mariusdaniel

Sfaturi achiziție S60 nou

26 posts in this topic

Salut,

Sunt pregătit material și sufletește să mă despart de actualul meu S40 din 2003. După cum bine știți, actuala mașină, cumpărată de nouă din România, mi-a adus multe satisfacții și m-a servit impecabil pe tot parcursul celor mai bine de 142.000 de km. Sunt convins că la fel va face încă mulți ani si km. de-acum încolo cu următorul proprietar care va avea norocul să o cumpere de la mine în viitorul apropiat.

Sunt hotărât să trec la o clasă superioară, așa că vreau să cred că actualul model S60 este o opțiune bună pentru mine. De aceea am deschis acest subiect în care o să-i rog pe colegii care știu despre ce e vorba, să-mi răspundă la unele intrebări legate, fie de caracteristicile modelului în sine, fie despre ce anume să am grijă la achiziția acestei mașini noi de la dealerul din București. O să vă rog să înțelegeți ca nu pot pune toate întrebările din primul post, pentru că ele multe vor veni pe parcurs, în funcție de răspunsurile primite și de oferta primită. 

Date fixe = motorizare pe benzină, T4 sau T5, echipare Summum.

Intrebare 1,- Am citit pe forum vorbindu-se de suspensie variabilă la S60. Există așa ceva la acest model? Dacă da, ce anume face?

Intrebare 2,- Sistemul audio High performance e cel mai bun de la Volvo, sau exista si altceva? In oferta, de la Momentum in sus, toate au "Sistem audio High Performance, 8 difuzoare, 4x40W, Radio/CD/MP3-WMA/AUX/USB/Bluetooth/Ecran color 5". Ma deruteza insa ce scrie la pachetele optionale Business Conect : "Sensus Connect cu High Performance, 8 difuzoare, 4x40W,Radio/DVD/MP3/AUX/USB/Bluetooth/Ecran color 7" E acelasi lucru, sau altceva (in afara de ecran, care vad ca e mai mare cu 2 inch). Intreb, pentru ca aceasta optiune, care mai cuprinde si Sistem de navigatie Sensus Navigation, costa in plus 1.140 Euro cu TVA inclus si vreau sa stiu daca merita optiunea. Cât de bun este acest sistem de navigatie?

Intrebare 3.- Mai exista o optiune de pachet Business Conect, care zice ca are : "Sistem de navigatie Sensus Navigation, Senzor de parcare cu avertizare sonora pentru mersul inapoi
935 si Sensus Connect cu High Performance, 8 difuzoare, 4x40W,Radio/DVD/MP3/AUX/USB/Bluetooth/Ecran color 7" si costa 1.884 Euro cu TVA inclus. Sa inteleg ca un S60 T5 Summum nu are senzori de parcare, iar daca vrei asa ceva, mai dai inca 744 Euro? Sau nu stiu eu sa citesc oferta? Pentru ca mie imi apar senzorii de parcare la dotarile de la Summum, dar  doar pentru T6 si T6 AWD. Sa cer o oferta doar pentru S60 T5 Summum? La mine a venit o oferta generala, care ma baga rau in ceata.

Atât, deocamdată...

 

 

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exista suspensie 4C este excelenta însă numai dacă vrei sa ți masina cat ai garanție. Un set de amortizoare sare de 10.ooo lei iar de aici problemele .

Recomandarea mea este sa mergi la dealer și sa configurezi tu masina, nu o poți face online în România și mai ales ca nu cunoști toate opțiunile.

Îți recomand ecran de 7 închi , navigația e greoi de folosit și nu foarte exacta , mai bine folosești WAZE .

Totuși e bun BLIS ul și crosstrafic alert

Camera de mers înapoi e cam degeaba .

Recomand Rdesign în loc de Summum.

High performance se aude superb, Harman Kardon nu prea deși e mai scump .

Parbrizul încălzit face toți banii .

T5 pe tracțiune fata este prea mult zic eu . Un T4 este suficient sau un T6 awd este ideal .

Scaune încălzite nu ai zis nimic, totuși merita .

Sunt multe de pus în balanta când iei o masina noua cum vrei tu .

Sent from my SM-N920S using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc de sfaturi, Bogdan. Am fost la dealer pentru o prima incercare de configurare, dar nu m-a convins agentul. in sensul ca parea nesigur pe el, nu stia caracteristicile, etc. Nici macar nu stia sa-mi spuna daca masina are senzori de parcare in standard, sau nu.  Totusi, chiar nu-mi vine sa cred ca S60 T5 Summum nu vine cu senzori de parcare spate si trebuie sa comanzi optiunea, sau un pachet care cuprinde aceasta optiune. Pare tare straniu. 

Mie nu imi apare nicaieri nimic despre Harman Kardon. De asta intrebam, caci nu apare optiunea asta. Cum se numeste oficial?

Ma gandesc sa fac in felul urmator : Sa mai merg din nou la ei si sa pornesc de la o masina configurata la maximum. Dupa care, sa vad la ce se poate renunta, având in vedere că nu ma dau banii afara din casa. Nu reusesc deloc sa ma lamuresc, avand in vedere ca pachetele optionale, sau cele individuale, sunt date la gramada si nu pentru fiecare echipare in parte. Vreau sa stiu daca ies mai ieftin pornind de la echiparea de top si adaugand doar cateva optionale, sau de la echiparea de baza cu optionale mai multe adaugate.

Referitor la navigatie, am mai auzit ca nu merita banii, dar, chiar asa? Pâna si Dacia vine cu o navigatie despre care se spune ca e bunicica. Cu waze ce sa fac? Sa stau cu telefonul in geam ca la orice masina veche? Vorbim totusi despre un S60 MY 2018! Se poate macar vedea Waze, Google Maps, ori Windows harti (am telefon Microsoft Lumia 850) pe ecranul de 7 inch? Chiar asa de neactual sa fie Sensus Conect asta? 

Deci, principalele caracteristici la care ma astept sunt :

- motorizare care probabil va fi T4 daca nu ma hotarasc sa trec pe cutie automata (am oarece rezerve, caci nu am condus niciodata automata), sau T6 AWD daca ma hotarasc la cutia automata. Aici va decide diferenta de pret de la T4 manuala cu 6 viteze, la T6 AWD automata cu opt viteze. Din cate vad pe oferta, e de 9.200 de Euro, ceea ce ma dezumfla rau; dar aici nu stiu daca T6 AWD vine cu ceva optionale in plus, sau e vorba strict doar de motorizare si cutie. Observ ca unele optionale sunt incluse la aceasta varianta...

- tapierie de piele (Sandstone Beige)

- pachetul winter ( scaune fata incalzite, parbriz incalzit, duze spalator incalzite); sau mai bine zis, pachetul business edition pro, care e mult mai avantajos;

- nu vad ce-mi aduce in plus R-design fata de Summum. Piele neagra (eu vreau deschisa), sasiu sport, dar eu nu fac curse si tot felul de ornamente care tin doar de aspect;

- pachetul de siguranta maxim.

Edited by mariusdaniel

Share this post


Link to post
Share on other sites

De curiozitate la ce vanzator ai fost ? Stiu eu unul de mi-a vandut masina fara sa o vad :D

Eu am MY2017 si am ajuns in mijlocul unui camp iar navigatia zicea ca acolo e adresa, am deschis Waze si adresa era in alta parte. 

Mai departe trebuie spus ca navigatia la Logan e cu touch adica mult mai usor de folosit, la S60 este old school, butonezi 10 minute pt a introduce o adresa . 

Premium sound inseamna Harman Kardon, eu asta am insa ma dezamageste complet insa eu am si termen de comparatie avand pana acum 30 de masini Volvo pot face diferenta . 

Este foarte important sa vezi ce ai nevoie, adica din experienta mea iti zic asa :

1. xenon

2. scaune incalzite + parbriz (foarte util) 

3. BLIS si senzori spate cu crosstrafic alert, (mega utili) 

4. radar si CWAB  este util daca mergi mult afara, pilotul adaptiv chiar este misto insa nu este un must . 

5. Interior piele numai daca iti place 

6 . oglinzi heliomate exterioare iar sunt foarte utile si nu stiu in ce pachet intra . 

Buba este ca te poti pacalii in configurarea masinii si poti omite niste optiuni care aparent par ca vin standard, gen oglinda heliomata interior model fara rama, arata genial insa nu stiu daca vine standard sau ceasuri de bord active LED, alea TFT care sunt obligatorii insa nu vin standard . 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piele parca e standard la summum, trebuie incalzite daca-s de piele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am fost la dl. Meleaca. E destul de nesigur pe el, asa ca am decis ca o sa discut direct cu seful lui, saptamâna viitoare. Premium Sound  nu imi apare pe nicio lista de pret. Ma rog, doream doar sa stiu cat costa, ca sa imi fac o idee daca merita diferenta. Oricum,.agentul mentionat sustinea ca High Performance e Harman Kardon. Ceea ce ma face sa cred ca nu stie ce vinde. 

Imi fac o lista de dotari si urmaresc clar sa fie pe masina si la un pret care sa justifice dotarea respectiva. Amestecatura asta de optiuni cu pachete e tare neclara. Dar o scot eu la capat pana la urma. Pâna atunci, sper sa ne vedem vineri seara si sa mai comentam.

@Maurice, asta zic si eu, nu e imi e clar daca anumite dotari sunt incluse la Summum. Nu mai zic ca omuletul de la birou zicea ca nu mai e Summum, ca se cheama Inscription si alte aberatii din astea. Si vorbeam de S60, desigur. P.S. : Poti sa vii vineri sa te mai intreb una-alta?

 

Edited by mariusdaniel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai ca mi-a expirat timpul la editare :)

Ia-ti automata, te obisnuiesti foarte repede cu ea si sigur o sa-ti placa.

4C la S60 nu cred ca-i obligatoriu, stiu ca sunt variante de sasiu pe care le poti alege, sport, confort. Eu iti recomand confort, S60 e o masina joasa destul de rigida.

Sonorizarea, mergi si verifica cu urechile tele cum se aude fiecare, sigur exista la Primus in showroom/parcare ambele echipari, eu ti-o recomand pe aia mai scumpa, cea de la summum e OK dar nu deosebita.

Navigatia nu stiu ca nu am pe S60 dar la XC70 sau XC90 nu m-au dus in balarii niciodata. Este mai comoda fata de cea din telefon, afara ai toate update-urile in timp real, inclusiv accidente, aglomeratii, lucrari etc. Eu o folosesc in general pe cea din masina si este OK doar cand am vreo locatie mai exacta (vreun restaurant, firma ceva la care nu am numarul ci doar strada sau e un sat care nu are strazi/numere) mai o combin cu telefonul google maps sau waze.

Succes la alegere/configurare.

In principiu vinerea asta nu prea dar incerc sa obtin invoire.

O sa caut daca mai am configuratia nevestei.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai ca am gasit:

A mea e confort nu sport la sasiu si e dura ca naiba, nu stiu cum o fi sport ???

Are High Performance MULTIMEDIA, 8 difuzoare,4X40W,Radio/DVD/MP3/AUX/USB/Bluetooth/Ecran color 7"  se aude bine dar nu nemaipomenit, parca mai este inca o echipare peste asta.

Pielea e standard, incalzire in scaune suplimentar

Senzorii parcare spate standard, am platit suplimentar pentru cei fata

 

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc mult Maurice, pentru precizari. Se pare ca s-au mai schimbat niste lucruri la S60, pentru ca eu nu vad pielea in standard la echiparea Summum, dar poate nu stiu eu sa caut/citesc oferta asta incâlcita.

In orice caz, asa cum am spus, luni sau marti ma duc la ei sa configurez final si sa lansez comanda in lucru. Daca vii vineri, poate ii ceri si masina, sa auda si urechile mele cum suna High performance. Daca e si Bogdan, voi putea sper, sa pot compara si cu Premium Sound de pe a lui. Eu ma dau drept audiofil, dar poate nu am urechea atat de fina cum cred eu...:P

Edited by mariusdaniel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Bogdan si Maurice au dreptate. Unele dotari sunt 'must'-uri. De exemplu: sistem audio decent, xenon, scaune incalzite, bord tft in 2017 pe MY18 :)).
Acum la modul cel mai serios, de pe o masina pe care probabil vei da ~40K euro (in cazul T6-ului) nu pot sa lipseasca unele chestii de bun simt. Cum ar fi parbrizul incalzit in anul 2017.

Cat despre sasiu - el vine in niste 'configurari' din fabrica dar asta nu are legatura cu 4C-ul. Eu am sport pe masina (in conditiile in care masina este oricum RD) si nu ma deranjeaza denivelarile/gropile/s.a.m.d.. E drept si ca merg destul de atent tot timpul ca sa nu-mi fac probleme cu mana mea. :) Daca poti - opteaza pentru confort, probabil e ceva mai comoda.

Ti-am atasat factura de la masinuta mea - nici la asta nu au fost standard senzorii de parcare spate. Vad ca pe oferta nu apar nici senzorii de pe fata desi erau acolo.

Volvo S60 D5 AWD RDesign - B-606-VOL.pdf

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce noroc, sa gasesti o masina rulata cu 12.600 de km. si sa ciupesti 22.000 de Euro!

Nu am eu norocul asta, caci nu au nicio benzinara in curte. Era un S60 full option acum doi ani ( am si avut-o ca masina de inlocuire vreo cinci zile cât era a mea in service), dar... era un mare dar, era neagra si la exterior si la interior! Ori eu nu-mi iau neagra nici la jumate de pret. Ma rog, glumesc, cu câteva mii o vopsesc, dar la pielea din interior nu ai ce-i face. Plus ca se fumase in masina la greu si nu suport asta. In fine, erau câteva chestii de genul asta, care m-au facut sa nu o cumpar, desi mi-o dadeau la vreo 20.000. Era un T5 cu de toate si recunosc ca-si merita pretul.

Am citit oferta ta, acum s-au mai schimbat unele lucruri, dar sper sa invat cât mai multe pâna luni când fac marea configurare. Evident, tot ce ati mentionat voi ca obligatoriu, sunt pe lista mea. Probabil ca voi face rabat la calitatea audio si la caii putere, ca sa ma încadrez in pret, poate si la cutia automata, ramâne de vazut, dar asta e viata, nu ai tot ce-ti doresti. Ma bucur ca sunt in situatia de a configura totusi un Volvo nou la reprezentanta. Sunt constient ca multi pasionati si-ar dori sa fie in situatia asta, asa ca nu voi face o tragedie pentru concesiile de încadrare in buget. Oricum, m-am orientat la acest model, caci fiind la sfarsit de productie, sper sa am cel mai bun S60 nou pe care mi-l pot permite.

Edited by mariusdaniel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt alti colegi experimentati si priceputi in ceea ce priveste configurarea masinii, dar totusi imi permit sa-ti ofer un sfat: imprumuta un Volvo cu cutie automata pentru un test drive de (macar) zeci de km in oras sau chiar pentru un weekend daca se poate. Daca nu poti Volvo, vorbeste cu un prieten care are masina macar din aceeasi clasa (adica sa nu fie logan, clio etc). Din experienta mea, e extrem de comod sa ai cutia automata atat la drum lung cat si in oras. Ai sa vezi :) Apoi vei putea sa iei decizii mult mai usor in privinta cutiei. Imi permit sa-ti sugerez sa faci asta deoarece ai precizat ca nu te intereseaza sa conduci sport, sa auzi motorul la turatii mari etc. So just do it :) Succes!

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

E un sfat bun, dar greu de realizat. Tu ti-ai da mașina pe mana cuiva care nu a condus niciodată automată? Habar nu am cum se face, desi banuiesc că prima pornire pare mai ciudată,  apoi prima oprire. Teoretic e clar ca e mai simplu, dar ar fi bine sa stau lângă cineva care conduce, măcar o data, sa văd ce e de făcut. Pare ciudat la oprire. Numai la scos din viteză mi-e gândul. Eu mai decuplez si înainte de a opri. Probabil trebuie sa-mi lipesc mâna dreaptă de volan si piciorul stâng de podea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felicitari pentru viitoare achizitie......vezi un Mondeo (peste MY2016)  asa de control ca sa stii pe unde sta S60-ul  cu plusuri si minusuri, tehnic vorbind. Sigur ca alegerea este S60 dar ai cu ce compara foarte apropiat ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mama ei de cutie, nu e rocket science :)). Mult mai complicat de condus o manuala din cauza variabilei pedalei cu nr-ul 3 (de la dreapta la stanga).

Cu automata n-ai treaba. O lasi in D si se conduce ca masinutele din parc!

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

E ca la femei, prima oara-i mai greu, dupa aia devine obisnuinta/placere. Pui piciorul stang pe scaun sub fund si gata problema.

Eu am trecut la cutie automata dupa mai mult de 1.000.000 km numai cu manuale.

Eram cel mai "Gigi contra" ca-i pentru gagici, de puturosi, de batrani etc, pana cand am condus cutie automata pe un Porsche Cayenne. Ca o paranteza, cutia nu era cea mai desteapta si nici prietena care o conducea nu o "invatase" cu mersul sportiv.

Mi-am dat seama ca "sportivitatea" aia pe care o lauda lumea la manuala reprezinta mai putin de 1% din km condusi efectiv si daca cutia-i buna o poti folosi aproape la fel cu una manuala.

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai ca m-ai facut sa zâmbesc :D. Placerea e totul. Traiasca femeile si cutiile automate!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi ca vin diseara la Penny sau la G-ul, depinde unde se tine bisericuta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vin si eu in jurul orei 19:00. Sucul îl dau eu ...:occasion14:

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Maurice said:

Vezi ca vin diseara la Penny sau la G-ul, depinde unde se tine bisericuta.

Cu ce? Am vazut XC-ul acum 15 minute pe Splai condus de cineva mult mai frumos decat tine. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nevasta cu fata presupun. 

Veneam cu S60-ul da am uitat ca am invitati, ziua fetei.

Sa ma ierte Marius ca l-am pus pe drumuri.

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acum o lună am comandat S60 T4. Problema e ca, dupa 33 de zile de căutări,  nu s-a mai găsit niciun loc disponibil de producție. Pur și simplu, e gata cu S60--ul actual, dacă vrei sa comanzi ceva personalizat. M-am resemnat și mâine merg sa configurez un XC40 T5. Va fi mai scump, fără îndoială,  dar V40, nu mă încântă,  iar noul S60 vine abia la iarnă și tocmai din America.

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 10 ore, mariusdaniel a spus:

Acum o lună am comandat S60 T4. Problema e ca, dupa 33 de zile de căutări,  nu s-a mai găsit niciun loc disponibil de producție. Pur și simplu, e gata cu S60--ul actual, dacă vrei sa comanzi ceva personalizat. M-am resemnat și mâine merg sa configurez un XC40 T5. Va fi mai scump, fără îndoială,  dar V40, nu mă încântă,  iar noul S60 vine abia la iarnă și tocmai din America.

nu ai gasit un S60 T3/4/5 sau T6 la reprezentantele din EU (an fabricatie 2017)...sau vrei din Romania?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu pot sa iau din Europa. As fi luat de mult, chiar si SH de maxim doi ani vechime. Cumpar pe firma (acolo am banii), iar firma e neplatitoare de TVA. Daca iau din UE de peste 10.000 de Euro, devin platitor de TVA, lucru neprofitabil pentru genul meu de activitate. Asadar, exclus din afara, doar de la firma din România.

Edited by mariusdaniel

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, mariusdaniel said:

Nu pot sa iau din Europa. As fi luat de mult, chiar si SH de maxim doi ani vechime. Cumpar pe firma (acolo am banii), iar firma e neplatitoare de TVA. Daca iau din UE de peste 10.000 de Euro, devin platitor de TVA, lucru neprofitabil pentru genul meu de activitate. Asadar, exclus din afara, doar de la firma din România.

Nu neaparat prietene drag - poti primi un cod de TVA strict pentru intra-comunitar, fara sa devii platitor de TVA. O stiai pe asta? :)

Dar oricum nu mai conteaza acum :)

Edited by maverick

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now