Ettyus

Volvo V50 2.0D consum mare spre urias

59 posts in this topic

Salutare,

 

Am un Volvo V50, 2.0D toate bune si frumoase pana ieri cand pe urcare, am intrat intr-o depasire, l-am turat peste 3000 de rotatii si cand am terminat depasirea (i-am dat direct a sase-a, dar nu stiu in ce treapta eram inainte) si aa inceput sa fumege negru si sa nu traga cum trebuie( nu stiu turatia la care era motorul), am retrogradat si a inceput sa traga cum trebuie si a terminat si cu fumegatul, deci banuiesc ca am exagerat eu cu treapta de viteza si mi-am proptit prea tare piciorul in acceleratie(eram putin zis obosit)! Problema este ca mi-a crescut foarte mult consumul, din 400 de km de la ultima resetare, din care 200 in afara localitatii, imi arata 9/100 si consumul instantaneu este mult peste 10/100, de tras trage bine, de fumegat nu fumega de loc indiferent de cum accelerez, in general schimb vitezele peste 2200-2400 rpm ..... Motorina am bagat de la Lukoil, prima data cand am pus de la ei a consumat putin, acuma, la al doilea plin consumul a sarit in sus.... Poate sa fie de la problema expusa mai sus sau ar fi bine sa bag cat intra din alta statie, eventual o recomandare ar fi buna!

 

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut! 

Din astfel de detalii, slabe șanse să își dea seama cineva dacă mașina ta este în parametrii sau... Dacă ai timp și bani, dă o fugă la un tester și vezi cum se prezintă parametrii în general... 

Ca idee, eu la a mea 2.0D euro 3, am un consum 7-8 în oraș (viteză medie în bord 26km/h) și 6-7 pe autostradă unde o țin pe pilot constant la 140km/h... 

Consumul instantaneu e relativ și nu  cred că are rost să îl iei în calcul... Poate doar să sesizezi când intră la regenerare dpf(dacă ai) ... De altfel și consumul mediu, căci depinde de foarte mulți factori... 

Totuși resetează și urmărește mai degrabă consumul mediu... 

Edited by blueazimut
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, 

Din pacate lipsa de timp este acuta.... Astazi, de dimineata am restat consumul mediu si acuma imi arata undeva pe la 10.... tinand cont ca imi arata cu mult mai mult decat ce mi-a iesit mie la calcule cred ca totusi este ok treaba! Sa scot asemenea consumuri oricum nu pot, vin de pe un benzinar de turatie pe care chiar l-am turat in draci, deci sunt obisnuit sa imi bag piciorul sanatos in acceleratie...... Asa la drum imi scoate(calculat ca pe bord arata undeva la -7.7-8) cam 6.7-7/100km, atata mi-a scos la un drum de grecia, 3100KM din care 270 minute state in vama la greci, la 44 de grade, cu AC-ul pornit(copilul) ! Motorul meu este E4, 2008 si are DPF , am luat-o la 219.000km verificati si cica reali(Volvo Cluj) acuma are, dupa doua luni, 225600...... Acuma, as vrea sa stiu de unde stiu cand il apuca regeneratul filtrului, care este solutia optima de schimbare a vitezei(asa cum am spus mai sus eu schimb peste 2200, mai degraba pe la 2500 indiferent de drum) si ce fel de motorina si de unde sa ii bag!

 

Masina imi place foarte mult, la kilometrii astia pare foarte inchegata si nu imi zdragane nimic la ea, motorul trage excelent, ce nu-mi place sunt arcurile sport (nu am timp sa pun normale) si faptul ca am pleoape la faruri si xenoanele lumineaza cam din scurt(si suspensia ii o cauza), asta pe langa faptul ca astept amenzile din grecia..... 170, restrictie la 80.... camera fixa.... 

 

Mersi

Edited by Ettyus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi nivelul uleiului .

Sent from my SM-N920S using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
37 minutes ago, Bogdan G said:

Vezi nivelul uleiului .

Sent from my SM-N920S using Tapatalk

Ieri cand m-am uitat mi s-a parut ok, ii drept motorul era cald si nu chiar pe drept! Dar maine o plasez cum trebuie si verific ca la carte!

 

Cum stiu cand face regenerarea la filtru?

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 hours ago, Bogdan G said:

Vezi nivelul uleiului .

Sent from my SM-N920S using Tapatalk

Bun, Nivelul ii mare, la ulei, peste maxim, apa nu ii deci banuiesc motorina...... Ideea ii ca eu il conduc destul prin oras dar destul si pe afara, din cei 6500-7000 de km pe care ii are de cand ii la mine, cam 75% sunt facuti in afara localitatii si desi apas destul de violent pe acceleratie cand ajung unde vreau(viteza) merg constant...... In fine voi merge maine sa schimb uleiul(sper sa gasesc undeva la indemana in Cluj) si as vrea sa stiu cum se face regenerarea fortata la DPF! Motorul merge ok, consumul este in limitele decentei..... Daca ar trebui sa fac ceva special as vrea sa stiu ce!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sint multe comentarii pe aceasta tema.Totusi  trebuie sa urmaresti computerul de bord pe consumul instantaneu.

Resetezi CB ,faci un drum in afara localitatii 50-75km urmarind un pic si consumul mediu si instantaneu chiar de la inceput ,dupa ceva km( 5-6km) cind deja este stabilizata o valoare pt consum mediu  si ai viteza constanta .

Vezi ce consum instantaneu  iti indica CB fie pe la mijlocul distantei sau aproape de finalul traseului.Daca ai consum un pic mai ridicat   atunci este momentul cind se comanda procesul de regenerare.

Odata ce ai consum de motorina si "varsata" in ulei sigur ai operatiunea inceputa si fie este nerezolvata fie  ai o problema

Altfel, la tester si vezi ce si cum ,fortat  regenerezi ,prinzi erori , si te edifici cel mai clar ce hiba are.

Regenerarea de fel de asta  se face doar pe la 2000-2500rpm,hai 3000rpm,  sa nu infunzi fagurii  iar cind auzi in stinga -dreapta ,ca "da-i in gura " pina  miroase incins si vezi fum in spate si gata ai "regenerat" este  pompieristic.

Ma rog  faci cum crezi..:)

Edited by 1984

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minutes ago, 1984 said:

Sint multe comentarii pe aceasta tema.Totusi  trebuie sa urmaresti computerul de bord pe consumul instantaneu.

Resetezi CB ,faci un drum in afara localitatii 50-75km urmarind un pic si consumul mediu si instantaneu chiar de la inceput ,dupa ceva km( 5-6km) cind deja este stabilizata o valoare pt consum mediu  si ai viteza constanta .

Vezi ce consum instantaneu  iti indica CB fie pe la mijlocul distantei sau aproape de finalul traseului.Daca ai consum un pic mai ridicat   atunci este momentul cind se comanda procesul de regenerare.

Odata ce ai consum de motorina si "varsata" in ulei sigur ai operatiunea inceputa si fie este nerezolvata fie  ai o problema

Altfel, la tester si vezi ce si cum ,fortat  regenerezi ,prinzi erori , si te edifici cel mai clar ce hiba are.

Regenerarea de fel de asta  se face doar pe la 2000-2500rpm,hai 3000rpm,  sa nu infunzi fagurii  iar cind auzi in stinga -dreapta ,ca "da-i in gura " pina  miroase incins si vezi fum in spate si gata ai "regenerat" este  pompieristic.

Ma rog  faci cum crezi..:)

Nu sunt tentat sa fac "cum vreau", vreau sa primesc sfaturi sa fac cum trebuie! Ce-mi zici tu mi-a facut saptamana trecuta, cand asa cum am spus in primul post am reusit sa o fac sa fumege! Probabil acolo s-a intamplat ceva sau la drumul respectiv! cu o saptamana inainte am fost "traumatizat" sa am pe bord un consum de 6.8/100.... Intreb cum fac pentru ca pu si simplu nu am sesizat niciodata cand si-a facut regenerarea, cand am luat-o am mers cu ea la Volvo si atunci nu erau erori, tocmai isi facuse regenerarea...... Banuiesc ca ii nerezolvata, pana la sfarsitul trecut de saptamana nu am sesizat nimic anormal sau deranjant, erori pe bord nu am si asa cum am spus merge rotund, frumos, nu suna tare ii ok! doar ca..... In Cluj, unde merg eu la service, baietii sunt ok, priceputi, harnici si corecti dar nu stiu daca se pricep sa forteze regenerarea, la Volvo nu as merge pentru ca, cel putin in Cluj, au niste preturi.... de parca ar fi ultimul model de OZN(am si o Toyota Yaris pe care am luat-o de noua si ii fac reviziile la Toyota deoarece preturile le sunt foarte decente)! In fine, deci, in Cluj, unde as putea sa merg sa schimb uleiul si sa stie si sa comande o regenerare fortata, nu de alta dar banuiesc ca nu ma ajuta la nimic daca schimb uleiul si este din nou hranit cu motorina...... sau exceptand datul in gura(chiar am primit azi sfatul asta, astazi :D ),  daca merg o anume distanta la 60km/h la 2000rpm am sanse sa pornesc regenerarea(am citit pe undeva sau in carte ca asa se face dar vreau sa fiu sigur), daca bag ceva aditiv de curatare la DPF, turbo.... ajuta la ceva? 

 

P.S. Jur ca nu mai cumpar diesel cat traiesc, Yarisul este pe benzina si trebuie doar sa ii arata cum functioneaza modul motocicleta odata pe luna ca sa nu am probleme cu infundatul.....

 

Mersi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bun, am tras o tura in noaptea asta(centru Cluj Aeroport) si am urmarit consumul instantaneu...... a scazut foarte mult, intr-a patra la 2000rpm scoate intre 4.8 si 5, la pornirea de pe loc o singura data mi-a aratat 25/100 (fata de 25-33/100 de fiecare data cand am deschis topicul)!Banuiesc ca pana la urma a reusit sa isi faca regenerarea si sa o termine (banuiesc doar) .......

Share this post


Link to post
Share on other sites

scuze de postarea multipla, consumul a ramas in parametrii normali si pe drum spre munca!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca nivelul uleiului este peste maxim înseamnă ca ai probleme cu DPFul.

Acesta trebuie inlocuit la fiecare 120.ooo km la modelul tau . Nu te ajuta nici o regenerare pt ca ai asa face prea multe.

Cauta sa nu ai furtune de turbo sparte si fa o diagnoza calumea . 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/1/2017 at 0:23 AM, Bogdan G said:

Daca nivelul uleiului este peste maxim înseamnă ca ai probleme cu DPFul.

Acesta trebuie inlocuit la fiecare 120.ooo km la modelul tau . Nu te ajuta nici o regenerare pt ca ai asa face prea multe.

Cauta sa nu ai furtune de turbo sparte si fa o diagnoza calumea . 

Acuma nu i-am facut diagnoza, ultima care am facut-o a fost pe la 218-219.000 km la Volvo in Cluj si totul era in regula, inclusiv DPF-ul! Cred ca principala mea problema a fost stilul foarte violent in care l-am condus, schimbat viteze sus, apasat acceleratia ca nebunu......  In momentul asta masina merge foarte bine din nou, sunt foarte atent..... Consumul este in limitele decentei tinand cont de faptul ca fara aer conditionat nu pot sa circul din cauza temperaturilor extreme(la soare 38-42 de grade) ....

Edited by Ettyus

Share this post


Link to post
Share on other sites

La 240.ooo km trebuie inlocuit DPF-ul, trebuie sa ti cont de asta . 

Uleiul trebuie sa fie la 2/3 pe joja . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Ma bag si eu, doar asa, ca sa ai comparatie...

Tot V50, 2.0D, si cica tot 206000Km, atunci cand am luat-o... @Bogdan G mi-a confirmat ca, defapt, avea pe-atunci, nu 206 ci 290000Km... dar sa sti ca merge bine, trage bine,nu papa ulei... eu sunt multumit acum! (Salut Bogdan - tare as mai lua "pranzul" cu baietii, dar fara sa mai am motive tehnice!)

La Volvica al meu, pe vremea cand il apuca (si ma facuse cu nivel de ulei in baie cu peste 1.5cm pe joja, peste maxim) scotea un fumalau alb, mult tare, de nu se mai vedea pe sosea... (odata, unu' din spate, a luat distanta si-mi facea cu flash-ul...). S-a dovedit ca aveam DPF OFF facut prost, de niste ageamii de prin BV, pe cand nu era al meu (vb de Volvica, nu?!).

Bogdan m-a rezolvat!  Chiar daca e reclama, eu ii multumesc lui si baietilor lui!

Asa ca, eu cred ca e esential sa spui si ce culoare avea fumul... Era negru? Era alb?...

La mine, pe fremea "fumatului", consumul instantaneu urca undeva la 15..18/100 si avea de gand s-o tina acolo, in valoarea aia... Scoteam din viteza si urcam de 3..4 ori, scurt, pe la 3700...4000 si inceta fumegatu' ptr. o vreme. Asta pana am rezolvat-o: un meserias ^_^, a facut, asa cum ar fi trebuit sa fie facut, DPF OFF!

Acum, cons.instantaneu, la drum, 120Km/h, a 6-a, 2200 rpm, este 5.1...5.6.

Prin oras, cu AC, mers constant, a 3-a, 2000 rpm (sau a-4a, 1800rpm) ~60Km/h (unde se poate), are 4.8...5.2 iar in regim de semafoare, pornit-mers-oprit, are 7.8...8.2, cu exceptia pornirilor de pe loc, cand instantaneul e o gluma! Fum nu mai scoate, nivelul in baie e constant!

Si, parerea mea (am si o Solenza pe benzina -bune masini au fost si astea-...) e ca V50, 2.0D e o masina cum nu cred ca Volvo mai fabrica... Parerea mea!

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Salut,

Ma bag si eu, doar asa, ca sa ai comparatie...

Tot V50, 2.0D, si cica tot 206000Km, atunci cand am luat-o... @Bogdan G mi-a confirmat ca, defapt, avea pe-atunci, nu 206 ci 290000Km... dar sa sti ca merge bine, trage bine,nu papa ulei... eu sunt multumit acum! (Salut Bogdan - tare as mai lua "pranzul" cu baietii, dar fara sa mai am motive tehnice!)

La Volvica al meu, pe vremea cand il apuca (si ma facuse cu nivel de ulei in baie cu peste 1.5cm pe joja, peste maxim) scotea un fumalau alb, mult tare, de nu se mai vedea pe sosea... (odata, unu' din spate, a luat distanta si-mi facea cu flash-ul...). S-a dovedit ca aveam DPF OFF facut prost, de niste ageamii de prin BV, pe cand nu era al meu (vb de Volvica, nu?!).

Bogdan m-a rezolvat!  Chiar daca e reclama, eu ii multumesc lui si baietilor lui!

Asa ca, eu cred ca e esential sa spui si ce culoare avea fumul... Era negru? Era alb?...

La mine, pe fremea "fumatului", consumul instantaneu urca undeva la 15..18/100 si avea de gand s-o tina acolo, in valoarea aia... Scoteam din viteza si urcam de 3..4 ori, scurt, pe la 3700...4000 si inceta fumegatu' ptr. o vreme. Asta pana am rezolvat-o: un meserias , a facut, asa cum ar fi trebuit sa fie facut, DPF OFF!

Acum, cons.instantaneu, la drum, 120Km/h, a 6-a, 2200 rpm, este 5.1...5.6.

Prin oras, cu AC, mers constant, a 3-a, 2000 rpm (sau a-4a, 1800rpm) ~60Km/h (unde se poate), are 4.8...5.2 iar in regim de semafoare, pornit-mers-oprit, are 7.8...8.2, cu exceptia pornirilor de pe loc, cand instantaneul e o gluma! Fum nu mai scoate, nivelul in baie e constant!

Si, parerea mea (am si o Solenza pe benzina -bune masini au fost si astea-...) e ca V50, 2.0D e o masina cum nu cred ca Volvo mai fabrica... Parerea mea!

 

 

Mai fabrica volvo masini bune , poti sta linistit , mie v50-ul mi se pare unul din modelele mai slabute.

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scuze de offtopic, dar am simtit nevoia de precizari...

@Cristi Muresan: Poate ai dreptate! Nu te contrazic... Le-oi fi stiind tu mai bine... Dar eu nu ma refer la performante! Si nici la dotarile automotive. Eu ma refer la pisele folosite, la fiabilitate. Asta daca masina este bine intretinuta, si mecanicii care pun mana pe ea stiu ce fac si NU  adopta dictonul pur romanesc: "las' ca merge si-asa..."

Ma refer la faptul ca dupa 2006...2007, multe din piesele de tubulatura, conectica, jonctiuni, etc... ba chiar si subansamble intregi au inceput sa fie facute din plastice, din materiale ieftine, cu preturi de fabricatie care sa aduca la vanzare profit. Nu mai vorbesc ca echipamentele electronice, desi din ce in ce mai scumpe, au inceput sa aiba din ce in ce mai multe probleme cauzate de materialele folosite in ideea de a tine pretul jos, iar pretul unei masini fabricate "in zilele noastre" nu difera cu mult fata de cel de acum 15...20 de ani, desi diferenta de echipare e evidenta.

Nu spun ca sunt masini proaste, cele fabricate acum! Spun doar ca acum 20 de ani calitatea preleva in fata cantitatii si mai ales in fata profitului rezultat din materiale ieftine (relativ ieftine)! Cam peste tot... Societatea de consum moderna, nu are nevoie de calitate! Daca ar fi dupa ei (si cred ca intr-o zi chiar o sa se intample!) o sa ne ofere masini de "unic-drum" sau "de unica folosinta": vrei sa faci un drum Satu Mare-Constanta? Foarte bine: uite masina care sa te tina pana acolo. Cand ajungi, o lasi direct la Remat! Deja, daca un motor de formula 1 mai are multa viata dupa terminarea cursei, inseamna ca ceva in el s-a supradimensionat si asta nu e bine nici pentru costuri si nici pentru greutate. Asa si cu masinile "moderne": daca tin mai mult de 4..5 ani, ceva nu e bine! Consumatorul trebuie sa consume, nu sa foloseasca si nepotii lui...

Cam asta vroiam sa spun... Dar cine sunt eu sa te contrazic, nu?! Mie, V50-ul mi se pare o masina buna... slabutza, cum zici, da' buna! ^_^

 

Edited by roadx
2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/6/2017 at 8:12 AM, roadx said:

 

 

 

On 8/6/2017 at 8:12 AM, roadx said:

Salut,

Ma bag si eu, doar asa, ca sa ai comparatie...

Tot V50, 2.0D, si cica tot 206000Km, atunci cand am luat-o... @Bogdan G mi-a confirmat ca, defapt, avea pe-atunci, nu 206 ci 290000Km... dar sa sti ca merge bine, trage bine,nu papa ulei... eu sunt multumit acum! (Salut Bogdan - tare as mai lua "pranzul" cu baietii, dar fara sa mai am motive tehnice!)

La Volvica al meu, pe vremea cand il apuca (si ma facuse cu nivel de ulei in baie cu peste 1.5cm pe joja, peste maxim) scotea un fumalau alb, mult tare, de nu se mai vedea pe sosea... (odata, unu' din spate, a luat distanta si-mi facea cu flash-ul...). S-a dovedit ca aveam DPF OFF facut prost, de niste ageamii de prin BV, pe cand nu era al meu (vb de Volvica, nu?!).

Bogdan m-a rezolvat!  Chiar daca e reclama, eu ii multumesc lui si baietilor lui!

Asa ca, eu cred ca e esential sa spui si ce culoare avea fumul... Era negru? Era alb?...

La mine, pe fremea "fumatului", consumul instantaneu urca undeva la 15..18/100 si avea de gand s-o tina acolo, in valoarea aia... Scoteam din viteza si urcam de 3..4 ori, scurt, pe la 3700...4000 si inceta fumegatu' ptr. o vreme. Asta pana am rezolvat-o: un meserias ^_^, a facut, asa cum ar fi trebuit sa fie facut, DPF OFF!

Acum, cons.instantaneu, la drum, 120Km/h, a 6-a, 2200 rpm, este 5.1...5.6.

Prin oras, cu AC, mers constant, a 3-a, 2000 rpm (sau a-4a, 1800rpm) ~60Km/h (unde se poate), are 4.8...5.2 iar in regim de semafoare, pornit-mers-oprit, are 7.8...8.2, cu exceptia pornirilor de pe loc, cand instantaneul e o gluma! Fum nu mai scoate, nivelul in baie e constant!

Si, parerea mea (am si o Solenza pe benzina -bune masini au fost si astea-...) e ca V50, 2.0D e o masina cum nu cred ca Volvo mai fabrica... Parerea mea!

Fumul a fost negru si a fost unica occazie cand a aparut, in rest nu fumega nici la 4000 de rotatii, la RAR de exemplu, ca bivolu, am uitat sa o incalzesc si aiu incalzit-o ei..... nu a fumegat absolut deloc! Fum alb a scos odata, cateva secunde dupa ce mi-am updatat hartile static(iesit ca boul in intersectie, motorul rece si aparitia unei nevoi stringente de viteza :D )! De cand am am scris de problema mea am mai pus 500de km fara incidente excluzand o scadare/zmaceala in treapta a doua pe la 2500rotatii care a aparut dupa ce am facut plinul si a tinut-o 100 si ceva de kilometrii...... dar care am constatat ca a disparut astazi......  Duminica de exemplu am fost cam zmacit si am avut chef sa merg tare, sa depasesc, sa conduc cum imi place mie, masina a mers excelentsi a raspuns asa cum trebuie la fiecare apasare de peedala ...... Deci... cum se apropie de 240.000 cu pasi repezi (226.000) o sa caut oferte de DPF dar si de anulare DPF in Cluj(in principiu, desi ma seaca la cate probleme face si la cat polueaza cand il apuca dracii as prefera sa am in continuare) totul tinand de costuri!

 

 

Quote

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu daca e bine sau e rau, dar eu, pe Volvica nu l-am vazut scotzand fum negru... Pana acum (la mine, 13.000Km) n-a scos... Si am incercat sa-l urmaresc in mai toate regimurile (la drum drept, in accelerare, la urcare pante, etc...) Cred ca fumul negru trebuie sa fie legat de injectoare sau de regimul lor... Mai vad la unele masini cum scoate mult fum negru, atunci cand soferului ii cade talpa pe acceleratie, dar cum termina de accelerat, ori nu se mai observa, ori chiar nu mai scoate. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
37 minutes ago, roadx said:

Nu stiu daca e bine sau e rau, dar eu, pe Volvica nu l-am vazut scotzand fum negru... Pana acum (la mine, 13.000Km) n-a scos... Si am incercat sa-l urmaresc in mai toate regimurile (la drum drept, in accelerare, la urcare pante, etc...) Cred ca fumul negru trebuie sa fie legat de injectoare sau de regimul lor... Mai vad la unele masini cum scoate mult fum negru, atunci cand soferului ii cade talpa pe acceleratie, dar cum termina de accelerat, ori nu se mai observa, ori chiar nu mai scoate. 

Pai cam asa am facut eu doar ca la mine a fost si cu selectarea gresita a treptei de viteza! Era panta, am intrat in depasire foarte violent, cred ca eram in treapta 3 am ajuns undeva la 3500-4000rpm dupa care am trecut direct in 6 cu piciorul proptit hotarat in acceleratie, ei la momentul asta a inceput sa fumege dar a incetat instant cand am lasat acceleratia si am retrogadat moment dupa care totul a decurs asa cum trebuie! De atunci oricm am accelerat nu a mai fumegat nici alb, nici negru nici lilo :P! DPF-ul sigur este aproape de sfarsitul carierei ..... pana la 240.000 mai am 14.000 de km..... Kilometrii, cei de la Volvo Cluj, au zis ca sunt reali, la 218.000 cand am luat-o DPF-ul era in grafic, tocmai se regenerase, turbo curatat, alternator nou si o singura eroare legata de ventilatorul d ela instalatia de climatizare, nimic spectaculos......

 

Intrebarea mea este de unde alimentati? Nu de alta dar am impresia ca motorina de LukOil nu ma prea ajuta(la Yaris cu 1.33 benzina merg cel mai bine cu fotoghin de la Luk, de la rompetrol daca pun imi creste consumul cu cel putin 2%..), in special varianta scumpa....... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

pana acum, numai OMV/Petrom... Motorina standard... Nu agreez Luk, Gazprom... Si nici MOL... Cu Solenza am avut ceva experiente proaste (e adevarat ca la benzina, dar lupul nu-si schimba naravul...^_^) Am mai pus de la Rompetrol, dar statia de unde am pus, in SB, e nou-noutza si am mers pe ideea ca macar o vreme, rezervoarele sunt "curate" (atat cat pot fi, la inceput). In rest, Petrom, de regula... (btw: bine ca din a 3-a ai sarit in a 6-a si nu invers! :D) Si inca ceva: Volvica, am bagat de seama ca se simte bine intre 1800 si 2400 la rpm, ca regim constant. In sus, n-am urcat peste 4000, si si atunci, numai "spritz", sa scap de fumegat (acu' nu mai e nevoie...)

Eu zic ca 2200 e bine: nici turbina nu tuseste si nici pistoanele nu-ti ies prin capota. Parerea mea... E diesel, nu benzinar!

Share this post


Link to post
Share on other sites

...si ai grija cine-ti face DPF OFF, daca alegi varianta asta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca aveti DPF mai greu o sa vedeti fum negru, daca faceti DPF OFF o sa tot vedeti fum negru daca va dati la ele. 

@Ettyus daca motorul e in mintile lui, nu o sa scoata fum daca o accelerezi pe loc ( mentiunea ta de la RAR), in schimb in sarcina fara DPF o sa fumege.

Masinile pe care le vedeti pe strada ca scot fum nu au DPF, DPF-ul nu permite eliminarea fumului, de aceea daca ai probleme la motor si fumega excesiv se incarca rapid filtrul si de acolo problemele.

Edited by Dumi81

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca regimul de ardere e corect echilibrat din soft (si daca injectoarele nu sunt uzate) n-ar trebui sa scoata fum negru... DPF le-au pus ca sa poata creste clasa normei de poluare, sa se poata incadra in parametri mai stransi. Asta nu inseamna ca daca dai DPF jos, o sa vezi mereu, la accelerare in sarcina, fum gros-negru, la esapament. Volvica nu e mai deosebit, si uite ca nu scoate chiar fumalaul pe care-l vad la altele, chiar si in sarcina. Eu tot ma uit in oglinzi... Nu vad nimic... Sau poate ca e doar o parere...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu vorbim aici despre fum "gros-negru"  ci despre acel mic norisor la demarajele in forta.

Si OK, ai tu o masina mai speciala. Da-i in treapta a 3 a peste 3500 rpm cu pedala la blana si mai vorbim despre fum.

Principiul unui motor diesel/turbodiesel este sa scoata fum la accelerare. Gandeste-te ca turbina este actionata de gazele arse care ies din motor, in momentul accelerarii injectoarele vor mari cantitatea de motorina, dar suplimentarea cantitati de aer( moleculele de oxigen) necesare arderii complete va avea un delay deoarece turbina va ajunge la turatia corespunzatoare mai tarziu si de aici rezulta ardere incompleta si fum.

Ma rog momentan esti euforic, sunteti la inceput de relatie :)). 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ideal ar fi sa schimb DPF-ul nu sa-l trec la stadiul de OFF(totusi sunt ecologist de felul meu), la faza respectiva am exagerat eu, in general, cand depasesc mai hotarat cam sar o treaptadin 4 in 6 de exempplu, atunci am facut ceva din 3 in 6 cu pedala apasata"neam prost" si din pacate nu am reusit sa analizez toti parametrii(verificat turatie de exemplu), am simtit ca nu trage, m-am uitat in spate si scotea fum negru, multicel da nu iesit din comun (am avut 1.9 TDI si ATD si ALH inainte si nu se compara cu cheful alora de a fumega) masina nu tragea (urcare si treapta selectata aiurea) , am retrogradat si a mers ca unsa si de atunci nu a mais scos pic de fum..... din cate am inteles optim ar fi sa o tin intre 1800 si 2200, ii o idee buna pentru ca eu stau undeva la 2500 ....

 

Euforic nu is, inca nu am reusit sa ne intelegem si sa fim in aceeasi ureche, personal imi place sa intru foarte tare in viraje, sa simt spatele ca da sa plece (Yarisul asa il conduc pentru ca in linie dreapta orice prost stie sa mearga tare) , din pacate cu el nu am curajul sa merg asa (ii drept ca am facut cu Yarisul 70.000Km si cu Cioara doar 7000) chiar daca stiu ca ma ajuta si DSTC-ul daca gresesc......

@Dumi81,corect :) Urmatorul plin il mut la OMV, la Luk ceva nu-i prieste si nu-i prieste la aia scumpa in special (pana mea, Yarisul merge de 80.000 de km, cati are de toti aproape exclusiv cu Luk si ii unica cu care ma pot buccura de cei 101 CP cati dezvolta)

@roadx Acuma nu zic ca injectoarele nu ar fi uzate, au si ele o varsta doar ca problema in sine s-a manifestat odata dintr-o prostie a mea.....

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now