• Announcements

    • Adrian N

      Mentenanta   07/19/2018

      In perioada 20-05 ora 20:00 - 22-05 ora 20:00 site-ul va fi oprit pentru mentenanta. Probleme ce se vor a fi rezolvate: Problema legata de conturi(inregistrare, autentificare, schimbare parola) Problema cu spam-ul. https://www.facebook.com/groups/volvoclubrom/  
muadDib

Ce nu va place la Volvo-ul personal?

243 posts in this topic

Nu am gasit un topic asemanator, de aceea l-am creeat eu.

Desi iubim "masinutele" astea, totusi, in tot timpul asta petrecut impreuna in mod sigur ati gasit si cateva aspecte care va deranjeaza, sau care, sa zicem, puteau fi facute mai bine :D

Mi se pare interesant sa impartasim aceste observatii, prin asta ridicand nivelul de cunoastere a marcii Volvo si a modelelor. Si, poate daca observam ca anumite aspecte se manifesta doar la masina proprie (altii cu masini similare nu le impartasesc) putem trece la rezolvari :D

Incep eu, masina din semnatura:

- reflexia bordului in parbriz, zilele insorite. Pur si simplu sunt momente in care nu vad deloc bine drumul datorita reflexiei asteia. Chiar nu a testat nimeni aspectele astea? Si pe cat de stupid (dar eminamente real) pare acest lucru, pe atat de greu mi se pare de rezolvat. De fapt, ca sa fiu cinstit, chiar nu am rezolvare... Ce as putea sa fac? Exista altii cu bord gri deschis care au sesizat acest lucru?

- reglajul scaunului din dreapta. Desi rar, :P , ma mai asez si pe scaunul asta. Si, pentru ca nu are reglaj pe inaltime, dau mereu cu capul in cadrul usii. Si desi sunt lat, nu sunt extrem de inalt, am 1.8 metri.

- franele sunt cam... elastice. Cel putin asa mi se par mie la modelul meu. Nu se pune problema sa nu am frane, daca ma infig tare in ele le duc in blocaj (de unde le intoarce ABS-ul), masina opreste bine, insa feeling-ul de "elastic" sau "un pic nesigur" il am... Ma sui in masini ale prietenilor si la prima frana risc sa ies prin parbriz... O fi doar la mine? Sau ati sesizat si altii acest aspect?

- Servodirectia. Parca merge cam greu volanul. O fi numai la mine?

Cam atat pe moment :D Revin cand imi mai aduc aminte :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

O lada de bere rece pt idee si topic! Deocamdata trebuie sa ma gandesc la ce nu i-mi place la 850.....mie i-mi vine mai bine decat costumul......dar las ca tot gasesc si eu ceva......

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu am gasit repede, subscriu la faza cu reflexia,desi am bordul inchis la culoare dar cel mai mult ma deranjeaza infima scrumiera si pozitia ei,iese din raza vizuala si pana m-oi obisnui cu pozitia ei am tendinta sa-mi urmaresc mana cu privirea,iar o fractiune doua de secunda pot conta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

AC-ul la 850 - in special sint suparat pe designerii care au contribuit la nesabuita idee de a monta evaporatorul tocmai in spatele bordului pentru a-ti lua 8-10 ore de demontat TOT CE INSEAMNA BORD pentru a ajunge la el...Si cum de nu au putut echipa cu un amarat de filtru de polen(desi locul exista,e gindit bine) aceasta superba masina, pentru a duce la oxidarea si moartea evaporatorului...toate frunzele, praful, musculite, etc s-au lipit de paletele acestui infam evaporator...In rest, nu am nimic de zis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

frinele elastice. te obisnuiesti cam greu cu ele, insa nu pot zice ca ma deranjeaza.

ce ma deranjeaza e raza de bracaj prea mare.

aaa....., da: si scrumiera! (io o tin in poala, ca altfel n-o nimeresc !) (nu va ginditi la prostii)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai dreptate cu franele si eu am aceeasi senzatie.

La a mea...faptul ca nu am scrumiera si pe post de scrumiera am un pahar, ca nu-mi arata consumul (se poate monta sau nu merita?) si-mi cam bate ceva in spate, cred ca usa de la porbagaj nu e fixa si clantane ceva pe acolo cand merg pe un drum cu gropi;a ma mai enerveaza faza scurta ca e cam chioara in rest imi place prea mult.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imi explicati si mie ce inseamna frane elastice? O fi din cauza EBA si a faptului ca masoara forta cu care apesi pedala? Ca daca apas usor intr-adevar franeaza lin, dar daca apas brusc ma arunca in volan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai e parca ai apasa pe un arc cam tare. Si nu e vorba de tehnologie, ca Volvo nu e singurul cu ABS/EBD/etc., ci mai mult de o calibrare mai ciudata ca feedback-ului pe care ti-l da pedala. Si nu e o problema a sistemului de franare, ca, asa cum ai spus, nu e o problema de eficienta.

Si, daca eu am 43,5 - 44 la picior, nevasta-mea simte mai bine problema asta si imi confirma ca ii este mai usor sa conduca Opel-ul lui taicamiu sau Audi-ul lui cumnata-miu. Cel putin dpdv al franarii :D

Practic, frana Volvo-ului meu se simte ca frana altor producatori premium dupa ce a intervenit fenomenul de brake fading.

Cand conduci alte masini, nu ti se intampla ca in primele momente, pana te inveti cu respectiva masina, sa observi ca pui prea multa forta in franare? Ca asta se intampla cand vii de pe un Volvo. Sau, cel putin, dupa un S/V40 mark 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@MuadDib. Aha, am inteles. Multam`  ;D Eu sincer nu prea simt diferente de franare la diferite masini pe care le conduc, in schimb eu sesizez diferente la schimbator si cutia de viteza...pe mine alea ma deranjeaza. Si schimbatorul daca e urat la o masina noua, poate sa arate masina ca un avion ca tot nu-mi mai place  ;D La Volvo imi place  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@muadDib: Nici ca puteai sa descrii mai bine problemele. Pe langa tot ce ai descris tu acolo (intr-adevar e FOARTE deranjant cand mergi pe Transfagarashan, iti bate soarele in bord, si vezi bordul in parbriz si nu stii pe care banda esti cand iei curba, frane prea elastice, o sa incerc sa schimb lichidul de frana ca s-au facut 2 ani deja de cand o am, si servodirectia, care dupa ce se incalzeste motorul merge mai greu - dimineata o pot conduce cu un deget), nu cred sa am alte probleme. Cu frana intr-adevar, m-am suit pe masina lui tommytza si la prima franare era sa ies prin parbriz, obisnuit cu pedala mai tare ca la mine. ;D

Submotorizarea poate ar mai fi o problema, dar exista un compromis in sensul scaderii consumului. E frustrant sa stii ca un Logan de 1.4 pleaca inaintea ta in semafor, dar pe de alta parte nici Loganul de 1.6 16V n-o sa "faca" un Matiz pana la 40/h. E chestie de cutie si rapoarte deja...

As mai adauga mici greseli de proiectare a motorului, ce duc la defectarea VVT-ului (echivalentul VANOS-ului de la BMW), poate ar fi mers un CAI (Cold Air Intake), pentru ca admisia de aer proaspat este inghesuita in interiorul contra-aripii stanga-fata, o cutie care sa NU fie de Renault si sa aiba "plansul" tipic la deceleratii sau acceleratii bruste, la motoarele de 2.0 s-a rezolvat aceasta problema si fiind comanda cutiei pe cabluri, nu se mai simt in schimbator vibratiile motorului.

Cam atat, daca imi mai aduc aminte imi editez postul si mai adaug !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe mine ma dispera faptul ca scartzaie (citeodata) placutele de frana, este foarte enervant. In rest masina este chiar ok. Cu frana proasta m-am obisnuit ;D 

Consumul nu pot sa spun ca e mare, pt ca 9.4% extern la o masina de 1.5t si 170cp este chiar SUPER!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi se pare directia cam "moale".

La inceput eram putin incomodat de diametrul de bracaj, dar m-am mai obisnuit.

Pentru plasticul din care e facuta consola centrala, aparatoarea ceasurilor de la bord si lacasurile butoanelor de actionare a geamurilor puteau folosi un material mai de Doamne-ajuta ( isi schimba culoarea dupa spalare/degresare).

Nu in ultimul rand puteau pune senzori mai cu economie sau de mai buna calitate.

In rest numai de bine:-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe mine la S40-ul meu ma deranjeaza ca nu este S60  ;D

Ca sa revin...La masinuta mea nu ma deranjeaza nimic in mod special, poate doar stalpul dreapta fata care ma incomodeaza uneori cand ma asigur din dreapta. A, si ar mai fi portbagajul. Trebuie sa imi iau niste accesorii in care sa imi pot tine lucrurile ca sa nu le mai aud cum se plimba de colo-colo prin portbagaj.

In rest, ne potrivim de minune  :love8:

Share this post


Link to post
Share on other sites

- reflexia bordului in parbriz, zilele insorite. Pur si simplu sunt momente in care nu vad deloc bine drumul datorita reflexiei asteia. Chiar nu a testat nimeni aspectele astea? Si pe cat de stupid (dar eminamente real) pare acest lucru, pe atat de greu mi se pare de rezolvat. De fapt, ca sa fiu cinstit, chiar nu am rezolvare... Ce as putea sa fac? Exista altii cu bord gri deschis care au sesizat acest lucru?

Si pe mine ma deranjaza asta, chiar daca masina arata mai elegant asa.

Am rezolvat problema cu ochelari polarizati pe care ii port tot timpul cat sunt in masina.

Si ma mai deranjaza service-ul care iti cere bani de super-masina dar ofera servicii de Dacia 1100.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E, lasa ca prin www.piese-volvo.ro si ALT service in afara de reprezentanta, ne descurcam noi ;)

EU am mai gasit una, de care uitasem:

- volanul arata de parca masina are 15.000 de ani. Materialul e cam prost, fostului proprietar ii transpirau palmele acid, etc. cert este ca aici trebuie neaparat sa fac ceva...

Am dat pe alt forum de un tip care face imbracare in piele a volanului, si arata chiar bine... Ii dau mesaj sa vina si pe forumul nostru? Ma gandesc ca nu ar strica... Cel putin in poze munca lui arata chiar bine (am vazut niste volane de BMW, serii noi, si sunt chiar faine)

Share this post


Link to post
Share on other sites

  Desi imi iubesc masinam, aici pot sa o critic si eu deschis:)))

  1. Ma supara ''elementele plastice din bord '' zici ca e Dacie

  Si cam atat in rest sunt ff multumit, dar zgomotul ''tic,tic, tic'' de la plastic ma scoate din sarite.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am un Volvo S40 - Generatie noua, motor 2.4, 140 CP

In primul rand am impresia ca din herghelia mea, multi au decedat. Desi e un motor de 2.4, nu "trage" tocmai cum te-ai astepta. Pe urma e foarte enervanta refexia bordului in parbriz dar, um spunea cineva mai sus se poate rezolva foart udor cu o pereche de ochelari polarizati. Pe urma ar fi faptul ca locul de depozitare al diferitelor lucruri (Cd-uri, chei, portofel) dintre scaune e foarte mic. Din fericire nu fumez deloc in masina astfel incat nu ma pot pronunta cu privire la amplasamentul "paharului" adica a scrumierei. Bricheta insa e pozitionata destul de aiurea pt ca atunci cand pun GPS-ul inevitabil, cand schimb viteza ma impiedic de acumulatorul de la GPS. Cutia de viteze mi se pare putin rigida. Ce nu imi place deloc e cheia de la masina care arata ca o jucarie de copii pana la 3 ani. Un plastic aiurea cu un design stupid la care au mai adaugat si un buton aiurea pentru portbagaj. Daca mai imi amintesc ceva revin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut! Vizibilitatea mi se pare destul de redusa datorita stalpilor grosi si nici de consum nu sunt multumita: 15-16% in oras. In rest, n-am ce sa-i reprosez.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma enerveaza lipsa de elasticitate a motorului pana in 2500rpm. Ma bucura nespus ce se intampla dupa. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

deci u imi mai merg tastele n si b. Daca va intreabati cum scriu ... on-screen keyboard :) :) :)

revenind ... subscriu la faza cu lipsa de elasticitate pana in 2500 (si doar am 235cp ffs) :)

subscriu si eu la faza cu reflexia in parriz (si am bordul bej ... e crimial).

franele ... la fel. Am o laguna 2 ... si am ajuns sa am cosmaruri noaptea ca n-am frane in intersectie la volvo, desi discurile sunt zimmermann sport perforate si cu placute ferodo racing.

servodirectia intradevar e cam tare ... desi, cum spunea alex, dimineata pe racoare, cand pornesc masina zici ca e unsa cu ulei si merge brici. N-am reusit inca sa gasesc o explicatie logica :P.

Torpedoul parca nu se inchide prea bine ... si mai 'suna' la denivelari ...

In plus, ma cam enerveaza suspensia, care, desi e sport, nu e facuta sa reziste la solicitari. O poti strica imediat daca mergi mai sportiv, si sunt si zgomote/troncanituri foarte deranjante la gropi - si asa a facut de noua.

totusi, cel mai mult ma deranjeaza lipsa unui loc de pus paharul/cana/sucul, etc .... nu am absolut nici un asemenea loc.

A, si pt ca sunt dus cu capu' si pluta (si nici macar nu am colac de salvare) ma deranjeaza ca nu se poate face remapare prin obd, si ca trebuie desfacut ecu si rescris flash-ul de memorie :).

Si tot pentru ca sunt dus scu capu' ... mi se pare ca evacuarea ar trebui sa sune un pic de tot mai sport la T4 ... cam cum e la octavia 2 rs pt cine stie.

Oricum ... imi iubesc la nebunie masinutza :), si toate sunt trecute cu vederea.

Numai bine,

Vlad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut! Vizibilitatea mi se pare destul de redusa datorita stalpilor grosi

Subscriu...si la mine e la fel.

Pe mine ma enerveaza locul unde e pus bricheta  :tard: Cand pun detectorul ma deranjeaza la schimbat vitezele (moft)

Si mie mi se pare ca servodirectia e cam grea... Am condus un fiat si daca trageam mai tare de volan se invartea pe loc  :D :D

Franele mi se par ok....doar ca le pisc uneori prea tare (deh...il am de o luna)

A da....era sa uit. MA ENERVEAZA LA CULME ca nu pot sa las muzica deschisa decat cu cheile in contact...si mereu stau geana pe masina cand ascult muzica pe la gratar sau in fata blocului :D

in rest..mi-e ciuda ca nu stiu sa scot de la ea, tot ce poate ea da :'(

mi-am adus aminte inca ceva: E handicapata rau cotiera aia  ??? ??? Daca stau cu mana pe ea nu ajung la schimbator si daca ma sprijin intr-un colt nu pot sa mai schimb vitezele ca tre sa ridic mana.... Nu se da nici un spate nici un fata. (moft la fel)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chestia cu reflexia soarelui în bord este într-adevăr foarte deranjantă ÅŸi ar mai fi ÅŸi frânele care scârţâie uneori ca la cel mai nenorocit autobuz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu are torpedo racit de la AC.

La un drum mai lung opresc de 2-3 ori sa iau bauturi reci.

Ce ma enerveaza este ca trec, cat sunt oprit, toate alea 199 de camioane pe care am muncit sa le depasesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A, si pt ca sunt dus cu capu' si pluta (si nici macar nu am colac de salvare) ma deranjeaza ca nu se poate face remapare prin obd, si ca trebuie desfacut ecu si rescris flash-ul de memorie :).

merge cu powerbox, fara a rescrii nimic.

intreaba la dimsport

Share this post


Link to post
Share on other sites

Subscriu si eu la uzura volanului. Arata f nasol.

Scrumiera e pusa anapoda si la mine, cred ca in suedia nu se prea fumeaza. La mine e pusa la baza consolei, in fata schimbatorului de viteze. cand sunt in viteza 1 si 3, e chiar dificil de nimerit scrumiera.  ::)

F deranjant este si faptul ca nu are filtru de polen. Pot sa o curat bec in tot interior si in 4-5 zile, e la loc praful.

Un aspect ar mai fi ca: placutele de pe portierele din fata pe interior, cele pe care scrie "side protection"; pe partea soferului a sarit si asa am vazut la mai toate masinile care au asa ceva. Pur si simplu se rupe locasul de surub.

Inca o chestie, care e chiar de rusinica, este ca: bordul crapa in partea stanga. Nu numai pielea, ci tot bordul, undeva la o palma distanta de stalpul din fata/stanga.  ??? E un defect de fabricatie observat la cam toate masinile cu anul de fabricatie asemanator, pe modelul 440.

Imobilizatorul imi taie tot curentul cand inchid masina si trebuie sa setez mereu casu, pierde toata memoria , plus ca merge numai cu cheia in contact.

In rest... e Volvo. Da clasa chiar si la unele masini noi.  :thefinger:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now