gapa

Sfat achizitie XC60 D3 136

22 posts in this topic

Salut,

Vreau sa cumpar un xc60 dupa 2013 (facelift), motorizarea de 136Cp. Nu imi trebuie awd si nici cai multi. Stiu ca se poate resofta la aprox 160CP, dar nici asta nu as face decat daca e necesar.

Pentru cum conduc si pe unde, 136 imi sunt suficienti teoretic. Am mai avut volvo in trecut si am idee ce ma asteapta, dar intrebarea mea pleaca de la greutatea acestei masini. Am 2 copii si nu vreau sa trec de 2t in concedii si sa nu pot depasi pe nimeni...

Are si avantaje o astfel de motorizare (136cp)? In sensul mai putine probleme, poate consum mai redus, proprietari mai cuminti (ne cumparand versiuni mai puternice), etc...

Recomandati sau nu resoftarea?

Aveti orice alte lucruri de zis despre modelula asta (am gasit un Momentum cu ceva peste - xenon, trapa, piele, 128k km in banii mei)?

Multumesc mult pentru orice sfaturi.

Numai bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masina gasita e chiar 2013 si manuala. Ar trebui sa caut mai noua (asta imi surade la optiuni)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si inca ceva pana primesc raspunsuri: nu are camera (m-am obisnuit cu ea si imi pare importanta la masina de asemenea gabarit) si nu are butonul cu semnul de glob (care nu stiu ce optiune reprezinta).

Camera pentru mers inapoi se poate pune usor? Sau necesita ca la orice volvo deplasari prin service?

Si ce face respectivul buton ce ii lipseste ca optiune (pe randul din dreapta, al doilea de sus)?

Inca odata, multumesc mult!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chiar nimeni? Nici o parere?

Am aflat de optiunea Internet connected, era doar in manualul de 2014.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca vrei sa si depasesti ,dar sa tii volanul bine,ia-ti xc60 de 163CP. Daca circuli mult noatea e bine cu xenon ,daca nu.... ,trapa la cat praf e in RO e degeaba... (parerile mele despre optionale) .Consumul e 5.7 mediu la motor de 2.0 cutie manuala daca stii ce sa ceri de la masina.In rest o masina de familie foarte buna.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca are senzor de parcare e suficient.Daca vrei sa te dai jos din masina de cate ori dai marsarier sa cureti lentila camerei......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc!

Exista o diferenta semnificativa de pret fata de motorul de 163 si ma gandeam ca in cazul in care nu imi este suficient, sa fac o resoftare la 163. am vazut ca atat polestar cat si rica sau altii au asa ceva (rica poate duce motorul asta la 185cp si 453nm), la preturi mai mici decat diferenta la care gasescu eu una de 163.

Atat trapa cat si camera sunt optiuni de vis dupa parerea mea. Imi place lumina si sa am sentimentul cerului deasupra capului...

Vin de pe un Qashqai cu plafon panormamic si care evident avea si camera. in oras, iti permite sa te duci pana la 5 cm de masinile intre care vrei sa parchezi. Am camera si pe seria 3 a nevestei pe care o conduc de o saptamana si pur si simplu m-am obisnuit cu ea. Mai este folositoare si cand obstacolele nu sunt chiar regulate. Nu in ultimul rand vezi eventuali pietonii, nu numai cand te apropii de ei. Evident ca poti trai si fara camera ca nu m-am nascut cu ochi la spate, dar daca se poate face un upgrade usor... de ce nu.

Ce ma sperie cu adevarat este greutatea masinii... practic 1900 cu tot cu mine si peste 2t cu familia. Pe Qashqai qveam 130 cp si era cu 200 kg mai usoara... ma gandesc la manevrabilitate... chiar sunt intr-o mare dilema daca sa o iau sau nu.

Alternative pentru mine are fi:

bmw x3 (18d) - cu 150kg mai putin

nissan x-trail - cu aproape 300 kg mai putin (evident, mai putin lux dar mai noua ca si concept si ca an - in aceeasi bani)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ai facut un test cu aceasta masina sau macar sa vezi ce poate motorul. eu unul zic sa le testezi si apoi sa ai pareri vizavi de tonajul masinii. pot sa ti spun ca i foarte manevrabila, consum decent si de comfort nu mai vorbim. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 11 ore, adytym a spus:

ai facut un test cu aceasta masina sau macar sa vezi ce poate motorul. eu unul zic sa le testezi si apoi sa ai pareri vizavi de tonajul masinii. pot sa ti spun ca i foarte manevrabila, consum decent si de comfort nu mai vorbim. 

Nu, nu am testat-o, nu am unde. Practic din acest motiv am cerut pareri aici...

cumva sunt constient ca e acceptabil motorul si sunt constient si de restul avantajelor, dar parerea cuiva care chiar o foloseste la setarile respective (136cp) poate face diferenta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, gapa said:

Multumesc!

Exista o diferenta semnificativa de pret fata de motorul de 163 si ma gandeam ca in cazul in care nu imi este suficient, sa fac o resoftare la 163. am vazut ca atat polestar cat si rica sau altii au asa ceva (rica poate duce motorul asta la 185cp si 453nm), la preturi mai mici decat diferenta la care gasescu eu una de 163.

Atat trapa cat si camera sunt optiuni de vis dupa parerea mea. Imi place lumina si sa am sentimentul cerului deasupra capului...

Vin de pe un Qashqai cu plafon panormamic si care evident avea si camera. in oras, iti permite sa te duci pana la 5 cm de masinile intre care vrei sa parchezi. Am camera si pe seria 3 a nevestei pe care o conduc de o saptamana si pur si simplu m-am obisnuit cu ea. Mai este folositoare si cand obstacolele nu sunt chiar regulate. Nu in ultimul rand vezi eventuali pietonii, nu numai cand te apropii de ei. Evident ca poti trai si fara camera ca nu m-am nascut cu ochi la spate, dar daca se poate face un upgrade usor... de ce nu.

Ce ma sperie cu adevarat este greutatea masinii... practic 1900 cu tot cu mine si peste 2t cu familia. Pe Qashqai qveam 130 cp si era cu 200 kg mai usoara... ma gandesc la manevrabilitate... chiar sunt intr-o mare dilema daca sa o iau sau nu.

Alternative pentru mine are fi:

bmw x3 (18d) - cu 150kg mai putin

nissan x-trail - cu aproape 300 kg mai putin (evident, mai putin lux dar mai noua ca si concept si ca an - in aceeasi bani)

 

Salut, 

Nu stiu ce sa spun de trapa - trapa la Volvo este mai mult pentru cei din spate - copii. 

Camera este intr-adevar un mare avantaj, cu functia de zoom poti sa aduci masina literalmente la 1 cm de bara masinii din spate la o parcare mai dificila sau cu "obstacole". De acord ca se murdareste lentila si trebuie curatata - insa nu o faci de fiecare data la fiecare parcare - murdarirea lentilei este generata de vremea de afara nu de numarul de parcari pe zi :). 

Vizavi de motor - cuplul masinii te va edifica - CP se vad la viteza maxima (ceea ce zic eu este suficient) - eu propun sa faci un test cu ea sau una similara si iti vei raspunde singur la intrebari. 

Succes cu achzitia si sa ne tii la curent. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Chiar acum, maverick a spus:

Salut, 

Nu stiu ce sa spun de trapa - trapa la Volvo este mai mult pentru cei din spate - copii. 

Camera este intr-adevar un mare avantaj, cu functia de zoom poti sa aduci masina literalmente la 1 cm de bara masinii din spate la o parcare mai dificila sau cu "obstacole". De acord ca se murdareste lentila si trebuie curatata - insa nu o faci de fiecare data la fiecare parcare - murdarirea lentilei este generata de vremea de afara nu de numarul de parcari pe zi :). 

Vizavi de motor - cuplul masinii te va edifica - CP se vad la viteza maxima (ceea ce zic eu este suficient) - eu propun sa faci un test cu ea sau una similara si iti vei raspunde singur la intrebari. 

Succes cu achzitia si sa ne tii la curent. 

 

multumesc mult!

total de acord cu ce ai spus! am 2 copii si ei erau realmente incatati de plafonul panoramic. cat am avut qashqai o singura data am fost nevoit sa sterg lentila camerei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ai 2 copii atunci merita trapa panoramica la Volvo - nu ai cum sa ii privezi de asa ceva. 

Insa mai ia in calcul cateva optionale - nu stiu in ce masura le vei gasi la acel XC60 mai vechi: 

- incalzirea parbriz - e un must dupa mine

- incalzirea bancheta spate - pielea (cel putin la Volvo) e rece rau in diminetile geroase - sa ii tii pe copii pana la scoala pe bancheta rece si tu sa stai pe un scaun incalzit nu stiu daca te va lasa fara remuscari. 

- ACC (pilot automat auto-adaptiv) si CW (Collision Warning) la Volvo chiar functioneaza - sunt un utilizator zilnic al acestor functii - noaptea / ceata "vede" inaintea ta obstacolele si masinile din fata. Si noaptea "vede" la fel de bine ca si ziua. 

Ai sa iti multumesti pentru investitia facuta in aceste optionale care nu le poti pune ulterior. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 8 minute, maverick a spus:

Daca ai 2 copii atunci merita trapa panoramica la Volvo - nu ai cum sa ii privezi de asa ceva. 

Insa mai ia in calcul cateva optionale - nu stiu in ce masura le vei gasi la acel XC60 mai vechi: 

- incalzirea parbriz - e un must dupa mine

- incalzirea bancheta spate - pielea (cel putin la Volvo) e rece rau in diminetile geroase - sa ii tii pe copii pana la scoala pe bancheta rece si tu sa stai pe un scaun incalzit nu stiu daca te va lasa fara remuscari. 

- ACC (pilot automat auto-adaptiv) si CW (Collision Warning) la Volvo chiar functioneaza - sunt un utilizator zilnic al acestor functii - noaptea / ceata "vede" inaintea ta obstacolele si masinile din fata. Si noaptea "vede" la fel de bine ca si ziua. 

Ai sa iti multumesti pentru investitia facuta in aceste optionale care nu le poti pune ulterior. 

Sunt constient de ce spui si evident ca apreciez respectivele optiuni dar cand cumperi un second e greu sa le ai pe toate. pentru mine primeaza km, anul (sa fie facelift), si pretul total. am sa incerc sa caut si cu cele enumerate de tine, desi incalzirea in spate am vazut-o doar prin masinile de test (mai toate r-design cu optiuni peste).

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incalzirea in bancheta din spate e doar la modelele >=2014 din cate stiu eu, dar gasesti husa eletrica la 100 ron, priza ai in spate, deci rezolvi foarte simplu si cu muuult mai putini bani. Si mie mi se pare cam putin 136 CP...inainte sa-l cumpar pe-al meu, am testat un model 2013 2.0 163CP si am ramas "wow" cand am vazut cum se-nfige masina la drum. Diferenta de masa in plus fata de alte modele sa stii ca nu o gasesti in pedale, ci in sasiu si in tabla. Masina asta are un sasiu foarte bine echilibrat si se simte la drum (curbe, panta, chiar si offroad). Daca mai vorbim si de aspect, e cu 2 clase peste x-trail sau bmw x3 (cel putin modelul mai vechi).

Spor la gasit o masinuta buna!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 10 minute, cosminel12345 a spus:

Incalzirea in bancheta din spate e doar la modelele >=2014 din cate stiu eu, dar gasesti husa eletrica la 100 ron, priza ai in spate, deci rezolvi foarte simplu si cu muuult mai putini bani. Si mie mi se pare cam putin 136 CP...inainte sa-l cumpar pe-al meu, am testat un model 2013 2.0 163CP si am ramas "wow" cand am vazut cum se-nfige masina la drum. Diferenta de masa in plus fata de alte modele sa stii ca nu o gasesti in pedale, ci in sasiu si in tabla. Masina asta are un sasiu foarte bine echilibrat si se simte la drum (curbe, panta, chiar si offroad). Daca mai vorbim si de aspect, e cu 2 clase peste x-trail sau bmw x3 (cel putin modelul mai vechi).

Spor la gasit o masinuta buna!

Multumesc!

Prin diverse posturi Bogdan G spune ca el nu a simtit diferenta intre 136CP si 163CP pana in 140 km/h. Daca e asa, foarte posibil sa nu schimb nimic la masina. Peste 140 nu cred ca ma intereseaza cat de greu urca in viteza...

Masina gasita e model 2014, cea cu facelift. Nu am luat-o inca.

Da, la aspect e peste x3, dar x-trail imi place foarte mult. Este ... mai proaspata. E vorba de x-trail 2015. si vine si cu multe optiuni (versiune tekna).

Share this post


Link to post
Share on other sites

In caz ca te hotarasti la 136 cp. foloseste jante pe 17 model segin cu anvelope contiecocontact5 , iti spun din experienta proprie, aceste jante au cea mai mica greutate (9,7kg) fata de altele tot de origine 12-13kg ,iar anvelopele mentionate sunt printre cele mai usoare , diferenta este de aprox 3-5kg/roata, din experienta proprie iti spun ca se cunoaste clar la demaraj .

Edited by bobeaurelian

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am luat in iulie 2017 d3 -ul my 2015 si am Polestar din octombrie-850e .Am asumat asta de la inceput si... 163cp la 400nm e ce trebuie la acest motor mai ales daca ai cutie automata si circuli mai mult pe afara -te ajuta in depasiri si ai alta experienta la condus. Restul optiunilor sunt la preferinta fiecaruia...ideea e sa ai cat mai multe in bugetul tau.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 19.03.2018 at 10:45 PM, gapa said:

Multumesc!

Prin diverse posturi Bogdan G spune ca el nu a simtit diferenta intre 136CP si 163CP pana in 140 km/h. Daca e asa, foarte posibil sa nu schimb nimic la masina. Peste 140 nu cred ca ma intereseaza cat de greu urca in viteza...

Masina gasita e model 2014, cea cu facelift. Nu am luat-o inca.

Da, la aspect e peste x3, dar x-trail imi place foarte mult. Este ... mai proaspata. E vorba de x-trail 2015. si vine si cu multe optiuni (versiune tekna).

Se simte si inca bine de la 100km in sus ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 3/19/2018 at 10:45 PM, gapa a spus:

Masina gasita e model 2014, cea cu facelift. Nu am luat-o inca.

Da, la aspect e peste x3, dar x-trail imi place foarte mult. Este ... mai proaspata. E vorba de x-trail 2015. si vine si cu multe optiuni (versiune tekna).

Salut, poate te ajuta, nu am condus x-trail 2015 de 130Hp, am condus altele asemanatoare asadar nu as putea fi obiectiv in a-ti recomada ceva insa daca apuci sa le conduci pe amandoua inainte sa te decizi inclin sa cred ca vei ramane cu xc60.

Eu am achizitionat anul trecut un volvo pentru siguranta fetitei, nu pentru putere, optiuni, cuplu sau altceva, asta a fost considerentul pe care am plecat fara sa conduc vreuna inainte, tot ce stiam e ca nu vreau motorul de 1.6. Ce-i drept, a mea este un s60 D3 nu xc60, model 2014 136hp. E mai usor in comparatie cu xc60, are in jur de 1.5t, dar datorita cuplului de 350N/m nu cred ca se comporta diferit, (mai ales daca circuli cu copiii = nu sportiv). In fine, contrar asteptarilor, masina asta se conduce altfel decat orice am mai condus pana acum (bmw, vw, audi, skoda, fiat,honda, mazda, hyunday, dacia, etc), e foarte bine reglata cutia, schimbatorul parca merge singur, directia precisa, motor diesel destul de silentios si chiar daca il auzi, zgomotul motorului in 5 cilindri peste 2500-3000 de turatii e destul de placut,  iti da impresia de benzinar de capacitate mare..

In ciuda asteptarilor mele de masina pentru pensionari pe mine m-a surprins placut. In general merg pana in 130-140/h si nu am avut probleme in depasiri. Cand am venit cu ea din Belgia, am ajuns  la 200 pe autobahn si spre surprinderea mea, pentru 136cai, parea ca mai poate...E posibil sa ai nevoie sau nu de update-ul Polestar, e subiectiv, depinde cel mai probabil de cat de nervos esti in spatele volanului, oricum, recomdarea mea ar fi: INAINTE sa te decizi, condu un Volvo!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc tuturor!

Din pacate nu am luat-o pe aia gasita si acum imi pare rau. am zis sa caut mai noua dar imi depasesc bugetul unele mai noi sau au km mai multi decat as fi dispus sa cumpar.

Acum 20 ore, Ymy a spus:

Salut, poate te ajuta, nu am condus x-trail 2015 de 130Hp, am condus altele asemanatoare asadar nu as putea fi obiectiv in a-ti recomada ceva insa daca apuci sa le conduci pe amandoua inainte sa te decizi inclin sa cred ca vei ramane cu xc60.

Eu am achizitionat anul trecut un volvo pentru siguranta fetitei, nu pentru putere, optiuni, cuplu sau altceva, asta a fost considerentul pe care am plecat fara sa conduc vreuna inainte, tot ce stiam e ca nu vreau motorul de 1.6. Ce-i drept, a mea este un s60 D3 nu xc60, model 2014 136hp. E mai usor in comparatie cu xc60, are in jur de 1.5t, dar datorita cuplului de 350N/m nu cred ca se comporta diferit, (mai ales daca circuli cu copiii = nu sportiv). In fine, contrar asteptarilor, masina asta se conduce altfel decat orice am mai condus pana acum (bmw, vw, audi, skoda, fiat,honda, mazda, hyunday, dacia, etc), e foarte bine reglata cutia, schimbatorul parca merge singur, directia precisa, motor diesel destul de silentios si chiar daca il auzi, zgomotul motorului in 5 cilindri peste 2500-3000 de turatii e destul de placut,  iti da impresia de benzinar de capacitate mare..

In ciuda asteptarilor mele de masina pentru pensionari pe mine m-a surprins placut. In general merg pana in 130-140/h si nu am avut probleme in depasiri. Cand am venit cu ea din Belgia, am ajuns  la 200 pe autobahn si spre surprinderea mea, pentru 136cai, parea ca mai poate...E posibil sa ai nevoie sau nu de update-ul Polestar, e subiectiv, depinde cel mai probabil de cat de nervos esti in spatele volanului, oricum, recomdarea mea ar fi: INAINTE sa te decizi, condu un Volvo!

Am avut volvo in trecut, nu o vad ca fiind diferita la condus mai mult decat e orice masina diferita. Dar si eu cred ca ai dreptate, probabil as ramane cu volvo pentru simplul motiv ca suntem sentimentali. Celelalte masini luat ein calcul sunt doar alegeri rationale: La x3 as lua-o doar pentru ca la revanzare sunt mai multi cumparatori, iar x-trail as lua-o pt ca la aceeasi bani cu volvo pot lua o masina mai noua si cu foarte multe optiuni, evident considerand aici valoarea de revanzare a unei astfel de masini.

Va tin la curent cu ce iau.

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kilometri sa nu te sperie. Reclama e-,,VOLVO FOR LIFE".Si eu am luat masina cu 185000 km.Si nu ma pot plange.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now