valiro

Salutare!

31 posts in this topic

Salutam!

Gata cu joaca, am revenit in forum si va salut. De data aceasta am zis ca va fi o masina noua si evolutia auto m-a ajutat sa aleg un XC40 care se potriveste ceva mai bine cu nevoile. Intre timp m-am mutat de la bloc la casa in afara orasului si cred ca am facut o alegere mai buna si in ceea ce priveste masina.

Este vorba de un XC40 fabricat nov-2018, motor T4 cod B4204T47, cutie automata AWTG-81 SC, AWD, R-design, culoare bursting bleu metali 720, credit auto.

8AFF6042-2F73-49C2-90EB-97EA476CFFDA.jpeg

3BF289E1-B141-4BB6-86F4-DD417E895AC7.jpeg

4 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felicitări! Eu am un XC40 T5 și sunt foarte mulțumit. 

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 18 minute, mariusdaniel a spus:

Felicitări! Eu am un XC40 T5 și sunt foarte mulțumit. 

Multumesc, felicitari si tie! Mi-a lipsit putin sa nu iau un T5 si eu...a fost alt client mai rapid

Ai remarcat si tu oarece vibratii la viteze de peste 100km/h?

Edited by valiro

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mariusdaniel si cum e cu filtrul de particule? Ceva semne? Eu merg la serviciu circa 15 km dus/15 intors, ar trebui sa-mi fac ganduri?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut.Eu am mers la munca zilnic 100km dus-intors si dupa 2 ani dpf s-a infundat.....La unele auto se curata,nu stiu la a ta....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 19 ore, Ujio a spus:

Salut.Eu am mers la munca zilnic 100km dus-intors si dupa 2 ani dpf s-a infundat.....La unele auto se curata,nu stiu la a ta....

Ciudat! Eu stiam ca toate au autocuratare...vorbesti de xc40 cu motor pe benzina, nu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu am auzit de autocuratare,ma refer la motoare diesel...la benzina banuiesc ca se imbicseste dupa o folosire mai indelungata,chiar daca declari putini km parcursi pe zi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Regenerare cred ca este termenul cel mai potrivit. Si mai cred ca filtrele de particule se regenereaza in acelasi mod indiferent ca sunt puse pe motoare diesel sau benzina. Sunt destul de novice in domeniu dar am inteles ca se face automat in momentul in care computerul de bord considera ca este necesar si motorul atinge o anumita temperatura de functionare continuu, mai multe minute in sir.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tu chiar esti convins de ceea ce afirmi?

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 oră în urmă, Ujio a spus:

tu chiar esti convins de ceea ce afirmi?

Extras din manualul de utilizare(in suedeza, incerc sa-l traduc) 

”Bensindriven bil är utrustad med partikelfilter för en effektivare avgasrening.

Partiklar i avgaserna samlas i bensinpartikelfiltret under normal körning. Under normala driftsförhållanden sker en passiv regenerering som leder till att partiklarna oxideras och bränns bort. På så sätt töms filtret.”

Motoarele pe benzina sunt echipate cu filtru de particule pentru o mai efectiva curatare a gazelor de esapament.

Particulele din gazele de  esapament sunt colectate in filtrul de particule(benzina) in timpul conducerii. In conditii obisnuite de condus, se produce o regenerare pasiva in urma caruia particulele sunt oxidate si eliminate. Astfel se goleste filtrul de particule.

 

Nu am incercat decat sa traduc ce spune manualul de utilizare, nu vreau sa intru in detalii ca nu le cunosc, cred ca sunt destule informatii pe internet despre cum si ce face un filtru de particule.

Edited by valiro
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu cred ca e o exprimare foarte generica ce scrie acolo.Vine in traducerea mea-ce rezulta din arderea incompleta(din motiv de temperatura redusa)se va arde cind se va incalzi motorul.....cu asta sunt de acord....Sa vedem daca posteaza careva mai expert in domeniu.....Pai sa afirmi ce ai afirmat,adica computerul tau de bord are o functie de curatat catalizatorul....pentru mine e de ris...nu e masina de cafea cu program de autocuratare....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bine, hai sa o lasam asa, sa se dezbata in alt topic de oameni mai priceputi.

Initial il intrebasem pe mariusdaniel daca i s-a aprins vre-un martor de filtru de particule in bord(de fapt), daca a avut deja vre-o experienta pe tema asta cu xc-ul lui.

Edited by valiro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am avut nicio problema cu filtrul de particule in cele 10 luni de cand am masina. Am 12.500 de km. E drept ca masina vede 90% din km., autostrada. Nici vibratii nu am avut, indiferent de viteza. 

Edited by mariusdaniel
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!

am 2 poze cu pilot assist-ul in functiune

 

18E01FD0-788D-4CF1-B4E7-6C308EF357A7.jpeg

F3CC853D-58AA-4690-9EC5-4A2F820C526C.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

A fost o zi numai buna de un dus scurt

 

 

7D90E737-CA92-4A71-9EAE-320C2610E01D.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!

Azi am montat marca de la clubul auto suedez. Evident ca, asa putin indemanatic cum sunt, am reusit sa pierd prin comp. Motor o piesa si a trebuit sa o prind putin ”romaneste”, nu cu sarma ci cu un soricel de plastic....sper sa tina.

Treaba e ca am cautat sa vad cum se da jos grila radiator si nu am gasit...mi-ar fi usurat inzecit munca.

Drumuri line!

A9207B13-4986-4E26-932D-C8C3DE651DA8.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/3/2019 at 1:59 PM, Ujio said:

nu am auzit de autocuratare,ma refer la motoare diesel...la benzina banuiesc ca se imbicseste dupa o folosire mai indelungata,chiar daca declari putini km parcursi pe zi...

Toate filtrele de particule indiferent ca sunt pt diesel sau benzina se autocurata prin ceea ce se numeste REGENERARE . 

La diesel e rezolvata problema la ultimele generatii care nu mai au nici o problema chiar si la 400.000 km . 

GPFul este la inceput de drum, v-om vedea cum rezista in timp . 

 

@valiro superba culoarea insa mai mult imi place verdeata din Suedia . ;) 

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare!

Am fost acum doua zile la prima revizie la un service situata la circa 270 km de mine...in total aproape 600 km dus-intors.

Consumul mediu a scazut de la 8,9 la 8,4, condus in regim Dynamic, 90-115 km/h viteza maxima.

Edited by valiro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu te mai uita la consum. Bucură-te de tot ce poate mașina! Asta e cel mai important.

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Funny rau comp-ul de bord...cica peste 900 km pana la realimentare....

056BBE9D-6E7A-4524-912D-9ECFDF3D2B83.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutari!

Facut revizia anuala ieri, schimbat bujii si placute frana spate, 62 000 km in 3 ani, multi km adaugati cu ocazia vacantei din Romania de anul trecut. Am vaga impresie ca PilotAssist se activeaza cu ceva intarziere dupa uppdate-ul de soft de ieri…mai observam.

Azi o duc la primul ITP.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 06.04.2022 at 6:55 AM, valiro a spus:

Salutari!

Facut revizia anuala ieri, schimbat bujii si placute frana spate, 62 000 km in 3 ani, multi km adaugati cu ocazia vacantei din Romania de anul trecut. Am vaga impresie ca PilotAssist se activeaza cu ceva intarziere dupa uppdate-ul de soft de ieri…mai observam.

Azi o duc la primul ITP.

Merg și eu joi la revizia anuală și te anunț dacă voi avea aceeași problemă cu Pilot Assist. Dar cred că e de la condițiile reale de pe drum. Poate erau marcajele mai șterse, sau ceva de genul ăsta. Eu am observat că de la ultimul update de soft (de anul trecut), acest sistem îți ține minte setarea de distanță față de mașina din față. Înainte de asta, pornea automat cu setarea cea mai protectivă.

De asemenea, sunt curios dacă îmi schimbă și mie bujiile, sau plăcuțele de frână. Eu am tot 62.000 de km. parcurși, doar că în patru ani. Sincer, nu cred că ar trebui schimbate bujiile la mine, având în vedere că am pus numai benzina cea mai aditivată (și cea mai scumpă, evident). În privința plăcuțelor, acolo e clar că se uzează și în funcție de stilul de condus. Eu am tendința de a conduce cât mai predictiv și ca atare de a acționa frâna doar când nu se poate altfel.

Edited by mariusdaniel
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revin, așa cum am promis, cu detalii despre revizia la 63.000 de km. făcută la Primus Auto.

În cadrul reviziei anuale/15.000 de km. s-a constatat că nu trebuie schimbate (încă) plăcuțele de frână și nici bujiile sau injectoarele. Așadar, ce spuneam eu că stilul de condus chiar contează (la plăcuțe), s-a adeverit. În rest, lucruri obișnuite, ulei, filtre, inspecția elementelor de siguranță, teste, etc. Nu am primit nicio atenționare pentru viitor.

În ce privește update-ul de soft, nu am sesizat vreo întârziere la sistemul pilot Assist.

Atrag atenția asupra bateriei CR 2032 din telecomanda mașinii, care cedează fără avertisment la aproximativ doi ani. Se pare că nu țin mai mult de 22-24 de luni. De aceea recomand să aveți la îndemână întotdeauna o baterie de rezervă, de acest fel. Nu știu dacă e bine să fie ținută în mașină (se poate supra încâlzi vara, sau să stea în frig excesiv iarna). Eu încă mai studiez dacă să o țin în portofel, cel puțin în sezoanele cu temperaturi extreme.

Evident, am schimbat și roțile de iarnă cu cele de vară (Primus are și hotel de roți/anvelope). Ceva îmi spune că e posibil să fie ultimul sezon pentru anvelopele de vară. Dar, până în 2023 mai e ceva timp...

P.S. Cafeaua e foarte bună la Primus Auto, iar oamenii mereu atenți și prietenoși.

Edited by mariusdaniel
2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

63k fara sa schimbi placutele...este o realizare, probabil esti o persoana echilibrata.Eu la bmw, pana la 85k am schimbat doua randuri de placute si un set de discuri, probabil am ceva sindrom hiperkinetic :) ...conteaza si daca masina are cutie automata, AWD, rulaj urban etc.

La XC40 (care nu a venit inca) ma astept sa tina mai mult, pe de o parte pentru ca are frana regenerativa si pe de alta pentru ca nu voi fi eu soferul principal.

Legat de roti, la SUV-ul actual al sotiei (AWD) avem un singur rand de anvelope, Yokohama Geolander, care sunt un fel de All Season si care s-au descurcat onorabil. XC40-ul vine insa cu doua seturi de roti, insa habar nu am ce anvelope. Am unde sa la tin, doar ca manipularea garaj-masina ma cam dispera.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 12 ore, Tarabostes a spus:

63k fara sa schimbi placutele...este o realizare, probabil esti o persoana echilibrata.Eu la bmw, pana la 85k am schimbat doua randuri de placute si un set de discuri, probabil am ceva sindrom hiperkinetic :) ...conteaza si daca masina are cutie automata, AWD, rulaj urban etc....

 

Acum e drept că eu rulez circa 90% din kilometri, pe autostradă, iar restul de 10%, în mod egal pe drumuri naționale și în oraș, iar atunci când plec în oraș, îmi permit să evit orele aglomerate. Boierie, ce vrei. În rest, cutie automată, AWD, 250 CP. Modul de rulaj Eco îl folosesc doar la drumuri naționale și numai când nu am de efectuat depășiri. Atunci consumul e pe la 5-6 %. În rest, am un consum mediu, acum după iarnă, de 9,2%. După vară, mai scade, undeva sub 9%, dar ținând cont de viteza mare de pe autostradă, și de factorul de formă al mașinii, sunt mulțumit de consum. Mai bine aș ieși doar cu una hibridă, dar la momentul achiziției mele, nu erau nici hibride, nici electrice. Acum sunt de toate, pentru toți.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now