blueazimut

S40 2.0D 2004 Eroare ECM-0047 iar apoi ECM-2263

12 posts in this topic

Vă salut! 

Am o problema ce mă depășește și poate reușesc să o rezolv cu ajutorul vostru... 

Se dă un Volvo S40 2.0D 2004 E3.

Acum ceva timp în urmă, mașinuța a început să nu mai tragă. Trăgea la început când o porneam și după câteva sprinturi, deși creștea în turație(puteam să trec și de 4000rpm), nu mai avea putere... După ce o lăsăm o perioadă pe dreapta , își revenea iar pentru 1-2-3 sprinturi, după care iar mergea ca un melc... Bag Dice-ul și văd ECM-0047 Turbocharger Control Valve Signal too low. 

Pe lângă asta, și de mai multă vreme sesizez și un mic ghiont în accelerație doar undeva între 2000 si 2200 rpm care nu am reușit să îmi dau seama de unde vine... 

Boon... Iau o valvă nouă... La fel facea probleme, când și când... Bag valva veche la loc... Deci de aici merg în continuare cu valva veche. 

Mă uit la cele 2 cabluri : învelișul puțin ciupit unde intră în mufă... Teoretic cablul nu pare întrerupt, aparatul țiuie... Voltaj pe cele 2 cabluri în papucii mamă din mufă (valva deconectata) am așa : cu contactul pus 8.3V, iar cu motorul pornit 14.3V. Ecm turbo charger blocat la 10% în mers. 

Mai nou ECM-0047 e cu galben și a apărut ECM-2263 Turbo Control Signal faulty cu roșu , atât cu mufa băgată cât și cu mufa scoasă la Valvă...

Presiunea dorită pe admisie în mers  urcă undeva pe la 1200,iar cea actuală cu greu ajunge și ea acolo... 

Furtunașele vacuum schimbate curând și a mers ok o perioadă...  

Acum sesizez că nu am verificat furtunașul care intră în turbosuflantă... 

Până la urmă am făcut și un bypass la valvă : am lăsat mufa conectată, dar am scos furtunașele de vacuum din valvă și le-am unit între ele... În aceste condiții mașina trage cursiv, dar tot nu are aceeași putere... 

Idei? Probleme la turbo? Altceva? 

Mulțumesc anticipat! 

Edited by blueazimut

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru ecm -0047 am gasit ceva

 

si ecm 2263

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut! Mulțumesc de idei... O să verific și cablul de la turbo dar trebuie să o cocoț... 

În weekend am umblat cu ea, dar cu bypass făcut la supapa, adică furtunasele de vacuum unite... Se pare că a început să dea în nas mai des,momente în care presiunea în rampă la motorină prezintă căderi... 

Acum i-am pus supapa nouă la loc, și am o singură eroare  ECM-0047 Turbocharger Control Valve Signal too low dar și limp mode, ceea ce înainte nu aveam... 

Va urma... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai normal sa scada presiunea in rampa pt ca tu mergeai cu presiune prea mare de turbo iar ECM-ul incerca sa reduca puterea motorului . 

Vezi firele de la senzorul de pozitie turbo , sigur ai un fir rupt . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mâine sper să reușesc să îi dau de cap... 

Jucându-mă cu testeru și intrând pe detalii eroare am fost puțin uimit de ce am văzut :

Nr km: vreo 15 milioane 

Voltaj baterie CEM: vreo 30V

Temperatură cabină: -56 grade... Da ați citit bine:dă cu minus... Deși pe tester nu am văzut niciodată să raporteze eronat... 

What? Voi ați mai văzut așa ceva? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai o problema cu testerul .

Sent from my SM-N920S using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am verificat firele cu contactul pus, mufa scoasă :

Pin 2: alimentare: 4.99v

Pin 3: semnal: 4.92v

Să verific și rezistența firelor ? Apropo : e pe undeva prin Vida sau prin programul de diagrame ce rezistență ar trebui să aibe firele? Că eu nu am găsit pe nicăieri... 

De luni sper să verific și vacuumul... Deși toate furtunașele sunt schimbate de vreo câteva luni... Apropo de vacuum : ce valoare ar trebui să scoată pompa? 

Edited by blueazimut

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mda... Se pare că merge... 

Am verificat firele de la supapa de vacuum de la turbo(cred că nu aveau nimic) 

Am verificat firele de la senzorul de poziție turbo, plus am tras puțin de ele... Da nici de aici nu cred că a fost... 

Am pus supapa vacuum aia nouă (cred că am schimbat-o degeaba ) 

Am verificat iar circuitul de vacuum... Se pare că pusesem invers furtunașele la supapă, de câte ori am umblat la ele... 

Am făcut bypass la clapeta de pe admisie... Mi s-a părut că nu funcționează și m-am gândit că poate pierde vacuum pe acolo... Cel mai probabil de aici i se trage... Am repus în funcțiune  clapeta și iar făcea figuri...  

Se pare că parametrii ciudați(16 milioane de km și temperaturi interioare de - 50 de grade) în erori am doar pe ECM... Pe alte erori de pe alte module totul este raportat corect... 

Mulțumesc încă o dată! 

Edited by blueazimut

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut ,

Nu am inteles din postarea ta daca i-ai dat de cap. Ai inceput cu: "se pare ca merge", dar nu ai dat nicio rezolvare. Era de la furtunasele inversate de la supapa vacuum? sau alt motiv?

Multumesc.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dap...Merge...

Furtunasele erau puse invers la supapa de la turbo, si presupun ca pierd si vacuum pe la clapeta de pe admisie si i-am taiat vacuumul...

Share this post


Link to post
Share on other sites

:angry: când și când îmi apare în bord GESTION MOTOR când o pornesc și dispare  în câteva secunde... De tras pare să tragă bine... Băgând Dice iar apare ECM-0047 Turbocharger (TC) Control Valve - Signal too low... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut. Din păcate eu am signal to hight. Am schimbat valva și degeaba. Are cineva vre o idee? 

Am aceleași sintome. Nu se treaza peste 3000 rpm și am abs și semnu exclamării aprinse. 

IMG_20191109_131940.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now