Palfica

Proaspat detinator al unui Volvo S60

76 posts in this topic

Salut

Sunt proaspatul detinator al unui Volvo S60, 2011, 2400 cmc, 205 cp, 69.000 km, achizitionat in urma cu cateva zile.

Anterior luarii deciziei de a achzitiona aceasta masina m-am documentat cat de mult am reusit in timpul scurt in care a trebuit sa iau decizia cu privire la acest model, iar daca la acel moment credeam ca am descoperit raspunsul majoritatii intrebarilor mele, acum am si mai multe :) 

Cred totusi ca voi ma puteti ajuta in identificarea acestor raspunsuri.

1. Ca oricine, am nevoie de un mecanic priceput si de incredere, asa ca pe cine recomandati, avand in vedere ca nu toata lumea poate sa isi bage nasul cu succes la un Volvo.

2. Va trebui sa fac revizia, am primit de la Primus Auto o oferta de 950 lei TVA inclus pentru ulei+filtre. Este bun pretul, reusesc sa fac revizia cu un pret mai mic si in alta parte ?

3. As vrea sa actualizez hartile navigatiei, iar pentru a instala hartile de pe site-ul oficial Volvo, ar trebui sa am un update nu mai vechi de 2016 la Sensus (pe care nu cred ca il am), deci in prealabil va trebui sa actualizez sistemul de operare. Cum pot reusi aceasta performanta ? doar la Primus Auto, sau o pot face si in alta parte ? Care ar fi costurile in oricare din aceste variante ?

4. Cum pot modifica limba afisata de computerul de bord ? Acum afiseaza totul in limba germana pe computerul de bord, cu toate ca pe display-ul principal pot schimba limba, in prezent fiind engleza. Nu reusesc totusi sa o schimb si in computerul de bord.

5. As vrea sa schimb jantele cu care a venit echipata masina, precum si gumele care sunt momentan de iarna. Ce imi recomandati, jante de 17 inch sau de 18 ? sa folosesc gume runflat, sau normale, avand in vedere ca nu am roata de rezerva ci doar kit de reparatie ?

6. Avand in vedere ca tapiteria masinii este din piele, ce produs imi recomandari pentru ingrijirea pielii din interior ?

Deocamdata acestea ar fi intrebarile la care as dori sa am raspuns, urmand cu siguranta ca ulterior sa descopar si alte necunoscute.

Mai jos cateva poze cu jucaria.

 

820884677_15_1080x720.jpg

820884677_16_1080x720.jpg

820884677_17_1080x720.jpg

820884677_3_1080x720.jpg

820884677_10_1080x720.jpg

820884677_9_1080x720.jpg

820884677_11_1080x720.jpg

820884677_4_1080x720.jpg

Edited by Palfica

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-o folosesti cu placere si cu pasiune! Banuiesc ca e pe benzina. In cazul asta, nu vei avea mari probleme. Sunt cativa membri (o sa-i cunosti), care au service auto specializat cu precadere pe Volvo. Dar pentru o simpla revizie, nu cred ca vei economisi prea mult. Apoi, la Primus revizia nu presupune doar schimbarea uleiului si a filtrelor. In mod normal e mai mult decat atat. Pentru tapiteria din piele, povestea spune ca laptele Doina e cel mai bun. Pentru navigatie, cauta in forum, ca e un mare topic despre asta.

Oricum, bun venit în club!

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, Palfica said:

1. Ca oricine, am nevoie de un mecanic priceput si de incredere, asa ca pe cine recomandati, avand in vedere ca nu toata lumea poate sa isi bage nasul cu succes la un Volvo.

@Bogdan G de la BG Motors.

5 hours ago, Palfica said:

2. Va trebui sa fac revizia, am primit de la Primus Auto o oferta de 950 lei TVA inclus pentru ulei+filtre. Este bun pretul, reusesc sa fac revizia cu un pret mai mic si in alta parte ?

Chiar ieftin pt Primus. Presupun totusi ca-i vorba de revizia mica (doar 2 filtre) cu ulei Castrol.
La service-urile ok de Volvo (adica la Bogdan sau la MC/Vadim) iesi ceva mai ieftin.

5 hours ago, Palfica said:

Cum pot reusi aceasta performanta ? doar la Primus Auto, sau o pot face si in alta parte ? Care ar fi costurile in oricare din aceste variante ?

Doar la Primus (sau la alt dealer Volvo), costul este ~600 lei daca nu ma insel.

5 hours ago, Palfica said:

4. Cum pot modifica limba afisata de computerul de bord ? Acum afiseaza totul in limba germana pe computerul de bord, cu toate ca pe display-ul principal pot schimba limba, in prezent fiind engleza. Nu reusesc totusi sa o schimb si in computerul de bord.

Asta se poate schimba si la Bogdan, cam la jumatate din pretul de 'reprezentanta'.

5 hours ago, Palfica said:

5. As vrea sa schimb jantele cu care a venit echipata masina, precum si gumele care sunt momentan de iarna. Ce imi recomandati, jante de 17 inch sau de 18 ? sa folosesc gume runflat, sau normale, avand in vedere ca nu am roata de rezerva ci doar kit de reparatie ?

Daca n-ai TPMS (senzori de presiune) n-are sens sa cumperi anvelope runflat. Dupa parerea mea n-are sens deloc, dar e chestie de gusturi. Sunt mai grele si mai rigide (pe langa faptul ca-s mai scumpe).
S60-ul este ok si cu jante pe 18", inclusiv in configuratie 'sport'. Ramane la latitudinea ta daca te intereseaza suficient de mult vizualul incat sa sacrifici confortul ce-ti este conferit de jante/anvelope pe 17. (pe langa faptul ca-s putin mai ieftine - atat jantele cat si anvelopele) Par example, eu rulez 18" atat vara cat si iarna fara probleme, dar nu ma uit pe pereti si incerc sa feresc eventualele gropi/canale/santuri/naiba mai stie ce.

5 hours ago, Palfica said:

6. Avand in vedere ca tapiteria masinii este din piele, ce produs imi recomandari pentru ingrijirea pielii din interior ?

Cea mai comoda varianta este sa folosesti solutia pentru piele de la Sano:

23654_Detergent-de-curatat-piele-Sano_60

Daca vrei ceva mai mult (adica sa nu ramana semi-curata/imbibata in solutie si usor lucioasa pielea in urma tratamentului) poti folosi spray-ul dedicat de la Meguiar's (cel din seria Gold, este in jur de 80 de lei).

All in all - felicitari pentru achizitie & sa te bucuri de ea.

3 hours ago, mariusdaniel said:

Banuiesc ca e pe benzina.

E dizal d-ala puturos. Da' n-are asa multe bube pe versiunea asta.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mariusdaniel  nu exista 2400 cmc benzină pe S60 2 . Oricum nu se înghesuie lumea la benzină pe S60 pt ca ....scump . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc de informatie. Din pacate, nu am tragere de inima sa invat toate motorizarile la fiecare model de Volvo.Si banuiesc ca in afara celor care au service, vând piese, ori sunt pasionati impatimiti, majoritatea posesorilor nu isi umplu memoria cu aceste detalii. Mai simplu ar fi sa se specifice din capul locului ca e vorba de Diesel sau de petrol, ori macar specificat D(x), sau T(x)...

Scump la bani, dar si la vedere...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu chiar. Sunt multi cei care cunosc motorizarile pt ca sunt pasionați .

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, este diesel si mie-mi place mai mult decat benzina :P

Revenind la topic...dupa ce am condus-o aproximativ 1000 km in cateva zile, ne-am imprietenit si pot spune ca am facut alegerea corecta. 

Trebuie totusi sa o incalt, ca acum e cu incaltari de iarna (asa am primit-o)...nu stiu totusi daca pe jantele ei se potiveste masura de gume 225/45/17, acum e incaltata cu 215/50/17.

Mai are cineva aceleasi jante ? pot pune pe ele dimensiunea amintita ? care este dimensiunea maxima pe care o pot utiliza ?

Multumesc, 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Www.wheel-size.com si afli ce anvelope trebuie .

Sigur nu 225 :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, se pare ca 225 nu se potriveste, ci doar 215 sau 235...nu stiu totusi daca 235 sta pe janta si nu e prea mare pentru jantele detinute deja

Share this post


Link to post
Share on other sites

235 pe jante 8j 215 pe jante 7j .

Probabil tu ai jante Balder iar astea sunt 7j .

Njord mai vin standard pe S60 si sunt 8j .

Dacă vrei roti de vara mai bine iei un set complet . Vindea cineva pe forum Njord .

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hello, felicitari pentru alegere & sa o stapanesti sanatos!

Legat de schimbarea limbii in bord, la primus mie mi-au dat pret "aproximativ 200 euro" saptamana trectua. Momentan eu prefer sa invat 5-6 cuvinte in olandeza de banii aia :))

In alta dezordine de idei, cred ca as fi interesat sa iau eu jantele tale.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E 300 lei la mine limba Română . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felicitari pentru achizitie! 

In privinta jantelor, eu am Njord pe masina si am un efect de tramlining destul de mare din cauza latimii de 235. Daca va conduce si o doamna masina se va lupta cu volanul un pic si o sa aiba o problema cu tine. La mine sotia ma bazaie sa pun inapoi jantele Oden de 16, pe care am anvelopele de iarna.

La Njord mai conteaza si anvelopele si eventuale probleme tehnice... Eu am anvelope Fulda ... Sportcontrol...

Analizeaza bine daca vrei sa renunti la Balder...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, daca o sa pastrez jantele Balder, imi poate explica cineva ca pentru un novice daca pot pune gume 225.45.17? 

Vreau sa utilizez aceasta dimensiune din motive strict financiare, avand in vedere ca aceasta dimensiune a anvelopelor este mai ieftina decat 215.50.17 asa cum sunt cele folosite in prezent.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai diferenta in inaltime a balonului este de 6,25 mm, cred ca-i cam mult.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu exista diferenta de inaltime a balonului intre 215/50/17 si 225/45/17, ci doar latimea este problema.

Jantele au 7 incj latime (7j) si am inteles din parcurgerea mai multor forumuri specializate, ca pe aceasta dimensiune, anvelopele au latimea de 215, nu de 225, asa cum vreau eu sa ii pun. 

Ar mai fi problema ca in cartea masinii nu am trecuta si deimensiunea 225/45/17, ci doar 215/50/17....

Care ar fi atunci nconvenientele daca pun 225/45/17 si nu raman cu 215/50/17 ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

225x45% = 101,25 mm

215x50% = 107,50 mm

Oricum ai calcula tot 6,25 mm iti da.

Daca-mi aduc eu aminte putina matematica de clasa a opta diferenta de lungime la o rotatie completa a rotii va fi de 20 mm.

Nu cred ca masina poate compensa difernta asta, sau poate merge, habar n-am.

Cel mai mare inconvenient e ca nu le ai in talon asta insemana ca la orice control risti sa ramai fara el.

Poate gresesc eu, sa ne corecteze altcineva mai destept ...

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scuza-ma, dar nu inteleg ce anume nu poate compensa masina ? cum adica merge, sau nu merge cu 6mm mai putin ? 

Iar despre chestiune cu talonul, pana acum sincer sa fiu nu m-a oprit niciun politist sa ma intrebe ce anvelope am pe masina si sa le verifice cu cele mentionate in carte.

Iar daca in carte am trecute 215/50/17 si 235/45/17, de ce nu as putea merge si cu anvelope de mijloc, adica 225/45/17 ?

Poate reusesti sa ma lamuresti te rog.

Iar legat de diferenta de 6mm, nu mai pleaca masina de pe loc, pentru ca voi avea anvelope mai joase cu 3mm (6mm/2) o sa am abateri la viteza de rulare ? o sa consume mai mult/putin, o sa am distanta de intaorcere mai mica/ mare ? Rog lamurire ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

1) O sa-ti arate viteza-n bord usor eronat;
2) Va sta anvelopa intr-o pozitie usor nefireasca.

Sigur, poti sa rulezi 225 pe 7J, dar de ce? Ia 215/50 pe jantele astea sau cauta unele 8 (eventual 7.5) pe care sa arunci 235. Nu ajungi nicaieri economisind 400-600 lei pe asa ceva. Decat sa te joci cu singura bucata din masina care sta in permanant contact cu asfaltul mai bine tii masina pe bara o luna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

uite ce am gasit pe forum.

 

aceleasi jante le am si eu si aceeasi masura de anvelope o vreau si eu...la el cum o fi mers oare ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normal ca o sa mearga dar nefiind trecute in talon poti avea surprize, multi au patit-o chiar de aici de pe forum.

Eroarea aia de citire la viteza pana la urma nu-i un cap de tara, o sa-ti arate o mica eroare in bord.

Ideea era, daca tot iti iei noi ia-ti ce trebuie conform talonului ca sa nu alergi mai mult ulterior.

Daca ai fi schimbat dimensiunea sa arate mai misto sau ca ti-ai luat jante Polestar pe 20 intelegeam da asa pentru cateva zeci de lei la un cauciuc ???

Edited by Maurice
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutari,

Revin cu o alta intrebare...la modelul meu de S60, la ce intervale de km/ timp se face in primul rand revizia cutiei de viteze automate, la cati km se schimba distributia si cureaua de accesorii ?

Multumesc,

Share this post


Link to post
Share on other sites

odata ce ai cumparat o masina second hand ar fi de preferat sa faci schimbul la tot ce inseamna consumabil, pentru a evita problemele ce pot aparea ulterior, incluzind chiar si distributia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uleiul in cutia de viteze se schimba la 6oooo KM (presupunand ca nu tragi casa dupa tine) cu 8l ce intra in cutie + cel putin 4l pentru flush (recomandat 8).
Distributia se schimba conform caietului de service la 18o.ooo km, cureaua auxiliara la 6o.ooo, 9o.ooo daca are intinzator hidraulic.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut @Mihai933 , am vazut ca esti pasionat si dornic sa inveti. Pot sa ti ofer un post intr un service, detalii in privat :lol:

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now