Sign in to follow this  
Followers 0
emy

Furtun turbo intercooler fisurat?

16 posts in this topic

Salutare,

Am deschis capota, asa fac cam odata la doua/trei zile, sa vad cel mai murdar motor 1.6d, unde s-a mai murdarit. Am observat urme de ulei pe cele doua furtune de la vasul de racire, mai e o teava pe acolo, nu stiu unde vine si unde pleaca si un senzor, ori ce o fi el, toate cu ulei. Dupa ce am curatat tot am vazut, cred ca, furtunul intercooler are doua fisuri, e normal sa se crape acolo? In rest furtunul arata foarte bine. Am pus Leak Fix pt radiatoare, si peste o banda pt conducte, provizoriu. Stiu ca Leak Fix nu e pt cauciuc, dar rau nu cred ca face.

Poate cineva sa-mi spuna daca furtunul acela este intradevar de la intercooler si part no.? 

Multumesc

IMG_20180405_185734.jpg

IMG_20180405_185724.jpg

IMG_20180405_191536.jpg

Screenshot_20180405-202204.png

Edited by emy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, nu va tine lipitura, la primul boost al turbinei va suiera iar. Furtunul cu sertizare cel din cauciuc ce se continua cu teava de aluminiu este de la AC. Furtunul care iti trebuie tie il gasesti in poza de mai jos cu tot cu cod/coduri. Sunt 2 modele, unul mai vechi si unul mai nou.

https://goo.gl/images/GSaRBD

 

Edited by Dumi81

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pt quick reply.

Nu a suierat deloc, doar uleiul din imagine. A trebuit sa caut un quick fix, azi dimineata am avut nevoie de ea, am mers uniform, a fost OK. Mie mi se pare doua taieturi, nu a unei deteriorari a furtunului datorita vechimii lui. Nu am experienta si nu am mai vazut o crapatura a unui furtun, iz zona turbinei, datorita vechimii lui. Voi, ca mecanici, puteti afirma ori infirma daca e o taietura ori este un loc unde furtunul se crapa frecvent.

Cele din imagine, furtunul cel nou cred ca este 6C646A, care are un colier mai mutin, o sa i-au unu din asta. Cred ca trebuie bumperul dat jos pt inlocuirea furtunului. E mai bun furtunul cel nou decat cel vechi?

Acum doua zile am verificat motorul si nu era nici o pata de ulei, ieri seara am observat, asta datorita unui sprint de peste 3000rpm. Asa mi s-a intamplat si cu turbina, am accelerat-o tare din viteza a doua intr a treia si deodata un bufffffffff urmat de o suieratura. Cred ca masinile diesel trebuie lucrat mai usor cu acceleratia.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu cred ca este deteriorat datorita vechimii, plus ca acolo este si "indoitura" furtunului. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se sparg frecvent in acea zona, furtunele de turbo. Dar trebuie facuta o diagnoza in mers si vazut daca nu cumva iti face presiune prea mare de turbo si iti sparge furtunele. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand a fost intercoolerul schimbat, un mecanic a conectat Volvo VIDA / DICE la laptop si a verificat parametri turbinei in timp ce eu conduceam. Acum cu turbina noua nu stiu ce sa zic. Deja am luat un furtun, versiunea pe care o am si eu, de la acelas seller preturi diferite, Ford £13, pt Volvo £16. L-am bandajat deocamdata.

IMG_20180406_112053.thumb.jpg.f43d934fdafurtun.PNG.ad9574dca2e11f727858e32a1bfd8

Diagnoza se face exact cum am facut cu mecanicul respectiv....Mi-am luat Volvo VIDA / DICE, dar nu citeste, nu se conecteaza, e nou, L-am pus pe undeva. O sa-l caut si incerc sa-l instalez pe un laptop diferit sa vad daca merge.....Ce parametri trebuiesc urmariti, si cam cum trebuie sa fie ei?

Edited by emy

Share this post


Link to post
Share on other sites

L-a, schimbat astazi, nu a fost usor, cu toate ca ma dat si bumperul jos, altfel nu se putea. A fost greu partea de sus, cotul acela de plastic. Nu puteam sa mai merga asa, deja se rupsese improvizatia mea, si fluiera, nu mai puteam merge.

S-a potrivit asta 98%, colierul de jos unde se conecteaza la intercooler, nu e colier normal, de fapt e dar are ceva aditional, ca doi dinti care se prinde sub furtun, cred ca datorita presiunii ( nu stiu cat de mare e) sa nu iasa furtunul de sub colier. Am anulat chestia aia, nu puteam sa bag furtunul cu colierul atasat. Sper sa nu scape. L-am strans cu o surubelnita scurta si apoi i-am dat si la cheie piutin....ce au facut astia cand au schimbat turbina, un far de ceata e rupt holderul, pumpita la far crapata si curgea lichidul pe cutia ECM-ului. Am dat ECMul jos, desfacut mufele, dat cu un spray pt asa ceva si pus tot la loc. Nu intrase apa in el. I-am schimbat si stropitorul crapat. Cand am scos capacele de la stropitoarele alea, am rupt, nu capacut, bucata de plastic care prinde capacul. Am avut unul rezerva. Bumperul nu stiu ce ia facut aia cand au schimbat turbina ca nu mai merge pus cum a fost. O sa merg la un centru care se ocupa cu body alignment, sa vad ce zic.

Am reusit in cele din urma sa instalez VIDA, merge. L-am mai instalat odata si se pare ca cu IE 9 nu vrea, I-am pus IE8 si merge perfect. L-am pus pe un D620 Win 7 32bit. Au fost multe erori pe acolo, le-am sters pe toate, dar trei erori nu merg sterse.

Ionutz poti sa-mi spui pasii cum se testeaza presiunea turbinei cu VIDA?

Multumesc 

Share this post


Link to post
Share on other sites

a 3 a blana, a 4 a blana sa nu sara de 2200 mbar mai mult de 3 secunde . 

Adica daca intre 2000-3000 rpm daca ai 2500mbar nu e bine . 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, Bogdan G said:

a 3 a blana, a 4 a blana sa nu sara de 2200 mbar mai mult de 3 secunde . 

Adica daca intre 2000-3000 rpm daca ai 2500mbar nu e bine . 

Mersi Bogdan pt ajutor, dar m-am blocat. Nu sunt familiar cu VIDA, nu stiu unde se intra ca sa vad live parametri turbinei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am incercat sa i-au EGR-ul jos sa-l verific, nu e asa usor cum credeam. Mie teama de clema aia ca nu o mai pot pune si am nevoie de masina .Dupa cate am vazut trebuie si filtrul de motorina luat jos. Am renuntat deocamdata. Am vazut putine gaze pe langa colier spre racitor, deasemenea garnitura la EGR, nu cred ca e originala, arata ca o folie de plastic neuniform pusa. Poate cineva sa confirme, e o garnitura normala pt EGR?

IMG_20180514_155646.jpg

IMG_20180514_155321.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Garnitura este o foita de tabla, este probabil originala si este pusa corect.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Dumi81 said:

Garnitura este o foita de tabla, este probabil originala si este pusa corect.

Munlumesc. Vreau sa vad cum se prezinta EGR-ul. Pe oil breather vine cam mult ulei si merge spre turbo. Cu motorul pornit si furtunul scos se vede cum iese ulei, nu o fi mult dar vibratia motorului ajuta la deplasarea uleiului mai repede. Am dat cu degetul si e ulei, partea filtru de aer e surprinzator de curat, nici o picatura in carcasa filtrului ori pe filtru, doar foarte putin pe marginea filtrului de plastic. Am inteles ca EGR-ul daca nu functioneza corect ar putea contribui la un exces de ulei prin breather.

Cred ca uleiul rezultat merge in turbo si apoi in intercooler, de aici nu mai are unde merge. Nivelul uleiului e normal, nu scade ori creste.

IMG_20180514_162429.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am desfacut furtunul care vine spre admisie de la racitorul EGR-ului, era aproape infundat de depuneri. Nu am tras prea mult de acea conducta, mi-a fost frica sa nu o rup, nu stiu cat de maleabila e dar e foarte tare. Se poate indoi? Nu am un patent pt colierele alea doua, as da jos si conducta si EGR-ul, racitorul are conectate niste furtune care cred ca sunt pt racirea gazelor. Am luat o garnitura EGR de la Volvo dealer, nu seamana cu ce e pe masina. Cea din poza e ca o folie neagra de plastic, cea care am cumparat-o e folie din tabla de inox. Ma tot gandesc ca EGR-ul sa nu fie anulat....numai desfacandu-l pot sa vad.

Problema e ca masina merge 100%, si peste 3000 rot/min. Am facut acu cateva zile un drum de 700 km fara nici o problema. Gazele de la turbo, partea compresor ma nelinisteste. Cand o sa-mi vina patentul pt clemele alea o sa desfac furtunul si EGR-ul....As curata si racitorul dar o sa am probleme cu intreaga instalatie de racire a masinii.

IMG_20180525_174441.jpg

IMG_20180525_172253.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am nevoie urgent sa-mi spuna cineva cum se poate lua partea de plastic de la EGR de restul corpului, nu cea electronica. Am luat EGR-ul jos, (nu e asa murdar, doar fum negru, nici pe teava care merge la racitor, a fost doar la intrare in admisie....aam scos cu degetul cat am putut), desfacut cele trei suruburi si nu pot sa scot partea de plastic, sa fie pe pozitia inchis? 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-a rezolvat. M-am tot jucat cu el pana s-a desprins. Curatat si pus la loc. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/14/2018 at 7:42 PM, Dumi81 said:

Garnitura este o foita de tabla, este probabil originala si este pusa corect.

Ai avut dreptate, e garnitura originala, dar era acoperita cu gaze de esapare. EGRul inca lucra, nu era lipicios deloc, cum am separat cele doua parti depunerile le-a luat vantul. Oare asta o fi fost prima data cand s-a umblat la EGR? Personal nu stiu.... Am avut un patent Clicr R Type, de fapt am luat o turusa cu mai multe pe care nu cred ca le voi folosi vreodata. Nu am luat jos nimic, decat cele doua parti de prindere a filtrului de motorina. Prima data am desfacut clama si am impins-o spre partea racitorului, apoi am slabit cele doua suruburi, cel de dedesubt l-am luat jos si cel de deasupra cu doua deget il desfiletam si cu degetele ramase il tineam sa nu cada, mana dreapta am bagat-o sub EGR printre filtru de motorina si baterie sa nu cada garnitura de la EGR. Dupa ce am desfacut si surubul de deasupra, garnitura a cazut pe mana dreapta care era pe faza.. Teava de la racitor a fost mai greu de umblat la colier, dar cu putin efort s-a rezolvat.

Am folosit - o periuta de dinti, EGR cleaner + Brake cleaner + Oven & BBQ cleaner (dar dupa ce l-am folosit am citit instructiunile, scria se nu se foloseasca pe aluminiu) . Asta e, poate nu o sa mance tot peretele EGRului. EGRul nu se inchidea bine pt ca erau depuneri pe scaunelul clapetei/discului de inchidere, nu se vedea, dar mi-am dat seama dupa ce am rotit in dreapta, mergea numai putin peste jumatate, am miscat din tija aia spre partea dreapta si dat cu cleaner acolo la discul acela care se vede in poza, am facut de cateva ori pana ce tija aia a mers pana aproape de capat, spre dreapta.

Cand am pus EGR-ul la loc, am pus pe garnitura putina vaselina sa nu cada, am atasat cele doua suruburi si cu lanterna, intins peste motor, dupa mai multe incercari, am reusit sa dau de gauri, le-am strans bine, cand le-am mai verificat odata am vazut ca garnitura se prinsese numai de surubul de sus....am slabit ambele suruburi si desfacut cel de jos, cu o mana il tineam si cu cealalta impingeam usor in jos garnitura pana a dat de gaura, surubul. Colierul a mers repede pus la loc.

Nu a fost usoara toata treaba, si la operatia asta mecanicii isi cam merita banii. Acum ca stiu cum se ia jos, si am si scule, o sa-l mai verific o data la vreo doua luni, sa vad daca, Oven & BBQ cleaner a inceput sa manance din corpul EGR.

La toata operatia asta trebuie deconectat + la baterie. Am mai incercat odata sa-l i-au jos cu bateria conectata, am scos doar cablul de la EGR si pus la loc, de fapt am umblat si la conducta de la racitorul EGR-ului. Cand am pornit masina, a pornit dupa mai multe incercari. Acuma a pornit din prima...dupa ce am conectat din nou bateria.

Poate ii va fi de folos cuiva cum se demonteaza EGRul, curata, si pune la loc.

IMG_20180531_134046.jpg

IMG_20180531_134115.jpg

IMG_20180531_142246.jpg

IMG_20180531_142259.jpg

IMG_20180531_142314.jpg

IMG_20180531_142400.jpg

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0