maharajah

Erori legate de EGR, p2141 p1412 p0490 - sfat va rog

10 posts in this topic

Salutare!

Am o Volvo V50 - 2005 2,0D si de o saptamana incoace, uneori imi apare pe bord "Sistem Motor necesita revizie". Apoi dispare.

Am scanat cu o interfata OBD si am gasit urmatoarele erori p2141 p1412 p0490. Cautand pe net erorile ar fi:

P0490 Exhaust Gas Recirculation "A" Control Circuit High

P1412 EGR Different. Pressure Sensor Signal too Low

P2141 EGR Throttle Position Control Circuit A Low

Din ce inteleg eu, toate indica o problema legata de EGR. Am verificat conectorul electric de la EGR, e ok (curatat cu spray contact, unse contactele). EGR a fost curatat acum 6 luni.

S-a mai lovit cineva de problema asta? 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Egr-ul se inlocuieste cu unul nou, de prefererat o marca cunoscuta, Valeo ssu OEM, nu se curata!

Share this post


Link to post
Share on other sites

E defect electric, nu ai ce curata .

Sent from my SM-N920S using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neata!

In primul rand, multumesc de raspunsuri. Urmaresc de mult forumul si am primit raspunsurile de la persoanele ale caror raspunsuri le apreciez cel mai mult pe forum.

As schimba fara sa stau pe ganduri daca as face operatiunea la tine @Bogdan G dar sunt din Brasov si aici, cand intru in service-uri, mecanici ma cearta ca de ce nu mi-am luat si eu BMW, ca era mai simplu de reparat.

Legat de curatat, mi l-au curatat unii fara se ma intrebe, doar pentru ca schimbasera bujiile si daca tot dadusera jos EGR... Acum, dupa ce mi-a spus @paunionutz imi vine sa ma iau cu mainile de cap.

Revenind la subiect, daca mai aveti rabdare  cu mine...

Inainte sa schimb EGR as vrea sa ma lamuresc si eu cu urmatoarele lucruri:

-cand vorbim de electronica EGR, vorbim de bobina din valva (cea care lucreaza la 12V)? Am pus un voltmetru pe pin-ul 1 si 5 si am rezistenta acolo.

-senzorul este incorporat tot in valva?

Am gasit piesa online, cred ca exact cea pe care o aveam:

https://www.autopieseonline24.ro/delphi/1755810

Doar componenta asta se schimba? Mai trebuie facut si altceva sau doar se inlocuieste piesa aceea?

Va intreb pentru ca vreau sa fiu pregatit inainte sa intru in service cu masina. Ultima oara am avut caseta de directie rupta si abia al 4-lea service s-a prins de lucrul asta. Restul m-au trimis la reprezentanta.

M-am programat deja la un service, dovada ca nu sunt "anti-sistem" dar stiu ce urmeaza: diagnoza x ron (ai o problema pe care o stii deja dar o mai spunem si noi); pasul 2 "schimba egr"; pasul 3 "tot nu merge"; pasul 4 "mars la reprezentanta!".

Poze cu ce am acum:20171106_094220.thumb.jpg.51ef75dde0f6e620171106_094259.thumb.jpg.54b566e58850dc20171106_094612.thumb.jpg.a5e7f250f916a3

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acela este egr-ul si cuprinde valva, senzor... tot. Noi lucram cu Valeo si nu am avut probleme. Trebuie facuta o calibrare, dupa montare. Mai poti curata teava gofrata, care iese din racitorul de egr, din dreapta motorului. Se desface usor, are un colier rapid la racitor si 2 suruburi torx sus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merci mult de raspuns! Conteaza ca stiu ca in piesa aia e partea electrica si senzorul.

Am cautat de la Valeo dar nu am gasit pentru V50 2.0 D.

O sa le spun si de calibrare si de curatat teava gofrata.

Singura emotie pe care o mai am e sa nu fie altceva aiurea intre ECM si valva si sa nu schimb valva degeaba. Dar asta sper sa-mi spuna la service.

Merci! Revin dupa service.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La 2.0d este Delphi și este ceva mai greu de schimbat fata de 1.6d . Nu ai ce teava sa cureți fiind alta arhitectura fata de 1.6d .

Sent from my SM-N920S using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, Bogdan G said:

La 2.0d este Delphi și este ceva mai greu de schimbat fata de 1.6d . Nu ai ce teava sa cureți fiind alta arhitectura fata de 1.6d .

Sent from my SM-N920S using Tapatalk

Merci mult!

Deci doar de schimbat si de calibrat.

Am mai citit tot printre postarile tale ca se calibreaza si singur dupa ce se circula cu masina. Tu cum recomanzi?

Precizez ca momentan nu scoate fum si consuma foarte decent (6.6% mixt). De-asta si am ceva dubii ca nu ar fi neeaparat defecta valva si mi-e teama sa nu fie vreun circuit aiurea.

Merci anticipat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mergi cu masina și refaci diagnoza după o luna .

Dacă sunt erori pe egr nu este ok .

Sent from my SM-N920S using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mda, necastigator lozul!

Am fost la service, foarte ok cei de acolo, au curatat si incordat contactele si au sters eroarea. Ieri seara, verificat, inca nu aparuse.

Azi dimineata s-a intors  "P2141 EGR Throttle Position Control Circuit A Low". Din ce a citit pe net, trebuiesc trei cicluri complete ca sa apara / sau nu.

Deci...trebuie EGR nou, clar nu mai e de conectori. M-am hotarat pe delphi  VOLVO (36000980).

Inca o data multumesc de sfaturi. Revin dupa ce o schimb, adica saptamana viitoare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now