bil

s80 uzura cauciucuri

21 posts in this topic

buna. sunt nou si pe aici si ca proprietar volvo. am un s80 2,4L d5 215cp  awd 2013 cu urmatoarea problema. in martie am pus 4 cauciucuri de vara Michelin noi, iar acum dupa 20.000 km cauciucurile din fata sau uzat de au ajuns la 4 mm iar cele din spate la 6-7mm .  uzura este egala pe roti.  am luat masina cu un set de cauciucuri vara si unul iarna acestea avand uzura identica , deci nu e o situatie noua .  telescoapele pe fata sunt NOI . as vrea sa stiu daca pt acest tip de masina e ceva normal . multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

tot in martie mi-am pus si eu cauciucuri noi de vara Continental Premium Contact 6 225/45/R15 Y si in nici 15.000 de km cei din fata au ajuns undeva la 3-4 mm, daca nu mai putin. Masina este un V70 2,4L D5 163 CP 2002 FWD.

De vina cred ca este si speed rating-ul (Y). Cauciucurile de iarna cu speed rating T m-au tinut peste 50.000 km.

Edited by kecs
update

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este normal sa se uzeze mai mult anvelopele din fata  deoarece puntea fata este mai solicitata ,tractiune greutatea motorului,viraje, atata timp cat uzura este uniforma nu ai nici o problema si e valabil pentru toate marcile auto,de aceea este recomandabil ca odata la un numar de kilometrii de exemplu 20 de mii sa se schimbe rotile spate cu cele fata tocmai pentru avea o uzura uniforma singura exceptie fiind automobilele care au roti de dimensiuni diferite fata/spate unele modele de bmw(la a ta nu este cazu).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am avut pana acum Dacia , Skoda , BMW , Opel , ford galaxy , peugeot ,dar e prima data cu o diferenta de uzura atat de mare . Neavand Volvo AWD pana acum si nici un cunoscut cu s80 awd am fost surprins de diferenta  .  La xc60 awd al unui prieten nu sa uzeaza la fel ca la a mea de aceea cred ca a mea are vreo problema

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate ne scrie cine are un s80 awd ceva legat de problema 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este un pic hazlie treaba.Anvelopele sint cele ce te tin in siguranta si viata pe sosea.Doar nu vrei sa te tina 50000km si uzura 2mm.

Este un lot de anvelope ce isi respecta banii si firma iar uzura diferita fata -spate a fost semnalata ca si motiv  mai sus ,un comentariu, plus ca trebuie sa monitorizezi din cind in cind presiunea in bord tmps ,daca ai.

Ca sa iti iesi din parere ar trebui sa echipezi autoturismul pe viitor cu Tigar,Nexen si apoi revii la  Continental,Michelin si sa faci analize daca tot ai dubii,insa poate primesti raspuns de la posesori de S80.:)

Edited by 1984

Share this post


Link to post
Share on other sites

E normal sa ai uzura si e normal sa fie diferita fata/spate indiferent ca-i AWD sau nu. In primavara le pui invers, fata/spate si mai faci un sezon cu ele dupa care le schimbi.

Daca te tin 40.000 km este mai mult decat OK.

 

Un cauciuc bun este compromisul ideal intre aderenta si durata de viata.

Poti lua un cauciuc prost care sa te tina mult si bine dar niciodata nu vei avea aderenta.

Ca o paranteza, aia de la Formula1 sau alte curse pe asfalt nu ar putea sa faca niste cauciucuri sa-i tina cateva ture sa nu le mai schimbe ca prosti dupa cateva zeci de minute?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iar masinile Haldex nu sunt permanent AWD, spatele intra cand pierde fata aderenta si oricum spatele este mai usor, implicit se uzeaza mai greu, scrie si in manual ca anvelopele se rotesc . 

Si la XC90 am fata mai uzata decat spatele, e normal, acum ca le-am inversat e spatele mai uzat . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am s80 awd si pot spune ca se tocesc foarte repede.Eu la sfarsit de toamna constat ca cele de vara sunt mult prea uzate su necesita inlocuire.Eu am mers doar pe Michelin 245/40R18 si le toceste in max 35.000km.Fata e grea ,iar unghiul de bracaj sau cercul de intoarcere al masinii este foarte mare.Poate nu ai observat,dar masina ta awd efectiv taraste sau mai bine zis impinge rotile fata atunci cand esti pe viraj.Poti testa pe o suprafata alunecoasa/nisipoasa si poti constata ca masina vireaza foarte putin (spre deosebire de Bmw,audi,skoda si sa nu mai mentionez Mercedes),iar rotile fata tind sa traga spre exterior.E ca si cand spatele impinge puntea fata.Stiu ca suna ciudat si poate nu ma exprim eu cum trebuie,dar poti observa si urmele pe asfalt.Mentionez ca masina nu are nici o problema cu unghiul de fuga.S-a comportat asa de noua,iar acesta fiind unul din motivele care duce la rontairea prematura a anvelopelor.Poate este o chestie a Awd-urilor.Fata pierde mai mereu aderenta si de aceea masina merge mai mult in awd.Foarte foarte rar sa poti scartai rotile fata,fara ca in clipa imediat urmatoare sa nu intre spatele.Am avut multe masini,dar pot spune ca awd-ul s80 merge 99% din situatii(exceptand mersul constant pe autostrada cand se decupleaza)in mod 4x4.Se simte in mers si se simte in consum.Iarna pe mazga parca ar avea tractiune spate,asa tare impinge spatele.La orice apasare mai tare a pedalei de acceleratie,fuge de spate.Imi place enorm.Poti avea sentimentul de tractiuen spate si totusi siguranta unui awd.

Daca nu ma insel,la un moment dat pt s80 s-au modificat dimensiunile pt anvelopele si latimea jantelor din echiparea de fabrica,acestea fiind mai mici de 245.A fost un buletin de service dupa 2012 cred.Au constatat ei ca este mai bine asa.Poate pre multe plangeri de anvelope rontaite :)

Si asta s-a vazut la Rar,cand in lista lor nu aprea cu 245/40/18,masina venind echipata asa din fabrica.Anvelopele spate parca sunt noi,ea fiind usurica pe puntea spate sau cel putin cand nu este incarcata.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

35.000 km nu-i rau, se putea si mai bine dar e OK.

Presupun ca nu le folosesti pana ajung slick-uri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normal.Cand trec de jumatate din gradul de uzura le inlocuiesc... 5 fiind minimul acceptat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Endurocrosser are dreptate . Exact asta se intampla . De aceea apare uzura mare. Intre timp am intrebat un prieten cu bmw x3 xd si mia aratat cauciucurile cu uzura inentica fata spate . La A6 quatro uzura e uniforma de asemenea . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oricum , stabilitatea pe viraje e dezamagitoare . Nu stiu cum va fi pe zapada dar pe uscat ma dezamagit. Am avut un Bmw 520 rwd care e net superior. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Păi cauta un 535xd si ai rezolvat problema . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca te supara nevasta divortezi ?

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 hours ago, bil said:

Daca te supara nevasta divortezi ?

De ce nu? Eu mi-as lua 5GT, dar n-am nevasta. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa o luna de zilesi 3000km , cauciucuri Continental noi de iarna au ajuns la 5mm adancime profil pe rotile din fata. Oare Volvo nu recheama in service pt a corecta asemenea rahaturi ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar sigur din cauza masinii? Nu pot fi cauciucuri performante la pret mic si care sa dureze.

Edited by cristiann

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am avut Nokian de vara si se rupeau bucatele mici din ele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cele de vara au fost Michelin . Acum sunt Continental  . Deci nu ieftine si nici proaste

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cele bune se rod mai rapid dar si ai aderenta. Le prefer pe cele care au aderenta chiar daca nu tin mult.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now