ValentinS80

Probleme directie

4 posts in this topic

Detin un Volvo S80 2013 motor 2 l 163 CP cutie automata, 185000 km. Am urmatoarea problema - atunci cand virez stanga uneori volanul se "agata" ca si cand servodirectia nu ar functiona. Defectiunea se manifesta doar atunci cand afara temperatura este sub 15*C - a aparut la sfarsitul iernii trecute, peste vara nu s-a intamplat, iar acum a facut faza de cateva ori dimineata. Am fost la reprezentanta din Cluj si la alte service-uri multimarca, dar nu au o solutie clara a problemei - pe testerul Volvo nu a dat nici o eroare. Din experiata colegilor de forum, care ar fi problema ? Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut! Din experienta mea cu tipul asta de servodirectie(banuiesc ca modelul tau este echipat cu pompa de servodirectie electrohidraulica aceasta nemaifiind antrenata mecanic prin curea de transmisie ci electric cu ajutorul unui motor care creeaza presiune hidraulica) par a fii semne de pompa de servo ,,pe duca,, aceleasi simptome le-am avut la un peugeot 807 la rece tot asa agata la viraje dreapta dupa ce se incalzea motorul sau temperatura afara era peste 10 grade C nu mai facea simptomele dar intr-un final dupa 2 ani a cedat definitiv,volanul virandu-se foarte greu si lampa cu simbolul volanului din bord ramanand aprinsa permanent semn de eroare/defect servodirectie fernomen rezolvat prin inlocuirea cu alta pompa functionala! La autopsia celei vechi am descoperit uleiul ingrosat si colorat in gri cu pilitura foarte fina(ca o pasta) din uzura pieselor in miscare! O alta varianta mai putin probabila ar fii deteriorarea unuia sau ambilor rulmenti din flansa de de arc chiar si arc rupt sau articulatia cardanica a axului volanului ultima fiind si mai putin probabila ambele putand fii eliminata prin  prin inspectia vizuala cat si fizic prin aplicarea unor jeturi de spray degripant gen wd 40 pe rulmentii din flanse fapt ce ar duce la disparitia momentana a simptomelor sau a sesizarii jocului din bucsa cardanica sau a mersului greoi inclusiv agatatul respectiv al volanului la rece cu rotile din fata suspendate si motorul oprit!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu!Are pompa servo hidraulica pe curea.Variantele manifestarii defectului ar putea fi multe,spre exemplu o curea veche care fie este slabita sau imbatranita si patineaza putin pana se incalzeste,fie pompa este dusa si nu face presiune uneori sau mai rau...distribuitorul casetei de servo infundat,desi nu cred.Cureaua mica nu prea scartaie.Pompa mai scoate si un vuiet subtire in sarcina atunci cand este pe duca,asa ca metoda de diagnosticate acustica.

Incearca ceva!Accelereaza putin pana in 1800-2000 rpm si vezi daca in sarcina mai da in gol.La mine cand facea asa,s-a dovedit a fi pompa de servo cea care a cedat.Incearca mai intai prin inlocuirea curelei mici de servo-compreaor clima si a lichidului de servo(neaparat original Volvo) si vezi cum se comporta.Daca nici asa nu se remediaza,inseamna ca este pompa.Flansele la rulment nu fac ca directia sa functioneze sacadat,ci doar huruie la miscari de volan stanga-dreapta-stanga.

P.S. Daca umblii la curele,verifica si cureaua+intinzatorul de accesorii.Nu ai vrea sa iti cedeze vreuna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca este hidraulica, as verifica intai ca lichidul sa fie la nivel. Daca este la nivel l-as schimba. Si apoi as trece la alte verificari.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now