TitiB

Alternator: atenționare când nu exista incarcare

11 posts in this topic

Mi s-a aprins pomul de Crăciun în bord, martori care-ți ridica pulsul și te lasă puțin fără suflare, mesaje în germana și am rămas fără servodirectie. Am oprit motorul și deși bateria are ceva peste jumătate de an, nu a mai pornit, nu mai avea putere sa învârtă.

In mintea mea: Nu-i alternatorul, dacă n-aveai încărcare îți aprindea imediat martorul de baterie, ca doar ai avut un megane din 2007 și ala imediat când ai rămas fără un cărbune de 5 lei la alternator, ți-a scuipat mesajul în bord de unde puteai deduce ca n-ai încărcare și-ți mai rămânea baterie de câțiva zeci de km. Dar tu ai volvo din 2009, știe și asta să-ți spună, n-are cum!

Numai ca... nu-i asa! Mi-a apărut martorul de baterie odată cu pomul de Crăciun din bord, când nu prea mai ai ce face cu masina.

Am scotocit forumul și mi-a lăsat aceeași impresie. Când NU exista încărcare, nu ești atenționat!

Trist. Sper sa ma înșel.

Zace la mecanic acum mașina, sperând ca maine are timp sa vadă de ce nu am încărcare.

Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Nu te atentioneaza. Dupa ce ma lasat in drum cu toate becurile in bord, am luat bateria si am incarcat-o. Am scos borna + de la alternator si mufa, am montat bateria si am mers cu ea asa cam 12km, fara nici un mesaj sau bec in bord. In mod sigur nu avea incarcare, nu avea cum.

Cauta alternator Denso DAN930 150Ah, este ceea ce ai pe masina, daca este cel original.

O sera buna!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi!

N-am câștigat pana acum la loto, dar se pare ca sunt cel mai norocos din lumea asta, pentru ca m-a lăsat mașina la 200 de metri de casă! As pupa-o acum, dar e la mecanic, nu-i in fata blocului.

Luna trecuta am alimentat de 1700 de lei, puteam sa rămân cu ea oriunde.

Maine vad care e treaba cu alternatorul. Din disperare am comandat un alternator sh in avans de la Fălticeni.

Seara buna!

Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Confirm din nou faptul ca nu se aprinde martorul de baterie atunci când nu exista încărcare. Nasol.

Confirm și Denso DAN930 150Ah pe un v50 din 2009, însă eu aveam Denso 3m5t-10300-pd 120A (cred ca este DAN1119) și acum am montat Denso 8m5t-10300-ya 150A (cred ca este DAN1118).

După aproape 10 minute de mers a început sa fumege, probabil niște lichide/ uleiuri de pe el de la dezmembrat. După alte 10 minute n-a mai fumegat însă mă îngrijorează totuși temperatura lui, nu pot tine degetul pe el. E normal?

Ma gândesc și la faptul ca bateria era descărcată și poate a fost solicitat mai mult.

Cu 24 de ore înainte de pomul de Crăciun am auzit un fluierat în plus la mașină, care se accentua odată cu accelerația. N-am reușit sa identific cu exactitate locația, ma speriasem ca poate fi turbina si nici n-am apucat sa dau cureaua de accesorii jos sa elimin zona respectiva chiar dacă la un moment eram 4 inși lângă capota ridicata cu urechile ciulite.

Un alternator care are o dioda arsa poate genera un zgomot finuț asemănător unui vuiet/ fluierat. Asta a fost și la mine.

Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu cat a fost alternatorul sh, dar unul nou costa aprox. 600 ron, nu stiu daca merita sa pui unul vechi de 9 ani....

Daca aveai de 120Ah si ai trecut pe 150Ah se poate sa fie nevoie de un update de soft. Nu stie sa indice ca nu incarca bateria, dar este foarte mofturoasa la alte detalii.

Seara buna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

V50/2004, motor 2.0 D, alternatorul a binevoit să cedeze imediat ce am trecut granița din Grecia în Bulgaria. S-a aprins pe bord triunghiul roșu plus un mesaj legat despre curent. Din păcate, nu îmi mai aduc aminte ce mesaj a fost pentru că au trecut patru ani de atunci. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa e, nu se merita, m-am grabit.

350 + 40 transport cel sh, 120 puntea de diode si periile colectoare la cel stricat, deci cat unul nou (cel mai ieftin).

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai Denso DAN930, de 150 Ah, este ( ultima data cand m-am uitat ) 540 ron, nou, pe autokarma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aceași bucurie am pățit-o și eu acum 2 zile, imediat după ce am trecut vama, am tras în benzinărie și când să plec de la pompă, prima data a pornit cu tot brădulețul, dar se dezactiva ba servo, ba dhtc, disco.. Am plecat cu platforma, noroc că mai aveam 90km. 

A doua zi, ieri, iarăși pe platformă, la service de data asta, unde eram pregătit să schimb cu piesă nouă. Doar că, surpriză, alternatorul încarcă...

Diagnosticul: fiind stropit de ulei, a luat-o razna, probabil vreun cărbune. Curățat cu un spray de curățat motorul, momentan funcționează în parametri. 

Acuma, nu știu câtă încredere să am în el, de acu încolo. Mai am de făcut vreo mie de km până ajung la București, sper să evit experiența cu rămasul in drum.

 

Edited by TooL
Gramaticale

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut! Probleme similare, nu as vrea totusi sa comand un alternator, poate am norocul lui TooL.

Vineri am mers pe ruta Ploiesti -> Otopeni -> Navodari, 300+ km, am mers OK, alte probleme legate mai degraba de turbina/EGR dar nimic de baterie. Sambata am plecat inapoi, in apropiere de refugiul cu statia de politie s-a aprins triunghil rosu, mesaj de power steering faulty, am tras pe banda de urgenta. Cat m-am chinuit cu amplasarea triunghiului la 50 m si verificarea cu un tester, probabil s-a mai aranjat tensiunea pe baterie si a pornit la prima cheie. Am mai mers cam 10 km dupa care mi-a aparut mesajul din nou, din fericire chiar cand ma apropiam de parcare (indicatorul de 500m), am pastrat motorul pornit pana in parcare - la viteza redusa, am observat intradevar ca nu mai aveam servodirectie, volanul mergea foarte greu la 10-15 km/h.

In parcare, dupa ce m-a ajutat cineva cu masina si cabluri sa o repornesc, am realizat ca nu e servodirectia ci incarcarea bateriei, aparand si alte mesaje in olandeza (nu le mai retin). M-a ajutat cineva de acolo sa ajung in Bucuresti la Auchan, am cumparat o baterie noua Varta 70Ah / 680A cu care am reusit sa ajung in cele din urma la Ploiesti (fara AC, doar lumini de pozitie, fara radio, fara camera video). Cu ea m-am m-ai fatait putin prin oras si in afara (approx. 100 km) pana a aparut acelasi mesaj cu triunghi rosu, aparent servodirectia e prima care apare datorita tensiunii scazute. Intre timp, bateria initiala (Varta 74Ah, 750A) a stat la incarcat pe un redresor cumparat de la e-mag 12-13h pana a ajuns la curentul de mentinere. Deocamdata, merg cu doua baterii in masina (1 montata+1 rezerva) pana gasesc o solutie.

As vrea sa stiu daca e ceva ce pot verifica inainte de a ajunge sa demontez alternatorul - sigurante, trasee cabluri - tot ce am verificat pana acum e incarcarea, aceasta clar nu merge (motor pornit, 11.6V si descreste in timp).

Multumesc,

Adrian

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai nevoie de un DAN930 si ai rezolvat problema . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now