Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

damyy2019

Anvelope VARA, Anvelope IARNA sau Anvelope ALL SEASON?

3 posts in this topic

Anvelope VARA, Anvelope IARNA sau Anvelope All Season? Cu totii stim ca nici un lucru nu poate fi bun la toate...cu toate astea ne-am dori sa cumparam niste anvelope care sa fie foarte bune si iarna si vara! Din pacate nu s-au inventat inca anvelopele care sa ne ofere aderenta maxima atat pe uscat vara cat si pe zapada iarna. Anvelopele all season sunt un compromis pentru cei care nu circula cu masina in afara localitatilor unde de obicei se dezapezeste destul de repede si unde viteza cu care se circula e mult mai mica decat in afara localitatii. Daca va doriti aderenta maxima atat la franare cat si la inaintare de la anvelopele de pe masina dvs atunci ar trebui sa utilizati anvelope dedicate anotimpului in care va aflati. Dupa cum stim anvelopele sunt primele componente ale masinii care iau contact cu drumul si tot ele sunt cele care ne tin sau nu masina "lipita de drum" , insa nu intodeauna le acordam importanta cuvenita... Daca ne referim la anvelope vara, ar trebui sa le utilizam doar vara intrucat acestea sunt special construite sa reziste la temperaturi foarte inalte si sa ne si ofere o aderenta foarte buna la temperaturi de rulare mai inalte, temperaturi care pot atinge la nivelul asfaltului in zilele calduroase de vara chiar si 70-80 grade.  Daca vorbim despre anvelope iarna, acestea nu sunt concepute sa ruleze la temperaturile foarte mari care sunt vara, au o alta structura a profilului de rulare, mult mai lamelata decat a anvelopelor de vara sau all season iar compozitia chimica a materialelor este speial conceputa pentru a le face mult mai flexibile si mai aderente la temperaturi joase...maxim pana la 10 grade Celsius. Indiferent daca avem pe masina anvelope de vara, iarna sau all season este extrem de important ca ele sa fie intr-o stare buna, stare care trebuie verificata periodic la un service autorizat, macar o data la 6 luni daca nu le schimbam si alegem de exemplu sa mergem cu anvelopele de iarna si vara sau daca avem anvelope all season si le tinem continuu 4-5 ani pe masina. In principal ar trebui verificat: daca s-a ajuns sau nu la indicatorii de uzura maxima, daca anvelopele au umflaturi (galme), daca anvelopele prezinta taieturi, zgarieturi sau intepaturi profunde ce au afectat structura de rezistenta a acestora, daca anvelopele prezinta semne vizibile de deteriorare sau imbatranire a cauciucului urmare a pastrarii lor in conditii necorespunzatoare pe perioada cat nu le folosim sau a stationarii vreme indelungata a autovehiculului, etc. In toate aceste situatii ascultati sfaturile specialistului...daca acesta va recomanda inlocuirea lor atunci ar trebui sa le inlocuiti. Nu va ganditi imediat ca cel ce v-a recomandat inlocuirea vrea sa va ia banii pe un set nou de anvelope... mergeti eventual si la un alt service si cereti o a doua sau o a treia opinie! Cel mai periculos lucru ar fi sa nu faceti nimic...desi cineva care se pricepe v-a atentionat ca anvelopele dvs nu sunt tocmai in regula! Puteti verifica starea anvelopelor dumneavoastra sau achizitiona anvelope si jante noi la Super Preturi de la Vadrexim unde le si poti monta imediat la cumparare iar daca nu esti din Bucuresti poti cere si sa le primesti prin curier rapid acasa oriunde in tara fara costuri de transport daca ai comandat un set de anvelope noi sau jante.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am mers 7 ani cu o amarata de Dacie, cu aceleasi cauciucuri "vara/iarna", fara nici un accident, fara nici o impotmolire in zapada...si atunci erau ierni, nu glumele astea pentru care inchide fufa din Pantelimon scolile.   Doar o singura pana rezolvata cu petec cald, facuta pe drumul vechi catre mare... Ce timpuri...Traiam periculos, asa spun cei de acum :D

6 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

În zonele unde nu prea ai zăpadă pe drum mai mult de câteva zile pe an, sau pt. mașinile cu tracțiune 4x4 (de asfalt, nu off-road) pneurile all season sunt alegerea logică. În rest, cauciucurile dedicate iarna/vară nu sunt doar un truc pentru a scoate mai mulți bani din buzunarele noastre, ci oferă într-adevăr performanțe superioare în condiții diferite. Se vede acum foarte bine, cum se chinuie cine nu e încălțat de iarnă.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites