bim

Hop si eu cu V60

70 posts in this topic

Salutare!

Am intrat si eu in randul posesorilor de Volvo, cumparat de la belgieni cu aproape 130k km. Masina e un V60 din 2014 cu motorul de 1.6 l diesel in echiparea kinetic. Doua dotari mi-as fi dorit: parbriz incalzit si spalatoare la faruri. Drept e ca nici nu stiu daca in 2014 era parbrizul incalzit la volvo. Citisem initial ca nu are asistenta la plecarea din rampa, dar are - pentru cand o fi sa ia sotia permis.

Ca o prima impresie, dupa 1000 si ceva de km, ar fi ca poate era mai bine sa iau motorul de 2.0 l, insa nu sunt vitezoman din fire asa ca ma voi descurca, zic eu. Masina e destul de grea si se simte asta, eu venind de pe una la 1200 de kile, adica directia pare foarte rigida. Consumul din bord zice asa: 4.3l/100 km - extraurban - 2 pasageri cu bagaje; 6.8 l / 100 km - urban. E posibil ca valoarea din oras sa mai scada dupa ce vine vacanta elevilor si studentilor.

Da, bordul este in flamanda, dar toate iconitele sunt usor de intuit. Am inteles ca doar la reprezentanta pot schimba limba informatiilor din bord si nu chiar ieftin, deci o sa aprofundez limba marilor pictori. In schimb, pe ecranul central am reusit destul de usor sa-l trec in engleza. 

Portbagajul nu este chiar asa de mare, 430 de litri zice in carte. Imi place faptul ca podeaua portbagajului e la nivelul deschiderii hayonului, iar sub podea mai poti pune o patura, niste scule si alte lucruri de trebuinta la masina. Pentru o familie de 3-4 persoane zic eu ca este ok. Bancheta spate se pliaza foarte usor iar suprafata rezultata este perfect plana. So, in caz de nevoie se poate dormi confortabil in spate, daca exista o saltea in dotare. 

Eu merg cu waze asa ca nu stiu cat de ok e navigatia. Cu toate astea, am descarcat update-ul de pe site-ul volvo si o sa-l instalez la urmatorul drum lung.

Urmeaza sa trec prin birocratica etapa a inmatricularii, dar asta-i romanica, asa ca mergem inainte.

Dupa ce primesc numerele negre, as vrea sa-i fac o revizie generala(adica schimb de ulei, filtre, placute+discuri ca-s cam uzate, poate si distributia), chiar daca am cartea service la ea si scrie ca pana prin decembrie pot circula linistit cu masina.

Apoi, as vrea sa-i cumpar anvelope de iarna, poate si al doilea set de jante daca gasesc ceva la un pret decent. De fapt, inca mai cuget daca sa iau doar niste michelin crossclimate pentru ca anvelopele de vara actuale sunt si ele cam duse. Nu-s convins ca astea mixte pot sa faca fata drumurilor noastre pline de zapada.

Ca sa trag o prima concluzie, masina imi place mult, e foarte comoda la drum lung( din punctul meu de vedere) si e plina de airbaguri. Sper sa nu fie nevoie sa se dechida!

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut si bine ai venit printre noi, 

Am cateva comentarii la cele spuse de tine mai sus: 

- Parbriz incalzit - este din 2014.

- Spalatoare de faruri pe xenon din fabrica

- Asistenta in rampa ar trebui sa fie - bag-o in viteza cand esti in rampa si ai sa vezi ca tine un pic turatia sus pana apesi acceleratia

- era categoric mai bine sa iei motorul de 2.0L - alt motor, Volvo in 5 cilindri. 

- Da-o naibii de navigatie ca nu e buna de nimic oricum - la tine trebuie sa ai DVD - ce ai descarcat tu este dupa 2016. Mergi pe Waze / Google Maps. 

- Vezi ca la Volvo mai sunt promotii cu roti complete de iarna - jante + anvelope - la preturi foarte bune -ex: jante + anvelope la pret de 1,2 x anvelope. personal recomand anveope cat mai bune si specifice - vara / iarna, din simplul motic ca sunt singurele care tin masina pe drum - sunt singurul punct de contact intre masina si drum. 

Sa auzim numai de bine si daca ai grija de masina cum trebuie si ea va avea grija de voi si va va oferi multe satisfactii. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta am zis si eu, ca masina are asistenta la plecarea din rampa iar asta o s-o ajute pe colega de camera, cand o fi sa treaca la volan.

Pana acum, am avut la inceput, pe prima masina cumparata de noua, niste anvelope all season. Adevarul e ca nu prea m-am inteles cu ele si in iarna urmatoare am cumparat niste anvelope de iarna de calitate. Intotdeauna am vrut ca anvelopele de iarna sa fie din gama premium pentru ca am ramas cu ceva pitici pe creier dupa ce am alunecat putin pe vremea cand conduceam dacia parintilor iar cielo era considerata limuzina. O sa caut promotiile volvo, poate gasesc chiar 4 jante de tabla.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am schimbat la V 60 al meu 2014 model 2015 din meniu limba si nu am cd la navi, cel putin nu stiu sa am. Motor 4 cilindri, 1969 cc si 133 kw

Edited by cristiann

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felicitari pentru achizitie.

Si eu am acelasi model, dar din 2013, cumparata de mine in noiembrie 2017.

Pe zi ce trece imi place mai mult, cred ca am facut o alegere buna.

Sa te bucuri de ea!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca sa fie treaba completa, am zis sa adaug si 2 poze. 

Eu n-am mai avut pana acum kit de pana pe masina asa ca sper sa nu am ocazia sa experimentez folosirea kitului. Ma gandeam, pentru concediu, sa-mi cumpar o roata din aia mica, macar sa fiu pregatit, ca loc as avea unde s-o tin, ca la vechea dacie 1310. Oricum, pentru linistea mea sufleteasca, mi-am comandat anvelope de vara firestone roadhawk cu dimensiunea 205/60/r16, ca astea de-o venit pe masina sunt cam uzate.

Am schimbat un bec pentru faza scurta si am ramas uimit de cat de destepti sunt cei din Suedia. Daca te misti cu talent, in 2 minute poti scapa de problema. Cu ocazia asta mi-am amintit ce chinuiala am tras sa schimb un bec de pozitie la vechea masina.

Multi km fara probleme va doresc si voua!

 

2.jpg

interior.jpg

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa inca 2 luni de circulat local si un concediu european am zis ca pot sa-mi dau cu parerea in ceea ce priveste comportamentul masinii. Prima data ar trebui sa spun ca in Romania nu avem sosele iar centurile ocolitoare sunt niste glume proaste. Ungurii lucreaza de ani de zile la centura Budapestei care are minim 3 benzi pe sens si tot nu face fata traficului. Poate doamna firea(ministrul transporturilor) ar trebui sa faca un drum de la timisoara la Viena sa vada ce inseamna centura europeana.

Ok, sa revenim la subiect. Mi-am dat seama ca portbagajul nu este chiar cel mai spatios in sensul ca ne-am extins putin cu bagajele si pe bancheta din spate. Din punctul asta de vedere, cred ca V60 e mai degraba un hatchback decat un break. Sau poate chiar asta este. Pe autostrada am fixat pilotul pe 120 - 130 km/h si pot spune ca masina are un comportament bun: nu e zgomotoasa, raspunde ok la comenzi si este stabila. Sigur ca am testat pe portiuni mici si ceva viteze superioare iar motorul trage bine pana spre 170. Mai departe nu am insistat pentru ca eu nu ma simt confortabil la viteze mari. Oricum, franele par ok pentru o masina atat de grea.

Consumul mediu a fost 5.3 l/100 km in conditiile in care am tot strabatut Alpii pe soselele din Austria, inclusiv cu urcare la Grossglockner, plus vreo 2000 km de autostrada. Cam 90% din drum am mers cu aerul conditionat pornit. Motorina cea mai ieftina a fost in Austria 1.15 euro/l. Am folosit navigatia din bord dublata de waze. Waze a fost mai destept de cateva ori asa ca o sa-l folosesc in continuare.

Urmeaza revizia cu schimb de ulei si filtre plus achizitia anvelopelor de iarna.

La reprezentanta mi-au cerut 700 lei ca sa-mi treaca informatiile din bord in engleza. Mi se pare cam mult...

S-auzim de bine!

 

 

 

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 17.08.2018 at 2:22 PM, bim a spus:

 

La reprezentanta mi-au cerut 700 lei ca sa-mi treaca informatiile din bord in engleza. Mi se pare cam mult...

 

Nu e asa mult, dar vorbeste cu @Bogdan G (cred ca are preturi mai mici) 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 29.08.2018 at 4:38 PM, MihaiS60 said:

Anvelope de 205? nu sunt prea mici?

In cartea tehnica, la prima pozitie, sunt trecute cele cu 205/60/R16. Cu astfel de anvelope a venit masina din fabrica si tot din astea am cumparat pentru vara. Pentru iarna o sa cumpar tot de 205/60/R16. Intr-adevar, as putea sa iau si 215/55/R16 dar nu stiu daca ma ajuta in sezonul de iarna. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai optionale sunt 215/50 R 17 cred. Asa scrie la mine. Nu stiu daca te ajuta. In mod normal iarna nu se pun mai late. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 03.09.2018 at 6:22 PM, cristiann said:

Pai optionale sunt 215/50 R 17 cred. Asa scrie la mine. Nu stiu daca te ajuta. In mod normal iarna nu se pun mai late. 

eu am jantele de 16 asa ca tot R16 vor fi si anvelopele. in carte scrie ca pot sa pun si roti de 18 dar nu voi face asta.

am de ceva vreme si o buba, faptul ca imi tot sare protectia pentru bagaje. eu n-am mai avut break pana acuma si poate e normal ca de la drumurile romanesti sa se mai intample asa ceva. o sa caut sa schimb tija care tine prelata pentru ca mi se pare ca are capetele cam roase, poate de aici si problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 5 ore, bim a spus:

eu am jantele de 16 asa ca tot R16 vor fi si anvelopele. in carte scrie ca pot sa pun si roti de 18 dar nu voi face asta.

am de ceva vreme si o buba, faptul ca imi tot sare protectia pentru bagaje. eu n-am mai avut break pana acuma si poate e normal ca de la drumurile romanesti sa se mai intample asa ceva. o sa caut sa schimb tija care tine prelata pentru ca mi se pare ca are capetele cam roase, poate de aici si problema.

Pana cumperi ca sa nu cumperi degeaba infasoara un pic de banda adeziva sa vezi daca ala e baiul. Cand pui prelata  capatul  dinspre hayon sa fie indreptat in jos

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine pe 16 cred ca sunt trecute 215/55 sau /60 R16

Edited by cristiann

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 07.09.2018 at 9:10 PM, cristiann said:

Pana cumperi ca sa nu cumperi degeaba infasoara un pic de banda adeziva sa vezi daca ala e baiul. Cand pui prelata  capatul  dinspre hayon sa fie indreptat in jos

M-am dat cam viteaz cu tija respectiva. Volvo nu aduce decat ruloul complet si e 1000 de lei. Mie imi trebe doar cele 2 capete de plastic pentru ca sunt cam roase. O sa vad cu niste banda 3m daca rezolv problema (Multumesc de sugestie!).

Tot niste banda adeziva am lipit si pe bucatica aia de plastic ce zdrangane pe parbriz in stanga jos. Stiu, are rol sa tina vignetele, dar aproape toate vignetele care trebe puse la vedere sunt autoadezive, iar aia de bulgaria e chiar groaznica.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 2 ore, bim a spus:

M-am dat cam viteaz cu tija respectiva. Volvo nu aduce decat ruloul complet si e 1000 de lei. Mie imi trebe doar cele 2 capete de plastic pentru ca sunt cam roase. O sa vad cu niste banda 3m daca rezolv problema (Multumesc de sugestie!).

Tot niste banda adeziva am lipit si pe bucatica aia de plastic ce zdrangane pe parbriz in stanga jos. Stiu, are rol sa tina vignetele, dar aproape toate vignetele care trebe puse la vedere sunt autoadezive, iar aia de bulgaria e chiar groaznica.

Alta varianta cauta unul sh.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uite ca deja s-au strans 10000 de km cu volvo. Masina imi place din ce in ce mai mult, e comoda la drum lung si raspunde ok la comenzi. Mi s-a confirmat in perioada asta ca motorul e pentru oameni linistiti in trafic. Eu nu-s agresiv asa ca e ok pentru mine si familie. Important este sa ajungem acasa intregi, mai ales dupa drumurile facute prin tara in care observ tot felul de Schumaheri. 

I-am facut revizia asa cum m-a anuntat computerul de bord, la 12 luni de la cea veche. Dupa numarul de kilometri ar mai fi incaput cateva mii. Schimbul de ulei cu 4 filtre(ulei, aer, motorina, polen) o fost 500 de lei la un service din targ. Uleiul e Castrol Magnatec Stop-Start 5w-30 A5/B5. In bidonul de 4 litri or mai ramas 100-200 ml si decat sa mi se scurga prin portbagaj(am mai patit asa o isprava la vechea masina si nu-mi mai trebe) am mai cumparat inca un bidon sigilat de 1 litru sa fie in caz ca o sa ceara sa completez pana la urmatoarea revizie. Oricum, am inteles ca motorul asta nu papa ulei. Filtrele sunt Mann, nu stiu cat sunt de bune sau de rele, asa le-au comandat cei de la service. La schimbul celui de polen s-au chinuit putin ca or scos torpedoul si ceva cabluri dar in final au reusit sa puna toate suruburile la locul lor.

Odata cu revizia am cumparat si setul de anvelope de iarna, Nokian wr d4 205/60/16 96h - aproape 1600 de lei toata distractia. Mai trebuie sa iau lanturi, sa fie acolo in caz de ceva. Pe cele vechi cred ca le-am folosit de 2 ori la munte.

 

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odata cu venirea lunii noiembrie am facut si schimbul de anvelope. Inspirata idee pentru ca am apucat sa le testez prin zapada asta timpurie si nici nu o trebuit sa pierd cateva ore bune la coada la vulcanizare.

Intrucat vreo 2 zile am experimentat deschiderea cu greutate a portierelor inghetate, am cumparat ceva spray din dedeman pentru tratat chederele impotriva inghetului si nu mai am probleme. 

Nu pot sa apreciez daca se incalzeste mai greu decat masinile pe care le-am avut inainte si care erau pe benzina. Oricum o pornesc dimineata cu vreo 5-10 minute inainte ca sa se dezghete parbrizul.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am uitat sa scriu ca, inainte sa trec pe anvelopele de iarna, am avut un cui intr-o roata. Bine ca eram in oras si o observat sotia, ca era pe partea ei. Si iar am cugetat daca la drum lung n-ar fi buna o roata de rezerva din aia mica, numai cat sa ajung la o vulcanizare. Na, parca n-am incredere in kitul ala de pana.  

I-am mai cumparat placute de frana noi de la trw, ca asa or avut la service si n-am vrut sa ma mai complic sa caut in alta parte. 

Tot m-am chinuit s-o conectez la internet dar cred ca-i trebe ceva update. O  sa vad ce zic specialistii volvo.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce probleme ai cu conectarea la Internet? In mod normal masina se poate conecta prin WiFi sau BT de la telefon - insa trebuie sa aiba modulul de Internet in ea - poti sa faci o poza la consola? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 04.06.2018 at 6:21 PM, maverick a spus:

- Da-o naibii de navigatie ca nu e buna de nimic oricum - la tine trebuie sa ai DVD - ce ai descarcat tu este dupa 2016. Mergi pe Waze / Google Maps. 

Mav-ule, s-au mai schimbat lucrurile cu navigația de la Volvo. Merge foarte bine, update-uri vin lunar, deci se actualizează mereu cu tot ce e nou. Apreciez mult că te avertizează din timp despre viitoarele viraje, precum și harta afișată în ecranul șoferului. Un singur lucru mi-aș mai dori de la Volvo, anume, ghidarea vocală și în limba lui Eminescu. Dacă nu știai, are și trafic alert, ține așadar cont de intensitatea traficului. Sigur, nu egalează Waze. Încă. Apoi, nu toată lumea e fericită să țină telefonul în geam ca la Dacia 1300. Chestie de eleganță.  Plus că Waze nu te lasă să cauți nimic dacă simte că ești în mișcare.

Oricum, eu unul aștept cu nerăbdare următorul nivel (în 2019 cu siguranță), când voi avea aplicațiile Android direct pe tableta din bord, fără telefon legat cu cablu USB, fără să fiu nevoit să instalez Android Auto din surse dubioase, pentru că în România nu e disponibil, apoi nu ți se mai descarcă sau încălzește telefonul, etc. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am atasat si poza cu consola centrala. In weekend am incercat din nou sa o conectez la net si minunea s-a produs. Nu-mi dau seama ce ar putea sa faca meniul cu aplicatii.

Acum imi mai ramane doar update-ul pentru navigatie de facut, asta ca sa fie la zi cu noutatile. Oricum waze e baza in materie de navigatie.

Drumuri bune!

IMG_20180426_185249.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, 

Voiam o poza cu toata consol,a centrala - cea din dreapta cu butoanele si tastatura, nu bordul. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/7/2018 at 2:29 PM, mariusdaniel said:

Mav-ule, s-au mai schimbat lucrurile cu navigația de la Volvo. Merge foarte bine, update-uri vin lunar, deci se actualizează mereu cu tot ce e nou. Apreciez mult că te avertizează din timp despre viitoarele viraje, precum și harta afișată în ecranul șoferului. Un singur lucru mi-aș mai dori de la Volvo, anume, ghidarea vocală și în limba lui Eminescu. Dacă nu știai, are și trafic alert, ține așadar cont de intensitatea traficului. Sigur, nu egalează Waze. Încă. Apoi, nu toată lumea e fericită să țină telefonul în geam ca la Dacia 1300. Chestie de eleganță.  Plus că Waze nu te lasă să cauți nimic dacă simte că ești în mișcare.

Oricum, eu unul aștept cu nerăbdare următorul nivel (în 2019 cu siguranță), când voi avea aplicațiile Android direct pe tableta din bord, fără telefon legat cu cablu USB, fără să fiu nevoit să instalez Android Auto din surse dubioase, pentru că în România nu e disponibil, apoi nu ți se mai descarcă sau încălzește telefonul, etc. 

Si eu am update-uri lunar, pe USB - insa dupa ultimele update-uri am autostrada intre Deva si Timisoara, si respectiv autostrada intre Sebes si Cluj. Sa vedem ce autostrada am dupa saptamana asta de update, de la Pitesti la Sibiu - nu m-ar mira deloc. 

Sper ca la varianta ta - pe noua arhitectura Volvo - sa fie mai bine. Pana atunci tot Waze e de baza. 

PS. Waze te lasa sa cauti in timp ce mergi cu conditia sa ii spui ca esti pasager :) - prietene pe Waze poti sa il minti din cand in cand ca si el o face cu tine. Nu trebuie sa fii atat de sincer cu el - el nu  e mereu asa sincer cu tine. 

Deocamdata vizavi de Android Auto si Apple Car - pana cand producatorii masinilor vor autoriza (vor fi de acord sa faca mirroring la Waze / Google Maps) nu prea avem ce face - au si ei interesul lor - sa mai ciupeasca niste bani - tot datorita acestei elegante precizate de tine. Exact pe asta se bazeaza - pe dorinta noastra de eleganta.

Edited by maverick
2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now