Muntes

[Achizitie] C30 diesel sau benzina?

59 posts in this topic

@Endurocrosser uleiul necesar este   Ford Wss M2C913B  insa nu se mai gaseste decat   Ford Wss M2C913C care include si B deci poti pune fara probleme cu C . 

Sa inteleg ca si masina ta e chelline adica kinetic fara computer de bord, rezervorul este de 52L insa corect este sa faci consumul prin metoda plin/plin daca nu ai CB . 

 

@Sepukku, tu nu mergi cu masina in oras, tu folosesti masina in weekend mai mult, asadar un consum urban in regim bara la bara nu poti da . Adevarat sau nu ? 

Cati km are masina, o avea ea 9 ani dar mai mult a stat, asadar ce sa se strice ? :D 

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chel line indeed :) 

Kinetic este,dar totusi nu inteleg de ce in CIV-ul masinii este trecut volumul rezervorului ca fiind de 62 litri.

Oare au gresit cei de la RAR ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te mira ?

Sunt colegi de forum care au mai multi cai .... tot din vina RAR-ului asa ca 10l în plus nu e un capăt de tara .

Trimis de pe al meu SM-G935F folosind Tapatalk

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Era bine daca bagau 10 litri in plus de carburant in rezevor si daca acei caluti in plus ar fi existat si fizic,dar na...si eu prea oportunist.

Off topic,Sepukku,culoarea masinii tale este bleu ciel?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 2 ore, Endurocrosser a spus:

Chel line indeed :) 

Kinetic este,dar totusi nu inteleg de ce in CIV-ul masinii este trecut volumul rezervorului ca fiind de 62 litri.

Oare au gresit cei de la RAR ?

Offtop

Rezervorul se verifica ca si capacitate cel mai sigur  de la plin la plin ,stiind cit ai rezerva si te semnalizeaza (parca 7-8L) ,apoi realimentare imediat 45L +rezerva=52-53l 

Nu are cum sa fie  62l intrucit dimensionarea unui rezervor se face fctie de consumul masinii la 100km pastrind autonomia cumva constanta, indiferent de cmc ai  masinii.

Eventualele greseli din CIV sint  inerente la noi insa nu te baza 100% ce a scris-copiat o functionara in CIV

Acum 6 ore, Sepukku a spus:

 

Desi de cand sunt pe forumul asta am auzit multe "rele" despre 1,6D, vad ca si Vadim il recomanda, deci poate stiu ei mai multe ca au experienta. Probabil ca daca compari benzina bagata de mine in astia 8 ani cu banii bagati de posesorii de 1.6D in masina ies ei mai ieftin. Eu sigur ies mai bine la capitolul nervi/timp pierdut. 

 

Acum vorbind serios, e un motor care consuma multicel, nu chiar 13 in oras dar 10 sigur, mai ales acum, iarna. Nu e foarte fasneata, mi se pare ca e destul de grea pentru dimensiunile ei.  Eu fac cu un plin cam 500 de km in Bucuresti. (rezervorul are 50 sau 55? )  Circul mai mult in weekend, nu chiar zilnic, dar tot prin aglomeratie se pune. E o masina cu care nu am avut nici o problema tehnica. 

Oricum, chiar daca vei avea probleme,  e o comunitate aici cu ajutorul careia poti rezolva problemele aparute la preturi normale. Pe urmatoarea masina am sa incerc si eu motorina, dar in nici un caz 1.6D. 

 

 

 

Offtop

Cit timp 3/4 din parc auto este adus din afara  fiind specimene obosite  sigur ca este mult mai logic sa se repare diesel.Apoi auto achizitioinate la "0" km cu max 3,4 revizii ies din calcul .

Motorul de 1.6i este fiabil ,simplut in opinia mea dar probabil s-a vrut un model mai ieftin la C30 cu aceasta motorizare imprumutata mecanic  de la Ford Fiesta S,Focus .FFS face  cam 10.7-11.2 in oras insa are putin sub 1100 Kg ..

Submotorizarea  este invers proportionala consumului la 100km,indiferent de marca,unde cuplu nu este sub 4000rpm ,niciodata..

Edited by 1984

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Sepukku A ta are mai putini km ca un s60 din 2014, deci nu se pune :P

Am o singura masina diesel(recomand 1.6d pentru ca din doua rele, alegi raul mai bun) si aia luata saptamana trecuta dintr-o greseala, culmea 1.6D, e o vorba: de ce fugi de aia nu scapi :lol:

 

Lasand gluma si vorbind serios, am traume cu 1.8i si 2.0i, fac coada la desfacut de motoare. 

1.6 am vazut doar 5 masini si cam toate sub 100k km, prea putini km pentru probleme.

In schimb 1.8i si 2.0 cam multe, si la toate nu prea le am.gasit uleiul in baie.

 

 

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu in cartea de identitate a C30'ului meu am 5 locuri de si pe brieful din Germania erau trecute 4. Aparent s'au inmultit la intrarea in tara. 

Eu mi'am cautat masina incepand cu finalul lunii septembrie si abia in ianuarie am gasit si asta pt. ca pana la urma am acceptat un compromis si anume motorul 1.6D care poate fi destul de economic (adica la un traseu Campina-Bucuresti door to door am scos consum de 4.7 l/100km si asta cu cruise constant la 80 si 110km/h desi stilul meu de condus in general nu este unul economic deci acum am o medie in Bucuresti de aproximativ 10l/100km), dar ce in general are niste probleme cunoscute.

Zic ca am acceptat un compromis deoarece imi doream un motor mai mare, cu mai multi cai dar in toata aceasta perioada nu am gasit si asta nu pt. ca bugetul n'ar fi fost dar pt ca nu a existat combinatia pe care mi'o doream. 

Eu tot ce ti'as putea recomanda ar fi sa iti alegi o masina cu un istoric bun si verificabil, cat mai multe optionale (sa te ajute sa uiti ca este totusi o masina de 8,9,10 ani plus ca daca nu le vei avea cel mai probabil le vei simti lipsa si daca vei vrea sa le adaugi ulterior va fi mult mai costisitor si time consuming) si sa tii cont de sfaturile pe care ti le dau Bogdan G, Brava, etc. dar fara obligativitatea de a le respecta (pe alocuri se contrazic) :) 

Spor la cautat.

Edited by danielc

Share this post


Link to post
Share on other sites

@EndurocrosserDa, e bleu ciel. 

As baga mana in foc ca rezervorul nu are peste 55. Cartea e, stii bine, universala si tin minte ca m-a preocupat cand am citit prima data capacitatea rezervorului pt ca mi s-a parut ca papa cam mult, eu fiind obisnuit cu 1.4 benzina si maximum 8 litri la suta indiferent de conditii. In carte scria 50 sau 55 dar nu mi-am dat seama unde se incadreaza 1.6i. Niciodata nu mi-au intrat la pompa mai mult 40-45 de litri desi indicatorul a trecut de cateva ori chiar pe negrul de sub rosu :lol: 

Daca tot suntem la subiectul asta chiar ii rog pe cei doi meseriasi sa-mi spuna daca e adevarat ce mi-a spus o cunostinta: Mersul cu becul aprins poa sa strice nu stiu ce senzor sau chiar pompa de benzina?

 Recunosc, fac chestia asta din comoditate dar si pentru ca marja impusa de ei este ridicola. Mai merg undeva intre 100-150 de km dupa aprinderea becului, asta insemnand pt mine inca 1-2 saptamani de mers cu ea. 

@Brava @Bogdan G :lol:

 

 

Edited by Sepukku

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se poate arde pompa daca mergi cu putin combustibil in rezervor, putin inseamna 3l adica acul pe negru .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiu ca este universala cartea,dar in aceasta este dat volumul rezervorului pentru fiecare motorizare in parte.Si la noi,la 1.6i apare cu 53 litri.

Ma scuzi ca te-am intrebat de culoare,dar le tot urmaresc prin oras pe cele de 1.6i,pt a vedea ce colegi de motorizare mai am.

Am facut o legatura intre nickname-ul tau si totodata numerele de la masina ta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 8 minute, Endurocrosser a spus:

Stiu ca este universala cartea,dar in aceasta este dat volumul rezervorului pentru fiecare motorizare in parte.Si la noi,la 1.6i apare cu 53 litri.

Ma scuzi ca te-am intrebat de culoare,dar le tot urmaresc prin oras pe cele de 1.6i,pt a vedea ce colegi de motorizare mai am.

Am facut o legatura intre nickname-ul tau si totodata numerele de la masina ta.

Nu e nici o problema. In acest caz probabil m-ai reperat pentru ca este, intr-adevar, o legatura.  :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adică Sepukku are SPK la număr? 😂😂😂

Sent from my SM-N920S using Tapatalk

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am ales C30-ul benzinar pentru sotia mea,care parcurge 5 zile din spatamana un traseu de 2km dus si 2km intors.Diesel-ul cu dpf l-am exclus din schema din start si nu l-am luat in calcul pentru ca l-ar fi dat pe bulgari in 3 luni de zile.Nu a nu mi-ar fi placut economia si cuplul acestuia,numai ca in 2km in lunile de iarna ar fi mers pe consum mare,dat fiind faptul ca nu are timp motorul sa se incalzeasca,pe cand la petrol ai si caldurica in masina si nu prea ai ce strica.O lasi un minutel sa mearga si sa isi traga ulei in rampa si mers copacel pana la birou fara a o forta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2/10/2017 at 4:48 PM, Muntes said:

PS: Conduc 10km cu 60-90 km/h zilnic si apoi cam 5 km in oras.

Salut lume,

 

Mersi mult de ajutor si sfaturi. Am realizat ca am indus putin oameni in eroare, distanta aia este doar dus catre munca, daca calculez dus intors... ( si eventual de 2 ori pe zi )

Din ce am citit / inteles 1.6i ar fi mai bun decat un 1.6D din perspectiva fiabilitatii si a stresului, iar avand in vedere ca merg zi de zi numai prin oras si foarte rar in exterior nu se simte diferenta la pompa.

 

Multumesc de opinii intr-o perioada scurta de timp.

Acuma as dori sa va intreb de unde ar trebui sa achizitionez masina ( tara/germiana/ alte tari? ) adica cele care se vand la noi in tara par ok ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cele care se vand la noi in tara si au fost achizitionate de aici,au putini km in bord si poate chiar reali.Majoritatea posesoarelor au fost doamne si nu cred ca le sta lor in minte sa magareasca kilomterajul.Sunt cateva benzinare cu putini km la vanzare,dar destul de scumpe,mai ales ca sunt kinetic(chele).Pe mine,pt masina sotiei nu m-au interesat prea mult optionalele,dat fiind ca este practic o masina strict pentru drumul scurt de mers la serviciu,iar pentru alte drumuri avem diesel-uri cu alte optiuni si cu mai multa putere.

In trecut,cand am prospectat piata am constatat ca majoritatea celor aduse din Italia sunt trompete hartanite ce nu au beneficiar de revizii la timp,avand uneori in motor uleiuri neconforme cu motorizarile acestora.

Germania este cat de cat ok,Franta este cam aceeasi mancare de peste cu Italia,iar din punctul meu de vedere,cele mai ok sunt Olanda,Belgia,Danemarca si mai rar,Suedia.

Treaba este ca pretul lor dupa piata de la noi este considerabil mai mic,raportat la cele din site-urile de licitatii din afara.Fie au avut bube-n cap,fie au km magariti.Mai sunt ieftine si pt ca se fac multe manevre la tva pe firne fantoma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Nu sunt un cunoscator in mecanica auto.

Am un c30, 1.6d,155k km, dpf off.

Intr-un an jumatate am facut cam 30k km cu ea in proportie de 75% in Bucuresti si sunt extrem  de multumit ata de consum (cam 7%) cat si de costurile de intretinere (revizii,reparatii,etc)

De cand am masina,cu exceptia reviziilor,singurele investitii au fost urmatoarele:

- schimbat diode alternator:200 ron

- schimbat bucsi bascula fata aprox 300ron

- schimbat garnitura de cupru a unui injector 50 ron.

Sunt un posesor de c30 diesel fericit, iti recomand !

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 hours ago, blanetecorneliu said:

Am un c30, 1.6d,155k km, dpf off.

 

Salut, ce inseamna dpf off ?

Din ce am inteles de pe forum stiu ca aceasta pisa se strica foarte des si costa foarte multi bani.

Share this post


Link to post
Share on other sites

DPF off inseamna, debarasarea fizica si din soft a filtrului de particule, care te scuteste de infundarea lui periodica si problematica totodata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Înseamnă consum mai mic si probleme mai puține. 

Edited by Bogdan G

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut! Văd aici o comunitate sfătuitoare, așa că intervin și eu.

Ce păreri aveți despre: https://www.autovit.ro/anunt/volvo-c30-ID7GkJDN.html#2f0d54bfff

Menționez următoarele: am acest motor pe Mondeo mk4, din 2011. Consumul meu în oraș este cuprins între 7.4-8.4%, pe cb cu motorină Maxx Motion OMV fără start-stop. Joi mă duc după mașină, vreau să o iau soției. În afară de probleme la injectoare cu acea limită maximă atinsă, s-a mai confruntat cineva cu alte probleme? Atenție: este motorul de 115cp, folosit de Ford pe Mondeo și Focus, de Citroën pe C4 și C5, de Peugeot pe 308 parcă, de Volvo pe C30, S40, S60, plus câteva pe Mazda... Acest motor încă nu înregistrează victime cu turbina și pompa de ulei (vezi motoarele de 109 și 110cp). Cumva îmi asum injectoarele cu un preț de 200-250€ pentru înlocuire - sh de pe eBay.

în afara celor descrise de mine mă pot aștepta la alte probleme? 

Mulțumesc!

Alex

Share this post


Link to post
Share on other sites

Orice motor are comportamentul sau .Nu exista solutie ideala in cazul achizitiilor auto ce comporta rulaj peste 8,9 revizii (160k in sus) ,insa ar fi potrivit sa ai o mentalitate pozitiva.

Parerea mea  este ca ,acel rulaj este modic insa un pic cam ireal .Totusi fiind un motor ceva mai nou ,constructiv este relativ un pas inainte fata de 110cp.

Acum cind vorbeam si de mentalitate  nu gindi ca achizitionind un Volvo la un rulaj major ,crezi ca te vei bucura precum un proprietar ce il achizitioneaza la "zero" km.

Ma mir de ce intrebi fiind vorba de acelasi motor existent  pe mk4-ul tau .In fine

 

Edited by 1984
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt probleme cu planetatele, ambreiajul si cutia de viteze . 

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 13 ore, 1984 a spus:

Orice motor are comportamentul sau .Nu exista solutie ideala in cazul achizitiilor auto ce comporta rulaj peste 8,9 revizii (160k in sus) ,insa ar fi potrivit sa ai o mentalitate pozitiva.

Parerea mea  este ca ,acel rulaj este modic insa un pic cam ireal .Totusi fiind un motor ceva mai nou ,constructiv este relativ un pas inainte fata de 110cp.

Acum cind vorbeam si de mentalitate  nu gindi ca achizitionind un Volvo la un rulaj major ,crezi ca te vei bucura precum un proprietar ce il achizitioneaza la "zero" km.

Ma mir de ce intrebi fiind vorba de acelasi motor existent  pe mk4-ul tau .In fine

 

cartea de service se opreste la 150.000km in septembrie 2014. Masina a fost inmatriculata in martie 2015 in Romania, fiind scoasa la vanzare in Franta in ianuarie 2015. Tind sa cred ca cei 170.000km ar putea fi reali, sau 20-30k km dati inapoi ca sa nu depaseasca criticul mintal de 200.000km. Omul zice ca masina a fost condusa in Romania de sotia sa, fiind in Tg Jiu ma gandesc ca mai mult de 10-15k km pe an nu ar fi facut. La Primus am verificat VIN-ul si am aflat cateva detalii care ma fac ca acesta masina sa km reali.

Cu Mondeo, folosit ca masina de firma am facut 40k km/an, l-am luat la 182k km si in afara de revizii si anvelope nu mi-a cerut altceva. Ma incanta ideea ca distributia a fost schimbata la achizitie, proprietarul zice ca are si factura.

Desi folosesc acelasi motor pe Mondeo, intreb aici deoarece sunt o gramada de componente pe langa ce tin de Volvo. Eu stiu ca PSA vinde motorul, restul de auxiliare fiecare vendor de auto le face dupa mentalitatea inginerilor. Aici ar intra: turbo (acelasi motor are 113CP, 114CP, 115CP, 116CP), poate evacuare, DPF (la Citroen de exemplu este cu solutie, la Ford e cu ardere suplimentara etc). Imi fac niste calcule referitoare la ce ar putea pica grav si care ar fi costul ulterior. De exemplu eram ferm convins ca ii voi lua sotiei un I30, acelasi motor, iar dupa cateva pagini citite pe forum se plangeau userii ca pica coloana de directie (se blocheaza cateva secunde - asta era simptomul) si costul se ridica la piesa noua undeva la 4000 euro fara TVA. 

@Bogdan G

multumesc ca mi-ai scris, cand mi-am creat userul am dat si follow pentru ceea ce scrii tu, daca ma intorc cu masina, chiar mi-ar face placere sa ne intalnim sa vorbim mai multe, fie la service fie la o intalnire Volvo. Referitor la planetare, ambreiaj si cutie, cei din clubford nu s-au plans inca. Cam toate acestea tin de cuplul masinii, le-as baga la consumabile. Inlocuirea injectoarelor nu ma sperie in mod semnificativ, ma sperie manopera deoarece am inteles ca sunt greu de dat jos, ele fiind amplasate in partea din spate a motorului intr-o pozitie greu accesibila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Păi nu au cum sa se plângă cei de pe clubford pt ca ei nu au Focus 2 cu motor de focus 3 . Volvo însă poate sa puna pe Focus 2 aka C30 un motor E5 de pe Focus 3 . 

Cutia e B6 ca pe Focus 3 însă caroseria de Focus 2 . Planetarele diferă si nu exista echivalent after market si nici nu cred ca va exista fiind vorba de puține fabricate . 

Injectoarele se schimba usor si nu pun probleme . Dacă ești fortos poți însă rupe usor returul si poti sparge furca ce tine injectorul dacă strângi prea tare . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna,

Despre motorul 1.6 D drive (PSA) pot sa zic si eu ca nu este asa de fiabila ca si motoarele Volvo.

 Recent a trebuit sa schimb un injector la 101000 de mile ( acuma a fost prima data cand a fost necesar o reparatie la motor in ultimii 5+ ani)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now