Liv

Buna ziua

32 posts in this topic

Am un s60 2003 cutie automata AW55-50/51SN și smunceste doar in treapta a treia când accelerez și când franez,in celelalte trepte schimba perfect,uleiul este schimbat.Va rog niște sfaturi.Multumesc

Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schimba solenoidul de a treia pt inceput

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astăzi am reușit sa pun vida pe masina și pe cutie are eroarea aceasta:TCM-02 lock-up funcționare.slipping or not engaged.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Splendidul de a treia l-am verificat și este ok.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum l-ai verificat mai exact? Dacă era problema cu solenoidul de lockup, îți mergea patinat cutia în a 5-a

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

L-am dat jos,se aude cum lucrează când îl alimentez cu curent.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu este nimeni sa ma ajute cu ceva informatii referitor la eroarea aceasta:TCM-02 lock-up funcționare.slipping or not engaged.

Trimis de pe al meu ALE-L21 folosind Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu este nimeni sa ma ajute cu ceva informatii referitor la eroarea aceasta:TCM-02 lock-up funcționare.slipping or not engaged.Multumesc

Trimis de pe al meu ALE-L21 folosind Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probabil ti a picat solenoidul de lock up. Am intalnit cateva masini in ultima perioada cu problema asta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poți sa-mi spui te rog care este acel solenoid?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din câte imi amintesc, e cel mai de sus.

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru ajutor.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc inca o data pentru ajutor,am rezolvat problema,solenoidul de luck-up a fost blocat l-am îlocuit si merge perfect cutia.

Trimis de pe al meu ALE-L21 folosind Tapatalk

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ole!!!!

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare !

De curand am cumparat, din Belgia, un S60 an 2003 motor 2.4 D-136CP,cutie automata. Am cateva nelamuriri legate de unele manifestari anormale(zic eu) ale cutiei de viteze;  Schimba fara smucituri,  cam vreo 30 -40 ,de minute,sau chiar mai mult (pana se incalzeste uleiul mai tare,probabil) apoi ,cand franez ,schimba vitezele cu smucituri si cateodata cred ca ramane "agatata" treapta in aVa sau aIVa pentru ca, in timp ce franez si scade viteza aproape de 40-50,simt niste vibratii si trepidatii ca si cum ai ramane intr-o treapta superioara. Cateodata,  cand apar problemele de care va spun, dispare si afisajul din bord cu litera D , si apare o liniuta ,moment care cred ca are legatura cu faptul ca ramane blocata in aIIIa, pentru ca se tureaza la 2500-2700 la 80-90-km/h si nu mai schimba treptele in sus;  O opresc , repornesc , reapare litera D si schimba iar treptele normal. 

Astazi am fost la reprezentanta Volvo in Timisoara ,am facut odiagnoza si mi -au spus ca trebuie sa schimb radiatorul ca "s-ar putea "sa intre lichid de racire  la uleiul de cutie .Uleiul din cutie nu"pare" a fi amestecat cu apa ,ca nu se vede(pe joja) a fi spumat,doar ca este nivelul la rece ,mai ridicat ,cam cu vreo 5 mm peste nivelul  la care ar trebui sa fie la cald. Eu chiar voiam sa schimb uleiul din cutie dar treaba asata cu radiatorul ma cam deruteaza. Ce parere aveti ? Apreciez si multumesc pentru orice sfat.

20170518_233014.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce pot eu sa-ti zic e ca dupa ce mi-am servisat cutia automata la profesionistii de la Volvo Timisoara (ulei, filtru), au aparut probleme la ea care inainte nu le aveam, iar cutia a cedat de tot acum vreo 4 luni. Mai e un coleg de forum care si-a servisat-o tot la ei, si dupa vreo 500 km i-a schimbat iar uleiul si toate alea pt ca-i facea probleme, deoarece nu au respectat procedurile. Eu nu am fost asa inspirat sa o fac din nou, cand au inceput problemele. Deci nu iti recomand sa apelezi la acea reprezentanta cel putin pt probleme legate de cutia automata (eu nu mai merg deloc la ei, ca au mai fost si alte probleme cu ei si multi bani cheltuiti degeaba). Daca esti din TM sau imprejurimi, poti incerca sa-ti faci o idee la Samer in Timisoara, sau la Mercom in Arad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E vorba de alta cutie aici iar ce ai pățit tu a fost o coincidenta și îți explic și de ce . Colegul Flaviu cu  C30 a schimbat uleiul la cutie iar după acest episod a început sa audă niște zgomote ciudate și sa mearga ciudat cutia în treptele inferioare . Cu toate astea nu a picat cutia nu s-a intamplat nimic, am verificat nivelul și avea 500ml mai puțin ulei, după ce am făcut corect nivelul totul a fost perfect . 

Alt cineva a luat un V50 cu aceiași cutie Powerstift  și după o săptămână au început problemele, schimbat ulei în serviceul unui coleg de forum si tot probleme, verificat la mine uleiul și era puțin sub nivel, pus ulei la nivel și tot nu mergea cutia bine . Este motivul pt care nu ma ating de aceste cutii pt ca exista posibilitatea ca după ce schimb uleiul sa pice cutia și sa-mi aud vorbe ca cele de mai sus . 

Am  pățit sa schimb cutie la masina de 20.ooo km asa ca fug de cutiile astea cat pot de tare . 

Vorbind cu cineva care repara astfel de cutii am aflat de ce azi merg și mâine nu mai merg, pur și simplu furcile care schimba vitezele sunt hidraulice și au un dop, când sare acel dop se pierde presiunea hidraulica și acea furca rămâne blocata, e cel mai frecvent defect și se poate întâmpla oricând iar dacă se întâmplă după ce schimba cineva uleiul pica beleaua pe acela . 

 

Edited by Bogdan G

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ma pricep deloc la tehnica / service - insa am o intrebare vizavi de asta: scrie undeva la in manualul de revizii ca se schimba uleiul la 90k km, de exemplu? Ca eu nu am avut nicio problema cu cutia pe D5, 6 trepte, si a vazut ceva mod Sport coroborat cu Polestar.  

Nu cumva incercam sa fim mai catolici decat Papa si atunci o dam in altele? 

Edited by maverick

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din ce am discutat cu un mecanic la mercedes (care repara si cutiile lor automate in reprezentanta) spunea ca e imposibil sa nu schimbi uleiul la cutie (cum recomanda volvo) .

Opinia mea este ca nu se recomanda schimbul de ulei (seald for life) pentru a putea vinde masinile automate , altfel e mai greu daca ai un pret crescut al masinii (cutia automata) si mai ai cheltuieli cu schimbul de ulei. Chestie de marketing cred.

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am interactionat cu putine cutii powershift, dar toate schimbau execrabil, mai ales generatia de pe S60.

La automate din 60k in 60k un 12L si poti sa dormi linistit.

Acum doua zile am schimbat grupul de valve la un TF80sc II, asta pentru ca s a mers cu uleiul de fabrica 200k km, dupa 16L era inca negru pamant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La toate automatele? Si la cele mai noi cu 8 trepte?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Și la astea pt ca tot clasice sunt (cu convertizor) .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/20/2017 at 11:22 AM, Bogdan G said:

E vorba de alta cutie aici iar ce ai pățit tu a fost o coincidenta și îți explic și de ce . Colegul Flaviu cu  C30 a schimbat uleiul la cutie iar după acest episod a început sa audă niște zgomote ciudate și sa mearga ciudat cutia în treptele inferioare . Cu toate astea nu a picat cutia nu s-a intamplat nimic, am verificat nivelul și avea 500ml mai puțin ulei, după ce am făcut corect nivelul totul a fost perfect . 

Alt cineva a luat un V50 cu aceiași cutie Powerstift  și după o săptămână au început problemele, schimbat ulei în serviceul unui coleg de forum si tot probleme, verificat la mine uleiul și era puțin sub nivel, pus ulei la nivel și tot nu mergea cutia bine . Este motivul pt care nu ma ating de aceste cutii pt ca exista posibilitatea ca după ce schimb uleiul sa pice cutia și sa-mi aud vorbe ca cele de mai sus . 

Am  pățit sa schimb cutie la masina de 20.ooo km asa ca fug de cutiile astea cat pot de tare . 

Vorbind cu cineva care repara astfel de cutii am aflat de ce azi merg și mâine nu mai merg, pur și simplu furcile care schimba vitezele sunt hidraulice și au un dop, când sare acel dop se pierde presiunea hidraulica și acea furca rămâne blocata, e cel mai frecvent defect și se poate întâmpla oricând iar dacă se întâmplă după ce schimba cineva uleiul pica beleaua pe acela . 

 

 

Inteleg ce zici, insa eu nu m-am referit strict la reprezentanta + cutie powershift sau stift cum iti place sa-i zici. m-am referit la reprezentanta in general si modul in care lucreaza, ca e cutie de viteze sau altceva. Si nu ziceam de Flaviu, ziceam de Cristi Muresan care zicea prin ianuarie printre altele ca:

" cei din timisoara mie nu mi-au facut flush , eu am schimbat uleiul din nou dupa ce in tm nu au facut flush .  "

si ca

"  lipseau cel putin 500 ml , deoarece am masurat cand am facut flush-u exact cantitatile iesite si intrate , si am pastrat 2l pt nivel , teoretic avem nevoie doar de 500 ml , si am bagat 1 l si nu a iesit nimic , si apoi am mai pus 500 ml si a iesit mult la nivel , deci undeva intre 500-1l lipsa .  ".

 

De aia banuiesc ca la fel mi-au facut si mie, pentru ca nu cred ca au preferinte in felul cum lucreaza la cutii, nu cred ca la powershift au lucrat impecabil de dragul ei si a picat cutia singura la scurt timp dupa aceea. Si cum la powershift treaba pare-se ca e sensibila rau, sa zicem ca au grabit aparitia problemelor, ca sa nu zic ca le-au creat. Ca ar fi picat sau nu oricum, asta nu stiu, cert e ca pana sa fac schimbul la ei, cutia a mers bine, dupa aceea, a mers mai prost, si din ce in ce mai prost pana a dat chix. Acum merge din nou bine, si nu am sa mai calc pe acolo, cel putin in ceea ce priveste cutia de viteze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

TCM-002F Lock-up function Slipping or not engaged-    Pana la urma ce legatura are codul sus mentionat cu schimbarea radiatorului de racire ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eroarea de mai sus la mine sa rezolvat prin schimbarea solenoidului de luck-up,iar legătura poate avea dacă e spart radiatorul și intra apa in uleiul de la cutie, pt ca radiatorul de răcire a uleiului din cutie e montat pe radiatorul de apa

Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now