harry

Reconditionare jante DIY

16 posts in this topic

Salutare colegi de suferinta. Sunt nou printre voi, si topicul acesta o sa tina loc de prezentare. Nu neaparat ca trebuie sa fie dspre Volvo, dar asa s-a nimerit! :) Sper sa fie de folos. Las imaginile sa vorbeasca...

100.jpg

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

8.jpg

9.jpg

10.jpg

Edited by harry
6 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

EXCELENT! Era perfect daca aplicai si un strat protector de lac...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am un spray Rally clear lacquer de la Dupli-Color. Fiind de la alta firma am avot o oarecare retinere in a-l folosii.Cand se mai incalzeste afara o sa fac o proba pe un alt suport sa vad daca nu reactioneaza urat cu vopseaua. Daca e ok, il folosesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca nu ai dat lac peste vopsea  se matuieste in timp, isi pierde din luciu fiind  vopsea 1K. Daca folosesti lac insa nu are intaritor (exclus lacurile la spray,adica  nu se pune  in tub) de asemenea lacul se va usca la caldura soarelui,etc dar nu capata duritate. Totusi ar fi trebuit sa dai  lacul existent imediat dupa ce se usca vopseaua ,adica max 30minute.

Cind se va incalzi, matuiesti jantele  si apoi dai un gaz usor de vopsea din spray si la uscare dai lac ca sa fie totul complet.:)Macar sa ai lucrarea completa.

In fine ,este foarte laudabil ce ai facut mai cu seama ca esti novice si te folosesti de materiale  domestice accesibile in piata.

Odata  ce imi vor veni niste  "Stellar" poate iti dau niste poze.

Edited by 1984
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca tot o sa fac miscarea aceasta o sa iau un lac de la aceiasi firma ca sa nu fie incompatibil cu vopseaua. 

Abia astept pozele. Stellar este un tip de vopsea?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu are treaba cu materiale necesare in "pictura " auto. Era vorba de jantele tale ca si model.:)

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oooo...se pare ca eram cam greu de cap la ora aia! Am mai gasit un set de "zgariate", o sa ma apuc si de ele daca se face vremea putin mai buna...

A doua incercare trebuie sa iasa chiar mai bine! Astept recomandari ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Facusem mai demult un post de ajutor pentru colegii ce vor sa isi picteze jantele .:)

 

 

Sper sa te ajute ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesant...Modelul ce l-am gasit nu se preteaza la doua culori. Sau nu imi dau eu seama inca...

Presupun ca vopsirea la pistol este mai avantajoasa, se poate folosii un intaritor in vopsea si lac, spre deosebire de sprayuri unde ce cumperi aia ai... :))))

O sa va prezint sapt146447627_3_644x461_vand-jante-volvo-autaman viitoare jantele in detaliu si vedem impreuna ce  e cel mai bine de facut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Offtopic

Era vorba ca intocmai asa  ceruse clientul Alex (MC),colegul de forum .:)

Ontopic

Se pune intaritor in vopsea ,bazata pe solvent. Se pune si in lac....se pune si in materialul de acoperire =filler..etc. Prelucrare cu  rondele granulatie 120-240-360 a jantelor,acoperire filler, prelucrare cu smirghel coala ,granulatie 600- 800 pe apa si in final dai un gaz apoi vopseaua din plin si apoi lac. Vorbesc in linii mari  ca si etape.

Totusi in regie proprie cum esti tu ,le faci in cel mai posibil mod estetic si  economic .

Vrei sa le faci aproape ca de fabrica  sa stii ca te cam costa numai  materialele 180-220ron,  calitate  peste medie pentru 1 set de jante unicolor (14-16 ") + vopsea banala de 200ron /kg, un loc ,incubator de uscare dedicat. 

Totusi cam  mult ,pentru ceea ce vrei sa faci ca hobby insa ti-am dat niste repere clare. Ar ajunge probabil costul total la nivelul  jantelor in sine ca si achizitie:)

Oricum spor la lucru in noul demers catre perfectiune..:):)

 

 

Edited by 1984
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Situatia nu e asa tragica precum ma asteptam. Fiecare janta are zgarieturi mai mult sau ma putin profunde. Reparabile, nu cred ca o sa dau toata vopseaua jos depe ele.mplu zgarieturile cu rasina epoxidica si le repar pe rand...

Atasez niste poze...

20180313_161409.jpg

20180313_161419.jpg

20180313_161434.jpg

20180313_161507.jpg

20180313_161511.jpg

20180313_161528.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si mai jos...rezultatul:

 

20180316_173450.jpg

20180316_173455.jpg

20180316_173501.jpg

20180316_173510.jpg

20180316_173513.jpg

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 15.02.2018 at 6:41 PM, harry a spus:

Salutare colegi de suferinta. Sunt nou printre voi, si topicul acesta o sa tina loc de prezentare. Nu neaparat ca trebuie sa fie dspre Volvo, dar asa s-a nimerit! :) Sper sa fie de folos. Las imaginile sa vorbeasca...

100.jpg

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

8.jpg

9.jpg

10.jpg

Si ai lasat plumbul pe roti cand le-ai reconditionat? De ce nu i-ai dat jos si pus plumbi pe interior?

Edited by cristiann

Share this post


Link to post
Share on other sites

Greselile tineretii...Am pastrat o cutie cu vopsea pentru retusuri ulterioare...

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da .Se vad ceva pasi inainte!:)

Offtopic

@cristiann

Placutele de plumb nu se monteaza la  interior la acest tip de jante ( cu talon ,tip L  intors ) chiar pentru auto  actuale ce au de fabrica  acest profil de janta.(V40,V60 etc).Punind altfel " plumbii"  nu se realizeaza echilibrarea corecta.

Numai la jantele  ce se echipeaza cu anvelope pentru  protectia jantei  si au coama (U intors) se pun placutele plumb numai la interior .

Edited by 1984
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now