• Announcements

    • Adrian N

      Mentenanta   07/19/2018

      In perioada 20-05 ora 20:00 - 22-05 ora 20:00 site-ul va fi oprit pentru mentenanta. Probleme ce se vor a fi rezolvate: Problema legata de conturi(inregistrare, autentificare, schimbare parola) Problema cu spam-ul. https://www.facebook.com/groups/volvoclubrom/  
Cujacha

Cand nu te poti descurca de unul singur

51 posts in this topic

Salut tuturor fericitilor posesori de Volvo. Am un Volvo S40 2.0 2007, cumparat in urma cu un an din Anglia, si circulat tot in Anglia. Am schimbat volanta, chit distributie, kit ambreiaj, un rulment, electromotor, bratele suspensie fata etc. Am o problema despre care, poate, s-a mai scris pe forum, dar, cu scuzele de rigoare, din pricina ca sunt cam presat de timp, va intreb in acest post.  MI-a aparut in bord mesajul Engine System Service Required. Dupa ce am oprit masina si am repornit-o putin mai tarziu, nu a mai aparut mesajul. Cu contactul pus in pozitia 1 am apasat pe butonul de resatare a kilometrajului (testul agrafa???) si mi-a aparut numarul 006. Este un cod de eroare? Am cautat pe forum dar nu am gasit nimic despre asta. Acesta este motivul pentru care scriu aici. Nu apare alt mesaj. Daca apas pe butonul Read si cel de stopuri ceata (concomitetn), imi apare No Messages.

Va rog mult sa ma ajutati cu experienta si cunoasterea voastra in legatura cu Volvo.

Va multumesc anticipat, si sper ca nu v-am enervat, in eventualitatea in care s-a mai vorbit despre aceasta problema in alta parte. Macar ghidati-ma spre acel post printr-un lnk.

Cele bune!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu exista astfel de test la Volvo . 

Pui testerul si vezi ce eroare iti apare, nu e Opel sa folosesti agrafe . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai dreptate domnule Bogdan, nu e Opel, chiar daca am avut un Astra H break 1.9, cu motor de Fiat, si am fost multumit de el. Mai ales ca era si Cosmo. In fine, am procedat asa pentru ca am vazut in filmulet pe YouTube (in cautarea mea).

As merge sa fac un test, dar am capatat putina lipsa de incredere in meseriasii de aici. Nu vreau sa jignesc "notiunea" de meserias, talentul (chiar tatal meu este un om talentat), dar am avut cateva experiente cam naspa. Concluzia mea: nu toti care se arata, si sunt ce se arata. De aceea am apelat la forum (cand aveam Opelul in Romania, forumul m-a ajutat mult), pentru ca nici nu cunosc meseriasi personal aici, si nici nu prea mai am incredere. M-am gandit ca, poate, vreunul dintre voi a avut o astfel de "aratare" in bord.

Si daca va avea cineva rabdare sa citeasca mai departe, as mai relata o problema:

              - cu motorul cald, la relanti, se aude o bataie extra sunetului motorului. Insa, absolut de fiecare data, cand calc ambreiajul bataia respectiva dispare.

Anul trecut am mers de cateva ori la service (un service independent Volvo, cu experienta de 35 de ani in Volvo - efectiv 90% din masinile de care se ocupa sunt Volvo) sa le spun despre acea bataie, dar cand ajungeam acolo nu se mai auzea nimic. Cand am "descoperit" chestia cu calcarea pedalei de ambreiaj, am mers la service si mi-au zis ca trebuie sa schimb kitul ambreiaj si volanta. Mi le-au schimbat, iar dupa 2-3 saptamani am avut aceeasi bataie, cu acelasi comportament. Au trecut de la schimbarea pieselor aprox. 5 luni.

Pe deasupra, imi intra foarte greu in marsarier (in special cand e rece, dimineata, dar si dupa ce parcurg cateva mile de la serviciu acasa), iar dupa ce intra, daca tin apasata pedala de ambreiaj intra foarte usor in marsarier (a doua, a treia incercare, dar cu pedala calcata). Au zis ca mi-au schimbat si uleiul de la cutie (manuala).

Asadar, daca este cineva cu rabdare si ingaduinta, as fi super fericit daca as primi un sfat, o experienta asemanatoare, o idee. Iar daca va vine sa ma boscoroditi ca am scris prea mult, va rog sa treceti cu vederea. :)

Multumesc, si va doresc sanatate la masini.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Legat de bătaie, într-adevăr volanta e de vina iar cele de acum nu mai țin ca cele de fabrica. Legat de problema ta cu marsarierul, cutia nu este cea mai strălucită din păcate, dar pot fi de vina și cablurile de timonerie întinse. Deși dacă zici ca după ce întra prima data, întra apoi ușor, le cam scoți din ecuație

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru raspuns. Cred si eu ca piesele aftermarket nu sunt ca cele originale, dar cei de aici din Anglia, de la service-ul Volvo au zis ca pun piese dintre cele mai bune, si ca unele sunt originale. Acum, sigur e cuvantul lor contra increderii mele. Dar si cat ar fi de slaba piesa aceea, sa bata imediat dupa cateva saptamani? Ori nu mi-a schimbat-o, ori a pus una la mana a doua, ori a avut defect. Nu am explicatie. Chestia e ca nu-mi prea raspund la emailuri.

Iar treaba cu marsarierul a aparut dupa schimbarea ambreiajului si volantei. Poate fi doar pura coincidenta. In celelalte viteze intra foarte bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oameni buni, revin cu problemele legate de bataia de la motor, de care va vorbeam in urma cu cateva saptamani. Pana la urma, asa cum imi zicea Bogdan, am ajuns la acelasi service si dupa ce au confirmat ca bataia dispare odata cu calcarea pedalei de ambreiaj, au spus ca se vor uita la masina. Au confirmat ca este volanta (pe care mi-o schimbasera in septembrie anul trecut). Deci sper sa se rezolve cu acea bataie.

Insa in ce priveste problema cu scaderea de putere si cu mesajul: engine system service required, au zis ca vor face o verificare la turbina si la injectoare. Mai tarziu mi-au zis ca au verificat compresia si ca este buna, si ca injectoarele nu au probleme d.p.d.v. fizic. Insa ca nu-si pot da seama care este cauza acelui mesaj si a scaderii de putere. iar o alta chestiune care a aparut este ca la pornirea la rece, dimineata sau dupa ce sta masia mai multe ore, imediat cum pornesc, stand la relanti, masina tremura si scoate un fum lung si dens la esapament. Dupa un minut-doua, sau dupa ce plec, tremurul dispare si fumul mai iese doar la acceleratii. Fumul nu este negru, ci o nuanta de gri.

Mentionez ca masina mea nu are DPF, cel putin dupa cate am putut observa eu. Ii lipseste acel modul cu acele furtune, pozitionat langa baterie. E fabricatie martie 2007.

E posibil ca maine sa ma cheme sa o iau dupa ce-mi monteaza noua volanta. Insa tot raman confuz in ce priveste problema cu tremuratul dupa pornire, fumul mult scos, mesajul din bord si scaderea de putere. Daca aveti vreun sfat sa-mi dati, o experienta sa impartasiti, va rog. Pentru mine este foarte importanta, pentru ca pe 1 august vreau sa plec spre Romania si as vrea sa ajug cu bine acasa. 

Multumesc!

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am fost azi sa iau masina. Au zis ca au schimbat volanta, ca au montat tot, ca au verificat si ca e bine. Numai ca dupa ce am plecat cu masina, dupa ce am mers vreo 10 km, am oprit la scoala pentru a-i lua pe copii. Am ramas cu masina pornita, si am auzit din nou acea bataie (tacanit) care a disparut imediat cum am calcat pedala de ambreiaj. Serios. Chiar nu stiu ce sa mai cred. Ori oamenii astia care zic ca repara Volvo de 35 de ani nu stiu ce fac (dar nu vreau sa cred asta), ori alta este problema. Insa ei au confirmat ca volanta pe care au pus-o a avut probleme, au schimbat-o in garantie, dar acum se aude iar acea bataie. Sau poate au pus aceeasi marca de volanta (poate de o calitate indoielnica). Chiar nu stiu ce sa cred.

Ce alta problema ar putea fi? Repet: cand calc ambreiajul (stand la relanti) bataia dispare. Iar in timp ce merg cu masina, nu am auzit niciodata acea bataie. De pornit porneste usor si frumos, fara impiedicari, doar ca dupa ce pornesc scoate fum si tremura aprox. un minut masina (relantiul ramane la aceeasi valoare (nu oscileaza) 1900 rotatii).

Am o rugaminte: pe 1 august vreau sa plec spre Romania. Daca am aceasta problema, cu volanta sau nu, nu mai stiu, am sanse sa ajung in Romania, sa stau acolo o luna si sa ma intorc in Anglia fara sa ma lase angrenajul ambreiaj-volanta? Chiar nu stiu ce sa fac. Problema e ca trebuie sa vin cu masina, nu am alta solutie. 

Va multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cauza ca si dupa ce mi-au montat a doua volanta (mi-a aratat-o pe prima care avea un joc intre cele doua corpuri ale volantei) am aceleasi simptome, am fost luni iar la service. Le-am spus si ca de cateva zile aud un clanc scurt sub masina, in zona bordului, imediat in fractiunea de secunda urmatoare schimbarii in treapta a doua sau treapta a treia de viteza (iar sunetul acesta l-am auzit dupa ce a fost masina a doua oara in service pentru volanta - inainte de asta nu am auzit nimic). Mai exact, dupa ce schimb in a doua sau in a treia si ridic piciorul de pe ambreiaj, atunci se aude un clanc. M-am gandit eu ca poate e de la ceva de la suspensie, dar mecanicul care a mers cu mine cu masina (pentru a verifica cum merg eu cu masina), dupa ce am condus si eu, dar si el, a spus ca acel zgomot nu e de la suspensie. Si pentru ca intra destul de greu in a doua (iar asta tot de saptamana trecuta, ei banuiesc ca exista o alta cauza a bataii aceleia care dispare cand calc pedala de ambreiaj, si ca acea cauza ar afecta volanta in asa fel incat sa o strice. Iar ei banuiau ca ar fi ceva la cutia de viteze. Poate v-am ametit sau poate nu, dar eu sincer sunt ametit bine de tot.

Va rog mult sa-mi spuneti ce credeti. MI-a schimbat a doua volanta, si dupa cateva minute de mers dupa ce am plecat de la service, am stationat cu motorul pornit, iar la relanti fiind, cu maneta de viteze pe liber am auzit acea bataie care a disparut imediat cum am apasat pedala de ambreiaj. Bataia are cam aceeasi cadenta cu bataile normale ale motorului, dar uneori mai putin auzibile, iar alteori mai accentuate, mai stridente.

Ce alta cauza ar putea fi. 

Imi aduc aminte ca intr-un post pe care l-am citit cred ca anul trecut, BogdanG spunea de un mecanism cu trei gheare (picioare sau ce-or fi - scuzati-mi nestiinta), care este folosit pentru strangerea volantei - sper ca nu gresesc. Ma gandesc ca e posibil ca ei sa nu foloseasca acel mecanism, iar aceasta sa fie cauza? Iar treaba cu cutia sa fie o problema separata si sa fie doar o suprapunere a doua probleme in acelasi timp? Sau, intr-adevar, ceva de la cutie poate sa induca acea bataie, iar in timp sa strice volanta?

Va multumesc anticipat. Am scris mult pentru a incerca sa descriu cat mai in detaliu problema mea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In seara asta, cand am mers cu masina, am observat ca acel clanc se aude si doar daca apas scurt pe acceleratie. De exemplu, sunt in viteza a patra, ridic piciorul de pe pedala de acceleratie, iar apoi daca doar calc pedala de acceleratie pt o secunda si o eliberez imediat se aude acelasi clanc ca la schimbarea in viteza a doua si a treia cand ridic piciorul de pe pedala de ambreiaj. Sincer, de la ce ar putea fi acel clanc. Se aude tot timpul. Pana acum o saptamana cand mi-a fost schimbata a doua volanta nu auzeam acel clanc. Poate fi o coincidenta? La fel si faptul ca imi intra greu in a doua, in marsarier...

Va rog mult sa ma ajutati cu comentariile voastre daca va dati seama ce ar fi. Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acel clanc, este cel mai probabil din cauza tamponului antibalans rupt sau nestrans

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paun Ionut, multumesc pt raspuns. Se umbla la acest tampon atunci cand schimbi volanta? Sau e doar o coincidenta acum? Multumesc inca o data.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oameni buni, legat de problema cu bataia la relanti, si care dispare cand calc ambreiajul, mai intreb o data pe scurt. Poate fi de la altceva decat de la volanta? Si acel ceva sa afecteze si volanta?

Asta tinand cont ca mi-a scimbat a doua volanta si nu s-a schimbat nimic. 

Nu ma refer la clancul despre care mi-a raspuns PaunIonut.

Ajung in criza de toate, gandindu-ma ca poate nu voi putea sa plec cu masina in Romania la inceputul lui August.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2017-7-6 at 4:16 AM, paunionutz said:

Acel clanc, este cel mai probabil din cauza tamponului antibalans rupt sau nestrans

Atunci cand se umbla la volanta, pentru a fi schimbata, se umbla si la tamponul antibalans? Ca sa stiu macar daca e doar coincidenta sau nu. Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da se da jos pt 

A demonta cutia de viteze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc, Volvo 244. Atunci inclin sa cred ca fie e rupt, si atunci n-ar fi vina lor (dar macar puteau sa-mi spuna, si-l schimbam), fie nu l-au strans bine si joaca (si atunci...). Sper ca e intr-adevar de acolo acel clanc. Sper sa ma descurc sa le spun pe limba lor. Aveti idee care e termenul tehnic in engleza pt "tampon antibalans"?

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minutes ago, Cujacha said:

Multumesc, Volvo 244. Atunci inclin sa cred ca fie e rupt, si atunci n-ar fi vina lor (dar macar puteau sa-mi spuna, si-l schimbam), fie nu l-au strans bine si joaca (si atunci...). Sper ca e intr-adevar de acolo acel clanc. Sper sa ma descurc sa le spun pe limba lor. Aveti idee care e termenul tehnic in engleza pt "tampon antibalans"?

Se numeste "Engine mounting"? Este aceeasi treaba cu tamponul antibalans (in romaneste)? Sunt mai multe tampoane ale motorului, sau doar unul?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Le poți spune Torque Rod, lower

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Midnight Caller, multumesc frumos. E de ajutor. Maine ma duc la service. 

Cele bune.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sper sa nu o dea la intors. Ca doar nu voi fi eu acolo cu ei cand se vor ocupa de masina. Aici ei iti iau masina si o mai vezi cand iti spun ei ca e gata. Voi vedea.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare. Azi am dus masina la service, si cand le-am zis ca o cauza pentru acel clanc ar putea fi tamponul antibalans (si n-am facut pe desteptul asumandu-mi aceasta cunostinta, ci le-am zis ca am cerut pareri altor posesori de Volvo, cat si mecanici priceputi la Volvo) s-au uitat la mine cu coada ochiului. Probabil pentru ca si-au dat seama ca spunandu-le de asta intr-un fel ii banuiesc pe ei de neglijenta. Dar din moment ce, dupa ce mi-au verificat injectoarele, doua injectoare dadeau pe afara pentru ca nu le stransesera bine, de ce n-as crede ca si acel tampon a ramas nestrans cum trebuie?

In fine, a ramas masina acolo ca sa o verifice, si sa vada si care ar putea fi alta cauza a acelei batai la relanti, care dispare cand calc pedala de ambreiaj. Sper sa depisteze. Ei banuiesc ca ar putea fi de la cutia de viteze.

Iar in ce priveste cutia de viteze care intra foarte greu in a doua, au spus ca o trimit la niste specialisti in cutii si ca o sa ma anunte cat ma costa sa o reconditioneze.

O intrebare: Ce ar putea fi defect la cutie astfel incat sa intre greu intr-a doua? Ar putea fi ceva complex si scump? Ar putea cauza cutia de viteze acea bataie auzita la relanti, iar aceasta defectiune sa afecteze si volanta? Caci m-au asigurat ca acesti specialisti sunt scumpi. M-apuca boala, si daca o sa mai si dau bani pe pastile... Sper sa ajung sanatos in Romania. Doamne ajuta!

Cele bune tuturor si somn usor!

Edited by Cujacha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut omule,

Îți citesc topicul de la început și sincer îmi pare rău de situațiile prin care treci. Din ce povestești, pot să mă consider norocos că trăiesc în România (măcar din punct de vedere mecanic!).

Ideea de ”intrat greu în viteze” am avut-o/o am și eu. Din câte am înțeles, poate fi de la două lucruri (să mă corecteze cunoscătorii, dacă greșesc):

  • la cablurile de timonerie, capătul de plastic dinspre motor este posibil să aibă dinții tociți și de asta să intre greu.
  • uleiul de la cutie neschimbat, posibil să își fi pierdut din proprietăți (chiar dacă Volvo oferă garanție pe viață și spune că nu se schimbă).

Nu ți-aș recomanda să duci cutia la recondiționat decât în cazul în care treapta a doua chiar nu intră (că scârțâie sau agață, eu zic că poți trece peste...). Mai ales în contextul în care zici că nu va fi ieftin deloc.

Cu bine!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cel mai bine este sa ajungi in Ro si o rezolvi aici ieftin si ceva mai bine ca in Uk . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nici n-aveti idee cat m-au ajutat interventiile voastre. M-au chemat maine la service (de fapt in dimineata asta). Am emotii si sper sa nu ma incurce prea tare. In primul rand sper sa fie cinstiti, si oricum, daca imi cer prea mult ca sa repare cutia, mai ales ca nu mai am incredere in ceea ce-mi spun, si eu ma gandeam sa o fac in Romania, si o sa refuz. 

In ce priveste uleiul, au zis cei din service ca l-au schimbat atunci cand au schimbat volanta. Numai ei stiu. Aceasta posibilitate pica. Ar ramane timoneria. O fi asa scumpa partea asta!?

Si eu duc lipsa multor lucruri din Romania, dar...asta e. Am ajuns in tara asta din pricina "vantului". N-am planuit niciodata asta, iar daca as fi facut-o mi-ar fi placut alte tari. Dar, si aici am intalnit oameni speciali, dar sunt si vice-versa. Si aici sunt lucruri frumoase, dar si lipsuri... ca peste tot. Asta-i viata si experimentarea ei.

Mai revin cu detalii.

Inca o data va multumesc.

Edited by Cujacha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am fost la service. Nici macar nu au verificat tamponul antibalans. In cele doua zile doar s-au consultat si au conchis ca problema bataii la relanti poate fi de la cutie. Mi-au cerut sa decid daca vreau sa o reconditioneze si in fellul asta sa intre usor in a doua, si POATE se rezolva si problema cu bataia la relanti. POATE.

Ma gandesc sa iau masina si sa mai consult si alt mecanic despre acele zgomote: bataia la relanti si clancul la rulare in timp ce accelerez sau schimb in a doua sau a treia. 

Pana la urma o sa raman eu cu "bataie la cap" si cu "clanc la gura". Doamne ai mila!

Serios, sunt eu absurd? Pai daca modelul asta de masina e vechi de 13 ani, o fi prima pt ei cu simptomele astea? Chiar nu-si dau seama care e problema?

 Spuneti-mi daca gresesc cum gandesc.

Edited by Cujacha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now