Soare

chiuloasa volvo c30 1.6 benzina - compatibilitate

5 posts in this topic

Salutare domnilor si doamnelor

Va cer sfatul intr-o problema de care m-am lovit de curand.

Sunt posesorul unui Volvo C30, 1.6 benzina cod motor B 4164 S3 care la un moment dat, in aceasta iarna nu a mai vrut sa porneasca. L-am dus la service si, dupa multe incercari si diagnoze - inclusiv desfacut motor, a venit verdictul - CHIULOASA FISURATA.

 

Cei de la service-ul Ford din Sibiu (ca Volvo nu avem) au trimis chiuloasa la un atelier de reparatii si cei da acolo au constatat ca e fisurata dar ca se poate repara (sudata, rectificata etc - dar cu un cost de 1600 lei

Eu vin acum la voi cu cateva intrebari:

- Cat de "sigura' mai este o chiulasa sudata si rectificata? Adica o sa tina ca una noua sau ma trezesc ca dupa x luni, ani, sa se fisureze din nou.

Am gasit pe net o chiuloasa de Ford Focus II, cod motor HWDA, verificata deja la testul de presiune si cu planeitatea facuta care costa jumatate cat reparatia chiulasei mele.

DAR, inca o intrebare: Sunt compatibile cele 2 motoare? B4164 S3 (Volvo) si HWDA (Ford)? Vad ca ambele au 74 KW (100 CP) si aceeasi capacitate cilindrica 1596 cmc. Stiu ca pe Volvo C30 motorul de 1.6 benzina este de Ford, dar intrebarea este - sunt identice?

 

Va multumesc anticicpat pentru ajutor

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sudata si rectificata ,de principiu nu este prea convenabil .pentru ca, fabricarea ei inseamna turnare sub ceva presiune .Se pot crea tensiuni in material la sudare,totusi avind motor mic ca si putere poate fi o solutie  in timp .Curios ca sint zdravene aceste motoare ..

Sa cumperi chiulasa trebuie sa stii de unde cumperi si e bine sa vezi motorul pornit sa stii ce cumperi in siguranta,practic.Sint si oameni seriosi ce vind dar nu vad sensul sa ti-o vinda  planata ,Planarea nu costa mult si nu este mare lucru tehnic vorbind.Motoarele sint identice 

Concluzia mea este sa cumperi chiulasa data jos dupa motor (+planare, daca este cazul) si vei fi mai cistigat per total.

Costul total ,mare ,este dat de faptul ca este service care face operatiunea din bucati cu un atelier.

Incerca sa vii cu piesa,chiulasa, si vezi ce pret iti da service-ul ,pt punerea masinii la punct.

 

Edited by 1984

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ce nu schimbi motorul cu totul ? 

Cred ca ieși mai ieftin .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poti pune o poz cu fisura din chiulasa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

o sa cer de la cei de la service

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now