mai bine decat un 1.6i fsi din gama vag.Difera plaja de turatii,care este mai ciudatica la Volvo.

Aviz amatorilor de F1...da,este submotorizata.Pt acestia exista 2.4i si T5-ul.

Bogdan,nu te suparat pe mine,dar consumul dat in manualul masinii este exact de 7.0,nu de 9,3,iar in realitate punem un 9,asa sa fim decenti.Cat despre economia rezultata in alegerea unui 1.6d,ei bine,nu prea mai exista.

Un diesel mers corespunzator in oras,indiferent de anotimp se apropie la consumul unui benzinar mers la economie.Cu benzina poti merge subturat,ca nu infunzi absolut nimic.Apa,paie si bataie si merge.

La diesel ai apa,paie,dpf,egr si bataie de cap.Fara Dpf e mai bine,recunosc.

Stiu ca o sa imi sara multi in cap pentru ceea ce am afirmat,dar am fost atat de dezamagit de atat de multe masini din marci diferite,incat am ajung sa pretuiesc o masina decenta precum 1.6i-ul mai mult decat credeam ca o sa o fac vreodata.

Cum va explicati ca pretul dupa "mobile" la benzinare de 1.6 din 2007-2009 este mai mare uneori decat 1.6d si D2-urile din ani mai recenti?

Cred ca 3 din 10 anunturi de 1.6d sunt la vanzare cu Dpf fault.

skipper2006 a descris cel mai corect o parere impartiala asupra viitoarei tale alegeri.In oricare vei baga bani.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

As vrea și eu o poza din manualul găsit de tine . Consumul dat de producător este de 9.3% urban și 7% mediu cu un 7.7% real adică 10% mai mult iar tradus asta în oraș înseamnă un 9.3% plus 10% adică 10.2% urban care in cazul București înseamnă 13% .

Citește cu atenție cartea . 7% e mediu nu urban . Citește cu atenție ce scriu pt ca ce scrii tu este de domeniul SF-ULUI .

b3065739a8ff7844a9c7101b561160ac.jpg

Trimis de pe al meu SM-G935F folosind Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 35 minute, Endurocrosser a spus:

Chiar as vrea sa posteze aici si posesorii de 1.6 i si sa ne zica ei mai apoi care este consumul fiecaruia in oras.Asa m-ati speriat si pe mine cu postari din trecut,legate de consumurile exagerate ale benzinarului de 1.6 si minimizate ale unitatilor diesel.Abia cand m-am decis sa trec peste tot ce am citit aici si sa dau inainte cu achizitionarea unui benzinar,m-am convins ca nu intotdeauna este bine sa iei totul ca atare.

Eram cat pe ce fug de 1.6i la cate am citit aici,dar bine ca nu am facut-o.

Ba ca e submotorizat,ba ca rupe la consum,etc.Fratilor,este o masina de 1600cmc!Ce pretentii aveti de la aceasta?Sa zboare?Are un raport decent din toate punctele de vedere.Aceste pareri cu submotorizata vin de la posesori de D5-uri si T4/T6-uri.Masina merge exact cat trebuie pentru puterea ei si consuma fix intre 8 si 10 litri carburant la 100km parcursi.

Poate ca in realitate sunt si oameni care folosesc masina in mod normal pt a merge la serviciu si cumparaturi,nu care sa vad piloti de raliu pe motorizari de 1.6.

In orice caz,un 1.6i de Volvo(ford),merge mai bine decat un 1.6i fsi din gama vag.Difera plaja de turatii,care este mai ciudatica la Volvo.

Aviz amatorilor de F1...da,este submotorizata.Pt acestia exista 2.4i si T5-ul.

Bogdan,nu te suparat pe mine,dar consumul dat in manualul masinii este exact de 7.0,nu de 9,3,iar in realitate punem un 9,asa sa fim decenti.Cat despre economia rezultata in alegerea unui 1.6d,ei bine,nu prea mai exista.

Un diesel mers corespunzator in oras,indiferent de anotimp se apropie la consumul unui benzinar mers la economie.Cu benzina poti merge subturat,ca nu infunzi absolut nimic.Apa,paie si bataie si merge.

La diesel ai apa,paie,dpf,egr si bataie de cap.Fara Dpf e mai bine,recunosc.

Stiu ca o sa imi sara multi in cap pentru ceea ce am afirmat,dar am fost atat de dezamagit de atat de multe masini din marci diferite,incat am ajung sa pretuiesc o masina decenta precum 1.6i-ul mai mult decat credeam ca o sa o fac vreodata.

Cum va explicati ca pretul dupa "mobile" la benzinare de 1.6 din 2007-2009 este mai mare uneori decat 1.6d si D2-urile din ani mai recenti?

Cred ca 3 din 10 anunturi de 1.6d sunt la vanzare cu Dpf fault.

skipper2006 a descris cel mai corect o parere impartiala asupra viitoarei tale alegeri.In oricare vei baga bani.

Cauta niste postari deale lui nionut76 , avea un c30 1.6i si a pus poze cu trasee si consum real calculat pompa-pompa .

Cat despre consum , am un coleg care are acelasi traseu in tgm : spital -tudor si cu v50 1.6d are un consum de 9-10 , cam acelasi consum il aveam si eu cu v50 d5. 

Cat despre ce motorizare iti alegi , parerea mea este sa te informezi de pe forum despre probleme (vezi ce a scris bogdan g) apoi fugi la un testdrive cu motorizarile respective , pana nu simti tu exact despre ce este vorba ... sunt cam degeaba discutiile submotorizat supramotorizat etc .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ionut mergea mult extraurban și oricum Galațiului nu e București . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Și orice motor benzina subturat face pa-pa la cuzineți încet încet din cauza deficientei de ungere.

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://www.volvoclub.org.uk/webmanuals/c30/C30_owners_manual_EN_MY09_tp10119.pdf

pagina 266-intr-adevar este probabil consumul mediu,dar eu am dat un consum intre 8 si 10/100 km

 Bogdan,tu ai spus bine 10,ceva,dar pana la 13 e cale foarte lunga.

Si totusi,vorbesti despre Bucuresti de parca ar fi Pripiat Chernobil.Nu mergi in fiecare moment din zi cu consumul maxim al masinii.Mai gasim si ore lejere,nu numai ore de varf.

 

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

De exemplu eu am după 2 saptamani un consum urban de 23.5% . Iar Volvo spune 14.7% la masina mea personala . 

La C30ul de firma  am 11% și în carte spune 6% la 1.6D  . 

De la 10 la 13 este vb de 30% eu de la 15 la 23 nu mai zic nimic . 

La Pripiat chiar e liber din cauza interdicției de circulație.  În schimb pe Chitila la mine după ce cobor la masina trebuie sa stau 5 minute sa ma lase cineva sa ies și stau pe o străduță amărâtă de 6m lățime unde în fiecare dimineață începând cu ora 7.30 se fac ambuteiaje . Bine ca nu mai bag masina în curte pt ca nu aveam nici o șansă să o scot dimineața  din curte .

Asta e Bucureștiul în care trăim unde consumul real pe timpul ierinii poate fi cu 70% mai mare decât ce dat de producători dar niciodată mai mic .

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Și în plus vorbim de un motor generație 1990 pe benzina . Un motor simplu și foarte gurmand ce nu se poate compara cu motoarele moderne . 1.6 le nou de pe S60 consuma infinit mai puțin. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, B102RED said:

Endurocrosser eu sunt de acord cu baietii in primul rand sunt mecanici care au vazut cateva mii de volvo si care au condus toate motoarele de la volvo si nu mai zic de vazut/auzit probleme la motoarele astea,parerea mea este ca daca ai prins tu un benzinar bun asta nu inseamna ca sunt toate la fel, mai ales cele rulate in tara, cat despre consum nici nu se compara benzina cu D.

Sper ca esti constient ca atunci cand ai spus cateva mii,stiai ca este clar o exagerare.Nu e nevoie sa vad cateva mii de Volvo pentru a va spune cat imi consuma o masina cu care circul eu.Poate sa imi spuna si Papa de la Roma ca 1.6i meu consuma haptișpe la suta,pentru ca eu stiu sigur cat imi consuma mie.Pana la urma,eu merg cu el si daca as afirma altfel...m-as minti pe mine.

Exemplu: D5-ul meu,mie imi ia 11,7-12 in oras,iar sotia reuseste sa o tina sub 9.Totodata l-am dus si la medie de 14 in oras,dar numai in modul "ninja"de sofat.

1.6i poate sa consume si 17,sun sigur,dar asta inseamna sa ii rupi ficatii si sa fii zilnic pilot de raliu in jungla urbana.In 2000km il dai pe bulgari,clar.

Sunt de parere ca poate si masinile care au consum cu mult peste media normala de consum,au probleme cu debitmetre,valve pcv,bobile de inductie,injectoare,etc.

Stilul fiecaruia de condus influenteaza consumul de carburant.

Bogdan,stiu ce zici si ai perfecta dreptate,Bucurestiul este de rahat si consumurile date de producatori sunt apa de ploaie,dar mai am un prieten cu aceeasi masina si acelasi consum are si el.Nu vorbesc din auzite,ci din fapte.Eu nu te pot contrazice in privinta masinilor tale si sunt sigur ca acela este consumul.Eu am zis cat imi consuma mie,nu cat i-ar putea consuma maxim lui Titi Aur.

Edited by Endurocrosser

Share this post


Link to post
Share on other sites
44 minutes ago, Endurocrosser said:

Sper ca esti constient ca atunci cand ai spus cateva mii,stiai ca este clar o exagerare.Nu e nevoie sa vad cateva mii de Volvo pentru a va spune cat imi consuma o masina cu care circul eu.Poate sa imi spuna si Papa de la Roma ca 1.6i meu consuma haptișpe la suta,pentru ca eu stiu sigur cat imi consuma mie.Pana la urma,eu merg cu el si daca as afirma altfel...m-as minti pe mine.

Exemplu: D5-ul meu,mie imi ia 11,7-12 in oras,iar sotia reuseste sa o tina sub 9.Totodata l-am dus si la medie de 14 in oras,dar numai in modul "ninja"de sofat.

1.6i poate sa consume si 17,sun sigur,dar asta inseamna sa ii rupi ficatii si sa fii zilnic pilot de raliu in jungla urbana.In 2000km il dai pe bulgari,clar.

Sunt de parere ca poate si masinile care au consum cu mult peste media normala de consum,au probleme cu debitmetre,valve pcv,bobile de inductie,injectoare,etc.

Stilul fiecaruia de condus influenteaza consumul de carburant.

Bogdan,stiu ce zici si ai perfecta dreptate,Bucurestiul este de rahat si consumurile date de producatori sunt apa de ploaie,dar mai am un prieten cu aceeasi masina si acelasi consum are si el.Nu vorbesc din auzite,ci din fapte.Eu nu te pot contrazice in privinta masinilor tale si sunt sigur ca acela este consumul.Eu am zis cat imi consuma mie,nu cat i-ar putea consuma maxim lui Titi Aur.

Sunt foarte constient avand in vedere ca la oricare din ei la service este coada, si nu au serviceuri de ieri.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
57 minutes ago, Endurocrosser said:

 

 

 

Edited by B102RED

Share this post


Link to post
Share on other sites

Traficul din Bucuresti este chiar lejer, va invit in Paris, Londra sau Roma sa vedeti trafic cu adevarat aglomerat si cu medie de 10-15 km/h . In Bucuresti de bine de rau scoti un 20-25km/h.

Orice masina ai lua consuma, benzina mai mult, diesel ul mai putin. Dar ma repet fugi de benzinarele de pe modelul asta in afara de 2.4 si T5

Edited by Brava

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 2 ore, B102RED a spus:

Sunt foarte constient avand in vedere ca la oricare din ei la service este coada, si nu au serviceuri de ieri.

 

Offtopic..

Daca mergi pe aceasta premisa ,  automat,  ca sint  priceputi  la orice ,este de bine.:D Vorbesc in general nu fac referire punctuala aici ce spui  .Comentez putin logica ta fara suparare.

  .. "si se vad multe masini la dvs in service " ..  

Drumuri bune si fara reparatii in service :)

 

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Endurocrosser, mai precis 2543 clienti cu Volvo in baza mea de date, asta cred ca inseamna mii . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

In regula,am gresit eu!Imi cer scuze Bogdan,dar cateva mii,la prima vedere mi s-a parut putin exagerat,dar se pare ca am vorbit in necunostina de cauza.

O intrebare scurta am.La 1.6i,uleiul trebuie sa indeplineasca norma Ford Wss M2C913B ? Am mai vazut aceeasi norma si cu C in coada,dar cred ca este totusi alta mancare de peste.

Nu este precum la D5 e4 A5/B5,nu?Imi trebuie 5w30?

Multumesc in avans si va doresc o saptamana frumosa si usoara tuturor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, 

Sunt posesor de 1.6i. Il am de 8 ani, am aproape 82.000 km  si l-am luat nou.  

Nu l-as contrazice pe BogdanG pentru ca mi-e si amic si mare meserias, mai ales pe c30. Il banuiesc ca-ti recomanda motorina pentru ca ii place sa le repare. :) 

Desi de cand sunt pe forumul asta am auzit multe "rele" despre 1,6D, vad ca si Vadim il recomanda, deci poate stiu ei mai multe ca au experienta. Probabil ca daca compari benzina bagata de mine in astia 8 ani cu banii bagati de posesorii de 1.6D in masina ies ei mai ieftin. Eu sigur ies mai bine la capitolul nervi/timp pierdut. 

 

Acum vorbind serios, e un motor care consuma multicel, nu chiar 13 in oras dar 10 sigur, mai ales acum, iarna. Nu e foarte fasneata, mi se pare ca e destul de grea pentru dimensiunile ei.  Eu fac cu un plin cam 500 de km in Bucuresti. (rezervorul are 50 sau 55? )  Circul mai mult in weekend, nu chiar zilnic, dar tot prin aglomeratie se pune. E o masina cu care nu am avut nici o problema tehnica. 

Oricum, chiar daca vei avea probleme,  e o comunitate aici cu ajutorul careia poti rezolva problemele aparute la preturi normale. Pe urmatoarea masina am sa incerc si eu motorina, dar in nici un caz 1.6D. 

 

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-ai facut curios si m-am uitat in manualul masinii,unde arata ca volumul rezervorului ar fi de 53 Litri, dar in CIV-ul ei arata 62 Litri.Totusi ei 62 se regasesc la alte motorizari superioare.

Daca are 53 ,iese consumul relatat de tone si de mine,iar daca are 62,regasim consumul dat de Bogdan,adica vreo 13.

Calcul realizat tinand cont de parcurgerea a 500km cu un plin de carburant in oras.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now