Aradean

Protocol Volvo S80 1999 2,5 TDI

52 posts in this topic

Vida. Corect.

La cat am lucrat azi imi cer scuze pt litera.Plus Mos Ene asta care ma bantuie.... :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incearca o diagnoza, cu un tester in engleza. Traducerile in romana, sunt mai mult decat proaste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi-as comanda unul din cele 2 testere.Sa-l pot folosi si la celelate masini din familie.(Fiat Bravo 1,4 16V 2008 ,A Class 1,7 CDI 2000,Rover 600 2.0 benzina,Golf 5 1,9 TDI)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ia un autocom sau delphi. Gasesti la 350 lei si este ok. Pt. Volvo, tot Vida ramane baza

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minutes ago, paunionutz said:

Ia un autocom sau delphi. Gasesti la 350 lei si este ok. Pt. Volvo, tot Vida ramane baza

Merci paunionutz.

Poza aia cu codurile de eroare a fost facuta  la testul cu un Delphi Multidiag azi.Avea in lista multe marci de masini.Ce imi da cu virgula e ca mi-a gasit cod de eroare la pilot automat iar eu nu am asa ceva la Volvo (Cod eroare 000C -Intrerupator pilot automat,- intermitent)

Delphi Multidiag.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

De asta am zis sa il treci in engleza. De fapt eroarea de pilot automat, cred ca este o eroare de solenoid la cutia de viteze. Traducerile in romana sunt foarte proaste si de multe ori, sunt chiar alte traduceri

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merci.

Astept Vida.

Azi intamplator am fost la cineva la un atelier auto sa masor impamantarea si avea Delphi Multidiagul ala.Si mi-a bagat un test

L-a luat si el de pe Aliexpress cu patruzeci si ceva $.

Vida expecting :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foxwell nt624 ala imi face nopti albe :D 

Sa vad iepurasul cu ce prime vine :)))

Edited by Aradean

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este bun delphi, pentru chestii generale, dar nu este ceva foarte complex. Are multe lipsuri, dar pe partea de motor, abs, transmisie, srs si calc. Comfort, sta destul de bine. Daca vrei sa intrii in detalii, iti cumperi interfete dedicate

Share this post


Link to post
Share on other sites

La cat de divers e parcul familiei largite si tinand cont ca eu sunt singurul electro-mecanic din familie,nu ma tin buzunarele sa iau scule dedicate pt toate masinile.Prioritar e S80 cu care imi desfasor activitatea sa il tin sub control si pt restul diagnoze generale.De aceea mi-am indreptat atentia catre Foxwell ala.

Pt mine e Vida. :X

Share this post


Link to post
Share on other sites

Delphi e interfata conectata la laptop.Intr-adevar avea ISS si a scanat ce nu a gasit initial la scanare.Foxwell e tester.Astept o parere de la cineva cu Foxwell si apoi ma decid.

Daca no fi buna alegerea il pun pe OLX sau return.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa ce a scanat cu ISS a gasit codurile din poza.

Initial a gasit doar P0722 care imi aparuse deja de mult ca intermitent (speed sensor output circuit intrerupted)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am folosit Foxwell si nici nu am de gand. Am universale- delphi, bosch kts si launch. Launch-ul este cel mai ok dintre toate. In rest, am inceput sa cumpar dedicate, dar investitia este destul de mare si tot se ridica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce fel de Launch? Dedicat pt o marca anume? sau? Am gasit pe  OLX un launch cu all soft inclusive la 2490 lei fullsoft

Share this post


Link to post
Share on other sites

Launch pentru toate marcile. Cum este cel de pe olx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna.

Am schimbat TCM-ul ,am schimbat speed output sensor...tot imi apare din cand in cand eroarea pe bord.

Se aprind 4 becuri.Masina merge ok dar becurile sunt aprinse.Parca schimba la turatie mai ridicata treptele.

Atasat logul din Vida.

La "gemenii" am fost au schimbat speed output sensor dar nu e ala problema se pare.

Posibil sa fie vreun fir interrupt in cablaj si sa sa imi faca problem ala?

Ca functionalitate masina are aceleasi simptome cu ambele calculatoare de cutie.

 

erori tcm.pdf

Edited by Ovitzik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt tot Aradean.

Nu stiu de ce nu m-am putut loga cu numele Aradean

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cei de la Mercom alias "gemenii" mi-au spus cand m-am programat,ca nu schimba uleiul daca nu e cutia OK .Si mi-au spus cand au schimbat uleiul in cutie ca e OK cutia.Au pus-o pe testerul lor.Ei nu au Vida.Nush ce au.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zice clar VIDA ca e calculatorul defect sau problema de fire . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va multumesc. 

O sa desfac cutia de la calculatoare sa scot mufa de la TCM si cea de pe cutia de viteze. 

Sa verific continuitatea firelor.

In log am vazut ca scrie si de Gearbox input sensor.Deci senzorul de turatie al motorului. 

Dar cu scanerul celalalt nu il aveam defect.

Doar P0722 (speed output sensor).

Am patit de vreo 2 ori,mi-a cazut indicatia de turatie la 0 in mers,si la contorul de km erau in loc de cifre linii ( ---- ).

Dupa cateva minute si-a revenit.

Am desfăcut TCM ,am verificat la microscop pinii de conexiune pe cablaj,am schimbat 2 condensatori SMD ca erau umflati (la Termocentrala unde lucrez in laborator AMC) 100micro/35V si unul de 100micro/50V.

Problema nu a dispărut 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna dragilor.

Dupa multe "sapaturi" am rezolvat problema mea.

IMG-20180606-WA0004.thumb.jpeg.7ef5cc8ec

 

Toate aceste erori veneau din calculatorul ABS.

Am verificat senzorul si avea putin peste 1 Kohm.Am torsionat cablul sa verific daca nu e interrupt,am curatat mufa cu spray contact.Deci era bun.

Sambata un amic si-a aruncat privirea in bord,si cand a vazut becurile de cutie,DSC,ABS,si ! aprins,si --- la kilometraj la T1 imi spune:+

-Informatia de kilometri la T1 si T2 vine de la senzorul ABS stanga fata.

-Cand e o problema in calculatorul ABS,calculatorul de cutie blocheaza cutia in treapta a 3-a ca regim de avarie si de aceea iti trepideaza masina pana iei viteza.

Acest lucrua s-a adeverit pt ca doar o treapta mai schimba cutia (undeva peste 70-80 km/h)

Luni dupamasa mi-am luat inima in dinti si am demontat calculatorul ABS de sub tabloul de sigurante de sub capota.

O cheie tubulara torx 4 sau 5 parca.

20180611_203631.thumb.jpg.1c3d874ba31bd6

L-am desfacut usor cu cutter-ul si o surubelnita lata,20180611_211501.thumb.jpg.a0d8d0c8863078

si am constatat ca dansau cativa pini.20180611_212016.thumb.jpg.1d2b541a936690

Randul 1 pinul 1,radul 2 pinii 1 si 2,randul 3 pinul 1.La pinul 1 randul 1 se vede chiar bine si in poza cercul negru unde e rupta lipitura.

I-am cositorit pe toti.Toate 3 randurile si cei care merg la mufa la motorasul ABS.

Am pus capacul la loc,am etansat cu silicon negru (high temperature) si am montat modulul la loc.

Am sters erorile,am dat o tura cu masina,si am scanat din nou.20180611_223630.thumb.jpg.b9b358c46db21f

Mi-a ramas doar asta care nu perturba functionarea masinii.

O sa o rezolv si asta.

De luni e bezna in bord.Nu mai am pom de Craciun :D

Schimba altfel si vitezele,nu ma smaceste la schimbarea vitezelor.Am o satisfactie………………….

Poate va fi util si altora.

Toate cele bune.

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stie cineva dacă pot schimba cu Vida Dice 2014D, din germană în engleză la Volvo S80 2,5 TDI din 2000 si la S40 1.8 16V din 2005?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am intrat pe DIM, dar nu am gasit posibilitatea de a alege limba.

E scrisa pe vreun EPROM?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now