• Announcements

    • Adrian N

      Mentenanta   07/19/2018

      In perioada 20-05 ora 20:00 - 22-05 ora 20:00 site-ul va fi oprit pentru mentenanta. Probleme ce se vor a fi rezolvate: Problema legata de conturi(inregistrare, autentificare, schimbare parola) Problema cu spam-ul. https://www.facebook.com/groups/volvoclubrom/  
TitiB

Uzura anvelope interior fata

15 posts in this topic

Nu-mi explic uzura anvelopelor mele fata.

E aproape laterala uzura, nu iau curbele cu viteza, presiune e cea recomandata, au 2 ani si cam 25-30 de mii de km, n-am schimbat nimic in zona rotilor de cand am luat-o, dac-o las libera, foarte putin trage spre dreapta, m-am uitat pe interior si nu se freaca de nimic.

Nu i-am facut pana acum alinierea rotilor si parca nici suspensia nu pare sa aiba ceva. 
Aveti vreo idee?

205/55R16 GoodYear EfficientGripPerformance 91V, jante aliaj originale, V50 2009

WP_20180907_08_35_07_Pro.thumb.jpg.48d41

WP_20180907_08_32_50_Pro.thumb.jpg.7d1ef

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toe-in sau camber necorespunzatoare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unghiul de fuga, probleme la directie sau freaca pe undeva in contraaripa.

Edited by cristiann

Share this post


Link to post
Share on other sites

Topic inutil....iti trage dreapta dar o geometrie nu vrei sa ii faci.

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu anvelopele de iarna totul era ok și pentru ca trăgea foarte puțin dreapta cu cele de vara, am dat vina pe ele și nu mi-am mai bătut capul.

Cum am observat uzura, am început să-mi pun întrebări, inclusiv pe acest forum.

Cel puțin mie mi-au fost utile răspunsurile colegilor (știu și eu acum ce-i aia Toe in/ Toe out, Camber) , prin urmare nu este inutil topicul, mai exista și nepricepuți pe lumea asta.

Uzura pare sa nu fie pe suprafața de rulare, de aceea mi-am pus mai întâi intrebari pentru a înțelege mai bine și pentru a afla dacă s-a mai întâlnit careva cu o astfel de uzura.

O să-i fac geometria cu prima ocazie.

Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fa geometria,faci o poza la foaia cu valori si iti spun exact de unde e problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am inspectat superficial suspensia. Aveam ambele arcuri fata rupte...

Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esti sigur? 2 arcuri rupte fac un zgomot ingrozitor in masina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am avut un arc spate rupt, si nu facea zgomot deloc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niciun zgomot. Vizibil mi-am dat seama ca-s rupte.

Am schimbat bucșele mari de la brațe care erau foarte uzate și care au contribuit la o geometrie și mai incorecta. Acum e ok.

Concluzie: geometrie incorecta + bucșe mari uzate.

Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, 

Si eu am o problema similara dar e invers, anvelopele se uzeaza pe exterior,

Am facut geometrie 3D, toate valorile ok, iar unghiul de cadere se vede si la ochiul liber ca nu e ok, e putin pozitiv cam ca in exemplul exagerat din poza de mai jos.

E vorba de un XC90 din 2007 si din cate inteleg de la personalul atelierului de geometrie, acest tip de suspensie nu are reglaj pentru acest unghi

Viteza mare de deplasare in viraje iese din calcul, merg incet.

Amortizoarele au fost schimbate in urma cu circa 2 ani (Sachs), nu are niciun joc in elementele de legatura ale suspensiei(bucsi pivoti, capete de bara) sau caseta directie, arcuri ok ( nu sunt rupte sau oxidate).

Neavand probleme evidente la suspensie si neavand un reglaj pentru acest unghi, ma indoiesc ca e normala aceasta uzura neuniforma a anvelopelor.

Unde sa-mi indrept atentia oare ? 

Multumesc!

geometrie.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai putea sa mai scazi putin presiunea in anvelope ma gandesc - poate se aseaza altfel. Cel putin pentru o perioada. Apropo, ce dimensiuni de jante si anvelope ai?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, 

Presiunea o tin pe la 2.3, 2.4 bar, asa scrie pe stcker. 

255 / 50/ R19 standard de R design. 

Multumesc pentru raspuns!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Caderea se regleaza din amortizor daca mesterul stie sa o regleze . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc mult pentru raspuns,

O sa incerc la alte service-uri de geometrie iar prima intrebare va fi aceasa :) . 

 

O seara buna!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now