IonutIordache

Reparatie dupa accident

2 posts in this topic

Salutare,

Pe foarte scurt, am nevoie de o oferta pentru un carlig original Volvo pentru V50. Trebuie sa-i demonstrez managerului unui service ca exista astfel de carlige pe piata si ca angajatul lui este doar un hotoman mincinos. Codul trecut pe devizul trimis catre asigurato apare codul 31269516.

Acum, povestea completa pentru cei cu ceva timp de pierdut.

Pe 12 August, in drumul meu spre Dej, pe DN7(E 81), la iesirea din Talmaciu am oprit in cooana formata inainte de sensul giratoriu. Cel din spatele meu (Golf V), probabil putin distrat, a observat putin mai tarziu coloana si a franat putin mai brusc, dar in siguranta. S-a oprit cam a 1 m de mine. Din pacate, cel din spatele lui (Ford Focus MK 1) n-a fost atent deloc si a scartait serios rotile inainte de a se propti in cel  din spatele meu. Era un  barbat la vreo  50-60 ani, cu pobleme de vedere si conducea o masina folosita anterior de o batranica in Germania. Fordul il primise cadou de la sefu lui, dar din pacate era o masina hacuita, fara ABS si cu airbag-urile scoase. Din fericire, cei mai afectati aveau doar vanatai sau un genunchi umflat (o doamna din Golful din mijloc). Masina mea a scapat doar cu spatele sifonat serios.

https://drive.google.com/open?id=1bVU3-vB9IDaWDQ0-2ttuOcpbTFzLJXvd

https://drive.google.com/open?id=1TBQw62aLNbGLOb2PxjTko3La7M43mNZq

https://drive.google.com/open?id=1ORSHWTnNfG_uC1KB-eBV6rl8wHMS3Vs0

https://drive.google.com/open?id=17G3xDMDsURbPSklcrfJXvpYA0Z9b-uhr

De aici incepe partea si mai trista a povestii. Omul avea asigurare la EuroIns. Pentru mine era al 3-lea incident din 3 cu soferi asigurati EuroIns. Mai intai un sofer de duba mi-a rupt usa dreapta fata in timp ce incerca sa intoarca pe o strada cu sens unic, iar altadata o pustoaica a deschis portiera exact in mine in timp ce pedalam. Cu aceste 2 cazuri nu am avut nici un fel problema, dar cu cazul de fata a durat 7 zile pana sa vorbesc cu cineva de la EuroIns si acel cineva mi-a spus ca in urmatoarele 10 zile nu au nici un loc liber la constatari. Abia dupa 3 sapamani de la accident am ajuns in service pentru constatare.

Service-ul in care am mers sa fac constatarea avea numai review-uri negative pe net, dar agentul EuroIns a fost super. Chiar a gasit ceva ce eu nu observasem, lampa din dreapta avea o crapatura minora in interior. Cand m-au intrebat daca las masina in service, am spus ca nu doresc sa lucrez cu acel service. Am primit o lista de service-uri cu care EuroIns are decontare directa, dar mi-au spus ca pot face reparatia si in orice service care indeplineste o serie de conditii pe banii mei si apoi voi primi despagubirea. Oferta scrisa pentru reparatie in regie proprie era de 7200 lei.

Din lista de service-uri primita, am ales unul aproape de casa care avea review-uri preponderent pozitive si care apartine unui dealer Citroen si Hyundai. A doua zi am mers la service si am discutat cu cel care urma sa fie responsabilul de caz. Mi-a explicat ca o sa dureze o perioada mai lunga de timp deoarece va fi nevoie de o supra constatare si abia dupa vor putea sa comande piesele. Supra constatarea a fost acceptata de EuroIns, iar calculatia facuta de service avea valoarea de 11 600 lei, acceptata si ea de asigurator. In calculatie apar numai piese de origine Volvo.

Dupa vreo luna ma suna tipul de la service ca au venit piesele, dar ca nu a gasit exact modelul carligului pe care l-am avut eu pe masina si a comandat unul asemantor. Cum saptamana aceea nu eram in tara, convenim sa duc masina in service luni, pe 2 octombrie. Durata estimata a lucrarilor 3-4 zile. Cum nu sunt un om care sa preseze prestatorii de servicii, am sunat vineri dupa pranz sa intreb ce se intampla. Domnul de la service imi comunica ca in cutia in care trebuia sa fie bara mea a primit o bara de XC90, desi ambalajul era pentru bara de V50 si ca mai dureaza 3-4 zile pana o primeste pe cea corecta. Intreb daca pot lua masina din service si sa ma intorc dupa ce vine bara pentru finalizarea reparatiilor si imi spune ca nu, ca vrea sa bage toate piesele in acelasi timp la vopsit. 

Au urmat peste 3 saptamani in care aproape zilnic sunam si primeam o noua amanare pe motiv ca nu a primit deloc bara de la furnizor. Dupa 3 saptamani, am primit din partea lor un Hyundai i30 pe care urma sa-l folosesc pana primesc masina mea inapoi. Chiar ma saturasem sa platesc Uber, era o perioada cand aergam dupa ceva mobila si aproape in fiecare seara mergeam cu prietena in alt showroom sa ne uitam si sa analizam. 

Pe 1 noiembrie am fost sa-mi ridic masina reparata, dar am avut parte de noi surprize. In loc de carigul original Volvo, pe masina era montat un carlig Bosal care are 2 dezavantaje majore: iese vreo 15 cm mai mul inafara masinii si e montat vreo 5 cm mai jos decat cel original. Peste faptul ca nu se poate demonta cu cheie trec mai usor. In plus, masina a fost lovita in partea din fata. Pe bara sunt cateva ciobituri in vopsea. Expicatia reprezentantului service-ului: "Ce vreti sa fac, carligul dumneavoastra nu lam gasit si am ales ceva sa se potriveasca pe masina. A fost greu sa-l gasim si pe acesta, masina dumneavoastra fiind destul de veche ( ?? e din 2010 ). Cat despre bara lovita, nu intra in discutie, masina a stat parcata aici pana ieri cand am bagat-o inauntru pentru montajul componentelor." 

Au urmat reclamatii la asigurator si ANPC, iar joi merg sa ma intalnesc cu un manager al service-ului pentru a gasi o solutie "convenabila pentru ambele parti". Pentru asta m-ar ajuta daca cineva imi poate da o oferta pentru acel carlig sau pentru unul asemanator.

https://drive.google.com/open?id=1dd69O6q7HMDYFKTBopEnkYt8vRL5ZPUS

https://drive.google.com/open?id=1urUdtK3iLz1xqaVeRCSUgjBafQiLxlnZ

https://drive.google.com/open?id=1FnRLj4bgLBivonFMEp_YYYGu3txrxqps

https://drive.google.com/open?id=1lwzqyg_nVjWQuOPnQGiAgwSMwpTYde6z

Edited by IonutIordache
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

...ai scapat foarte usor ,insa un deviz foarte stufos si apoi legat de cirlig esti un pic exagerat . .... service in Pipera (incinta fostei fabrici  de mobila)?!

Cirligul potrivit si nedetasabil este mai jos un pic asa fel incit NU trebuie  sa ai bara taiata spate dar cred ca nu aveau cum sa ascunda priza.:) Bosal este o idee mai aproape de bara decit alte AM ce se monteaza pe Volvo.

Cel cu actionare prin cheie (OEM),detasabil este mai sus un pic si este nevoie de o decupare in bara ,care ulterior se acopera cu un capac ,cind circuli "detasat" .Asta vorbesc ca si teorie despre "cirlige" .

As avea  un cirlig dar este pe sistem cheie,detasabil, insa greu de pus pe ansamblul tau. Vezi daca merge Westfalia dar separat cirlig nu cred ca vei gasi.

 

 

Edited by 1984

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now