OvidiuD

Consum ulei XC 60 MY2010

40 posts in this topic

Salut,

Va rog sa ma ajutati cu o parere in urmatoarea situatie.Am cumparat un XC 60 2.4 D3, 2011 in luna 05.2016.la cumparare i-am facut revizia cu ulei Castrol 0W30 Made for Volvo si filtrele de rigoare, in regie proprie.In 15 000 de km nu a consumat gram de ulei, conform indicatorului electronic.Cat am pus atat am si dat jos dupa 15 000.In 01.2017 am mers la Primus pentru revizie pentru ca am vrut si Service 2.0, adica update-uri si etc.Toate bune si frumoase.Conform deviz mi-au pus acelasi tip de ulei.Problema este ca dupa 5000 de km, de la nivelul MAX a ajuns la nivelul 3 adica la jumate.Practic nivelul a scazut cu 2 trepte.

Ati avut probleme de acest tip cu uleiul? Este posibil ca cei de la Primus sa imi fi pus miezerie de ulei? Imi e greu sa cred ca s-a defectat masina in 5000 de km si a inceput sa consume uleiul.Masina trage la fel, nu scoate fum de niciun fel.

 

Multumesc anticipat.

Ovidiu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este perfect normal un consum de 1L la 10.ooo km . De asemenea în regim autostrada la viteza de peste 130kmh consumul de ulei poate ajunge la 1L la 3000km .

Cum ai mers în ultima perioada ?

Trimis de pe al meu SM-G935F folosind Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu ce sa zic, Bogdan, eu merg circa 85% din kilometri la autostrada, cu viteza de 130 km. pe ora, fac in acest regim circa 11.000 de km. pe an si nu imi consuma pic de ulei. Teoretic, ai dreptate, dar mai sunt si masini care nu consuma. Poate ca a schimbat tipul uleiului, poate intreaba ce ulei s-a folosit...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 11 ore, OvidiuD a spus:

Salut,

Va rog sa ma ajutati cu o parere in urmatoarea situatie.Am cumparat un XC 60 2.4 D3, 2011 in luna 05.2016.la cumparare i-am facut revizia cu ulei Castrol 0W30 Made for Volvo si filtrele de rigoare, in regie proprie.In 15 000 de km nu a consumat gram de ulei, conform indicatorului electronic.Cat am pus atat am si dat jos dupa 15 000.In 01.2017 am mers la Primus pentru revizie pentru ca am vrut si Service 2.0, adica update-uri si etc.Toate bune si frumoase.Conform deviz mi-au pus acelasi tip de ulei.Problema este ca dupa 5000 de km, de la nivelul MAX a ajuns la nivelul 3 adica la jumate.Practic nivelul a scazut cu 2 trepte.

Ati avut probleme de acest tip cu uleiul? Este posibil ca cei de la Primus sa imi fi pus miezerie de ulei? Imi e greu sa cred ca s-a defectat masina in 5000 de km si a inceput sa consume uleiul.Masina trage la fel, nu scoate fum de niciun fel.

 

Multumesc anticipat.

Ovidiu

Posibil sa il fi verificat la iesirea din service cand era max si apoi peste 5000 km cand era jumatate ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 22 ore, mariusdaniel a spus:

Nu stiu ce sa zic, Bogdan, eu merg circa 85% din kilometri la autostrada, cu viteza de 130 km. pe ora, fac in acest regim circa 11.000 de km. pe an si nu imi consuma pic de ulei. Teoretic, ai dreptate, dar mai sunt si masini care nu consuma. Poate ca a schimbat tipul uleiului, poate intreaba ce ulei s-a folosit...

 

Marius, masina ta nu are nici macar o turbina, XC60-ul despre care se discuta pe acest topic nu are o turbina ci DOUA turbine . Consumul de ulei este mai mare la o masina turbo .. 

De exemplu eu la R am un consum de 1L la 1500km si ghici ce, atat consuma de fabrica daca mergi tare, iar tare nu inseamna 130kmh :D 

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

O întrebare. ..ai stat lângă ei în service la Primus când au făcut schimbul de ulei ?fiindcă eu am fost foarte dezamăgit când am făcut revizia "mare"cum spun ei și datorita cunoștințelor mele de "patiser cofetar" în ceea ce priveste VOLVO,fiindcă au vazut ca știu sa amestec aluatul ..... m-au lăsat sa stau linga mecanic pe toată durata reviziei când am constatat ca uleiul nou este .....vărsat. ..ceea ce m-a făcut sa cred ca Primus nu mai e ce era.....eu știu ca acel ulei provine din butoaiele de 200L  și este "același 0w30" dar pe factura apare prețul a 6 bidoane a 1L ....mi-au spus ca este mai ieftin(dar același ulei)....dar eu am cerut sa-mi pună uleiul imbuteliat la litru iar răspunsul lor a fost ....."Nu avem pe stoc" mașina merge bine/trage.....dar verific constant așa ca sincer nu știu "ce ulei au băgat în mașina ta".Data viitoare voi lua ulei din Germania.....

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am uitat sa menționez ca datorita service 2.0 (update calculatoare) am avut ceva probleme cu ECU .....softul pus nu a fost ce trebuie....creștere nivel ulei/regenerare la fiecare 150km.....consum mare....Am fost iar la ei și au făcut update din nou la ECU iar acum totul este normal.....Mare grija !!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 13.03.2017 at 2:11 PM, Bogdan G a spus:

 

Marius, masina ta nu are nici macar o turbina, XC60-ul despre care se discuta pe acest topic nu are o turbina ci DOUA turbine . Consumul de ulei este mai mare la o masina turbo .. 

De exemplu eu la R am un consum de 1L la 1500km si ghici ce, atat consuma de fabrica daca mergi tare, iar tare nu inseamna 130kmh :D 

E adevarat, probabil ca turbina provoaca acel consum de ulei. Cât despre mersul tare, o mai calc si eu peste limita aceea, acolo unde nu e limita, evident (:D). Oricum, conteaza si turatia motorului. La mine, la 130/ora acul sta la 3.600 ture. Oricum, nu te contrazic. Tu stii mai bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ideea e simpla . Dacă stai cu un diesel peste 3000rpm un nr mare de km începe să dispară din ulei . 

E valabil si pt un benzinar turbo . 

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine (D4) de la 30.000 de km, a inceput sa-mi cerseasca din cand in cand (odata la 14-15.000) cate putin ulei (0,5l). Desigur, dupa fugareala pe autostrazile d'afara...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai pe la 14000-15000 km e indicat sa schimbi uleiul nu sa-l completezi.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu il schimb la 10.000 de km. Cam atunci se face si un an.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se face la s40I care nu are ulei long life

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11.03.2017 at 11:12 AM, OvidiuD said:

Salut,

Va rog sa ma ajutati cu o parere in urmatoarea situatie.Am cumparat un XC 60 2.4 D3, 2011 in luna 05.2016.la cumparare i-am facut revizia cu ulei Castrol 0W30 Made for Volvo si filtrele de rigoare, in regie proprie.In 15 000 de km nu a consumat gram de ulei, conform indicatorului electronic.Cat am pus atat am si dat jos dupa 15 000.In 01.2017 am mers la Primus pentru revizie pentru ca am vrut si Service 2.0, adica update-uri si etc.Toate bune si frumoase.Conform deviz mi-au pus acelasi tip de ulei.Problema este ca dupa 5000 de km, de la nivelul MAX a ajuns la nivelul 3 adica la jumate.Practic nivelul a scazut cu 2 trepte.

Ati avut probleme de acest tip cu uleiul? Este posibil ca cei de la Primus sa imi fi pus miezerie de ulei? Imi e greu sa cred ca s-a defectat masina in 5000 de km si a inceput sa consume uleiul.Masina trage la fel, nu scoate fum de niciun fel.

 

Multumesc anticipat.

Ovidiu

Bună, 

 

On 11.03.2017 at 11:12 AM, OvidiuD said:

Salut,

Va rog sa ma ajutati cu o parere in urmatoarea situatie.Am cumparat un XC 60 2.4 D3, 2011 in luna 05.2016.la cumparare i-am facut revizia cu ulei Castrol 0W30 Made for Volvo si filtrele de rigoare, in regie proprie.In 15 000 de km nu a consumat gram de ulei, conform indicatorului electronic.Cat am pus atat am si dat jos dupa 15 000.In 01.2017 am mers la Primus pentru revizie pentru ca am vrut si Service 2.0, adica update-uri si etc.Toate bune si frumoase.Conform deviz mi-au pus acelasi tip de ulei.Problema este ca dupa 5000 de km, de la nivelul MAX a ajuns la nivelul 3 adica la jumate.Practic nivelul a scazut cu 2 trepte.

Ati avut probleme de acest tip cu uleiul? Este posibil ca cei de la Primus sa imi fi pus miezerie de ulei? Imi e greu sa cred ca s-a defectat masina in 5000 de km si a inceput sa consume uleiul.Masina trage la fel, nu scoate fum de niciun fel.

 

Multumesc anticipat.

Ovidiu

Salut, cum s a rezolvat cu consumul de ulei ? Am aceias problema xc 60 d3 150k 2015, nu a consumat un gram de ulei până la ultimul schimb, acuma in 4000km deja mia cerut de două ori cate 0,5 ml, mentionez ca nu scoate gram  fum,  și am folosit acelaș ulei 0-30 Castro!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce fel de D3 ?  5 cilindrii sau 4 cilindrii .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai ala e VEA si trebuie segmentat pt a rezolva problema . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu trebuie ulei 0w20?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ba fix ala trebuie . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mecanicul a zis ca lui programul ia dat ca trebuie pus 0/30, inseamna ca a gresit cineva și di cauza asta îl consumă, nu e cel specificat 0/20

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pune ce ulei o fi daca ai bani mai tirziu de una- alta.

Cind iti achizitionezi un autoturism care nu este tocmai ieftin ,eu zic sa citesti din scoarta in scoarta cartea tehnica-exploatare  din dotare  Volvo si apoi  sa vezi daca mecanicul stie  si spune ce este scris in cartea asta. Asa ca idee ..:)

 O zice ceva aici  ,nu stiu..Vezi daca te ajuta

http://www.volvohowto.com/servicing-volvo-s60-v60-s90-v90-xc60-s80-v70-xc70-xc90-v40-with-d2-d3-d4-and-d5-2-0-diesel-drive-e-engines-scheduled-plan-2013-on/

 (l-am mai postat aici ,pe forum,acum vreo 7-8 ani dar nimeni nu a dat de el)

Edited by Vvolvo
2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posibil să-l consume pentru ca a gresit mecanicul, în loc de 0w20 ia pus 0w30, îl schimb acuma din nou si îl pun pa ala care scrie in carte: 0w20 Castro V, să vedem dacă asta era problema!

20201130_141510.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu are nici o legatura consumul cu gresitul uleiului . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@BogdanG Cind greseste tipul de ulei  trebuie sfatuit proprietarul(colegul) sa foloseasca uleiul ,potrivit deciziei fabricantului.A folosit 0W30 in loc de 0W20.

Apoi ca masina lui poate fi suspecta de consum ulei nu am de unde stii si nu vreau  sa presupun ,sa panichez oamenii.Ce intuiesc ,presupun  eu este treaba mea doar  incerc sa lamuresc cind pot ,stiu pe date certe spuse de fiecare coleg  cind are vreo nelamurire. Se lucreaza cu materialul clientului.:)

A fost doar la service cu ea ..

 

Edited by Vvolvo

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Vvolvo din experienta noastra un motor VEA ce consuma ulei, consuma orice fel de ulei ii pui. E adevarat ca trebuie la VEA 0W20 RBS-2AE care nu are nici o legatura cu A5 B5 0w30 sau 5W30, totusi am facut N probe pe motoare VEA ce papa ulei, am bagat 0W20 si papa, am bagat 0W30 A5 si tot papa, am bagat 5W30 si tot papa iar la 10W40 nu mai papa insa suna ingrozitor motorul pana se incalzeste uleiul, multe vin cu 10W40 din NL sau B si dupa revizie se plange lumea ca papa ulei insa cand dai uleiul jos se vede clar ca e mega vascos, cu vreo 2 buc am patit pana acum . 

Ideea este ca afara un V40/V60 D2 de 2L 2017 este mai ieftin decat un D2 de 1.6 L 2015, de ce ? Pt ca si-au dat si ei seama ca sunt niste gunoaie si trebuie sa scape de ele, avantajul mare la D2 VEA e ca nu are balansier si e mai usor de inlocuit pistoanele VS D4 . Totusi multi iau V40 V60 pe la max 7000E masini 2017 si cand afla ca mai trebuie bagati minim 2000e in masina le pun la vanzare, e plin de V40uri care papa ulei pe AUTOVIT. Iar cand cineva are una buna 2015 ce nu papa gram de ulei si cere 9000E e luat la misto de eventualii cumparatori ce cauta Volvo la pret de Dacia . Ca idee un A180 CDI 2017 e de 2x mai scump insa are motor de Reno, iar ala e motor . :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now