Sign in to follow this  
Followers 0
Sepukku

10 ani de C30

4 posts in this topic

Intr-un an, maximum doi, am sa schimb masina.  Momentan ma gandesc la XC 70 si in afara de sectiunea de pe forum – nu foarte generoasa, imi vine in minte doar topicul lui @Maurice -  nu am gasit un review scris de un propietar de XC 70 roman sau strain, un fel de user experience. Sunt o groaza de reviewuri comerciale, nimic de la un om care a trait cu acea masina niste ani. Daca exista, chiar sunt interesat sa le citesc.

 

In acest spirit am sa scriu aici cateva consideratii generale legate de experienta mea avand in vedere ca luna asta se implinesc 10 ani de cand am luat-o.

 

Echiparea Momentum (+ niste chestii cadou de la dealer) are cam tot ce ar trebui sa aiba o masina din segmentul mai pricopsit si a fost achizitionata de noua de la Primus Auto. Masina are in acest moment 97.000 Km si a fost folosita in principal in concedii, calatorii, escapade de weekend si la rezolvarea diferitelor comisioane si treburi saptamanale. Daca n-as fi mers la birou cu metroul in toti anii astia probabil ca ar fi avut un rulaj mai apropiat de varsta ei.  Consider ca experienta cu dealerul a fost in general buna, omeneasca, cu niste derapaje din partea lor dar inteleg ca s-au mai ameliorat pe parcurs. Cum n-am intampinat nici o problema majora, intretinerea ei s-a facut la dealer doar in primii 3-4 ani, ulterior am apelat la Alex, Vadim sau BogdanG pe care ii recomand calduros pe aceasta cale. 

 

Probleme si revizii :

 

-      reviziile au fost facute cam la un an, un an jumatate si am schimbat cam ce prevedea planul de revizii ; nu tin minte daca a fost ceva extra. 

-      vasul de lichid de servo-directie a fost inlocuit de curand ;

-      parbrizul dezlipit si ploua inauntru, problema cunoscuta la Volvo, a aparut dupa 4-5 ani ;

-      radiatorul de aer conditionat,  s-a spart de 2 ori in ani consecutivi,  pana i-am pus o plasa in spoiler ca sa nu mai intre pietre ;

-      geamul de la sofer face figuri cateodata cand ploua, mai precis se activeaza mecanismul de obstacol ?! si se deschide la impuls in loc sa se inchida ;

-      luminile au ramas aprinse chiar daca scosesem cheia din contact, s-a intamplat de cateva ori;

-      alarma a dat niste semne de paranoia si s-a inlocuit pe garantie ;

-      s-au ars vreo 2 becuri ;

-      am avut cateva accidente minore, o masca, o aripa, dar toate s-au remediat pe Casco ;

-      prezoanele de la roti nu puteau fi mai proaste, au fost schimbate;

-      niste chestii amuzante doar cand le povestesti : un falus scrijelit pe capota, doua dungi laterale de la un capat la altul, o omleta pe plafon, oglinzile furate, reinstaurate intr-o vineri, furate iar vineri noaptea, un opritor ?! (nici azi nu stiu) de la sina de scaun pe care cei de la Primus nu l-au identificat ca fiind de Volvo, ba chiar au zis ca poate i-a cazut cuiva din buzunar;

 

Niste pareri 

 

Achizitia acestei masini nu a fost cea mai buna investitie pe care am facut-o.  Este o masina in doua usi care nu consuma putin si care a costat 22.000 Euro. Avand in vedere cat am mers cu ea probabil investitia a fost chiar proasta dar nu o regret. E o masina care inca imi place, foarte spatioasa avand in vedere dimensiunile, incap in ea 4 indivizi destul de inalti, portbagajul e destul de mic dar satisface nevoile a 2 persoane care nu pleaca in concediu cu perne si paturi sau chiar 4 daca se renunta la capacul care il acopera. Treaba cu 2 usi e destul de incomoda daca transporti mai mult de 2 persoane, la mine nu prea a fost cazul. Dupa ce m-am urcat in diverse alte masini inca raman la parerea ca materialele folosite sunt de cea mai buna calitate. In general, nivelul de calitate mi s-a parut foarte bun – dincolo de design si materiale folosite, prima baterie a tinut 6 ani, stergatoarele le-am schimbat dupa 9 ani. In afara inlocuitorului de pe cotiera care s-a crapat, totul arata aproape ca in prima zi. Pielea de pe volan si schimbator impecabila. Tapiteria si plafonul –desi sunt gri deschis si s-a fumat in masina, inca arata foarte bine si nu au fost inca curatate serios. Sistemul audio high performance e dinamita. Daca o speli arata ca noua desi n-a stat o zi in garaj. Suportul pentru pahare putea fi pozitionat mai bine. Becul de benzina se aprinde foarte repede, am impresia ca nu e foarte bine setat, rezervorul cica are 50l desi n-au intrat niciodata mai mult de 45. In general nu sunt o persoana care sa fie excesiv de atenta cu obiectele din jur. Este o masina grea (1250? kg) raportat la dimensiuni care care nu a consumat niciodata sub 7-8. Daca as merge cu 100 km/h la drum intins probabil ar consuma 6 dar asta se intampla  rar spre niciodata. In Bucuresti consuma 9 - 10, afara 8-9. Pe langa asta, poate merita mentionat ca tiparul meu de mers este destul de pagubos, adica in principal drumuri scurte prin oras ori  calatorii mai lungi cu cu viteze ceva mai mari ca limita legală.  

 

Eu sunt foarte multumit dupa 10 ani si foarte probabil am sa raman fidel marcii si la urmatoarea achizitie. 

 

 

cleardot.gif
Edited by Sepukku
2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intreaba ce te intereseaza la XC70 si rezolvam.

Asa de principiu:

Am vandut-o dupa 8 ani la 220.000 sau pe acolo, din cate stiu noul proprietar inca merge cu ea si parca in afara de broasca portbagaj si un senzor ceva nu prea a avut probleme (poate a avut intre timp, nu stiu)

A mers in oras/tara/strainezia/concedii/cu si fara rulota

Reviziile la 10-15.000 la Primus, am pornit cu stangul dar pana la urma a fost mai mult decat OK colaborarea cu ei

Probleme nu prea, swirl-ul, un senzor de presiune combustibil, un amortizor fata lovit de mine si unul schimbat ca era obosit, discuri si placute de frana din belsug.

Dupa mine din ce am vazut pana acum la Volvo e cea mai teapana/inchegata masina, regret si acum ca n-am vandut S60-ul nevestei in locul XC-ului chiar daca era mai nou si doar vreo 45.000 km.

Confortabila, poate prea moale in suspensii cu tot cu 4C-ul din dotare, senzatie de barca dar dupa ce te obisnuiesti e super confortabila.

In rest nimicuri, 2 parbrize sparte, cateva elemente vopsite de la zgarieturi ale binevoitorilor (Casco toata perioada).

Un mare plus sunt ornamentele/plasticele nevopsite din partea inferioara + barile care m-au scutit de multe zgarieruri de la pietre, gheata, smoala, etc.

Edited by Maurice
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma gandesc la XC70 2014- Automatic D3. Mi se pare o masina cu care poti sa faci orice, dupa c30 mi-as dori o masina pe care sa pot pune niste schiuri, sa merg pe un drum forestier pana gasesc un loc de cort si sa aiba macar 150 de cai.  Ma intereseaza in principiu costurile de intretinere si chestii de genul celei pe care ai sublinat-o si la care nu ma gandisem initial, cea cu ornamentele nevopsite. 

O alta optiune ar fi V40XC pentru ca e o generatie mai noua si are niste motoare pe benzina destul de interesante.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa XC90 este cea mai scumpa la intretinere, S60-ul e mai ieftin.

Nu stiu cu D3-ul ce sa zic, eu aveam D5

La drumuri forestiere e deosebita fiind moale in suspensii combinata cu jante de 17 e deosebita. Dezavantajul e pe sosea.

O singura data am pus lanturile ca era zapada prea mare (juma de metru) si uda rau, in rest am bagat-o prin toti nametii.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0