Cristi123

Problema masina

16 posts in this topic

Salut! Mi-a aparut in bord mesajul “rußfilter voll siehe handbuch” si arata ca o carte deschisa. Din traducerea de pe google am inteles ca e ceva cu filtru de particule. Ma poate ajuta si pe mine cineva cu un sfat, va rog? Va multumesc anticipat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

VIDA are functie de curatarea filtrului de particule.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Valpris said:

VIDA are functie de curatarea filtrului de particule.

Multumesc de raspuns, dar nu ma pricep asa ca nu ma prea ajuta. E ceva nasol? Trebuie rezolvat urgent? Merci

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,

Filtrul de particule este facut sa stranga noxele cand circuli in oras si sa le elibereze cand circuli la drum intins.Mesajul iti spune ca este aproape de limita si trebuie golit.

Este urgent sa rezolvi, solutia la indemana este sa faci un drum, preferabil pe o autostrada minim 30 de minute , sau circula pe unde poti pe un DN ceva, dar tine masina la peste 3000 de ture peste 1/2 de ora ca sa initieze regenerarea .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 16 minute, mecanic a spus:

Salutare,

Filtrul de particule este facut sa stranga noxele cand circuli in oras si sa le elibereze cand circuli la drum intins.Mesajul iti spune ca este aproape de limita si trebuie golit.

Este urgent sa rezolvi, solutia la indemana este sa faci un drum, preferabil pe o autostrada minim 30 de minute , sau circula pe unde poti pe un DN ceva, dar tine masina la peste 3000 de ture peste 1/2 de ora ca sa initieze regenerarea .

Prietene  unde ai auzit tu povestile astea? Sper ca nick name-ul "mecanic", nu are legatura cu meseria, ca atunci mi-e mila de clientii tai

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-o fi exprimat si omul mai pe intelesul tuturor :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@paunionutz    -posibil sa-mi fi depasit competenta-nick name-ul nu are nici o legatura cu ocupatia mea :) , dar topicul este initiat de cineva care are nevoie de ajutor, te rog ofera un sfat , ajuta  pe cei care sunt in urma ta cu cunostintele despre subiect .

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sfatul a fost oferit pe PM . 

DPF-ul nu strange noxe, el retine particulele de fum pe care ulterior le arde la un interval de km prin regenerare . 

Regenerarea se face atat in oras cat si in afara lui . 

La regerare trebuie mers cat mai lin cu maxim 2500rpm in treapta superioara, daca se merge cu 3000 rpm sau peste, regenerarea dureaza mai mult si exista riscul de supraincingere a DPFului ba chiar se poate sparge . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

La un xc60 apare undeva cand incepe regenerarea la DPF?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

In lipsa unei urechi muzicale si a unei conexiuni cu masina, se poate observa in cresterea consumului instant, atat pe perioada stationarii cat si in mers.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,

Am achiziționat săptămâna asta un Volvo Xc60 My2013 de pe Germania, cu istoric carte service, neamț omul, 182900 km,când am luat-o, mi-am asumat eroarea care apare în bord "motorsystem wart. erforderl"ca ar fi filtrele (trebuie oricum sa le schimb și sa ii fac revizia), si aditivul la filtrul de particule- ce apare pe forum.  Nu am reușit încă sa o ii fac revizia, săptămâna asta a ajuns, și am adus-o pe platforma ca sa nu am.surprize ținând cont ca trebuie sa ii schimb cureaua de accesorii și kitul de accesorii și are și eroare în bord. I-am scos numere roșii, și am condus-o puțin prin oraș, și ieri mi-a apărut și info-ul cu cartea și cu "ruefilter voll siehe handbuch", și am observat și ieri și azi dimineață ca la rece parca se îneacă și ieri am fost cu ea pe un DN sa încerc sa vad dacă se face regenerarea la filtrul de particule și am încercat sa o țin la 2500 ture, dar nu se prea accelereaza, cu pedala pana în capăt, urca foarte greu, parca e în mod de protecție, și aseară mi-a apărut și martorul check engine. Am observat ca dacă se încălzește nu mai se îneacă și parca se accelereaza pot sa i-o dau și 3000 de ture dar peste 100 km nu merge și am încercat din nou azi de dimineața și iar s-a înecat și cu pedala apăsat maxim nu avea putere.

Ținând cont ca merge în limp mode, care ar fi pașii de urmat, sa functioneze!?

S-a defectat filtrul de particule, trebuie altul, se poate regenera!? 

Pot sa umblu pe distante scurte cu ea!?Gen 100 km maxim!? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai gasit alt xc dar de data asta cu alte hibe!

Cind cumperi o masina si adusa pe platforma ,cu erori , sigur trebuie dusa la "doctor" si sa vada testerul Vida Dice fara sa  mai amini prin  drumuri scurte si sa crezi ca se rezolva de la sine.

Este pacat de fier ,bani, sa stii.  DPF-ul este uscat si nu ai aditiv pentru asa ceva. Sigur este infundat ,daca nu mai rau iti si tine semi infundata evacuarea ca urmare a funinginii masive din filtru.

Acest mesaj ""motorsystem wart. erforderl "" te  indeamana sa o bagi in carantina. :)

Daca nu gasesti sa iti fie rezolvata eficient atunci sa vezi distractie si bani..Eu daca mergeam dupa asemenea masina ,plecam cu testerul dupa mine.:)

 

Sa o conduci cu placere numai dupa ce vei rezolva problemele.

Edited by AdrianV

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulțumesc de info, dar nu am făcut drumuri scurte de placere, a trebuit sa o conduc puțin sa vad cum merge, si atât, jumate de ora aproximativ legat am condus-o de când am adus-o în țară și am constatat chestiile acestea. Și la drum ma refeream sa merg la tester în afara Baii Mari deoarece nu am găsit încă un tester Vida Dice în oraș. 

Nu ma aștept și nici nu vreau sa se rezolve de la sine, doar întrebăm ca sa știu cum sa procedez. 

Mulțumesc. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

incepi asa...o pui pe tester, vezi gradul de incarcare a DPF-ului  si cat ai presiunea diferentiala in el. dupa care dai jos DPF-ul si fugi cu el la o firma serioasa de curatare. daca nu e ars/distrus complet, se rezolva pentru o perioada buna de timp. e necesar sa iti iei si un senzor de presiune diferentiala NOU si pe original. montezi DPF-ul si dai reset in Vida la valoarea de nou. La toate astea verifici sa nu ai vreo bujie incandescenta dusa si te rogi ca motorul sa fie in parametrii (segmenti care sa nu fie dusi). Bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prima data eu zic sa cauti ce furtun de turbo ai spart, dupa ce rezolvi problema cu motorul (sa nu mai scoata fum) te poti apuca de regenerat DPFul . 

Daca ai un furtun de turbo spart si mergi asa cu masina poti distruge motorul din cauza regenerarilor succesive . 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 14.02.2020 at 3:46 PM, RaulM said:

Mulțumesc de info, dar nu am făcut drumuri scurte de placere, a trebuit sa o conduc puțin sa vad cum merge, si atât, jumate de ora aproximativ legat am condus-o de când am adus-o în țară și am constatat chestiile acestea. Și la drum ma refeream sa merg la tester în afara Baii Mari deoarece nu am găsit încă un tester Vida Dice în oraș. 

Nu ma aștept și nici nu vreau sa se rezolve de la sine, doar întrebăm ca sa știu cum sa procedez. 

Mulțumesc. 

Salut. Cum ai rezolvat problema? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now