larahau

Rulment roata fata SKF vs FAG concret

14 posts in this topic

Rulment SKF stanga fata schimbat de mine in 2011 la 113000 km - inca e ok.

Rulment FAG dreapta fata schimbat de mine in 2011 la 118000 km  a picat la 217500 km in 2018. A tinut 99500 km 7 ani. O fi mult, o fi putin - nu stiu dar cert este ca FAG-ul a tinut mai putin ca SKF-ul.

Acum am pus SKF...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu are nicio relevanta. Roata din dreapta este supusa unor momente mai mari. Plus ca ai tendita de a intra mai des in gropi cu roata din dreapta, partea soferului este mai protejata. Inclusiv atunci cand ploua apa sta mai mult pe partea dreapta a drumului, rulmentul din dreapta este mai "spalat" . Si la mine cel din dreapta a cedat primul, ambii rulmenti fiind cei originali ai masinii. Am pus FAG, daca vor tine 90k km ma declar super multumit. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok. Daca mai tine masina inca pe atat am sa revin cu feedback legat de SKF. Pt ca acum am montat SKF si fiind pe aceeas roata va fi relevant...Acum sunt curios cat va tine rulmentul de pe stanga (skf) pt ca daca va fi o diferenta de peste 10 mii de km zic eu ca nu mai e relevaqnta explicatia ta de mai sus. Sa vedem...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 2 ore, Dumi81 a spus:

 Si la mine cel din dreapta a cedat primul, ambii rulmenti fiind cei originali ai masinii. 

La mine cel din stanga a cedat primul fiind cel original.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

si la mine tot cel din stanga a cedat primul . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Care sunt cele mai evidente semnale a unui rulment defect? La mine partea din dreapta nu imi place cum se comporta, parca ceva e gata, gata sa cada...alloy-ul, marginea lui, a fost destul de rau indoita. Cand am pus un cauciuc nou, ce sa mai echilibreze, au pus o gramada de placute, cam jumate din suprafata interioarea a aloyului, si tot nu s-a rezolva...in cele din urma am gasit una identica care e perfecta. S-a circulat mult cu acea janta, cred ca a afectat toata bucsaria in partea aia, desi vizibil pare ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Are cineva specificatiile rulmentului sau numar de serie (roata fata, S40, 2007) ? Ma gandesc sa cumpar doar rulmentul (in cazul in care diferenta de pret e semnificativa) .

Multumesc anticipat.

Edited by Terrapeutic
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te sfatuiesc sa renunti la idee. Inelul ABS vine cu butucul si rulmentul. Nu cred ca vrei sa probezi senzatiia de a avea martor ABS aprins in bord.

Un rulment bun costa 120-150 ron, kit-ul complet 250-270 ron, ai nevoie de extractor pentru a scoate rulmentul vechi....eu nu as face asa ceva, pocedeaza cum consideri ca este bine.

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites
Te sfatuiesc sa renunti la idee. Inelul ABS vine cu butucul si rulmentul. Nu cred ca vrei sa probezi senzatiia de a avea martor ABS aprins in bord.

Un rulment bun costa 120-150 ron, kit-ul complet 250-270 ron, ai nevoie de extractor pentru a scoate rulmentul vechi....eu nu as face asa ceva, pocedeaza cum consideri ca este bine.

Din pacate un SKF sau un NGK cu inel de abs pleacă de la 100€ pe aitodoc. Dar ai garanția că e original

Trimis de pe al meu SM-A920F folosind Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incearca cu FAG sunt foarte buni la preturi ok. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ajuta cu ceva,de multe ori am gasit in pachet SKF produse FAG.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Daca ajuta cu ceva,de multe ori am gasit in pachet SKF produse FAG.

Pentru că se fac mârlănii.. niciodată n-o să-ți pună SKF un FAG în pachet

Trimis de pe al meu SM-T835 folosind Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este vorba despre globalizare. Ultimele tendoane spate pe care le-am cumparat de la Lemforder sunt made in Turkey. In concluzie mai bine cumparam Febi sau Swag, pe acelea macar scrie made in Germany. Sunt convins ca desi au brand Lemforder nu sunt la calitatea producatorului. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revin cu info referitor la postul din 15 oct. Am schimbat initial rulmentul stanga, bineinteles ca era cel din dreapta ;). Azi am schimbat si dreapta, toate bune. 

Idei generale: din octombrie zgomotul s'a accentuat, fara sa resimt vibratii puternice in volan, doar un disconfort acustic si senzatie de nesiguranta. 

Am schimbat ambii rulmenti (kitul cu hub), marca FAG( asta era si pe masina); au venit cu surub si aparatoare de plastic pentru partea dinspre cardan.

Pentru extragere am folosit un kit de pe amazon " Herkules Werkzeuge Outils de Montage et démontage moyeu de Roue Ø 78mm

Cost 224 euro ( piese plus kit extragere). Devizul mecanicului a fost de 340 E pentru un rulment schimbat. Kitul de extragere de pe amazon e o copie low cost a celui original care ajunge pe la 500E. Am preferat kitul si nu presa pentru a evita presiune pe partea interna a rulmentului ( sunt cateva posturi in sensul asta pe forumuri straine).

Numai bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now