Cristianbds

Motor oprit in mers, a pornit dupa decuplarea bateriei

8 posts in this topic

Buna,

 

Am un volvo s60, 2005, motor 2.4 benzina (163cp), km cam 270.000, masina in posesia mea de pe la 80.000, service-uri la zi, am schimbat tot timpul cam ce a fost necesar. Ieri seara in timp ce ma indreptam spre casa s-a oprit motorul la semafor si nu a mai vrut sa o ia din loc, asa ca am facut o plimbare romantica pe jos pe la 1 noaptea si o plimbare cu chinga de dimineata :)

 

Ca si simptome, dupa ce a murit motorul la semafor, porneam, iar in maxim 10 secunde murea, timp in care tot dadea rateuri de parca nu se alimenteaza sau nu are aer destul.

 

Astazi, am reusit sa pornesc masina dupa ce am scos borna bateriei cam 30 minute (care a fost o intreaga aventura dupa ce mi-am dat seama ca nu functioneaza incuietoarea de la portbagaj de cand au incercat sa il sparga acuma vreo 7-9 ani si a trebuit sa improvizez o sarma + coada matura cu care sa rabatez bancheta ca sa ma strecor sa pun borna la loc :) , Am avut noroc ca am reusit sa bag capul si o mana prin gaura de schiuri din cotiera spate).

Dupa ce am reusit sa pornesc masina (la prima cheie) relantiul era destul de instabil + un miros de benzina si gaze nearse. Intre timp a ajus si un tip cu o diagnoza (ceva delphi/profi spune el), ca si erori, un senzor de parcare, senzor pedala ambreaj, incarcare oscilanta intre 13.3- 13.9, nimic care sa tina de partea de ardere. A testat cam tot ce era de testat, totul roz si frumos. L-am intrebat prieteneste si spunea ca nu are rost sa merg la volvo pentru ca nu va aparea nici la ei vreo eroare, testerul lui find cu licenta cumparata.

As duce masina la service, dar am putine emotii cand vor incepe sa ma puna sa schimb piese de 2000e la o masina de 4000 ca sa ma trezesc dupa 1 an ca am aceasi problema. Ma gandeam ca poate a mai patit cineva chestii similare ca sa stiu de unde sa incep ...

Astazi cand am reusit sa pornesc masina, merge 'acceptabil', dar nu ca si ieri, se simte ocazional o trepidatie in volan la relanti si scoate un sunet de parca ar merge in 4 cilindri si jumatate (ceva nu merge la capacitate maxima) ... am mai observat si ceva condens care curge din toba (acuma nu stiu daca nu cumva este de la ultima spalare de cu o zi inainte), o sa urmaresc sa vad daca nu cumva este garnitura dusa si dispare apa din vas. Parca stiam ca schimbul este si invers si ar trebui sa fie ulei in vas, momentan nimic.

Am verificat pana acuma filtrul aer, bujii, filtrul de benzina nu l-am schimbat inca, dar a fost schimbat la ultima revizie (7-8000km). Am verificat si furtunele de vacuum (cred) care iasa din filtrul de aer si intra in motor (motorul trage aer, furtunele nu sunt infundate). Am scos mufa de la debitmetru, merge mai rau (pe tester ii arata debitmetru si clapeta de aer de la acceleratie ok).

 

Ma gandeam ca poate a mai patit cineva asta si ma poate directiona spre ce sa mai urmaresc ca si potentiale defecte ...

 

Multumesc!

 

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, cristiann said:

Bobinele de pe bujii?

O sa incerc sa vad. Astazi masina merge perfect ca si cum nu ar fi avut nimic, iar dupa o consultare cu 2 mecanici dimineata la cafea, au ridicat amandoi din umeri ...

 

Stiam ca daca este bobina de inductie (cred ca asa se cheama), este un defect permanent, ori merge ori nu si apare la majoritatea masinilor pe tester ca si diferite defecte care tin de ardere, oxigen ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eroare sigur se stocheaza de la o bobina, dar mersul prost poate apare intermitent in functie de umezeala. Bobina poate avea doar izolatia crapata si doar atunci cand este umezeala in aer "fura scanteia".

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11/16/2018 at 11:59 AM, pedala said:

Eroare sigur se stocheaza de la o bobina, dar mersul prost poate apare intermitent in functie de umezeala. Bobina poate avea doar izolatia crapata si doar atunci cand este umezeala in aer "fura scanteia".

Pare logic ce spui. Maine ma apuc de mesterit ca doar este duminica si o sa ma uit atent la bobine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In caz ca ajuta pe cineva pe viitor.

Masina in continuare merge bine, preventiv am schimbat, ulei, filtre ulei/aer/combustibil, buiii, curatat clapeta acceleratie, verificat furtune de vacuum sa nu fie infundate. Ca si concluzie ... cred ca problema sa fost ori clapeta de acceleratie care ineca motorul ramanand inchisa, ori (putin probabil) filtrul de combustibil (care dupa cum arata nu a fost schimbat niciodata, cu toata ca acuma vreun an mi-a fost facturat).

 

In cazul in care mai cedeaza si aflu ceva voi anunta.

 

Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am avut aceleasi simptome la un S40, dar a fost de la conectorii bateriei, care erau oxidati. S-a rezolvat cu un pic de hartie abraziva, dar cred ca si la o deconectare/reconectare a bateriei se poate sa se duca de acolo picul de oxid.

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu daca cineva i-a dat de cap sau a mai avut cineva problema asta, intamplator am descoperit postarea ... inca avem masina, +310.000 km, adica vreo 40.000 km in plus si 3 ani, s-a mai intamplat o data sa nu porneasca. Am inchis usile din cheie, le-am deschis si a luat-o. Asta dupa ce a stat vreo 2 zile cu usile deblocate in parcare.

 

La fel, 0 erori ... asa ca banuiesc ca problema este antena de la volan care citeste cheia, am luat una second, ~100 lei.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now